Zmiana Licznika z pełnym FIS

Zmiana Licznika z pełnym FIS

Postprzez MaRcInEs » 2016-11-14, 23:06

Witam chciałbym koledze pomóc zmienić licznik z pełnym fis na zegary takie same tyle że ze sprawnym wyświetlaczem i z tego co sie już dowiedziałem to że trzeba zczytać pin i coś z immo zrobić .
Nie moge się tu doszukać jakieś procedury jak to uczynić Vagiem, może mnie ktoś nakierować na taki temat jak jest on gdzieś tutaj?
Pacjent 2.5 TDI 2001r a zegary mają być wsadzone od 2002r
Avatar użytkownika
MaRcInEs
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 2015-08-07, 20:30
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Marcin

Re: Zmiana Licznika z pełnym FIS

Postprzez kile81 » 2017-01-15, 08:09

Temat stary ale odpowiem. Samym Vagiem tego nie zrobisz. Musisz odczytać eepromy obu liczników. Według mnie są dwa sposoby zmiany zegara.
1. Odczyty pinów, kodowanie licznika i nowych kluczy, zmiana przebiegu.
2. Edycja eepromu nowego licznika na podstawie starego licznika.
kile81
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2017-01-04, 22:25
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDYA 240KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2010
Imię: Krzych

Re: Zmiana Licznika z pełnym FIS

Postprzez jackassZSW » 2017-04-21, 15:02

Odgrzeje temat auto z zegarami bez FIS ale uszkodzone bo nie działa predkosciomierz, nie nabija przebiegu i nie działa wskaznik temp

Czy kupując inne zegary też bez FIS musze programować (pin) ? czy beda dzialac ?
jackassZSW
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 2017-03-16, 18:42
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.00 CGXB 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2013
Imię: Jacek

Re: Zmiana Licznika z pełnym FIS

Postprzez bendzji » 2017-04-21, 22:35

immo do adaptacji
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Zmiana Licznika z pełnym FIS

Postprzez jackassZSW » 2017-04-23, 06:48

a stosował ktoś modulator ? niby nie trzeba nic kodowac
jackassZSW
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 2017-03-16, 18:42
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.00 CGXB 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2013
Imię: Jacek

Re: Zmiana Licznika z pełnym FIS

Postprzez bendzji » 2017-04-23, 07:34

No ale po co jak adaptacja immo to nie technologia rakietowa. Jak masz liczniki vdo to wystarczy kabel kkl
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Zmiana Licznika z pełnym FIS

Postprzez jackassZSW » 2017-04-23, 12:31

a jakim programem to zrobie vcds lite ?

podobno wyciagnac pin z drugich uzywanych zegarów nie tak latwo
jackassZSW
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 2017-03-16, 18:42
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.00 CGXB 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2013
Imię: Jacek

Re: Zmiana Licznika z pełnym FIS

Postprzez bendzji » 2017-04-23, 12:40

No właśnie podobno ;)

Kabel kkl i program vag epprom programeer 1.19 - znajdziesz w sieci , a adaptacja vcds lite
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Zmiana Licznika z pełnym FIS

Postprzez jackassZSW » 2017-04-23, 13:33

a dziala to pod Win 7 64bit ? kabel i vcds własnie załatwilem
jackassZSW
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 2017-03-16, 18:42
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.00 CGXB 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2013
Imię: Jacek

Re: Zmiana Licznika z pełnym FIS

Postprzez bendzji » 2017-04-23, 14:50

Powinno


Jak nie chcę Ci się bawić w adaptację to podeślij mi wsady obydwu liczników , powinno dać się przekopiować część immo. Wsady odczytasz tym programeerem.

No chyba że twój aktualny licznik to Jeager to pin z ECU można odczytać​ , jaki masz silnik?
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Zmiana Licznika z pełnym FIS

Postprzez bendzji » 2017-04-23, 15:04

Wklęję opis adaptacji immo3 , post który napisałem na innym forum ze 2 lata temu:

Robisz tak: najlepiej spisujesz kodowanie i adaptacje 60 kanału ze starego licznika ( zawsze samemu to uzupełnisz z podpodowiedziami VAG jak nie zapiszesz )

Musisz mieć:
- pin swojego auta - taki sam jest w liczniku i ECU
- pin nowego licznika
- wszystkie kluczyki które chcesz używać


- wpinasz nowe zegary , kodujesz , adaptujesz w 60 kanale ( ustalasz prawidłową komunikację licznika z samochodem ) , po wpięciu nowych zegarów powinna migac kontrolka immo. W bloku pomiarowym 25 możesz sprawdzić komunikację immo z ECU ( 0 - brak , 1 - immo3 , 2 - immo2 )

- logujesz się do nowego licznika [ LOGIN-11 ] jego pinem
- wchodzisz w kanał 50 adaptacji ( jeśli jest error spróbuj inną wersją vaga albo vcds lite albo polskim vagiem )
- w pierwszym okienku powinno być - [pin?] a wartośc adaptacji 32000 ( tak jest zawsze ) , jeśli jest [disabled ]to obok w okienku jest liczba minut do odblokowania adaptacji
- w new value wpisujesz pin swojego auta z 0 przed ( czyli pin 1234 to wbijasz 01234 )
- zamiast [pin? pojawi się wait] , po krótkiej chwili powinien pojawić sie twój VIN i klikasz save.

Wychodzisz z vaga , wyłączasz zapłon na około 1 minutę.

Potem włączasz zapłon , ikonka immo chwilę pomiga i powinna zapalić się na stałe , wchodzi w zegary i jeśli w extra pojawi się twój VIN to adaptacja poszła pomyślnie.

Teraz adapatacja kluczyków:

- logujesz się do licznika pinem swojego auta ( tak w trakcie adaptacji zmienił się )
- wchodzisz w adaptację 21 kanału , wpisujesz w new value liczbę kluczyków klikasz test i save
- wyłączasz zapłono wyciągasz kluczyk i wkładasz po kolei tyle ile masz


Mi ostatnio zajęło to max 2 minuty , tu są opisy bloków pomiarowych 22,23,24

http://www.ross-tech.com/...ing-blocks.html
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Zmiana Licznika z pełnym FIS

Postprzez jackassZSW » 2017-04-23, 15:27

Dzięki!
to auto to akurat nie A6 tylko w drugim aucie A3 8L 1.6 8v 98r , przed chwila byłem a aucie i zegary zaczeły działac!? ale przejechałem z 2km i znów przestały...
znalazłem w necie zeby w ukrytych opcjach klimatronika wejsc w pozycje 17 i jak jest 0 podczas jazdy to ze niby czujnik uwalony predkosci, oby napewno ?

EDIT: Link nie działa
jackassZSW
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 2017-03-16, 18:42
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.00 CGXB 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2013
Imię: Jacek

Re: Zmiana Licznika z pełnym FIS

Postprzez bendzji » 2017-04-23, 18:03

To w ogóle pikuś bo to immo2 , tylko pin nowego licznika potrzebny , to trzeba pisać od razu bo to ważne

Jak już to sprawdź w blokach pomiarowych licznika czy jest sygnał prędkości , klimatronik dostaje sygnał wtórnie z licznika
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Zmiana Licznika z pełnym FIS

Postprzez jackassZSW » 2017-04-25, 15:14

w weekend pobawie sie z tym , a test zegarow robiony przez kabel powie mi czy działaja zegary ? bo jesli beda działac to znaczy ze sa chyba ok ?
jackassZSW
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 2017-03-16, 18:42
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.00 CGXB 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2013
Imię: Jacek

Re: Zmiana Licznika z pełnym FIS

Postprzez jackassZSW » 2017-04-29, 14:49

robiłem test zegarów vag-iem i wskazówki wszystkie działaja... kupiłem czujnik predkosci i dalej dupa prędkosciomierz nie działa , zadziałał na 3s tylko ...
jackassZSW
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 96
Dołączył(a): 2017-03-16, 18:42
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.00 CGXB 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2013
Imię: Jacek

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości