2.0 tdi bre nierówna praca silnika

Re: 2.0 tdi bre nierówna praca silnika

Postprzez oxy » 2014-10-26, 19:56

Piotruś pomogłeś mi tym pytaniem o DPF. Przegoniłem go trochę na trasie i problem wzrastających obrotów do 1000 znikł. Czyściłem też Liqui Molly diesel spülung (bezpośrednio poprzez pompę) układ wtryskowy. I tu mam pytanie. Po podłączeniu i odpaleniu silnika na wężyku powrotnym zaczął płynąć brudny (szary) płyn. Zastanawiam się czy uszczelniacze mogą być tego powodem a co za tym idzie też drgania przy obrotach 1700-2100
Avatar użytkownika
oxy
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 2014-01-13, 10:07
Lokalizacja: Elbląg
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007
Imię: Krzysztof

Re: 2.0 tdi bre nierówna praca silnika

Postprzez Piotruś » 2014-10-26, 20:41

Ojojoj :| .
Oxy, na Twoim miejscu jak najszybciej wykonałbym proste doświadczenie, czyli "zamiast" puszki z preparatem LM, lecz w analogiczny sposób, wpiąłbym się z bańką ropy (powiedzmy ze 4 litry. Gdy silnik popracuje dłuższą chwilę na obrotach biegu jałowego zyskasz pewność lub zaprzeczenie swojej powyższej hipotezy.
W gorszym przypadku, gdyby krążące w "obwodzie zamkniętym" paliwo zaczęło się ewidentnie zabrudzać olejem, zostanie Ci ustalić czy problem leży w uszczelniaczach PD, czy w pompie dwufunkcyjnej (paliwo/vacuum).
NMoim zdaniem ne powinieneś z tym zwlekać ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2.0 tdi bre nierówna praca silnika

Postprzez AnnaB » 2015-08-17, 00:04

Witam, podpinam się p;od temat. Obecnie mam ten sam problem, w moim silniku dokonano wszelkich napraw:
wymiana turbo(gwarancja), wymiana 4pompowtryskiwaczy(gwarancja), wymiana wszystkich filtrów, olei, czyszczenie układu dolotowego, czyszczenie egr, itp itd.
Zero poprawy silnik ma moc, tylko ten problem dojenia po rozruchu.
Może Piotruś poleć jakiegoś dobrego magika????
AnnaB
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2015-08-16, 23:42
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006
Imię: AnnaB

Re: 2.0 tdi bre nierówna praca silnika

Postprzez Piotruś » 2015-08-18, 06:45

AnnaB napisał(a):Zero poprawy silnik ma moc, tylko ten problem dojenia po rozruchu.

AnnaB, co masz na myśli pod pojęciem "dojenia po rozruchu" :-o :?:

AnnaB napisał(a):Może Piotruś poleć jakiegoś dobrego magika????

Ale w jakim rejonie PL :?:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2.0 tdi bre nierówna praca silnika

Postprzez AnnaB » 2015-08-18, 23:34

Witam i dziękuję za zainteresowanie.
Otóż "dojenie po rozruchu " falowanie obrotów od 800 do 1100 do chwili osiągnięcia temperatury wskazywanej na desce ok 70 stopni, po osiągnięci wskazanej temperatury wszystko jest ok(no prawie-czasami na postoju zdarza że się delikatne szarpnięcie) ale na zimnym silniku czasami są tak duże skoki obrotów że gaśnie silnik. W moim aucie przy oryginalnym silniku i przebiegu 260000 był robiony wirus, został zmodernizowany napęd smarowania(pompa oleju), wywalony dpf fizycznie i programowo, czyszczone pompo-wtryskiwacze, rozrząd filtry płyny i wszystko co trzeba było. Tuner powiedział że wszystko jest ok. Frajda, auto tak naprawdę nie czuć było by było dynamiczniejsze czy mocniejsze (a ponoć 167kucy)ale pracowało równiej niż przed oddaniem do warsztatu i tu nie występował problem dojenia, były małe szarpnięcia na postoju i delikatne bujanie silnika odczuwane w kabinie ale to tylko tyle. Koszta nie małe. Przejechane 10tys. powrót na warsztat na wymianę oleju, filtrów no i okazało się ze 3 pompo-wtryski do wymiany-przyjęte z godnością-Naprawiać Płacę. Dwa wyjazdy do Poznania i powrót na lawecie oczywiście do warsztatu tunera-, diagnoza rozleciał się egr i elementy metalowe dostały się do 2 komory głowicy. Czarna rozpacz, ale decyzja na przekładkę silnika, zakupiony BKD od A3 z 2008r z przebiegiem 54tys. okazało się że wykorzystano słupek a pozostałe elementy z mojego starego auta, turbina do regeneracji, wtryski do regeneracji, egr zakupiony sprawny z alegrosza, wyczyszczone WSZYSTKIE elementy na drodze powietrza od filtra paliwa do głowicy. I cały czas ten problem dojenia, czasami delikatnie szarpnie na postoju. Proszę o wskazanie fachowca nie naciągacza, widzę iż Piotruś posiada bd. wiedzę przeczytane wszystkie posty ale nie mam możliwości sprawdzenia nic na VAgu bo w którymś z warsztatów najwyraźniej zestaw został użyty jako .....hgw i zniknoł:(.
AnnaB
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2015-08-16, 23:42
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006
Imię: AnnaB

Re: 2.0 tdi bre nierówna praca silnika

Postprzez AnnaB » 2015-08-18, 23:38

P.S. powinno być od filtra powietrza do głowicy :) :-(
AnnaB
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2015-08-16, 23:42
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006
Imię: AnnaB

Re: 2.0 tdi bre nierówna praca silnika

Postprzez AnnaB » 2015-08-18, 23:39

A także wyczyszczony cały układ egr, tona sadzy:(
AnnaB
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2015-08-16, 23:42
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006
Imię: AnnaB

Re: 2.0 tdi bre nierówna praca silnika

Postprzez gores4 » 2016-08-07, 12:33

Witam,
Oxy, jeżeli możesz to napisz czy uporałeś się z problemem, jestem "szczęśliwym :cry: " posiadaczem jednostki napędowej BRE, mam właśnie takie drgania przy podobnych obrotach. Te drgania w ciągu 15tys. km zniszczyły koło dwu masowe. Wyczyszczony jest układ dolotowy z EGR włącznie(elektroniczny sprawny), wymieniony przepływomierz, pompo-wtryski podobno są ok, turbina regenerowana. wg tego co piszesz zostało sprawdzenie pompy dwu funkcyjnej. Tylko czy te zabiegi pomogły twojemu silnikowi. Będę bardzo wdzięczny za podpowiedź bo tracę pieniądze i nadzieję.
gores4
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2016-08-07, 11:47
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2006
Imię: Hubert

Re: 2.0 tdi bre nierówna praca silnika

Postprzez oxy » 2016-08-07, 19:10

Cześć. Jeszcze nie skończyłem walki ze swoim. Znajomy ma taki sam silnik i też z tymi objawami się męczył. Miał nieszczelny Intercooler. Sprawdzałem u siebie i też mam do wymiany. Ale czy to pomoże ?

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
oxy
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 2014-01-13, 10:07
Lokalizacja: Elbląg
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007
Imię: Krzysztof

Re: 2.0 tdi bre nierówna praca silnika

Postprzez gores4 » 2016-08-07, 20:03

Dzięki, w przyszłym tygodniu sprawdzę i napiszę o efektach.
gores4
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2016-08-07, 11:47
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2006
Imię: Hubert

Re: 2.0 tdi bre nierówna praca silnika

Postprzez pilKozak » 2016-09-16, 20:26

i jak kolego? ogarnąłeś te obroty na jałowym? bo jestem ciekaw co się okazało.
pozdrawiam
Avatar użytkownika
pilKozak
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 2016-08-14, 20:47
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRF 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007
Imię: Bartłomiej

Re: 2.0 tdi bre nierówna praca silnika

Postprzez gores4 » 2016-09-17, 19:02

Witam,
Taak, w moim przypadku pompo-wtryski były dwa razy sprawdzane na maszynie w warsztacie zajmującym się tylko dieslem, werdykt sprawne, a efekt ten sam. Nadal na pierwszym cylindrze dawka za duża drugi koryguje, buja silnikiem jak bujało. Więc wstawiłem samochód do tego warsztatu i dopiero oni doregulowali dawki. Jest dużo,dużo lepiej ale nie idealnie i tak zdarzy się bujnięcie silnikiem, dwumas ma mniej roboty. Natomiast znikł problem drgań przy 1800-1900 obr. i jazdy na 7 biegu jak po tarze do prania.
gores4
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2016-08-07, 11:47
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2006
Imię: Hubert

Re: 2.0 tdi bre nierówna praca silnika

Postprzez pilKozak » 2016-10-01, 11:38

witam!
Panowie tak jak na załączonym filmiku. Obroty minimalnie falują, po włączeniu dmuchawy zaczynają skakać wraz z poborem prądu.
Ktoś miał do czynienia z takim cudem? Jakieś sugestie co do diagnozy? Oczywiście zero jakichkolwiek błędów, motorownia 2.0 tdi BRE/BRF


https://www.youtube.com/watch?v=fQj6beXq3pI
Avatar użytkownika
pilKozak
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 2016-08-14, 20:47
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRF 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007
Imię: Bartłomiej

Poprzednia strona

Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron