2.5 TDI BAU świst i logi do oceny.

2.5 TDI BAU świst i logi do oceny.

Postprzez kamilosss » 2021-09-23, 17:48

Witam . mam pewien problem z moim niedawno nabytym i pierwszym 2.5tdi V6 BAU . Wydaje mi sie , że auto przyspiesza w porządku , ale w okolicy 2k rpm przy delikatnym przyśpieszaniu mam dziwny świst turbiny i dodatkowo po odpuszczeniu gazu dźwięk jakby BOV w benzynie. Ostatnio wyskoczył mi błąd od EGR 00560 ale po skasowaniu narazie nie powrócił. Sprawdziłem dziś szczelność turbiny do pierwszego intercollera i tam nie ma lewego powietrza a dźwięk słychać blisko podszybia . Dodatkowo podciśnienia z n18 i n75 idą na EGR i turbine . Zmienna geometria pracuje płynnie . Zauważyłem tylko wokół grzybka zaworu EGR sadze i raczej troszkę puszcza przynajmniej grzybek . Gdyby ktoś wywnioskował z logów coś ciekawego , byłbym wdzięczny za wskazówki i pomoc.
Statyczne :
http://vaglogi.pl/log-000_K8rNG9J.html
http://vaglogi.pl/log-018_9d9aXzT.html
http://vaglogi.pl/log-001_GWdz3Q3.html
http://vaglogi.pl/log-003_Xy4aB.html
http://vaglogi.pl/log-004_v0Fck.html
http://vaglogi.pl/log-007_G2530.html
http://vaglogi.pl/log-013_s1SGs.html
http://vaglogi.pl/log-014_2fvw79.html
Dynamiczne
http://vaglogi.pl/log-000_Tl3J0.html
http://vaglogi.pl/log-001_Fyy3LZ3.html
http://vaglogi.pl/log-003_rlU884.html
http://vaglogi.pl/log-004_9xEo4.html
http://vaglogi.pl/log-008_E7z7t.html
http://vaglogi.pl/log-010_ri5jPH.html
http://vaglogi.pl/log-011_W9Wgajy.html
kamilosss
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2021-09-23, 17:24
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Kamil

Re: 2.5 TDI BAU świst i logi do oceny.

Postprzez kowal51 » 2021-09-24, 18:06

kamilosss napisał(a):Dodatkowo podciśnienia z n18 i n75 idą na EGR i turbine

Ale co masz na myśli ? Jakoś inaczej/ dodatkowo niż normalnie ? N18 steruje EGR-em, N75 steruje turbiną (zmienną geometrią).

kamilosss napisał(a):błąd od EGR 00560 ale po skasowaniu narazie nie powrócił.

:arrow: blad-egr-jak-go-usunac-t4842.html
Ale w kwestii EGR-a proponuję zrobić/wykonać log 003 BS (w nastawach podstawowych) bo możliwe, że EGR nie pracuje prawidłowo lub jest z jakiegoś powodu zaślepiony. Tym jakimś powodem może być to, że moim skromnym zdaniem ktoś grzebał w sofcie silnika zmieniając jego map-ę/y ale <bezradny>
Z tego co pamiętam wartość Spec Intake Press ( w logu dynamicznym 011) powinna wynosić/stabilizować się do ok 2244 mbar ( w zakresie od 2800 -3200/400 obr), u Ciebie jest ok 2407 mbar (od 3 tyś obr) i więcej.. Dodatkowo log 008 dynamiczny jakoś utwierdza mnie (wartości limiterów z 3 i 5 kolumny) , że raczej było "grzebane". Źle czy dobrze, nie wiem. Jeżeli robił to ktoś z głową a ktoś inny jest tego świadomy i jeździ z głową to niby wszystko jest dla ludzi.
kamilosss napisał(a):Gdyby ktoś wywnioskował z logów coś ciekawego

Proponowałbym wykonanie i wstawienie logu 004 BS (w nastawach podstawowych) . Na podstawie logów statycznych 000 i 004 może powinieneś "dopieścić" ustawienie kąta wtrysku. Warto poczytać :arrow: 2-5-tdi-regulacja-kata-wtrysku-poradnik-t44.html
Ale zaznaczam, najpierw log 004 BS . Przy okazji brakuje 011 BS (raczej nic się tam nie będzie działo ale może tak dla profilaktyki)
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: 2.5 TDI BAU świst i logi do oceny.

Postprzez kamilosss » 2021-09-25, 05:42

Miałem na myśli, że zaworki n18 i n75 są sprawne i sterują podciśnieniem. Postaram się dzisiaj zrobić logi z grupy BS i podrzucę. Kątem wtrysku też się zainteresuję.
Edit. Załączam logi z grupy BS . Według mnie EGR pracuje , zastanawia mnie sprawa tego grzebania w sofcie, może jakaś mapa jest zrobiona ?
http://vaglogi.pl/log-011_o0WQq.html
http://vaglogi.pl/log-004_dS44ty7.html
http://vaglogi.pl/log-003_Ue36DU5.html
http://vaglogi.pl/log-000_8CKI6e.html
kamilosss
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2021-09-23, 17:24
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Kamil

Re: 2.5 TDI BAU świst i logi do oceny.

Postprzez kowal51 » 2021-09-26, 18:08

kamilosss napisał(a): Kątem wtrysku też się zainteresuję.

Masz ok 3 ADTC ( czyli ok -3) więc na podstawie informacji z linku dotyczącego regulacji kąta wtrysku warto go poprawić.
kamilosss napisał(a):zastanawia mnie sprawa tego grzebania w sofcie, może jakaś mapa jest zrobiona ?

Tak, jak pisałem nie są to fabryczne wartości i same się nie zmieniły.
kamilosss napisał(a):Według mnie EGR pracuje

Tak, ale warto mu się przyjrzeć czy ewentualnie nie potrzebuje przeczyszczenia/ nie "przycina się"
Inną kwestią jest też to że u Ciebie w logu statycznym 003 wartości dotyczące Maf specif. a Maf act są róźne
:arrow: http://vaglogi.pl/log-003_Xy4aB.html . Mozliwe , że powodem zmiany jest ingerencja w inne "widoczne" parametry..
w logu z innego ( i innych ze sterownikiem 8E0 907 401 J ) wyglądają :arrow: http://vaglogi.pl/log-003_xfMQ52.html
Oczywiście to tylko cyferki, ale via net inaczej raczej se ne da :)
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: 2.5 TDI BAU świst i logi do oceny.

Postprzez kamilosss » 2021-09-26, 18:29

Przymierzam się do wymiany rozrządu to akurat skoryguje ustawienie kąta wtrysku , a przy temacie rozrządu według katalogu wymiana co 120tys , u mnie 90 tys i mam trochę dylemat czy wymieniać czy jeszcze chwilę poczekać. Poprzedni właściciel twierdził, że dosyć systematycznie wyrzucało mu błąd dotyczący rozbieżności pomiaru powietrza zasysanego obliczonego a rzeczywistą wartością , ale u mnie odkąd zakupiłem auto (przejechałem około 1tys km) mi taki błąd się nie pojawił. Przepływomierz był założony nowy Hitachi ale podobno nie pomogło. Możliwe że przepływka coś przekłamuje. Tym bardziej , że auto nie puści nawet pół dymka przy pedale w podłodze , może ma za dużo powietrza względem paliwa chociaż na wyższych obrotach przepływka pracuje dobrze.
kamilosss
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2021-09-23, 17:24
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Kamil

Re: 2.5 TDI BAU świst i logi do oceny.

Postprzez kowal51 » 2021-09-27, 23:03

kamilosss napisał(a): a przy temacie rozrządu według katalogu wymiana co 120tys , u mnie 90 tys i mam trochę dylemat czy wymieniać czy jeszcze chwilę poczekać.

W/g katalogu dotyczącego części OEM czyli oryginalnych to raz, dwa silnik jest po modyfikacji softu (raczej znacznym) a to chociażby z tego powodu też ma znaczący wpływ,trzy, że nie wiadomo jak 'agresywnie" był eksploatowany. Moim zdaniem powinieneś wymieniać, ale to Twoj-e/a auto, kasa i decyzja.
kamilosss napisał(a): Poprzedni właściciel twierdził, że dosyć systematycznie wyrzucało mu błąd dotyczący rozbieżności pomiaru powietrza zasysanego obliczonego a rzeczywistą wartością , ale u mnie odkąd zakupiłem auto (przejechałem około 1tys km) mi taki błąd się nie pojawił.

Numer błędu i zapis rozszerzony ? No i ponownie jak jeździł poprzedni właściciel. Program zrobiony jest tak żeby wycisnąć to co możliwe już od dolnego zakresu obrotów.
kamilosss napisał(a):Możliwe że przepływka coś przekłamuje. Tym bardziej , że auto nie puści nawet pół dymka przy pedale w podłodze

A może niczego nie przekłamuje tylko pokazuje "co widzi" ? :]. Nie puści dymka bo masz podwyższony limiter ograniczenia dymienia (008 dynamiczny Smoke Limitation). Porównaj sobie Twój 008 z tym :arrow: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_m3Wqh.html (generalnie zerknij na / porównaj wszystkie wartości)

kamilosss napisał(a): , może ma za dużo powietrza względem paliwa

A nie jest czasami tak, że więcej paliwa to powinno być więcej powietrza żeby nie kopciło i miało co dmuchnąć w turbo ? ;) Wiesz nawet te 20 kucy więcej i ileś tam momentu więcej z czegoś musi wynikać.
BAU fabrycznie miało/ma pompę VP44 o końcówce 106 L. Z tego co pamiętam jest już trzy tłoczkowa więc wydajniejsza ale ma fabryczną blokadę co (przynajmniej kiedyś) mało któremu chipserowi udawało się obejść.. Trudno określić zakres wprowadzonych modyfikacji (które możliwe że tylko część widoczna jest w logach). Dobra/ zła ,jak pisałem nie mnie oceniać.
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: 2.5 TDI BAU świst i logi do oceny.

Postprzez kamilosss » 2021-09-28, 08:53

Niestety dokładnego kodu błędu nie znam , wiem tyle co przekazał mi poprzedni właściciel. Wczoraj ponownie wyskoczył błąd od EGR 00560 , zamówiłem nowy EGR i zobaczymy jak będzie się zachowywać auto. U mnie z gruszki podciśnienia EGR jest przedmuch spalin także nie chce rozbierać po dwa razy dlatego zakupiłem nowy zawór . Poza tym błędem i delikatnym "świstem" ( być może przez mapę ?) auto jeździ bardzo fajnie . Dzięki Ci za pomoc i dam znać jak ustale coś konkretnego.
kamilosss
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2021-09-23, 17:24
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Kamil


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości