1.9TDI AVF - logi dynamiczne

1.9TDI AVF - logi dynamiczne

Postprzez marco » 2014-08-30, 16:14

Witam :-D
Posiadam Audi A6 C5 1.9TDI 131KM AVF, mam następujący problem podczas przyśpieszania przeważnie powyżej 3000 obr/min auto traci na mocy.Jest to jazda jakby bez turbo.
Po ponownym uruchomieniu jest znowu ok., sytuacja nie występuje systematycznie.
Zrobiłem logi dynamiczne, jednak wystąpiło to podczas logowania na kanale 008, 010, 011 proszę o analizę logów.
Z góry dzięki.
http://vaglog.rtnet.pl/log_184669.html
http://vaglog.rtnet.pl/log_184670.html
http://vaglog.rtnet.pl/log_184671.html
http://vaglog.rtnet.pl/log_184672.html
http://vaglog.rtnet.pl/log_184673.html
http://vaglog.rtnet.pl/log_184674.html
http://vaglog.rtnet.pl/log_184668.html
marco
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2014-08-30, 15:58
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: Marek

Re: 1.9TDI AVF - logi dynamiczne

Postprzez Piotruś » 2014-08-30, 19:52

Marco, klasyczny przypadek niesprawnych kierownic (geometrii VTG) turbiny.
Nie pokazałeś logów statycznych i w nastawach podstawowych, więc trudno autorytatywnie wskazać winnego, ale możliwości są zasadniczo dwie - niesprawny zaworek N75 lub (co bardziej przypuszczam) zapieczone/uszkodzone kierownice w sprężarce.

Na 99,9% bez regeneracji turbo się nie obejdzie ale na wszelki wypadek pokaż logi statyczne i w tzw. BS'ach.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 1.9TDI AVF - logi dynamiczne

Postprzez nie pamietam 82 » 2014-08-30, 20:18

Dżisas Piotruś, dlaczego Ty nie mieszkasz i pracujesz w/pod Opolem ?? <wnerw>

Sorry za OT ale... musiałem to w końcu z siebie " wypluć " <milczek>

Pozdrawiam <luzik>
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: 1.9TDI AVF - logi dynamiczne

Postprzez Piotruś » 2014-08-30, 20:30

Adrian - był taki czas, że w Opolu miałem dwie mety - akademik i prywatną stancję jednocześnie.
Ja pikole - to naprawdę były PIĘKNE czasy ... .

Zresztą - byłem tam całkiem niedawno i wzięło mnie na wspominki ze szczerą łezką wzruszenia w oku.
Gęba mi się rozwiązała i osobista Żona przez tydzień nie chciała ze mną gadać ale Opole to jest Opole. Ja tam jeszcze się zjawię ;-) ... .

PS: Wszelkie OT zostanie usunięte gdy już się nagadamy nt. Opola, najcudniejszych Opolanek i wszystkich wspaniałych ludzi tam mieszkających <luzik> .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 1.9TDI AVF - logi dynamiczne

Postprzez marco » 2014-08-30, 20:34

Dzieki Piotruś.
Jutro postaram się zrobić logi statyczne i basic settings, pozdrawiam.
marco
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2014-08-30, 15:58
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: Marek

Re: 1.9TDI AVF - logi dynamiczne

Postprzez nie pamietam 82 » 2014-08-30, 20:49

Piotruś napisał(a):Adrian - był taki czas, że w Opolu miałem dwie mety - akademik i prywatną stancję jednocześnie.


... więc jest opcja , ze mijaliśmy się na korytarzu na Mikołajczyka ( o ile byłeś na PO ) <mysli>

Piotruś napisał(a): Ja pikole - to naprawdę były PIĘKNE czasy ... .


Ja je też bardzo miło i sympatycznie wspominam , właśnie w tym okresie poznałem moją teraźniejszą Małżonkę ( na szczeście na 3 semestrze także ... - co moje to moje :mrgreen: )

Piotruś napisał(a):Zresztą - byłem tam całkiem niedawno i wzięło mnie na wspominki ze szczerą łezką wzruszenia w oku.
Gęba mi się rozwiązała i osobista Żona przez tydzień nie chciała ze mną gadać ale Opole to jest Opole. Ja tam jeszcze się zjawię ;-) ... .


Trzymam za słowo i jak tylko zaplanujesz to " musowo " dawaj znaka ( mój nr masz a jak coś to na PW ) <okok>

Piotruś napisał(a):PS: Wszelkie OT zostanie usunięte gdy już się nagadamy nt. Opola, najcudniejszych Opolanek i wszystkich wspaniałych ludzi tam mieszkających <luzik> .


Tak , po co komu te nasze " wylewki " osobiste <okok>

<luzik>
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian


Re: 1.9TDI AVF - logi dynamiczne

Postprzez Piotruś » 2014-08-31, 15:57

Marco, reakcja zmiennej geometrii (log 011 BS) na On/Off jest widoczna ale znikoma.
Najlepiej gdyby to jeszcze potwierdził jakiś mechanik z w realu ale na moje oko można powiedzieć z 99,9% pewnością, że kierownice w turbinie "stoją dęba" w pozycji otwartej. Dlatego podczas każdego przyśpieszania dochodzi do aż tak monstrualnych przeładowań.

No chyba, że zwiesił się zaworek N75 i non-stop podaje max podciśnienie na gruchę turbiny ale to jest niemalże niemożliwe ... .
Na wszelki wypadek, choć szczerze wątpię, mógłbyś zsunąć wężyk podciśnieniowy z gruszki turbo i (obiecuję, ostatni raz) zlogować na biegu jałowym 011 (nie w BS, tylko normalnie).
Ewentualnie sam popatrz po zdjęciu wężyka czy gruszka popuści, a sztanga opadnie.

Ale to tylko taka asekuracja żeby nie narazić Cię na zbędne wydatki i wyeliminować ze 100% pewnością wszystkie inne możliwości zanim zdemontujesz turbinę do wymiany lub regeneracji.
Ale to tak właśnie będzie, że rozwiązaniem problemu jest nowe/zregenerowane turbo. Pewność 99,99%.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 1.9TDI AVF - logi dynamiczne

Postprzez marco » 2014-08-31, 16:22

Ok Piotruś, dzięki za odpowiedź jutro zrobię jeszcze te logi i zobaczę na sztangę.
marco
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2014-08-30, 15:58
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: Marek

Re: 1.9TDI AVF - logi dynamiczne

Postprzez marco » 2014-09-01, 15:05

Piotruś, po zdjęciu wężyka sztanga idzie na dół ale nie wiem czy wystarczająco daleko?
Oto log grupy 011 bez wężyka na gruszce: http://vaglog.rtnet.pl/log_184884.html
marco
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2014-08-30, 15:58
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: Marek

Re: 1.9TDI AVF - logi dynamiczne

Postprzez Piotruś » 2014-09-01, 17:15

marco napisał(a):Piotruś, po zdjęciu wężyka sztanga idzie na dół ale nie wiem czy wystarczająco daleko?
Oto log grupy 011 bez wężyka na gruszce: http://vaglog.rtnet.pl/log_184884.html


Lekii ruch sztangi było widać nawet we wczorajszych logach ale to staaaanowczo za mało. Absolutne minimum musiałbyś mieć poniżej 1000 mbar, a jest 1140 ... . Kierownice w turbinie "stoją dęba" . Niestety od tysiaka nic nie urwie, a za dobrą regenerację ok 1300 - 1500 trzeba dać ... .

Marco, pomimo tego, że sprawa jest więcej niż oczywista wolałbym żebyś pokazał stwierdzoną usterkę żywemu mechanikowi.
Internet to tylko internet, a logi to tylko logi. Wiem na 100%, że postawiłem dobrą diagnozę ale konsultacja z mechanikiem i tak jest bardzo wskazana.
Czekamy na dobre wieści z frontu walki <luzik>
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 1.9TDI AVF - logi dynamiczne

Postprzez marco » 2014-09-02, 11:54

To mnie nie pocieszyłeś z tym turbo, no ale cóż taki urok tych aut <nerwus>
Oczywiście dam znać jak rozwiążę temat dzięki serdeczne Piotruś za pomoc bardzo mi się przydała <okok> .
marco
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2014-08-30, 15:58
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: Marek


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron