goral napisał(a): Wiem wiem to jest forum audi A ja posiadam vw passata b5 2.5 v6 tdi.
To, że jest to Forum A6 nie jest żadnym problemem
goral napisał(a):Gościu mi mówi że auto jest pokręcone na pompie bo ma dawkę 2,5 jakoś tak a powinno mieć 0,3
Oj chyba coś nie tak. Jeżeli masz na myśli "dawkę"/ wskazanie z kanału/logu statycznego 001 to wartość 2,5 już jest nieprawidłowa, a 0,3 tym bardziej.
goral napisał(a):ustawił po swojemu a to być może lepiej odpala ale silnik pracuje twardo słychać jak by grały zawory, spalanie wzrosło a moc jak by spadła, ale najgorsze jest to że przy 1500obrotów auto strasznie szarpie dodając gazu szarpanie ustaje.
Tylko co ustawił ?
goral napisał(a): pompa ok bo jechałem ponad 200km żeby ja sprawdzić,
Na czym polegało sprawdzenie ?
goral napisał(a):wtrysku sprawdzone 4 były ok sterujący jest zupełnie nowy a 3 zrefenerowany
Gdzie były sprawdzane ? Specjalistyczny warsztat np Bosch posiadający dedykowane urządzenia ? Akurat wtryskiwacze BDH/BDG mają opinie "gufnianych"/ mało żywotnych. Wtrysk sterujący dedykowany do BDG ?
goral napisał(a):egr zaslepiony wywalony z mapy.
Powód takiej kastracji ? Jakieś inne/ dodatkowe modyfikacje ?
goral napisał(a):Będąc w serwisie z pompą facet mówi że nie podoba mu się ten zapłon bo jest na 0 o co dokładnie chodzi to nie wiem mówił mi żebym spróbował ustawić może plus 1 to coś zmieni.
Jeżeli chodziło mu o kąt wtrysku to dla BDG/BDH tak jak twierdził jeden "Gościu" (który podobno coś tam wie
) jest to b. dobre ustawienie.
goral napisał(a):Moje pytanie brzmi czy to może być przyczyną szarpania?
Jeżeli kąt wtrysku jest ustawiony rzeczywiście na "0" ( wskazania z kanału/logu 004 i 004 BS) to nie.
goral napisał(a):Drugie pytanie czy warto kupić kabel do auta
goral, to w zasadzie obowiązek. Bez tego nie odczytasz/ sprawdzisz np. zapisanych błędów, nie zrobisz logów (które do ewentualnej podpowiedzi/ oceny via net są
niezbędne Bez tego jakakolwiek ewentualna pomoc to tylko "bajdurzenie" (chociaż przynajmniej w kwestii BDH/BDG
mogą to być nic nie znaczące cyferki) . Zakup bardzo szybko się "zwraca"..
goral napisał(a):samemu się bawić z zapłonem
Instrukcja ustawienia kąta wtrysku jest na pierwszej stronie. Przedstawiona/ opisana tak, że nie powinno być problemu. Jednakże, przynajmniej z tego co opisujesz/przedstawiasz to kąt wtrysku raczej nie jest problemem, ale bez logów to
. Jak/ jakie
jak-vagowac-swoje-auto-t1699.html (BDH/BDG bez
statycznego 000 )
goral napisał(a):do mechanika a byłem już u 7 i każdy rozkłada ręce.
Nie znam kompetencji tych Panów więc nie oceniam to raz, dwa niestety gdyby podejrzewać/ założyć, że problem wynika z "wady fabrycznej" układu wtryskowego to nie dziwota, że rozkładają ręce.. Jednakże jeżeli nie posiadasz "kabelka" to może potrafią wykonać (i zapisać) logi statyczne i tzw BS-y ?
Czas wykonania nie powinien przekroczyć 20-30 minut (więc nie powinni zedrzeć skóry). Zapisane logi-każdy oddzielnie (pliki excela .csv) można przerzucić na jakiś nośnik i przekonwertować na stronie z podanym linkiem w temacie "Jak Vagować" .. Bez problemu można go też zmienić w czytelną "tabelkę".
goral napisał(a):Zapomnialem też dodać ze wartości paliwa sa różne właśnie na tych dwóch nowych wersjach czyli pierwszy i trzeci.
Bez urazy, ale może to być zbyt trudne do interpretacji/ zrozumienia. Można się może domyślać o co Ci chodzi ale naprawdę najlepszym rozwiązaniem będą logi silnika.
goral napisał(a):pomóżcie bo walczę już z tym rok.
W miarę możliwości
ale pomimo tego, że informacje jakie "przekazałeś" są mało "czytelne" to warto bezwzględnie przeczytać ten temat (z naciskiem na posty kolegi
Piotruś )
logi-2-5-tdi-t1091.html#p15593 Niestety ta przypadłość
może również dotyczyć Twojego BDG. Oby nie.
goral napisał(a):Jestem z zachodniopomorskiego jeśli ktoś jest w stanie pomóc podjade.
Jakaś w miarę bliższa lokalizacja ?