2.5 TDI BAU, Ocena Logów V2+Inne problemy:) (nowe logi)

2.5 TDI BAU, Ocena Logów V2+Inne problemy:) (nowe logi)

Postprzez Sirbu » 2019-09-15, 15:43

Witam po raz kolejny szanowne grono forumowiczów. W dalszym ciągu borykam się z problemami niezbyt satysfakcjonującej jazdy mojego maleństwa.

Od początku co zostało zrobione:

- Remont skrzyni
- Turbina
- Czujnik temperatury
- Intercooler
- Regulacja kąta wtrysku
- Zaworki N75 oraz N18
- Wężyki podciśnienia
- Wtryskiwacze wraz ze sterującym
- Uszczelnione górne pokrywy oraz kolektory

A auto wraz jeździ jak chce, raz jedzie, raz nie jedzie, raz szarpie, raz nie szarpie, czasem słychać metaliczny dźwięk przy przyspieszaniu (jakby ciśnienie uciekało i waliło o metal). Nikt mi nie potrafi pomóc, wszyscy mnie odsyłają z kwitkiem, myślałem, że to skrzynia lecz sprawdzali mi ją w 3 serwisach ASB i nie stwierdzili nieprawdiłowości. Rozkładam już ręce i gdyby nie ogólny stan wnętrza, wyposażenie oraz wizualny to pewnie bym to już dawno sprzedał.

Logi do oceny:

Basic 00: http://vaglogi.pl/log-000_447x2v.html
Basic 03: http://vaglogi.pl/log-003_NFSH02.html
Basic 04: http://vaglogi.pl/log-004_p8hp83F.html
Basic 11: http://vaglogi.pl/log-011_0aAR72x.html

Stat 00: http://vaglogi.pl/log-000_e2Lfd.html
Stat 01: http://vaglogi.pl/log-001_en3p95H.html
Stat 03: http://vaglogi.pl/log-003_3zEKR.html
Stat 04: http://vaglogi.pl/log-004_FTJnQ8f.html
Stat 07: http://vaglogi.pl/log-007_mzin0S.html
Stat 10: http://vaglogi.pl/log-010_9mop3g.html
Stat 11: http://vaglogi.pl/log-011_66VrJ.html
Stat 13: http://vaglogi.pl/log-013_sM2Se.html
Stat 14: http://vaglogi.pl/log-014_8597oYx.html
Stat 18: http://vaglogi.pl/log-018_pr4H0M7.html


Dynamiczny 00: http://vaglogi.pl/log-000_7z18iu.html
Dynamiczny 01: http://vaglogi.pl/log-001_u7VYs.html
Dynamiczny 03: http://vaglogi.pl/log-003_ez4Ut0.html
Dynamiczny 04: http://vaglogi.pl/log-004_Yvw2Xb5.html
Dynamiczny 10: http://vaglogi.pl/log-010_hBTmplz.html

Tyle z dynamicznych, laptop odmówił posłuszeństwa. Może ktoś z Was dopatrzy się na co zwrócić uwagę, co wymienić poprawić naprawić :) Pozdrawiam i dziękuje za wszystkie dotychczasowe sugestie.
Sirbu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 75
Dołączył(a): 2018-10-30, 14:10
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Przemek

Re: 2.5 TDI BAU, Ocena Logów V2+Inne problemy:)

Postprzez kowal51 » 2019-09-16, 17:50

Sirbu napisał(a):Tyle z dynamicznych, laptop odmówił posłuszeństwa

Jak poprzednio :-> ale i tak jak w poprzednich widać, że po jakimś tam "cipciptjuningu" i może dlatego Ci "wszyscy" odsyłają z kwitkiem bo możliwe, że uważają iż powinien naprawiać ten co grzebał. Może warto wrócić do serii.

Sirbu napisał(a): Turbina

Pomimo tego, że wskazania 011 BS są niby prawidłowe to w 010 widać góry i doliny 8-) i nie wiem czy czasami ten metaliczny dźwięk nie pochodzi od turbo.. Ale to tylko log 010 bez 011 dyn. Do oceny/diagnostyki w realu. W logu z maja chociaż równo "dmuchało". Co było grzebane później, nie wiem..
Sirbu napisał(a):Regulacja kąta wtrysku

No jest lekko w + (BTDC) :arrow: według poradnika do małej korekty..

Sirbu napisał(a):oraz N18

EGR nie działa.. Może celowo
Dodatkowo 001 stat wartość ok 7,8 mg/str wskazuje że na biegu jałowym dostaje mało paliwa.. ale gdybając może mieć na to wpływ jakiś tam "tjuning"..

Sirbu napisał(a): Rozkładam już ręce i gdyby nie ogólny stan wnętrza, wyposażenie oraz wizualny

Zawsze można przerobić na altankę <lol>
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: 2.5 TDI BAU, Ocena Logów V2+Inne problemy:)

Postprzez Sirbu » 2019-09-16, 20:01

W moim lapku bateria trzyma 20 minut:D A z racji pracy nie mam możliwości codziennego robienia logów;P

Hmm Metaliczny dźwięk jest i na starej i na nowej turbinie.
Czyli jak mam przestawić kąt? Wydawało mi się, że jest dobrze gdyż robiłem wedlug poradnika.
Jak zmienić dawkę na biegu jałowym? To się jakoś reguluje?
EGR ktoś zaślepił
Dziś rozmawiałem z pewną osobąna temat wrócenia do serii.
Sirbu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 75
Dołączył(a): 2018-10-30, 14:10
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Przemek

Re: 2.5 TDI BAU, Ocena Logów V2+Inne problemy:)

Postprzez kowal51 » 2019-09-19, 17:11

Sirbu napisał(a):Wydawało mi się, że jest dobrze gdyż robiłem wedlug poradnika.

No to chyba źle zinterpretowałeś informacje
Piotruś napisał(a):II.
Kąt "zbyt wczesny".

Jeżeli podczas odczytu nastaw podstawowych grupy 004 (BS) wartość 4-tej kolumny będzie dodatnia (bez minusa, lub w innych wersjach programu VCDS w nagłówku pojawi się skrót BTDC) - silnik zawsze, nawet po rozgrzaniu, będzie pracował "twardo" i głośniej.
O ile tylko dodatnia wartość kąta nie jest zbyt duża - nie występuje zagrożenie uszkodzenia elementów mechanicznych silnika, nie pojawia się też zaburzona termika spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, etc. ... .

Na "late" masz wartość 1, ale w nagłówku BTDC (przedstawionego logu 004BS) więc kąt do przestawienia "do minusa"/ ATDC
Sirbu napisał(a):Hmm Metaliczny dźwięk jest i na starej i na nowej turbinie.

"Rozmawianie" via net na temat dźwięku jest "trochę" subiektywne. Ja wydobywający się dźwięk spod maski z okolic turbo określałem jako "metaliczny" co w rzeczywistości nie oznaczało że coś trze na zasadzie "metal o metal'. Słyszalne to było podczas przyspieszania , w pewnych warunkach na drodze. Prawdopodobnie efekt subiektywnego odgłosu "tarcia" wywoływało zbyt duże ciśnienie powodujące przeładowanie.

Sirbu napisał(a):Jak zmienić dawkę na biegu jałowym? To się jakoś reguluje?

Jakoś się tam "reguluje" ale w Twoim przypadku niczego bym nie ruszał ponieważ możliwe, że może to mieć coś wspólnego z "cipem"..
Ewentualnie mógłbyś sobie sprawdzić zapisane wartości na kanałach od 01 do 05 logując 1 Silnik => 10 Adaptacje
Obrazek
Przepraszam, ale nie pamiętam czy do samego odczytu zapisanych wartości potrzebny jest też login dla danego silnika..
Fabryczne wartości: dla kanału 01 :arrow: 42768 dla pozostałych 02-05 32678

Sirbu napisał(a):EGR ktoś zaślepił

Z jakiegoś nieokreślonego powodu.. W zaślepionym EGRz-e sprawdzałeś/ naprawiałeś N18 <mysli>
JEDNĄ Z FUNKCJI EGR JEST STABILIZOWANIE CIŚNIENIA DOŁADOWANIA, CO POPRAWIA I WSPOMAGA OPTYMALNE WARUNKI PRACY CYLINDRÓW, WIĘC WYMIERNIE OGRANICZA NAGARY



Z maja 2019
Sirbu napisał(a):Z Racji nudnego dnia oraz nie idealnej jazdy mojego maleństwa postanowiłem

Nie określiłeś co kryło się pod "nie idealnej". Idealnie nie skręca, hamuje, itp..
Logi statyczne przy nie rozgrzanym silniku czy niesprawności podzespołu związanego z odczytem temperatury są przynajmniej mało miarodajne.

Obecnie
Sirbu napisał(a):A auto wraz jeździ jak chce, raz jedzie, raz nie jedzie, raz szarpie, raz nie szarpie,.....

Czyli można wnioskować, że się pogorszyło. Coś było poprawiane/ naprawiane <mysli> . Złota kula jest <bezradny>..

Sirbu napisał(a):W moim lapku bateria trzyma 20 minut:D A z racji pracy nie mam możliwości codziennego robienia logów;P

No cóż, życie. Dlatego szklana kula z brakulaku nic więcej nie chce podpowiedzieć :>

Sirbu napisał(a):Dziś rozmawiałem z pewną osobąna temat wrócenia do serii.

Moim skromnym zdaniem dobre rozwiązanie.
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: 2.5 TDI BAU, Ocena Logów V2+Inne problemy:)

Postprzez Sirbu » 2019-09-21, 12:47

Kąt wcześniej był ustawiony dobrze, ale się najwidoczniej rozjechał, czy to jest możliwe?
Sirbu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 75
Dołączył(a): 2018-10-30, 14:10
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Przemek

Re: 2.5 TDI BAU, Ocena Logów V2+Inne problemy:)

Postprzez kowal51 » 2019-09-23, 14:21

Sirbu napisał(a):Kąt wcześniej był ustawiony dobrze, ale się najwidoczniej rozjechał,

Nie wiem czy był (i kiedy był) dobrze ustawiony. W logach z maja można wnioskować/domniemać (jest tylko log 004 statyczny), że jest tak samo jak obecnie a więc też nie był dobrze ustawiony.
Sirbu napisał(a): czy to jest możliwe?

Piotruś napisał(a): i w wielu innych sytuacjach aż po zwykłą okresową kontrolę techniczną (przeglądy INO) - należy wyregulować lub skorygować jeden z podtstawowych parametrów pracy silnika diesla, czyli ustawić prawidłowy kąt wtrysku

:arrow: 2-5-tdi-regulacja-kata-wtrysku-poradnik-t44.html
Jeżeli się rozjechał ( z naciskiem na jeżeli) to możliwe, że wystąpiła ta jedna z wielu innych sytuacji. Chcesz popraw/skoryguj, nie chcesz Twoje auto, Twoje decyzje.
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: 2.5 TDI BAU, Ocena Logów V2+Inne problemy:)

Postprzez Sirbu » 2019-10-28, 09:37

Dziękuję za wszystkie porady. Otóż udało mi się wrócić do seryjnej mapy(co się później okazało mój sterownik nie był od BAU a od AKE), odślepiłem egr, wymieniony został także rozrząd oleje filtry itp itd i prawie jestem szczęsliwym kierowcą, lecz są przestoje w mocy. Porobiłem logi już na seryjnej mapce:


Basic 00: http://vaglogi.pl/log-000_8L60ALf.html
Basic 03: http://vaglogi.pl/log-003_iUPdt2.html
Basic 04: http://vaglogi.pl/log-004_76Lna.html
Basic 011: http://vaglogi.pl/log-011_01dGXb.html

Stat 00: http://vaglogi.pl/log-000_jbJQ05U.html
Stat 01: http://vaglogi.pl/log-001_NPgEL.html
Stat 03: http://vaglogi.pl/log-003_RDLND.html
Stat 04: http://vaglogi.pl/log-004_783NEa0.html
Stat 05: http://vaglogi.pl/log-005_g6GwR.html
Stat 07: http://vaglogi.pl/log-007_20q8O.html
Stat 18: http://vaglogi.pl/log-018_z3iRQjn.html

Później wrzucę reszte statycznych.

Dynamiczny 00: http://vaglogi.pl/log-000_e90w9M.html
Dynamiczny 01: http://vaglogi.pl/log-001_0TF4AY.html
Dynamiczny 03: http://vaglogi.pl/log-003_vbmbE.html
Dynamiczny 04: http://vaglogi.pl/log-004_B4J3H.html
Dynamiczny 10: http://vaglogi.pl/log-010_5398z.html
Dynamiczny 11: http://vaglogi.pl/log-011_A9zLvY.html
Dynamiczny 13: http://vaglogi.pl/log-013_hn3P5.html
Dynamiczny 14: http://vaglogi.pl/log-014_45Xe0fo.html

Czy coś z tych logów wynika? Przestój mocy i szarpnięcia odczywam w zakreśie 1300-2500 obr. Wtedy silnik zmienia nawet kulturę pracy i czasami "braskocze". Za wszelkie wskazówki będę wdzięczny:)
Sirbu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 75
Dołączył(a): 2018-10-30, 14:10
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Przemek


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości