Wymiana wahacza

Wymiana wahacza

Postprzez Lechu » 2013-06-04, 11:08

Witam

Ostatnio wymieniałem w swoim samochodzie prawy wahacz.

Postanowiłem, że może się to innym przydać.

Potrzebujemy:
- nowy wahacz :-P
- młotek i punktak,
- klucze 27 , 16 , oraz 12 jak dobrze pamiętam. Najlepiej nasadkowe.
- grzechotka też się przyda.
- breszka długa i solidna.
- druga osoba do pomocy obowiązkowo !!!

czas wymiany ok 2 godziny

Po odkręceniu koła mamy taki widok. Widzimy zacisk i tarczę. Nas będzie interesować to co jest za nią.
Obrazek

Za tarczą widzimy śrubę która trzemy trzonek wahacza (na czerwono) oraz śrubę króra trzma wahacz(w trakcie odkręcania) z gumą. Odkręcamy nakrętkę trzymającą wahacz oraz nakrętkę śruby (na czerwono), którą następnie wybijamy punktakiem i młotkiem.
Obrazek

Luzujemy śrubę zaznaczoną na czerwono
Obrazek

Gdy wszsytko jest rozkręcone to możemy przystąpić do wyciągnięcia wahacza. Uginamy wszytko ku dołu by śruby za tarczą uwolniły wahacz. Oczywiście pomoc breszki jak najbardziej wskazana.
Obrazek

Odkręcamy ostatnią, długą śrubę trzymająca wahacz
Obrazek

Po wyciągnięcu wahacza podkładamy jakieś drewienko bądź co kolwiek iinnego by nie wciskało się nic w przegub. Na zdjęciu widać jeszcze gume wahacza która wymieniamy (nowa powinna być razem z nowym wahaczem) Ja akurat nie wymieniałem bo niedawno je kupiłem a wydają mi się lepsze niż te co były razem z wahaczem.
Obrazek

Montujemy teraz nowy wahacz i przykręcamy śrubę pocująca ale nie dokręcamy by wahacz narazie przesuwał sie swobodnie.
Obrazek

Składamy wszystko tj było. Gdy trzonek nam już wejdzie na swoje miesjce blokujemy go śrubą która wybijaliśmy wcześniej. Oczywiście będzie trzeba wszytko odpowiednio ponaginać aby się spasowało. Ja wykorzystałem breszkę oraz podnośnik hydrauliczny.
Obrazek

Po spasowaniu przykręcamy wszytkiue nakrętki jakie odkręciliśmy wcześniej z taką sama siłą.
Powinno to wyglądać mniej więcej tak.
Obrazek

Można sobie obejrzeć stary wahacz. u mnie ewidentnie widać, że trzonek już miał dosyć
Obrazek

Po takiej wymianie proponuje jechać na sprawdzenie/ustawienie zbieżności.

Mam nadzieję że będzie to pomocne :mrgreen:
Dzięki
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Lechu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 495
Dołączył(a): 2013-05-30, 22:06
Lokalizacja: 127.0.0.1
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 AUW 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001

Wymiana wahacza

Postprzez tadosm43 » 2019-01-15, 17:56

Cześć,
mam prośbę o obrazki, bo mimo iż jestem zalogowany to się nie wyświetlają.

Z góry dziękuję

Pozdrawiam

Tadeusz
tadosm43
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2019-01-15, 17:51
Model: A6 C4
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Tadeusz


Powrót do C4 (1991-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości