[A6 C6] 2.0 tdi CAGB CR wibracje/bujanie

[A6 C6] 2.0 tdi CAGB CR wibracje/bujanie

Postprzez dan » 2015-05-15, 21:09

Witam

Od tygodnia badz dwoch zauwazylem w swoim 2.0 tdi CAGB CR dziwne zjawisko - stojac na swiatlach ( silnik cieply, DPF sie nie wypala) czasami po paru sekundach auto zaczyna wpadac w 'miekkie' wibracje - zaczyna sie bujac. Jest to pulsacyjne bujanie. Po dodaniu gazu na sekunde,dwie i odpuszczeniu wszystko wraca do normy - pracuje rowno. Nastepne zatrzymanie sie - ok. Po kilku nastepnych - znowu to samo. Auto jest na gwarancji i jade to diagnozowac ale chcialbym zaczerpnac wiedzy gdzie moznaby szukac usterki - czujniki, EGR, przeplywomierz, a moze pompa wysokiego cisnienia od common rail? Paliwo raczej dobrze,zawsze tankuje na tej samej stacji,mieszkam w Belgii. Czy moge sobie cos sprawdzic VAG'iem?

pozdrawiam
Avatar użytkownika
dan
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 194
Dołączył(a): 2014-08-16, 07:34
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDi CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2013
Imię: Dan

Re: [A6 C6] 2.0 tdi CAGB CR wibracje/bujanie

Postprzez Piotruś » 2015-05-18, 22:23

dan napisał(a):Czy moge sobie cos sprawdzic VAG'iem?

Jak najbardziej możesz sprawdzić i to baaaardzo dużo.
Podstawa to dawkowanie paliwa na biegu jałowym, korekcje, dane kalibracyjne. W razie braku konkretnych spostrzeżeń/wniosków proponowałbym sprawdzenie wtryskiwaczy u konkretnego szpeca. Zważywszy rocznik samochodu potencjalne problemy z wtryskiwaczami są prawdopodobne.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: [A6 C6] 2.0 tdi CAGB CR wibracje/bujanie

Postprzez dan » 2015-05-19, 00:50

Sprawdze sobie jutro dawki wtryskow.
Czy w 2009 byly wadliwe?
Od paru dni nie bylo ' bujania' ale tez niebylo cieplo i klima sie nie wlaczala - moze tutaj poszukac problemu?
Piotrus - w Belgii 'szpecow' brak a ze auto jest na gwarancji to niech sie ASO martwi w razie czego :)
Avatar użytkownika
dan
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 194
Dołączył(a): 2014-08-16, 07:34
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDi CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2013
Imię: Dan

Re: [A6 C6] 2.0 tdi CAGB CR wibracje/bujanie

Postprzez Piotruś » 2015-05-19, 07:22

dan napisał(a):Czy w 2009 byly wadliwe?

Powiedzmy, że były wrażliwe ale nie jest to skala taka jak w przypadku 2,7 i 3,0 TDi (BMK, BPP).

dan napisał(a):Od paru dni nie bylo ' bujania' ale tez niebylo cieplo i klima sie nie wlaczala - moze tutaj poszukac problemu?

Pośrednio być może tak ale działanie klimy (w sprawnym silniku) w żadnym razie nie może generować "bujania", wibracji ani niczego takiego.
Kapitalną rolę ma tutaj do spełnienia MĄDRY diagnosta, który potrafi analizować i formułować logiczne wnioski na bazie zebranych odczytów.

dan napisał(a):Piotrus - w Belgii 'szpecow' brak a ze auto jest na gwarancji to niech sie ASO martwi w razie czego

Do nietypowych usterek wszędzie brakuje odpowiednio kumatych fachowców. W dużej mierze przez to, że jest to już bardzo młoda kadra, która nie miała skąd czerpać absolutnie niezbędnych fundamentów praktycznej wiedzy. Dawno skończyły się czasu "prymitywnej" motoryzacji, opartej na mechanicznym osprzęcie silnika, przez co (na moje oko) jakieś 80% (jak nie więcej) "młodszej" kadry kompletnie nie ogarnia nawet tych NAJBARDZIEJ PODSTAWOWYCH zjawisk oraz zasad działania silników spalinowych. Ale to temat na całkiem inną dyskusję ... <mysli> .

Koniecznie daj znać co tam wypłodzą z siebie te belgijskie miszcze ;) :!:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: [A6 C6] 2.0 tdi CAGB CR wibracje/bujanie

Postprzez dan » 2015-05-20, 00:39

Dziekuje jeszcze raz Piotrze.
Podlaczylem sobie VCDS 12.12 chcialem sprawdzic wtryski - jedyne co mam na liscie w blokach zaawansowanych to Injection Amount Deviation Cylinder ( 1,2,3,4) ale nie ma na liscie Injectior ; rail pressure calibration point - z tego co czytalem musze miec takze te parametry aby ocenic stan wtryskow ? W kazdym razie korekty wtryskow mialem cos okolo -0.20 i + 0.10 ( mialem print screen ale laptop mi sie zawiesil i przepadlo,nie zlogowalem,jutro poprawie) .
Avatar użytkownika
dan
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 194
Dołączył(a): 2014-08-16, 07:34
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDi CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2013
Imię: Dan

Re: [A6 C6] 2.0 tdi CAGB CR wibracje/bujanie

Postprzez Piotruś » 2015-05-20, 10:35

Dziwne, że VCDS tak Ci okroił dostępne dane ... .
W każdym razie poszukując usterek tego typu niezwykle ważne są informacje dotyczące dawkowania, odczytów temperatur paliwa, powietrza a nawet spalin, parametrów układu wtryskowego, czujników hallotronowych i tak dalej. Z samych korekcji niczego konstruktywnego raczej się nie dowiesz.
Wiem, ze gmatwam Ci w głowie ale inaczej do sprawy tego typu podejść raczej się nie da, a wcale i tak nie wiadomo czy badanie diagnostyczne od razu wskaże faktyczne źródło potencjalnego problemu ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: [A6 C6] 2.0 tdi CAGB CR wibracje/bujanie

Postprzez dan » 2015-05-20, 12:30

Rzeczywiscie chyba to nie na moje mozliwosci i glowe ;) narazie wszystko jest ok,a jak sie powtorzy to zglosze sie do ASO,niech sie martwia . Dziekuje Piotr !
Avatar użytkownika
dan
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 194
Dołączył(a): 2014-08-16, 07:34
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDi CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2013
Imię: Dan

Re: [A6 C6] 2.0 tdi CAGB CR wibracje/bujanie

Postprzez Adi_ » 2015-05-23, 19:23

Tez mam ten silnik i nic takiego narazie nie wystepuje ale czy ktos moze cos wiecej powiedziec czy w tym silniku z ta pompa oleju cos trzeba robic typu z tym imbusem albo naped przerabiac ? Czy te kalpki w kolektorze sacym jakies problem sprawiaja ?
Adi_
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2015-04-23, 00:38
Model: A6 C6
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI CAGB 136 KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Adrian

Re: [A6 C6] 2.0 tdi CAGB CR wibracje/bujanie

Postprzez dan » 2015-05-27, 00:54

U mnie 'bujanie' zniknelo - moze bylem przewrazliwiony? Sam juz nie wiem :) Do imbusa mozna zajrzec,wymienic go przy zmianie rozrzadu przy np 180 tys,poza tym raczej nie powinno nic sie dziac. Klapki w kolektorze sa problemem w 3.0 tdi.
Avatar użytkownika
dan
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 194
Dołączył(a): 2014-08-16, 07:34
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDi CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2013
Imię: Dan

Re: [A6 C6] 2.0 tdi CAGB CR wibracje/bujanie

Postprzez matii2323 » 2016-07-30, 22:00

witam czy udalo sie panu rozwiazac problem z tymi wibracjami mam dokladnie to samo.
czy dowiadywal sie moze tez moze o naped pompy oleju czy w tych silnikach jest ten wadliwy???
jezeli byl by pan tak mily prosze o odpowiec na email: lubieniecki@btinternet.com zgory dziekuje za odpowiec i pozdrawiam.
matii2323
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2016-07-30, 21:52
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDI CAGB 136 KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: pawel

Re: [A6 C6] 2.0 tdi CAGB CR wibracje/bujanie

Postprzez dan » 2016-08-01, 01:07

Tak - u mnie po wymianie kola dwumasowego problem ustal calkowicie.
Naped pompy jest 'wadliwy' do konca rocznika 2009.
Chociaz jest on wadliwy na 'tylko' na tyle,ze wystarczy przy pierwszej zmianie rozrzadu ( 180 tys km) profilaktycznie zdjac miske olejowa i wymienic imbus oraz gniazdo. Koszt chyba ponizej 500 zl za czesci.
Badz mozna dokonac konwersji napedu pompy - kosztuje to tutaj gdzie mieszkam ok 3000zl, ja jednak bede wymienial sam imbus ( o ile bedzie to konieczne) za rok przy pierwszym rozrzadzie.
Avatar użytkownika
dan
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 194
Dołączył(a): 2014-08-16, 07:34
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDi CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2013
Imię: Dan


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości