2,5 TDI Kąt wtrysku a przestawiacz kąta wtrysku

2,5 TDI Kąt wtrysku a przestawiacz kąta wtrysku

Postprzez Cuba12 » 2014-06-13, 15:53

Witam
Mam zapytanie dotyczące "przestawiacza" kąta wtrysku. Z tego co przeczytałem na forum wynika że duży wpływ na jego zatarcie ma żle ustawiony kąt wtrysku i jeżeli się nie mylę to chyba zbyt późny:
- niekorzystne warunki pracy mechanizmu przestawiacza kąta wtrysku prowadzące do zatarcia tłoka, a nawet uszkodzenia obudowy pompy wtryskowej

Czy można jaśniej o co w tym wszystkim chodzi ?
Czy w logu 004 pozycja "cold start valve" musi zawsze wynosić 100,2 % ?
Dzięki za info..
Cuba12
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 16
Dołączył(a): 2014-03-26, 18:21
Lokalizacja: Pomorskie
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Kuba

Re: 2,5 TDI Kąt wtrysku a przestawiacz kąta wtrysku

Postprzez Przemcio » 2014-06-14, 15:23

Ja juz 100 lat 2.5 nie logowalem ale kąt wtrysku to była druga kolumna 2 w 4 tym bloku utawiane było na 1.4* nie chce cię teraz w błąd wprowadzic [WHITE SMILING FACE]

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Re: 2,5 TDI Kąt wtrysku a przestawiacz kąta wtrysku

Postprzez zibi06 » 2014-06-20, 17:10

Cuba12 napisał(a):Czy można jaśniej o co w tym wszystkim chodzi ?

Może będzie/ okaże się przydatne ;)
Przestawiacz kąta wtrysku jest mechanizmem umieszczonym najniżej z całej pompy wtryskowej.
Jak widać na poniższym schemacie - niestety nie istnieje żaden "dolny odpływ" paliwa, przez co zabrudzenia, których nie zdołał zatrzymać filtr główny (i drobinki wody) z czasem odkładające się w tej dolnej przestrzeni – po prostu utrudniają ruch tłoka, a w skrajnych przypadkach powodują jego zatrzymanie/zacieranie.
Zdarza się, że właśnie z tego powodu w starszych pompach dyferencja wartości skrajnych (obserwowanych w nastawach podstawowych 004) jest mniejsza niż w pompach nowszych (zakres pracy tłoka oczywiście jest identyczny dla wszystkich typów VP44 stosowanych w 2,5TDi i nie wynika z roku produkcji/typu/etc).

Na schemacie pompy, widać wszystkie elementy odpowiedzialne za regulację kąta:

1.
Obrazek

Skrajna pozycja (w logach: 100,2%), tłok przestawiacza opiera się o obudowę na zasadzie "metal o metal", a co za tym idzie "za denkiem tłoka" nie ma żadnego paliwa. Gdyby kąt ustawić zbyt późno - widoczna powyżej skrajna pozycja tłoka niestety nie zostałaby osiągnięta, zaś o wypłukaniu drobinek brudu można by zapomnieć.

2.

Obrazek

Narastające ciśnienie wymusza początkowy ruch zaworka (oznaczonego zieloną strzałką) .
W tym czasie widoczne w logach wypełnienie impulsu maleje aż do chwili w której kanał paliwowy zostanie całkiem odsłonięty.

3.

Obrazek

Pełne otwarcie kanału, którym paliwo może napływać do komory za tłokiem. Powstałe tam ciśnienie ("Krafstoffdruck") płynnie (i stosownie za życzeniem ECU), dostosowuje zadany kąt wtrysku. Rzecz polega na tym, aby po zdjęciu nogi z gazu całe paliwo zostało wypchnięte z przestrzeni "ciśnieniowej" za tłokiem, a kiedy nastawy kąta są zbyt późne - tłok nie wróci do pozycji wyjściowej i nagromadzone brudy nawet nie dostaną szansy na usunięcie.

Cuba12 napisał(a):Czy w logu 004 pozycja "cold start valve" musi zawsze wynosić 100,2 % ?

Sytuacją w której pracujący na biegu jałowym silnik osiąga prawidłowe/ wskazane wartości kąta ale jest/wskazuje mniejsze obciążenie na zaworze (log 004) nie trzeba się martwić ponieważ paliwo utrzymujące odpowiednią "gęstość" przestaje oddziaływać na tłok przestawiacza już przy mniejszym obciążeniu zawora sterującego.

Na podstawie źródła archiwalnego i za zgodą autora
Autor: Piotruś
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości