2.5 tdi Brak mocy na zimnym silniku

2.5 tdi Brak mocy na zimnym silniku

Postprzez slawek21400 » 2013-11-25, 22:32

Witam wszystkich
Niedawno kupiłem A6 C5 2001r. 2.5 tdi 180 km AKE i mam z nim problem. Mianowice auto w ogóle nie chce przyśpieszać nie ma kompletnie mocy. Silnik ledwo kręci się powyżej 2000 tys obr. Dopiero kiedy zagrzeje się do 90 c zaczyna jechać normalnie czyli przyśpiesza bardzo ładnie ciągnie od samego dołu wkręcając się normalnie na obroty. Auto odpala od strzała na ciepłym i zimnym silniku, nie dymi, chodzi równo vag nie pokazuje żadnych błędów. Logi robił mi mechanik i mówił że wszystko jest ok ale nikt nie wie co może być przyczyną. Ostatnio wymieniłem wszystkie filtry, olej. Podobno poprzedni właściciel wymieniał rozrząd przy 260km jak i również regenerował wałki(wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów a tam niespodziana wałki noszą już ślady zużycia), pompę wtryskową, wtrysk sterujący. Obecny przebieg to 280 km. Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

logi do oceny

dynamiczne:
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150236.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150237.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150238.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150239.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150240.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150241.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150242.html

statyczne bs:
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150243.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150244.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150245.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150246.html

normalne:
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150247.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150248.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150249.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150250.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150251.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150252.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150253.html
http://vaglog.rtnet.pl/zug_150254.html
slawek21400
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2013-11-25, 22:17
Lokalizacja: Lubin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: S³awek

Postprzez jopstons » 2013-11-28, 00:40

Po pierwsze zawór EGR nadaje się do przeczyszczenia, gdyż on po prostu nie działa.
Po drugie warto też przeczyścić czujnik w przepływomierzu specjalnym środkiem.
Po trzecie masz za wczesny zapłon. Warto go ustawić w granice około -1.0 ATDC.
Ty masz teraz BTDC czyli za wczesny. Trzeba ściągnąć między lampami ten plastik z logiem marki auta i odkręcając go mechanik będzie miał dojście do koła, na którym są trzy śóbki nq imbus.
Musi je delikatnie odkręcić i przestawić koło odwrotne od ruchu wskazówek zegara dosłownie o włos aby uzyskać kąt wtrysku widoczny na komputerze w granicach -1.0 ATDC czyli późny, czyli po ZGMP.
Generalnie mechanik jak to usłyszy to powinien wiedzieć o co chodzi.
Jeśli jego zdanie będzie inne to zmień.mechanika koniecznie.
Jak to zmienisz to napisz na forum jaki jest rezultat wykonanej pracy.

Czy Log w nastawach podstawowych (Basic settings), zrobiłeś w taki sposób, że sam moment kliknięcia przycisku [Log] kliknąłeś w momencie kiedy było ustawienie na "Late"?
Rozchodzi się o moment kliknięcia [Log], a nie moment kliknięcia [Start].
Bo ma to bardzo ważne znaczenie przy wykonaniu logowania.
jopstons
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 2013-11-04, 22:00
Lokalizacja: Toruń
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Zbigniew


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości