2.0 140 KM Zbyt małe natężenie przepływu spalin - EGR

2.0 140 KM Zbyt małe natężenie przepływu spalin - EGR

Postprzez Jabcok » 2017-01-15, 23:11

Witam kolegów forumowiczów.
Od 3 miesięcy jestem posiadaczem Audi A6 C6 z silnikiem 2.0 TDI 140KM. Od pewnego czasu męczy mój samochód błąd silnika. Cała sytuacja zaczęła się po wymianie zaworu EGR z chińskiego na oryginalny zawór Siemensa, który pracował nie prawidłowo. Cały czas dostaję błąd P0401. Dodam, że po skasowaniu błędu mogę przejechać z 500km w spokoju, natomiast po ponownym uruchomieniu silnika i przejechaniu około 1km, nieraz 10km (różnie z tym bywa) zapala się ponownie kontrolka silnika i dostaję błąd P0401. Czy koledzy mogą może coś doradzić? Już mi dwóch mechaników wymiękło. Nie potrafili zdiagnozować usterki (jeden z nich twierdził, że może to być wina węża od turbo. Podobno jest zbyt miękki i może być zasysany do wewnątrz).
Sam zaczynam myśleć, że to wina brudnego układu lub zużytych elementów w postaci zaworu elektromagnetycznego lub przetwornika ciśnienia.
Dodam, że auto jeździ bez zarzutu. Nie zaobserwowałem żadnych spadków obrotów. Przed wyskoczeniem błędu i po nie dzieje się nic niepokojącego.
Obrazek
Obrazek
Jabcok
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2017-01-15, 22:27
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2005

Re: 2.0 140 KM Zbyt małe natężenie przepływu spalin - EGR

Postprzez pilKozak » 2017-05-14, 16:20

jedź do polecanego tunera w Twojej okolicy. zdiagnozuje Ci silnik/turbo/wtryski. Jak wszystko będzie OK to wgra Ci program bez EGR-a i po problemie, a przy okazji zarobisz z 30 kucy więcej :> i trochę momentu.
Avatar użytkownika
pilKozak
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 2016-08-14, 20:47
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRF 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007
Imię: Bartłomiej

Re: 2.0 140 KM Zbyt małe natężenie przepływu spalin - EGR

Postprzez nie pamietam 82 » 2017-05-14, 17:34

pilKozak napisał(a):jedź do polecanego tunera w Twojej okolicy. zdiagnozuje Ci silnik/turbo/wtryski. Jak wszystko będzie OK to wgra Ci program bez EGR-a i po problemie, a przy okazji zarobisz z 30 kucy więcej :> i trochę momentu.

Bardzo "profesjonalne" podejście do tematu <wysmiewacz> .

<brawo>

Wysłane z mojego...... .
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: 2.0 140 KM Zbyt małe natężenie przepływu spalin - EGR

Postprzez Porsche123 » 2017-06-22, 20:24

To nie jest dobre rozwiązanie likwidacja EGR. Nie wiecie po co go wymyślili. I nie chodzi wcale o ekologie.
Jak chcesz by ten silniczek jeszcze Ci długo posłużył to nie likwiduj.
Zrób adaptację i może będzie ok.
Porsche123
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 14
Dołączył(a): 2016-09-26, 21:14
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości