2.5 TDI AKE PROBLEM TRYB AWARYJNY

2.5 TDI AKE PROBLEM TRYB AWARYJNY

Postprzez Konrad.Błaszczak.Rz » 2020-06-09, 21:43

Witam mam problem auto nie wkręca się na obroty powyżej 2 tys. Auto rok temu miało robnionę regenerację pompy mechanicznie i elektronicznie. Przejechało około 5000 tys. kilometrów. Pewnego dnia zgasło i nie odpaliło. Spalony był zawór dawki i tranzystor na sterowniku. Po naprawie sterownika auto odpaliło lecz niestety nie chciało chodzić na swoim zasilaniu tylko na zewnętrznym. Wszystko odpowietrzyliśmy poprawnie. Silnik już chodzi na swoim zasilaniu. Nadal niestety nie przekracza 2 tys. obrotów pracuje tak jakby turbina nie działała. Wrzucę logi i proszę o ocenę. EGR zaślepiony. Pozdrawiam

Basic settings:
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_f8QZg.html
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_5YSLG.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_49rHW.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_ysIfN.html

Statyczny:
Grupa 007: http://vaglogi.pl/log-007_5M5Nl4.html
Grupa 010: http://vaglogi.pl/log-010_t7l153.html
Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_71FS6C.html
Grupa 018: http://vaglogi.pl/log-018_H0edY.html
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_4rWn57.html
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_80ufOa.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_KasFL.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_2BApz.html

Logów dynamicznych nie mogę zrobić gdyż auto wogole nie przyspiesza powyżej 2 tys. obrotów. Samochód pali ale trzeba długo kręcić albo przekręcić zapłon tak jak w starym dieslu żeby grzać świece. Po 4 sekwencjach odpala odrazu lecz też dziwnie. DZIĘKI ZA POMOC
Konrad.Błaszczak.Rz
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2019-07-21, 16:22
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Konrad

Re: 2.5 TDI AKE PROBLEM TRYB AWARYJNY

Postprzez kowal51 » 2020-06-11, 20:47

Konrad.Błaszczak.Rz napisał(a):Auto rok temu miało robnionę regenerację pompy mechanicznie i elektronicznie. Przejechało około 5000 tys. kilometrów.

5 tyś km po prawidłowej/ fachowej (tak zakładam) regeneracji to chyba "trochę" mało..
1. Brakuje logu 014 statycznego , log 013 korekcje rzędu powyżej +/- 1,5 podobno uznaje się za nieprawidłowe :(
2. Kąt wtrysku jest źle ustawiony. Masz ok 5* BTDC więc powinieneś go opóźnić do ok 1* ATDC . Instrukcja :arrow: 2-5-tdi-regulacja-kata-wtrysku-poradnik-t44.html Może warto sprawdzić ustawienie rozrządu/ synchronizację wałków rozrządu :arrow: koniecznie z użyciem dedykowanych blokad (może jest to powodem, że pompa na LATE nie osiąga 100,2%).
3.
Konrad.Błaszczak.Rz napisał(a):Spalony był zawór dawki i tranzystor na sterowniku. Po naprawie sterownika auto odpaliło

Czy zapisały się jakieś błędy ?
W logu 018 :arrow: http://vaglogi.pl/log-018_H0edY.html zawarte są dwie informacje (wartości "1")
Pozycja 018.04 :arrow: 00010010
xxx1xxxx Injection start not detected
xxxxxx1x Quantity adjuster solenoid valve defective
więc może z tą naprawą coś poszło nie tak.. <mysli>
Konrad.Błaszczak.Rz napisał(a): Silnik już chodzi na swoim zasilaniu.

Powód, ze chodził na zewnętrznym "zasilaniu" ?
Konrad.Błaszczak.Rz napisał(a): Nadal niestety nie przekracza 2 tys. obrotów pracuje tak jakby turbina nie działała

Zmienna geometria (przynajmniej jak wskazuje 011 BS) "pracuje". Czy dobrze/żle to bardziej po ocenie logów dynamicznych..
Konrad.Błaszczak.Rz napisał(a):Wszystko odpowietrzyliśmy poprawnie.

Rozumiem brak "bąbli" itp.. Sprawdzaliście jakie jest ciśnienie na wtryskach ? Jeżeli nie, to raczej do weryfikacji sprawdzenia.
Z wartości dotyczących dawki biegu jałowego ( log 001) można założyć, że jest bardzo mało paliwa więc tam nie ma co "rozkręcić" motor pow 2 tyś obr..
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: 2.5 TDI AKE PROBLEM TRYB AWARYJNY

Postprzez kowal51 » 2020-06-11, 20:48

Konrad.Błaszczak.Rz napisał(a):Auto rok temu miało robnionę regenerację pompy mechanicznie i elektronicznie. Przejechało około 5000 tys. kilometrów.

5 tyś km po prawidłowej/ fachowej (tak zakładam) regeneracji to chyba "trochę" mało..
1. Brakuje logu 014 statycznego , log 013 korekcje rzędu powyżej +/- 1,5 podobno uznaje się za nieprawidłowe :(
2. Kąt wtrysku jest źle ustawiony. Masz ok 5* BTDC więc powinieneś go opóźnić do ok 1* ATDC . Instrukcja :arrow: 2-5-tdi-regulacja-kata-wtrysku-poradnik-t44.html Może warto sprawdzić ustawienie rozrządu/ synchronizację wałków rozrządu :arrow: koniecznie z użyciem dedykowanych blokad (może jest to powodem, że pompa na LATE nie osiąga 100,2%).
3.
Konrad.Błaszczak.Rz napisał(a):Spalony był zawór dawki i tranzystor na sterowniku. Po naprawie sterownika auto odpaliło

Czy zapisały się jakieś błędy ?
W logu 018 :arrow: http://vaglogi.pl/log-018_H0edY.html zawarte są dwie informacje (wartości "1")
Pozycja 018.04 :arrow: 00010010
xxx1xxxx Injection start not detected
xxxxxx1x Quantity adjuster solenoid valve defective
więc może z tą naprawą coś poszło nie tak.. <mysli>
Konrad.Błaszczak.Rz napisał(a): Silnik już chodzi na swoim zasilaniu.

Powód, ze chodził na zewnętrznym "zasilaniu" ?
Konrad.Błaszczak.Rz napisał(a): Nadal niestety nie przekracza 2 tys. obrotów pracuje tak jakby turbina nie działała

Zmienna geometria (przynajmniej jak wskazuje 011 BS) "pracuje". Czy dobrze/żle to bardziej po ocenie logów dynamicznych..
Konrad.Błaszczak.Rz napisał(a):Wszystko odpowietrzyliśmy poprawnie.

Rozumiem brak "bąbli" itp.. Sprawdzaliście jakie jest ciśnienie na wtryskach ? Jeżeli nie, to raczej do weryfikacji sprawdzenia.
Z wartości dotyczących dawki biegu jałowego ( log 001) można założyć, że jest bardzo mało paliwa więc tam nie ma co "rozkręcić" motor pow 2 tyś obr..
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: 2.5 TDI AKE PROBLEM TRYB AWARYJNY

Postprzez Konrad.Błaszczak.Rz » 2020-06-12, 13:46

Blad 01268 (n146) Nastawnik objetosci. Tamtego logu nie moge zrobic.
Konrad.Błaszczak.Rz
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2019-07-21, 16:22
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Konrad


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron