Złe kodowanie czy uszkodzony licznik?

Złe kodowanie czy uszkodzony licznik?

Postprzez urus87 » 2015-02-12, 13:26

Witam
Od tygodnia jestem posiadaczem a6 c4. Mam problem z obrotomierzem i prędkościomierzem.

Foto samochód:
https://dl.dropboxusercontent.com/s/96w ... 6.jpg?dl=0

Było na pewno złe kodowanie ponieważ licznik ustawiony był na diesla 00050. Zmieniłem na 00060. Jednak i tak źle pokazuje wolne obroty na 4000rpm a na wysokich zawyża o 2000-3000rpm.

Foto obrotomierz z obrotami na climatronic:
https://dl.dropboxusercontent.com/s/l2s ... 7.jpg?dl=0
https://dl.dropboxusercontent.com/s/xea ... 2.jpg?dl=0

Do tego wszystkiego licznik prędkości mi przekłamuje rosnąco od 10 do 25km/h

Jeszcze jedna sprawa jak miałem ustawiony licznik na 00050 to parametr WorkShop Code był 00011. Zmieniłem go na 00000, może tutaj ma być jakiś specyficzny numer.
urus87
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2015-02-12, 11:20
Model: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1994
Imię: Mariusz

Re: Złe kodowanie czy uszkodzony licznik?

Postprzez Andi » 2015-02-12, 22:03

urus87,
witam, na chwile obecna zakodowales zegary dla 6 cylindrowego disla,
skoro miales kodowanie zegarow dla disla 00050 a masz silnik benzynowy 6 cylindrowy :arrow: kodowanie powinno wygladac 00062 <okok>
i wtedy wszystko powinno wrocic do normy.
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 597
Dołączył(a): 2013-06-05, 21:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2008
Imię: Andrzej

Re: Złe kodowanie czy uszkodzony licznik?

Postprzez urus87 » 2015-02-15, 16:07

Niestety dalej jest to samo. Chyba potencjometry są uszkodzone.
urus87
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2015-02-12, 11:20
Model: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1994
Imię: Mariusz

Re: Złe kodowanie czy uszkodzony licznik?

Postprzez Andi » 2015-02-15, 21:48

urus87 napisał(a):Niestety dalej jest to samo. Chyba potencjometry są uszkodzone.

w a6c4 bardzo latwo rozbiera sie zegary , jeeli podejrzewasz uszkodzenie latwo mozna zdemontowac obrotomierz lub/i predkosciomierz poprzez odkrecenie dwoch srob mocujcych do plyty glownej i podmiana (latwo kupic na szrotach), lub podmiana calych gotowych zegarow i ich zakodowanie .
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 597
Dołączył(a): 2013-06-05, 21:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2008
Imię: Andrzej

Re: Złe kodowanie czy uszkodzony licznik?

Postprzez Lechu » 2015-02-17, 00:10

Jeżeli masz benzynę to licznik powinieneś mieć od benzyny. Ja miałem odwrotnie do diesla zamontowałem zegary z benzyny i podmieniłem prędkościomierz z obrotomierzem to obroty i tak zawyżał. A wymieniałem by mieć AC/BC ;P Sprawdź czy dobrze te zegary zakodowałeś.
Protestujmy przeciw rejestrowaniu aut z kierownicą nie po tej stronie.
Avatar użytkownika
Lechu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 500
Dołączył(a): 2013-05-30, 22:06
Lokalizacja: 127.0.0.1
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 AUW 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001


Powrót do C4 (1991-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości