2.0 TDI BRE, zlepiony olej w silniku

2.0 TDI BRE, zlepiony olej w silniku

Postprzez archiii » 2015-10-26, 22:04

Witam,

Jak wielu tutaj, mam problem :-) od jakiegoś czasu w trakcie szybkiej jazdy lub nagłego przyśpieszania pojawiał mi się błąd silnika, samochód wchodził w tryb awaryjny, po restarcie wszystko wracało do normy, niestety gdy ostatnio wybrałem się w dłuższą trasę problem powrócił i niestety ponowne uruchomienie silnika już go nie rozwiązywało, gdyż samochód w ogóle nie chciał odpalić; pokręcił trochę, popracował chwilę i gasł. Po zaczytaniu błędów pojawiały się jedynie problemy z EGR oraz ciśnieniem doładowania. Obawiałem się najgorszego czyli turbiny, pompy oleju itp., mechanik jednak sprawdził te elementy i podobno są w porządku, zabrał się więc za wtryskiwacze jednak po rozebraniu górnej pokrywy silnika okazało się że olej w nim nie ma normalnej konsystencji lecz w wielu miejscach jest "zlepiony" w twarde kostki. Mechanik twierdzi, że wynika to z wysokiego przebiegu (chociaż "oficjalnie" samochód ma przejechane 180tyś) i ta sytuacja z olejem nie miała związku z moją awarią, jednak mimo wszystko wydaje mi się to dziwne. Silnik podobno nie jest zatarty, wszystkie elementy były dobrze nasmarowane, olej zmieniałem regularnie co 15tyś km (jeżdżę rocznie około 25) stosuje Castrol 5w30. Przed awarią nie wyskoczył żaden błąd związany z olejem. Zaznaczam, że po awarii silnik się uruchamiał, nie kopcił na biało tylko nierówno pracował i po chwili gasł. Czy ktoś z Was ma pomysł z czym może to być związane?

Z góry dzięki za pomoc
archiii
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2015-10-26, 21:49
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2008
Imię: Artur

Re: 2.0 TDI BRE, zlepiony olej w silniku

Postprzez Piotruś » 2015-10-27, 07:55

archiii napisał(a):Zaznaczam, że po awarii silnik się uruchamiał, nie kopcił na biało tylko nierówno pracował i po chwili gasł. Czy ktoś z Was ma pomysł z czym może to być związane?


Obawiam się, że przez internet nie uda się rozwikłać tej zagadki, bo z Twojego opisu można podejrzewać zbieg nawet trzech różnych problemów ale ja bym zaczął od zawora EGR. W tej generacji głębsza niesprawność EGR'a wystarczy już w zupełności żeby ECU zablokowało możliwość rozruchu silnika.
Jeśli moje wskazanie jest prawidłowe to "po prostu" właśnie dołączyłeś do wcale niemałej grupy użytkowników, którzy zjechali do serwisu na lawecie pomimo jak by się zdawało prozaicznej usterki.

Błędy od turbiny i stany serwisowe jak również duża ilość nagarów w silniku może być skutkiem znacznie większego przebiegu, nawet jeśli historia serwisowa wskazuje inaczej. Zdarzają się i to też wcale nierzadkie przypadki, że nieuczciwi lesingobiorcy w okresach międzyprzeglądowych wolą cofać wskazania liczników niż jeździć na inspekcje, ponieważ raty bardzo często zależą od przebiegu ... .
Nie znam historii Twojego auta ale jeśli kupiłeś je w PL to tym bardziej wachlarz możliwych przekrętów jest praktycznie nieskończony ... .

Olej jako taki (Castrol 5W30 z normą 507.00) ma wspaniałe możliwości myjące i wystarczy go regularnie wymieniać żeby "wnętrze" silnika w całym okresie eksploatacji lśniło jak nowe.
Jednak niestety - "twardych" nagarów nie rozpuści nawet tak dobry produkt jakim jest Castrol.

Reasumując, zamiast wnikać w układ wtryskowy, co ZAWSZE JEST CHOLERNIE KOSZTOWNE najpierw proponowałbym jednak zająć się usprawnieniem EGR'a.
Dopiero gdyby /sprawdzenie/wymiana EGR (statystycznie zdecydowany faworyt w podobnych przypadkach) nie dała rezultatów, wtedy trzeba będzie przyjrzeć się układowi wtryskowemu ale trzymam kciuki żeby sprawy nie zaszły aż tak daleko ... .

Co do nagarów w silniku warto, żeby mechanik określił w jakim stopniu mogą one zagrażać blokowaniem magistrali olejowej. Jeśli zagrożenie nie jest duże można spokojnie poczekać aż Castrol być może sam z upływem czasu wszystko dobrze wyczyści.
W przeciwnym razie niestety zostaje chyba tylko czyszczenie mechaniczne.
W takiej sytuacji warto też przemyśleć wymianę, a przynajmniej wnikliwą weryfikację hydropopychaczy zaworowych, które mogą być już bardzo zmaltretowane niewłaściwą eksploatacją poprzedniego użytkownika ... .

KONIECZNIE dawaj znać o wynikach i postępach z placu boju.
POWODZENIA
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2.0 TDI BRE, zlepiony olej w silniku

Postprzez archiii » 2015-10-27, 09:15

Dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedź, oczywiście jak tylko temat zostanie rozwiązany dam znać.

Pozdrawiam
archiii
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2015-10-26, 21:49
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2008
Imię: Artur

Re: 2.0 TDI BRE, zlepiony olej w silniku

Postprzez yogi007y » 2016-01-21, 14:31

Witam.
Około 20 grudnia kupiłem audi a6 c6 z ww silnikiem i miałem podobny problem.
Po wyjeździe od sprzedawcy gdy na obwodnicy trochę przycisnąłem wyskoczył najpierw CHECK a następnie CHECK i zaczęła mrugać kontrolka świec żarowych.
Majster z którym byłem po auto stwierdził że: "trzeba wymienić świece i będzie gitara". Faktycznie po wymianie świec było ok.... przez 10 dni. W między czasie wymieniłem olej, który był w tragicznym stanie, był strasznie gęsty i lepki jak by ktoś wlał DOKTORA no i obroty strasznie falowały. Zdechła również turbina, była w katastrofalnym stanie. (Specjalista mechanik- prawda!!!)
Z obrotami sprawę załatwiłem wymieniając rozrząd, przestawiony był o dwa ząbki. Teraz chodzi równo i gładko lecz pali się ciągle kontrolka CHECK a VCDS pokazuje uszkodzone świece żarowe (ciągle i wciąż). Czy to może być uszkodzony sterownik świec żarowych? Czy problem tkwi głębiej? Może EGR?
yogi007y
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2016-01-21, 13:22
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2007
Imię: Dominik


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość