2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez kowal51 » 2019-05-22, 09:11

Twój log (bardziej czytelny)
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_ZNZP1.html

pawel11591 napisał(a):Od odpalenia samochodu do uzyskania 100.2% oraz normalnych obrotów trzeba czekać 3/4 min.

No cóż, chyba wcześniej nie uwzględniłem opcji logowania od zimnego silnika / odpalenia zimnego silnika.. :->
Tak ???
pawel11591 napisał(a):Powiedzcie jakie logi mam dokładnie zrobić

:arrow: jak-vagowac-swoje-auto-t1699.html
silniki V6 2,5 tdi na pompie wtryskowej
Zrób statyczne i tzw BS-y tak jak wcześniej już sugerowano (dla BDH nie loguj kanałów 000)

Ps. Jaki jest dokładny zapis dotyczący błędu czujnika G8 ?
Błąd po skasowaniu powraca ? Sprawdzona/oczyszczona wtyczka/ piny, przewody ?
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez kowal51 » 2019-05-22, 20:02

pawel11591 napisał(a):ale niewiem jak zrobić te statyczne logi i z bs jakie kanały.

pawel11591, ale w podanym linku (jak vagować swoje auto) masz wszystko prosto/jasno opisane..
Tylko przeczytać. Jest nawet link strony www do wstawienia zapisanych logów (rejestracja to tylko email, hasło i chyba zwrotne potwierdzenie rejestracji)
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez pawel11591 » 2019-05-24, 08:28

Ok dzięki już wiem co i jak wcześniej nie doczytałem wszystkiego
Avatar użytkownika
pawel11591
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2015-04-12, 14:25
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Paweł

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez pawel11591 » 2019-05-26, 08:13

Przesyłam wam wszystkie logi jakie zrobilem:
Statyczne -

http://vaglogi.pl/log-001_003_004_Dmd7DY.html

http://vaglogi.pl/log-007_011_013_e0Ksu.html

http://vaglogi.pl/log-014_018_m62II3s.html


Basic Settings -

http://vaglogi.pl/log-003_kxUv323.html

http://vaglogi.pl/log-004_NMjy59.html

http://vaglogi.pl/log-011_L1PM8e.html

Mam nadzieję że wszystko zrobiłem tak jak trzeba i uda się wywnioskować co jest grane.
Avatar użytkownika
pawel11591
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2015-04-12, 14:25
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Paweł

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez pawel11591 » 2019-05-27, 11:05

Czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć co się dzieje z samochodem
Avatar użytkownika
pawel11591
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2015-04-12, 14:25
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Paweł

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez zukowski1993 » 2019-11-01, 10:08

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
Mam problem i prosiłbym jeśli ktoś mógłby mi pomóc.
Niedawno jadąc samochód mi zgasł i nie chciał odpalić, w przewodzie paliwowym zabrakło paliwa. Wymieniłem filtr paliwa (Bosch) i zaworek zwrotny (podgrzewacz paliwa), samochód odpalony niestety na plaka przez mechanika.
Teraz samochód odpala jak złoto, od strzała, ale nie wchodzi na obroty i jest strasznie mułowaty.
Na wizycie na komputerze wyskakuje błąd 00550. Padło na zawór przestawiacza kąta wtrysku. Przewody wymienione na nowe bo zwierały i zawór sprawdzony- jest sprawny. Mechanik stawia na źle ustawiony kąt wtrysku lub zatarty tłoczek w pompie.
Na VCDS kąt pokazuje 1,4 ATDC
Logi statyczne
Mógłby mi ktoś pomóc, doradzić coś w tej kwestii?
zukowski1993
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2019-11-01, 09:56
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998
Imię: Jarosław

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez m.moroz89 » 2019-12-23, 11:12

Wszystkich witam serdecznie. W prawdzie nie posiadam Audi a Passata b5 to postanowiłem napisać na tym forum. Czytając wątek widzę ze jest tu wiele kumatych osób i może nareście ktoś pomoże mi z moim silnikiem 2.5 tdi v6.

Problem zaczyna się gdy temperatura spada poniżej 10 stopni. Auto zaczyna ciężko palić, czym zimniej tym gorzej. Długo trzeba kręcić rozrusznikiem i po odpaleniu pracuje nie równo i kopci na biało. Po ok 10 sek. wszystko się normuje. Po wymianie rozrządu wydaje się ze problem jakby trochę narósł, ale to może moje wrażenie. Dodatkowo mam wrażenie jak by słabiej przyśpieszał do ok 2000 obr. po 2000 obr demon mocy.
Zrobiłem logi i wklejam link, mam nadzieje, że dobrze to zrobiłem, zgodnie z instrukcją.
Moi mechanicy chcą wstawiać nowe pompy, nowe wtryski no, a jak na te auto to kosmiczne koszty. Proszę o pomoc.

Logi statyczne:
http://vaglogi.pl/log-013_014_018_lTToWi.html
http://vaglogi.pl/log-004_007_011_12IZ89.html
http://vaglogi.pl/log-000_001_003_7Ytq5WO.html

logi BS:
http://vaglogi.pl/log-000_4IiKVc2.html
http://vaglogi.pl/log-003_7Da51gf.html
http://vaglogi.pl/log-004_2631P08.html
http://vaglogi.pl/log-011_bv1w4.html
m.moroz89
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2019-12-23, 10:59
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2000
Imię: Marcin

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez m.moroz89 » 2019-12-31, 19:33

Ktoś tu jeszcze jest ? <rotfl>
m.moroz89
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2019-12-23, 10:59
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2000
Imię: Marcin

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Sirbu » 2020-04-07, 21:09

Czy ustawianie kąta wtrysku polega tylko na odczycie wartości na LATE ? Czy na early też to ma jakieś znaczenie?
Sirbu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 75
Dołączył(a): 2018-10-30, 14:10
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Przemek

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez zibi06 » 2020-04-08, 14:34

Sirbu napisał(a):Czy ustawianie kąta wtrysku polega tylko na odczycie wartości na LATE ?


Piotruś napisał(a): W kontekście regulacji kąta wtrysku szczególnie przydatne są wartości "późne" (na "late").
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez obserVator » 2020-07-17, 21:57

Szanowne grono,
reasumując w moim przypadku mając nastawę 1.2*ATDC na LATE powinienem zmienić ustawienie tak aby osiągnąć -1.2*ATDC LATE. Motor to AKN.
W celu wyeliminowania wszelkich wątpliwości podrzucam zdjęcia.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/e9f23ef656cc8135 - LATE

https://www.fotosik.pl/zdjecie/4d0975480a240e5b - EARLY
obserVator
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2020-07-17, 21:48
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: Rafał

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez kowal51 » 2020-07-18, 10:10

obserVator napisał(a):reasumując w moim przypadku mając nastawę 1.2*ATDC na LATE powinienem zmienić ustawienie tak aby osiągnąć -1.2*ATDC LATE. Motor to AKN.

W Twoim przypadku niczego nie powinieneś zmieniać ponieważ 1,2* ATDC = -1,2 * (ATDC = "-" )
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez obserVator » 2020-07-18, 19:48

Wiem że moze dla niektórych ten post wydaje się oczywisty ale chciałem mieć pewność. Dzięki kolego kowal51
obserVator
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2020-07-17, 21:48
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: Rafał

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez kowal51 » 2020-07-18, 22:54

obserVator napisał(a): Dzięki kolego kowal51

Proszę <luzik>
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Władca pieracieni » 2020-12-17, 18:23

Witam wszystkim. Może jeszcze ktoś tu zagląda. Silnik 2.5 v6 AYM. problem jest taki że ciężko odpala i jak zaczyna zalapywac jakby po kolei na na cylinder. Jak zapali to faluje na obrotach i kopci. Jak silnik złapie 60 stopni to się wyrównują obroty i nie kopci. Na ciepłym pali dobrze. Biorę się za nastawienie pompy ustawiam ot a pompa przestawiona w lewo o 2.5 zęba. Ustawione na blokady auto nie odpala. Pompa zrobiona wymieniony Przestawiacz kąta zapłonu, wtryski zrobione. Ustawiam pompę na nową na blokady i dalej nie pali. Przestawiam pompę o 3 żeby w lewo jakoś odpala ale nie ma mocy jechać. Wchodzę w nastawy podstawowe i w drugie kolumnie skacze raz za wczesny raz za późny a w 3 kolumnie jest cały czas 000 i tu jest problem do czego mam się odnieść przy ustawianiu. Nawet na wykresie nic się nie rusza jakieś sugestie?!
Władca pieracieni
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2020-12-17, 08:42
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2003
Imię: Jaroslaw

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości