2.0 tdi bre nierówna praca silnika

2.0 tdi bre nierówna praca silnika

Postprzez oxy » 2014-10-06, 19:52

Witam
Może ktoś mi pomoże, podpowie po tych objawach gdze szukać przyczyny. Nie wiem czy one są ze sobą powiązane.
Na wolnych podnoszą się obroty do 1000 i wtedy auto ma kopa od 1700 obrotów. Przy normalnych obrotach okolo 800 kop powyżej 2000. Jak było ciepło to bardzo rzadko się podnosiły, czasami jak silnik był bardzo mocno rozgrzany. Rano przy temperaturze zewn. powyżej 15 - 17 stopni tez sie podnoszą (jakby ssanie) później po kilku minutach w normie. Nierówna praca (telepotanie silnikiem) prz około 1700 do około 2100 jak trzymam pedał gazu w jednej pozycji Kiedy na wolnych obrotach dodaje gazu też zatelepie. Ciezko ruszyć z jedynki i trzeba popuszczac gaz.
Przy odpalaniu zabuja silnikem a później jest juz dobrze. Wszystkie objawy występują przy wciśnięciu pedału sprzęgła i bez.
I co wy na to ?
Avatar użytkownika
oxy
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 2014-01-13, 10:07
Lokalizacja: Elbląg
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007
Imię: Krzysztof

Re: Odp: 2.0 tdi bre nierówna praca silnika

Postprzez nie pamietam 82 » 2014-10-07, 07:53

oxy napisał(a):I co wy na to ?


Witam .

Na dobry początek - proponowałbym sprawdzić czy zapisał się jakiś błąd ;-) .

P(y)zdr(a) :-)
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: 2.0 tdi bre nierówna praca silnika

Postprzez oxy » 2014-10-07, 07:59

Żadnego błędu dotyczącego silnika nie ma.
Avatar użytkownika
oxy
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 2014-01-13, 10:07
Lokalizacja: Elbląg
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007
Imię: Krzysztof

Re: 2.0 tdi bre nierówna praca silnika

Postprzez Piotruś » 2014-10-10, 15:50

Oxy, nie gniewaj się na mnie ale będę posłańcem od złych wiadomości.

Naturalnie podchodzę do Twojego pytania tylko statystycznie ale jeśli wszystko jest "jak zwykle" w przypadku BRE, to:

1. Poprawa warunków pracy silnika gdy obroty biegu jałowego są podwyższone prawdopodobnie wynika z prostego faktu, że szwankuje czujnik temperatury silnika, przez co okresowo pojawia się dawka paliwa jak dla jednostki całkiem "zimnej". Skutkuje to oczywiście znacznym zwiększeniem ilości paliwa wstrzykiwanego do cylindra, a to zazwyczaj w każdym przypadku wpływa pozytywnie zarówno na wyrównanie biegu silnika jak i wzrost dynamiki w całym zakresie prędkości obrotowej.
Analogicznie - gdy sterownik (ECU) silnika widzi temperaturę roboczą następuje znaczne zubożenie dawek paliwa co w przypadku kiepskiej kondycji układu wtryskowego skutkuje tym co obserwujesz, czyli utratą wigoru oraz różnorodnymi drgawkami ... .

2. W sytuacji (póki co hipotetycznej) jak powyżej nakreślona - droga do skutecznego pozbycia się wszystkich dolegliwości jest dosyć długa i niestety kosztowna, gdyż obejmuje regenerację pompowtryskiwaczy, zaktualizowanie oprogramowania sterującego oraz czysto mechanicznej weryfikacji (i naprawie) wszystkich elementów osprzętu - poczynając od turbiny, przez EGR, kolektor ssący, kondycję wałka rozrządu i wielu wielu innych.

Oxy, - jeżeli jesteś zdeterminowany na pozbycie się problemu napisz proszę skąd mniej więcej jesteś - będzie łatwiej podpowiedzieć Ci jak w ogóle ugryźć temat ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2.0 tdi bre nierówna praca silnika

Postprzez oxy » 2014-10-10, 19:21

Witaj Piotrus. Kręcę się po Elblągu i okolicach. Jak Cię dobrze zrozumiałem to na początek powinienem się zająć czujnikiem temperatury. Masz na mysli ten schowany z tylu za silnikiem ? Myślałem o nim wczesniej, ale nie wiem jak się do niego sprawnie dobrać. Co do pompek, to ostatnio jedną wymieniałem. Czy sprawdzenie vcdsem grup 013, 023 bedzie wystarczające żeby stwierdzić ich kondycję ?
Avatar użytkownika
oxy
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 2014-01-13, 10:07
Lokalizacja: Elbląg
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007
Imię: Krzysztof

Re: 2.0 tdi bre nierówna praca silnika

Postprzez Piotruś » 2014-10-10, 21:20

oxy napisał(a):Kręcę się po Elblągu i okolicach.


Kiepsko. Niestety nie potrafię Ci wskazać nikogo z Twoich rejonów wartego polecenia.

oxy napisał(a):Jak Cię dobrze zrozumiałem to na początek powinienem się zająć czujnikiem temperatury. Masz na mysli ten schowany z tylu za silnikiem ? Myślałem o nim wczesniej, ale nie wiem jak się do niego sprawnie dobrać.


Tak sobie myślę ale TO JEST WYŁĄCZNIE HIPOTEZA oparta na Twojej relacji.
Nie wydawaj ani grosza na jakiekolwiek części zanim nie będzie 100,1% pewnej diagnozy !!

oxy napisał(a):Co do pompek, to ostatnio jedną wymieniałem. Czy sprawdzenie vcdsem grup 013, 023 bedzie wystarczające żeby stwierdzić ich kondycję ?


Niestety żaden z odczytów VCDS'em, w przypadku takim jak Twój (BRE) nie będzie wystarczająco wiarygodny żeby zacząć inwestować kasę.
W Twoim przypadku diagnostyka MUSI być zdecydowanie bardziej rozszerzona i jest to warunek niezbywalny do przeprowadzenia kompleksowej naprawy wszystkich usterek.
Jednak, owszem, byłoby bardzo wskazane żebyś zaczął od kompletu logów (oraz odczytu pamięci usterek), na podstawie których, pomimo braku pewności, będzie można postawić wstępne wnioski co do kierunku i zakresu kolejnych działań. Jeśli więc leży to w Twoich możliwościach - wstawiaj logi (conajniej statyczne i w nastawach podstawowych (BS).
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2.0 tdi bre nierówna praca silnika

Postprzez oxy » 2014-10-11, 19:03

Logi pompek http://vaglog.pl/log_189190.html .
Sprawdzałem też (nie wiem czy w dobrych grupach) czujnik temperatury.
na w pełni rozgrzanym silniku:
01-engine grupa 007 pozycja 4 jest 88.2 °C
17-instruments grupa 003 jest 90.0 °C
Jutro rano sprawdzę jeszcze na zimnym
Avatar użytkownika
oxy
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 2014-01-13, 10:07
Lokalizacja: Elbląg
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007
Imię: Krzysztof

Re: 2.0 tdi bre nierówna praca silnika

Postprzez Piotruś » 2014-10-11, 19:17

Logi pompek oczywiście są w normie ale to naprawdę nie zaświadcza nawet w najmniejszym stopniu o ich dobrej kondycji.
Ponadto bez odczytów np. statycznego 001 nawet nie wiemy jak się układa dawkowanie paliwa, a bez innych odczytów nie wiadomo co dzieje się w układzie dolotowym, etc. ... .

Co do czujnika temperatury (jak i statycznych odczytów 001, 003 i 004) warto byłoby porównać logi zrobione wtedy gdy silnik się trzepie jak i wtedy gdy wszystko pracuje miód malina.

Mamy na to jakiekolwiek szanse ?
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2.0 tdi bre nierówna praca silnika

Postprzez oxy » 2014-10-11, 19:19

Pewnie że mamy. Jutro zrobię i wrzucę
Avatar użytkownika
oxy
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 2014-01-13, 10:07
Lokalizacja: Elbląg
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007
Imię: Krzysztof

Re: 2.0 tdi bre nierówna praca silnika

Postprzez oxy » 2014-10-12, 12:18

Wrzucam logi statyczne grupy 001,003,004

na wOlnych http://vaglog.pl/log_189268.html
i na 1700 obr. bo wtedy najbardziej trzęsie silnikiem http://vaglog.pl/log_189268.html

Niestety nie udało mi się zrobić logów jak sam podwyższa sobie obroty do 1000 obr. Jak tylko wskoczą to postaram się zrobić.
Avatar użytkownika
oxy
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 2014-01-13, 10:07
Lokalizacja: Elbląg
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007
Imię: Krzysztof

Re: 2.0 tdi bre nierówna praca silnika

Postprzez Piotruś » 2014-10-13, 08:10

Oxy, z dotychczasowych logów (czego się spodziewałem) nie wynika żadne konkretne uszkodzenie - ale to oczywiście wcale nie znaczy, że wszystko jest OK.
Poczekamy jeszcze na logi "gdy szarpie" jednak proponowałbym Ci powoli nastawić się na bardziej kompleksową, wnikliwą i niestety kosztowną diagnostykę (a w konsekwencji naprawę wielu podzespołów) silnika.
Nie lubię tragizować ani tym bardziej straszyć po próżnicy ale ze względu na to, że jesteś właścicielem BRE - profilaktyka jest bardzo-bardzo wskazana.
Na razie czekamy ... ;-) .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2.0 tdi bre nierówna praca silnika

Postprzez oxy » 2014-10-13, 18:28

Udało mi się zrobić logi grupy 001,003,004, w czsie kiedy sam podwyższają się obroty do 987. http://vaglog.pl/log_189442.html
Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale zauważyłem że w grupie 003 przy time stamp 48.34 podwyższa się kolumna 3
Avatar użytkownika
oxy
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 2014-01-13, 10:07
Lokalizacja: Elbląg
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007
Imię: Krzysztof

Re: 2.0 tdi bre nierówna praca silnika

Postprzez Piotruś » 2014-10-14, 07:44

oxy napisał(a):Udało mi się zrobić logi grupy 001,003,004, w czsie kiedy sam podwyższają się obroty do 987. http://vaglog.pl/log_189442.html

Widać ewidentne zmiany w dawkowaniu paliwa ale (raczej) nie są one spowodowane "skokami" w odczytach temperatury.

Oxy, ostatnie pytanie (które powinienem zadać na początku): Czy w Twoim aucie jest DPF ??

oxy napisał(a):Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale zauważyłem że w grupie 003 przy time stamp 48.34 podwyższa się kolumna 3

To akurat nie ma większego znaczenia. Gdy silnik pracuje dłuższą chwilę na biegu jałowym wtedy ECU "wyłącza" EGR przez co rośnie masa świeżego powietrza. Wydaje się, że tak ma być.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2.0 tdi bre nierówna praca silnika

Postprzez oxy » 2014-10-14, 07:59

Mam DPF. Co mogą oznaczać te zmiany w dawkowaniu ?
Avatar użytkownika
oxy
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 48
Dołączył(a): 2014-01-13, 10:07
Lokalizacja: Elbląg
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007
Imię: Krzysztof

Re: 2.0 tdi bre nierówna praca silnika

Postprzez Piotruś » 2014-10-15, 10:30

oxy napisał(a):Mam DPF.

Czyli (teoretycznie) może to być jedna z przyczyn zmieniających się obrotów na biegu jałowym jak i zmiennej dynamiki silnika.
Niby (aktywne) dopalanie filtra odbywa się przy zamkniętym EGR (a w Twoich logach pomimo podwyższonych obrotów EGR był przez jakiś czas otwarty) ale nie znamy wszystkich stanów pracy, więc i tego nie wykluczam.

oxy napisał(a):Co mogą oznaczać te zmiany w dawkowaniu ?

Najprawdopodobniej nic niepokojącego. Silnik pracuje pod różnym obciążeniem, zależnie od stanu pracy alternatora, kompresora klimy, ewentualnej regeneracji aktywnej DPF i wielu innych. Dlatego aby utrzymać stabilne obroty biegu jałowego i/lub nie dopuścić do nieprawidłowości w działaniu niektórych elementów osprzętu ECU zmienia nie tylko zakres obrotów ale przede wszystkim musi dopasować dawkę paliwa do bieżącego zapotrzebowania.
Stąd, przy niższych obrotach i mniejszym obciążeniu silnika dawka jest mniejsza, a w innych sytuacjach podwyższona.

Oxy, wracając do Twojego pierwszego posta w tym temacie wydaje mi się, że wyczerpaliśmy możliwości realnej pomocy przez internet .
Na obecnym etapie znajomości Twojego problemu wysuwam dwa bardzo ostrożne wnioski:
- pierwszy jest taki, że zmienne obroty biegu jałowego znajdują swoje uzasadnienie w zmieniającym się obciążeniu silnika pracą różnych układów (klima, DPF, etc.)
- drugi (czysto hipotetyczny) wniosek jest taki, że układ wtryskowy Twojego BRE prawdopodobnie dopomina się pilnej kuracji uzdrawiającej, a okresowo lepsza praca jest tylko "skutkiem ubocznym" różnych stanów i warunków pracy silnika wspomnianych powyżej

Ponieważ rozmawiamy o niestety mocno wadliwej jednostce (BRE) moim zdaniem szkoda czasu, kasy i Twojego zapału na jakiekolwiek czynności doraźne, których zresztą zbyt wiele do wyboru nie ma. Niby mógłbyś rozkręcić układ dolotowy i pousuwać nagar szczególnie z okolic elektrycznej przepustnicy oraz zawora EGR, jak też podjechać do jakiegoś zakładu na chemiczne czyszczenie układu wtryskowego, ale istnieje duże ryzyko, że uzyskane efekty będą kiepskie lub żadne, za to kasy pójdzie na to w pizdu ... .
Oczywiście możesz spróbować - to tylko Twoja decyzja co będzie dalej. Jedyne czego STANOWCZO Ci odradzam, to kontynuowania intensywnej eksploatacji w okazanym stanie rzeczy żeby nie powiększać strat i rozmiarów awarii.

Gdyby to był mój samochód przyjąłbym następujący plan działania:
1. Czyszczenie całego układu dolotowego i recyrkulacji spalin (EGR), nie wyłączając czyszczenia przepływki i oczywistej wymiany filtra powietrza
2. Wykręcenie dekla zaworowego, demontaż pompowtryskiwaczy celem sprawdzenia i prawdopodobnej regeneracji w wysoko specjalizowanej firmie (trzeba starannie dobierać bo godnych zaufania jest tylko kilka w całej PL), niezbywalnie konieczny pomiar krzywek wałka rozrządu, oczywiście włącznie z tymi, które obsługują PD.
3. Aktualizacja (nie mylić z chipsowaniem !!) programu sterującego pracą silnika.
4. W razie braku oczekiwanej poprawy ... może lepiej przemilczę.

Na razie tyle ... .
Wszystko co powyżej napisałem jest wynikiem moich własnych przemyśleń i doświadczeń ale ponieważ kroją się raczej większe niż mniejsze koszty chcę wyraźnie zaznaczyć, że dobrymi chęciami to jest piekło wybrukowane i zdecydowanie lepiej by było pokazać samochód sprawdzonemu, zweryfikowanemu i o naprawdę ustalonej renomie - fachowcowi.
Sugeruje popytać o takiego wśród znajomych - większość opinii internetowych (w tej materii) jest ewidentnie fałszywych/zafałszowanych.
Poszukaj w realu, będzie zdecydowanie bezpieczniej.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Następna strona

Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość