Witam ponownie,
Oglądałem a6 z powyższego ogłoszenia.
Nie mam dużego doświadczenia w oględzinach, ale miałem miernik grubości lakieru i sprawdziłem błędy vagiem.
To czego dowiedziałem się z rozmowy ze sprzedawcą:
- samochód sprowadzony na własny użytek w październiku 2014, podobno są papiery dokumentujące przebieg (nie sprawdzałem)
- niedawno zostały wymienione sondy lambda za katalizatorami, aktualnie pojawia się błąd katalizatora i czasami wyskakuje check engine, podobno jest zdiagnozowany przegrzewający się jeden katalizator i powinien być wymieniony
- niedawno malowany był zderzak tylny i wymieniona jedna lampa tylna na oryginał – obcierka przez busa na parkingu
- instalacja gazowa BRC – nie zdążyłem sprawdzić modelu, sprzedający nie pamiętał
- żarniki xenonów nie były wymieniane po zakupie, nie wiem jak działają, nie umiem sprawdzić w dzień
- rozrząd nie był wymieniany po zakupie w 2014 roku, wg nalepki niemieckiej za około 5000km następna wymiana
- olej w skrzyni automatycznej nie był wymieniany po zakupie w 2014roku
- w cenę widoczną w ogłoszeniu nie wliczają się 18 calowe koła widoczne na zdjęciach, samochód sprzedawany jest na 16 calowych, czarnych felgach bez dekielków (wydaję mi się, że jest to model Platin P58 w kolorze czarnym) i oponach zimowych Roadstone Eurowin 550 (nie sprawidzłem roku produkcji)
Błędy VAG (niestety log został na komputerze w domu, później wrzucę):
- bład katalizatora
- błędy czujnika parkowania
Wnętrze:- wymieniony włącznik świateł (na zdjęciach widnieje poprzecierany)
- lekko wytarte przyciski (plusy i minusy na climatronicu)
- trochę wytarty skórzany boczek i zmechacona alcantara na siedzeniu kierowcy
Wydaję mi się, że zużycie wnętrza jest adekwatne do deklarowanego przebiegu.
Karoseria:Jedna rzecz, która rzuca się w oczy od razu to lekko opadnięte drzwi kierowcy.
Lakier to LY7W.
Na pewno malowane były:
- całe drzwi kierowcy
- przednie drzwi pasażera od listwy w dół
Przednia część dachu - około 20 centymetrowy pasek od szyby przez całą szerokość, ma cieńszą warstwę lakieru - około 100 mikronów. Może ktoś się wypowie czy to jest normalne? W tym rejonie znalazłem też dwa małe miejsca korozji – ok. 3mm odpryski. Wygląda to tak jakby ten obszar było dosyć mocno spolerowany.
Na listwie drzwi tylnych od strony kierowcy około 1 cm odprysk lakieru.
Maski nie sprawdziłem, posiadany miernik nie czuje aluminium
Zapomniałem sprawdzić miernikiem komorę silnika.
Reszta elementów wydaje się być w porządku.
Zapomniałem też sprawdzić, czy wszystkie szyby są oryginalne
Silnik (BDV) ładnie odpala (niestety przed moimi oględzinami był rozgrzany), pracuje równo, wkręca się na obroty bez problemów. Wydech lekko buczy na wolnych obortach, nie wiem czy jest to normalne, czy nieszczelny jest wydech, sprzedawca twierdzi, że s-line tak ma.
Skrzynia biegów:Nie mam doświadczenia z automatami, szczególnie VAG, po lekturze na forum testowałem w ten sposób:
- silnik rozgrzany do temperatury roboczej
- przy ruszaniu i delikatnym rozpędzaniu skrzynia przełącza bez szarpnięć
- przy ostrym ruszaniu i rozpędzaniu skrzynia przełącza bez szarpnięć
- przy redukowaniu skrzynia przełącza bez szarpnięć
- przy ostrzejszym ruszaniu do tyłu nie czułem, żeby sprzęgło się ślizgało
Jak już wspomniałem nie mam doświadczenia z automatami (jeździłem tylko galantem z 2000 roku 4 stopniowym automatem ), nie wiem czy normalne są takie opóźnienia w pracy automatu audi, jadąc spokojnie np. 40 km/h wciskam mocniej gaz (nie na maksa) silnik wchodzi na dosyć wysokie obroty, ale zanim samochód zacznie przyśpieszać mija dosyć sporo czasu, aż takiego opóźnienia w galancie nie pamiętam. A może silnik nie rozwija prawidłowej mocy? Co mogły by tłumaczyć problemy z katalizatorem. Aktualnie jeżdżę a4 b5 2.4 quattro lpg w manualu z 98 roku i wydaję mi się, że mój dziadek jedzie dwa razy lepiej. Normalne jest, że masa i automat pogorszą osiągi, ale że aż tak, to się nie spodziewałem. Dlatego też nie zdecydowałem się na zakup tego samochodu.
Pozdrawiam
Łukasz