2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez kowal51 » 2022-09-06, 20:00

Piotruś napisał(a):II.
Kąt "zbyt wczesny".

Jeżeli podczas odczytu nastaw podstawowych grupy 004 (BS) wartość 4-tej kolumny będzie dodatnia (bez minusa, lub w innych wersjach programu VCDS w nagłówku pojawi się skrót BTDC) - silnik zawsze, nawet po rozgrzaniu, będzie pracował "twardo" i głośniej.
O ile tylko dodatnia wartość kąta nie jest zbyt duża - nie występuje zagrożenie uszkodzenia elementów mechanicznych silnika, nie pojawia się też zaburzona termika spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, etc. ... .


Matii248 napisał(a):Witam,pomoże ktoś czy kąt wtrysku jest ok.

Zgodnie z instrukcją mógłbyś go opóźnić o ok 1 do 2 stopni czyli do wartości zalecanych 0,5 - 1,5 ATDC.
Ale 0,4 BTDC jak w cytacie nie jest zbyt dużą wartością.
Jedno ale, wklejona fotka to nie zapis trwający ileś tam wymaganego czasu..
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Matii248 » 2022-09-07, 06:58

kowal51 napisał(a):
Piotruś napisał(a):II.
Kąt "zbyt wczesny".

Jeżeli podczas odczytu nastaw podstawowych grupy 004 (BS) wartość 4-tej kolumny będzie dodatnia (bez minusa, lub w innych wersjach programu VCDS w nagłówku pojawi się skrót BTDC) - silnik zawsze, nawet po rozgrzaniu, będzie pracował "twardo" i głośniej.
O ile tylko dodatnia wartość kąta nie jest zbyt duża - nie występuje zagrożenie uszkodzenia elementów mechanicznych silnika, nie pojawia się też zaburzona termika spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, etc. ... .


Matii248 napisał(a):Witam,pomoże ktoś czy kąt wtrysku jest ok.

Zgodnie z instrukcją mógłbyś go opóźnić o ok 1 do 2 stopni czyli do wartości zalecanych 0,5 - 1,5 ATDC.
Ale 0,4 BTDC jak w cytacie nie jest zbyt dużą wartością.
Jedno ale, wklejona fotka to nie zapis trwający ileś tam wymaganego czasu..


Zrobione na 0.4-0.6 ATDC
Matii248
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2022-09-06, 11:04
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Mateusz

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Bartolini83 » 2022-09-10, 19:59

Obrazek
Witam.Czy ten kąt wtrysku jest dobrze ustawiony???pozdrawiam
Bartolini83
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2022-09-10, 19:29
Model: A4
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Bartek

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez zibi06 » 2022-09-10, 20:23

Bartolini83 napisał(a):.Czy ten kąt wtrysku jest dobrze ustawiony???

Teoretycznie tak. 0,8 ZGMP jest równoznaczne z 0,8 ATDC.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Bartolini83 » 2022-09-10, 22:18

zibi06 napisał(a):
Bartolini83 napisał(a):.Czy ten kąt wtrysku jest dobrze ustawiony???

Teoretycznie tak. 0,8 ZGMP jest równoznaczne z 0,8 ATDC.

Dziękuje za odpowiedz.Czyli może tak zostać???Czy jeszcze przestawiać?
Bartolini83
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2022-09-10, 19:29
Model: A4
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Bartek

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez zibi06 » 2022-09-11, 08:43

Bartolini83 napisał(a):Czyli może tak zostać??

Tak.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Bartolini83 » 2022-09-11, 10:45

Czyli w tej wersji VCDS nie musi być minusa???Np.-0.8 ZGMP???
To jest orginalny VCDS od ADAKO.
Bartolini83
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2022-09-10, 19:29
Model: A4
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Bartek

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez zibi06 » 2022-09-11, 15:45

Bartolini83 napisał(a):Czyli w tej wersji VCDS nie musi być minusa???Np.-0.8 ZGMP???

Nie nie musi.Jeżeli się nie mylę "-" występował w "VAG-u "
ZGMP= ATDC = "-"
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Bartolini83 » 2022-09-11, 16:12

No i wszystko jasne.Czyli jest OK.Dziękuje ślicznie ;)
Bartolini83
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2022-09-10, 19:29
Model: A4
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Bartek

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Arecki998 » 2023-01-17, 10:48

Witam serdecznie Panowie. Czytając ten post widzę dużo życzliwych osób, które mają pojęcie bo dla mnie to czarna magia i chciałem was prosić o ewentualne sugestie co do moich ustawień konta wtrysku. Pozdrawiam.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Arecki998
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2023-01-17, 10:09
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1998
Imię: Arek

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez MichałP » 2023-02-23, 14:16

Witam.
Potrzebuje pomocy znawców tematu. Moje auto VW Passat B5, 2.5 TDI AFB
Historia w skrócie wygląda tak. Padła mi pompa, udało mi się okazyjnie kupić regenerowaną w dobrych pieniądzach.
Rozrząd wymieniony całkowicie zgodnie ze sztuką. Kąt ustawiony według wskazówek w poście na 1 ATDC. W tym momencie zaczynają się schody.

Auto przy tym ustawieniu kąta zapala tylko na samostart (Przy kącie zbyt wczesnym odpala normalnie). Praca silnika po odpaleniu bez zarzutu (na 1 ATDC).
Po wkręceniu powyżej 2000 lub przejechaniu 10-20 metrów ciągle wywala błąd 550 oraz 18265 dla skrzyni co kończy się trybem awaryjnym.

Co udało mi się wychwycić to zbyt duża dawka paliwa 8-9 mg.
Czy ktoś może spotkał się z takim problemem?

Pozdrawiam,
Michał
MichałP
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2023-02-23, 14:06
Model: VW Passat CC
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez kowal51 » 2023-02-24, 07:25

Na tyle ile jeszcze pamiętam
MichałP napisał(a): ciągle wywala błąd 550 oraz 18265 dla skrzyni co kończy się trybem awaryjnym.

Moim skromnym zdanie błędy są ze sobą powiązane i 18265 wynika z 550
MichałP napisał(a):Auto przy tym ustawieniu kąta zapala tylko na samostart

Odpalanie na samostart przynajmniej na tym forum kiedyś nie było zalecane, ale "powiedzmy" każdy robi jak uważa.
MichałP napisał(a):Co udało mi się wychwycić to zbyt duża dawka paliwa 8-9 mg.

Jeżeli masz na myśli odczyt z logu 001 statycznego to jest odwrotnie. Czym więcej wskazuje, tym mniej paliwa (a więcej "powietrza")
Warunek silnik rozgrzany do temp roboczej (min 85*C przy wskazaniu bliżej 90*C)
MichałP napisał(a):udało mi się okazyjnie kupić regenerowaną w dobrych pieniądzach.

Przynajmniej kiedyś okazja i tanio nie szły ze sobą w parze. Przynajmniej (teoretycznie) na początku szukałbym problemu w pompie z "promocji".
Proponowałbym zalogować na rozgrzanym silniku kanały;
- statycznie: 000, 001, 004, 013,014, 018
- nastawy podstawowe (tzw BS-y) 000, 004 i przy okazji ewentualnie 011
Niestety strona do konwersji plików .csv (podana w temacie dotyczącego instrukcji logowana) również przeszła do historii.
Ale aby ewentualnie wstawić linki na jakieś forum można skorzystać np. z tej:
Kod: Zaznacz cały
https://log.tunezilla.com/
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez kowal51 » 2023-02-24, 07:48

Arecki998 napisał(a):Czytając ten post widzę dużo życzliwych osób

Czasy się zmieniają (niestety), życzliwi się starzeją :) i "przechodzą" do muzeum/nie mają czasu lub zabierają wiaderko, łopatkę, grabelki i wypisują się z "piaskownicy".
Arecki998 napisał(a):ewentualne sugestie co do moich ustawień konta wtrysku

Na późnym masz ok 1,6 ATDC / ZGMP więc według "instrukcji" autora tego tematu powiedzmy, że "dopuszczalne". Gdybyś chciał/miał ochotę go "dogłaskać" to ewentualnie mógłbyś go minimalnie jeszcze opóźnić. Masz czas/ochotę sprawdziłbym jeszcze na trochę wyższej temperaturze roboczej silnika (ok 90*C), ale nie wiem czy z mojej strony to czasami nie "nadgorliwość". Zrobisz jak uważasz.
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Poprzednia strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości