2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez zibi06 » 2014-12-22, 19:20

dylewsk napisał(a):piotrus a napisalbys mi tak krok po kroku jak takie logi sie robi?

Nie jestem Piotruś ale :
:arrow: jak-vagowac-swoje-auto-t1699.html
Silniki V6 2,5 TDi na pompach wtryskowych.
Wykonując logi statyczne należy pamiętać o odpowiedniej temperaturze roboczej silnika i wyłączeniu wszystkich odbiorników prądu.
Na początek powinieneś wykonać scan ewentualnie zapisanych błędów, koniecznie je zapisać i dopiero wtedy je wykasować. W następnej kolejności wykonać logi statyczne i tzw BS-y.
Zapisane logi znajdziesz na dysku gdzie masz zainstalowanego VAG-a / VCDS-a w folderze Logs. Będą one zapisane w formacie .csv
Następnie (lub wcześniej) zarejestruj swój email http://vaglog.pl/ (musisz otrzymać potwierdzenie rejestracji z linkiem aktywacyjnym => przynajmniej taka była procedura).
Po aktywacji konta możesz wstawić zapisane logi.
Na vaglog.pl wygląda to tak (na przykładzie jakiś tam wstawionych logów):
Obrazek

Po odpowiednim oznaczeniu "robisz" kopiuj (z zaznaczonej ramki), możesz je wkleić np w Worda lub bezpośrednio na forum (w swoim temacie/ poście)

dylewsk napisał(a):no i ewentualnie czy wiesz jaki typ powinien byc do pompy nr 059 130 106D 0470 506 002 ?

:arrow: 2-5-tdi-numery-katalogowe-wtryskiczaczy-i-pomp-wtryskowych-t967.html
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez dylewsk » 2015-01-02, 18:03

dylewsk
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 15
Dołączył(a): 2014-12-07, 21:22
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: roman

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Michal750 » 2015-01-02, 21:52

zibi06 napisał(a):Następnie (lub wcześniej) zarejestruj swój email http://vaglog.pl/ (musisz otrzymać potwierdzenie rejestracji z linkiem aktywacyjnym => przynajmniej taka była procedura).


No własnie.
Dość dawno temu wysłałem swój adres mail, do dzis czekam na link aktywacyjny i cisza...
Niby nic trudnego, a jednak. Może coś źle robię?
jakieś podpowiedzi?

Pozdrawiam
Michał 750
AKE -> BDG
Michal750
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2014-04-22, 20:34
Lokalizacja: Okolice Grodziska Mazowieckiego
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Michał

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez dylewsk » 2015-01-03, 12:25

ja rejestrowalem wczoraj i nie bylo zadnych problemów sprobój jeszcze raz
dylewsk
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 15
Dołączył(a): 2014-12-07, 21:22
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: roman

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Michal750 » 2015-01-03, 15:21

Ja mam pocztę na NEOSTRADA, WP i TLEN. Na żaden adres nie doszło...
Michał 750
AKE -> BDG
Michal750
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2014-04-22, 20:34
Lokalizacja: Okolice Grodziska Mazowieckiego
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Michał

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Michal750 » 2015-01-03, 17:13

Chyba jednak coś źle robię.
Specjalnie założyłem konto na onet.pl
I też nie dostałem linku...
Wpisuję adres mail, poniżej nie wpisuję nic, naciskam DALEJ.
niestety...
Michał 750
AKE -> BDG
Michal750
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2014-04-22, 20:34
Lokalizacja: Okolice Grodziska Mazowieckiego
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Michał

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Michal750 » 2015-01-03, 23:52

Piotruś napisał(a):
Michal750 napisał(a):Taki sam oring wypatrzyłem na innym obrazie z ETKA, połączenie pompy oleju i dekla. Wnioskuję że powinny być takie dwa?

Tak. Jeden od strony pompy oleju, drugi na łączeniu pokrywy z blokiem silnika. Wielkie "brawa" dla debila, który tak "sprytnie" to wymyślił :| .

Michal750 napisał(a):jak mówię o oringu, sprzedawcy jakoś dziwnie na mnie patrzą

Sugerowałbym zakupy w ASO. Nr katalogowy oringów jest w ETCE, chociaż pamiętam jak przez mgłę, że w starszych jednostkach było to nieco inaczej rozwiązane. Rozkręcisz i wszystko będzie jasne albo rób zakupy pod nr VIN.
TE ORINGI TRZEBA WYMIENIĆ BEZWZGĘDNIE !!

Michal750 napisał(a):Mam jeszcze kłopot z uszczelkami chłodnicy oleju, pod chłodnicę i pod śrubę. Przy takiej robocie chciałbym i to przy okazji... Wszędzie, do kupienia cała chłodnica, samych uszczelek nawet nie ma numerów katalogowych. Żeby choć znać wymiary tych uszczelnień.Od jakiegoś czasu siedzę na necie, ale na forach bardzo mało przydatnych informacji.

Ależ Michał ;-) , przecież to oczywiste, ze żadne forum nie może być równie dobre jak nasze ;) .
Oto potrzebne Ci informacje:
1. Uszczelka pod chłodnice oleju: 028117070B (ETKA rys.115-015).
2. Uszczelka pod zaślepkę chłodnicy oleju: 038117070 (średnica: 62,8), źródło jak wyżej.
3. Uszczelka (metalowa) "X" pomiędzy uchwytem chłodnicy (oraz pompy łopatkowej i napinacza paska) a blokiem silnika: 059145215, ETKA rys. nr 145-215.

Michal750 napisał(a):Dzięki za zainteresowanie i wsparcie.

Drobiazg <luzik>


No to wracamy do życia
Motor uszczelniony, niestety ze względu na ograniczenia warsztatowe, tylko dekiel, i to tylko uchylony. Wymieniona blaszana uszczelka, potraktowana dla bezpieczeństwa "Dirco". Również Dirco (samo) na połączeniu z miską olejową. oringi były dwa: na połączeniu dekla z pompą oleju i połączeniu z miską "górną". Nieoryginalne, ale z Vitonu. Uszczelnienie chłodniczki oleju i mocującej śruby również nieoryginalne, ale działa super.
Dla potomnych - gorąco polecam http://www.passerotti.com.pl/. jeszcze się nie zdarzyło żeby nie pomogli dobrać uszczelnień, nawet w bardzo nietypowych przypadkach.
Udało się wreszcie wejść na stronę VAGLOG. Tu również uwaga "dla potomnych": z Internet Explorer dla XP rejestracja nie pójdzie, poszło z Chrome.
Po demontażu rozrządu do uszczelnienia i ponownym montażu moje statyczne logi siedzą Tu: http://vaglog.pl/log_198751.html , prośba o sprawdzenie, według mnie ciut za późny początek wtrysku ale "w normie", choć trochę deprymuje mnie że LATE nie są ze znakiem ujemnym. Motor zapala zimny i ciepły, póki co mamy amplitudę temperatur od -5 do +5 st C.
I jeszcze myślę fundamentalne pytanie: Czy te logi robić z Basic Settings czy z Okien pomiarowych (measure...)?
Za to pojawił się nowy problemik, podcieka paliwo z wężyka przelewowego. Wężyki wszystkie wymienione i dalej cieknie - zaworki drożne. Tam się pojawia jakieś znaczące ciśnienie? Ale to inny wątek...

Szczególne podziękowania za wszelkie porady dla kolegi POTRUSIA.
Naturalnie prośba - wspieraj nas dalej
:]
Michał 750
AKE -> BDG
Michal750
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2014-04-22, 20:34
Lokalizacja: Okolice Grodziska Mazowieckiego
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Michał

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Piotruś » 2015-01-11, 15:45

dylewsk napisał(a):zwiekszylem dawkie rozruchowa w kanale 5 o 400 i problem zniknał pali bardzo dobrze ale czy tak moze byc na dluzsza mete?

Gdyby chodziło o sam rozruch, to generalnie można na dłuższą metę. Jeżeli jednak (co już musisz ustalić samodzielnie) silnik pracuje na nieprawidłowo skonfigurowanej instalacji wtryskowej zachodzi obawa, na przykład o nadmierne nagarowanie i pogorszenie komfortu pracy silnika i jego stabilności.
Ale w takiej sprawie Ty sam decydujesz na ile chcesz się w to zgłębiać, a na ile obecny stan jest dla Ciebie satysfakcjonujący.


Logi, za wyjątkiem dosyć wysokich korekcji 4 i 6 cylindra, są prawidłowe, włącznie np. z dawką biegu jałowego i czasem trwania wtrysku. Także cyfry są OK i miejmy nadzieję, że konfiguracja układu wtryskowego też.

Michal750 napisał(a):Po demontażu rozrządu do uszczelnienia i ponownym montażu moje statyczne logi siedzą Tu: http://vaglog.pl/log_198751.html , prośba o sprawdzenie, według mnie ciut za późny początek wtrysku ale "w normie", choć trochę deprymuje mnie że LATE nie są ze znakiem ujemnym.

Myślę, że kąt wtrysku jest ustawiony bardzo dobrze ale ponieważ zrobił się mały "bałagan" (nieścisłość) z nagłówkami możesz w wolnej chwili zrobić jeszcze jeden odczyt ;-) :
Michal750 napisał(a):z Okien pomiarowych (measure...
.

Michal750 napisał(a):Szczególne podziękowania za wszelkie porady dla kolegi POTRUSIA.

Już Ci mówiłem - drobiazg i cała przyjemność po mojej stronie <luzik>
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Przemek62432 » 2015-01-16, 08:40

Witam. Posiadam Audi A6 C5 2.5 TDI V6 z silnikiem AKE 180KM, auto jest z 2003 roku. Odkąd ją mam zauważyłem że ciężko odpala jak jest zimna. Objawy są takie:
1. Jak postoi kilka dni to trzeba pokręcić ją z 2 sekundy może krócej (temperatura zewnętrzna okolice 13 stopni w nocy).
2. Jeśli postoi kilka dni a temperatura jest na zewnątrz w okolicach -10 jest ciężej tzn. kręcić trzeba tak z 4 sekundy.
3. Jeśli temperatura jest taka jak w pkt 2 lecz postoi 1 noc to jest nieco lepiej no może z sekundę krócej trzeba kręcić.
Sprawdziłem do świec dochodzi prąd. Samych świec wszystkich nie sprawdzałem lecz wykręciłem jedna i po podpięciu na krótko do akumulatora zaczyna się wg mnie żarzyć prawidłowo. Kilka razy próbowałem odpalać ze zdjętą wtyczką z czujnika temperatury płynu chłodzącego i żadnej różnicy w odpalaniu.
Na ciepłym silniku pali pięknie. Na zimnym jak odpalę to jest podczas niskich temperatur trochę białego dymu tj tak z 30 sekundo po odpaleniu, potem nie ma.
Dzisiaj sprawdziłem kąt wtrysku. Jest następujący:
1. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/923 ... 6460e.html
2. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2a2 ... 9515c.html.
Paliwa w baku mam do pełna zawsze tj. tankuje do pełna jak odjadę około 150 km od poprzedniego tankowania. Więc pompę w baku wykluczam. Świece wg mnie nie są do końca sprawdzone, ale jeśli na ciepłym są podobne objawy to świece nic tutaj (chyba) nie wnoszą. Mam też 1,9 TDI 1Z i tam pali pięknie od strzała nawet w -15 stopni.
Kąt według moich obserwacji waha się od Late 0,2 BTDC do Early 15,2 BTDC. Czy jest ok? Wg mnie jest zły i powinien wg. forumowych wypowiedzi zawierać się w Late -0,5 do -1,5. Tylko czy ATDC czy BTDC? Który z moich zrzutów jest ok tzn. wg którego obserwować kąt wtrysku wg 1 czy 2? Chciałem zmienić świece żarowe, lecz muszę sprawdzić jaki jest kąt wtrysku, bo bez sensu je wymieniać jak to kąt będzie sprawcą a świece będą sprawne. Wiem że na wężykach przelewowych pomiędzy wtryskami są przecieki delikatne tzn taka mgiełka na nich jest. Czy to może wpłynąć aż tak na rozruch? Co jeszcze mogę sprawdzić?
Przemek62432
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2014-12-20, 23:52
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Przemek

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Piotruś » 2015-01-17, 07:21

Witaj Przemek

Przemek62432 napisał(a):Kąt według moich obserwacji waha się od Late 0,2 BTDC do Early 15,2 BTDC. Czy jest ok?

Tak, kąt jest OK. Widać, że ktoś bardzo się postarał żeby ustawić go w skrajnie "przyspieszonych" wartościach, zapewne w celu jak najłatwiejszego rozruchu.
Co prawda wolałbym zobaczyć "normalne" logi 004 w nastawach podstawowych i zwykłe, statyczne ale z tego co pokazałeś wnioski są raczej jednoznaczne.

Przemek62432 napisał(a):Chciałem zmienić świece żarowe, lecz muszę sprawdzić jaki jest kąt wtrysku, bo bez sensu je wymieniać jak to kąt będzie sprawcą a świece będą sprawne.

Wniosek jak najbardziej logiczny i merytorycznie zasadny ale przedwczesny. Kąt jest OK i niczego więcej już się nie da z nim zrobić dla lekkiego rozruchu i faktycznie teraz jest pora zająć się świecami, ale czy przyniesie to pożądany skutek dopiero się dowiemy.

Przemek62432 napisał(a):Wiem że na wężykach przelewowych pomiędzy wtryskami są przecieki delikatne tzn taka mgiełka na nich jest. Czy to może wpłynąć aż tak na rozruch?

Zdecydowanie tak. Nieszczelność (nawet najmniejsza) na przelewach może utrudniać rozruch (im dłuższy postój tym bardziej), więc naprawdę bez chwili zwłoki powinieneś się tym zająć. Przecież to są grosze i szczerze mówiąc właśnie od tego powinieneś zacząć poszukiwanie usterki. Polecam gładki wężyk przelewowy od Gates'a.

Przemek62432 napisał(a):Co jeszcze mogę sprawdzić?

Oj, istnieje bardzo dużo takich części i podzespołów ale to koń ma wielką głowę, więc niech on się martwi na zapas, a Ty póki co wymień wężyki przelewowe. Najlepiej połącz to z wymianą malutkich miedzianych podkładek uszczelniających króćce przelewów przy wtryskiwaczach. Tak będzie profi i większa pewność, że ten obszar mamy całkowicie z głowy.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Przemek62432 » 2015-01-17, 15:26

Ok dziękuje Ci bardzo za ocenę sytuacji. Postaram się zrobić jak najszybciej logi zanim jeszcze wymienię wężyki itp. a potem po zmianie. Zobaczymy jak wtedy bd się sytuacja kreować. Dodam że zauważyłem, iż przewody od wtrysku sterującego są przecięte i zwyczajnie ręcznie skręcone i obklejone taśmą izolacyjną (druciarstwo). Jednak nie wiem czy może to mieć jakiś wpływ na moją sytuację choć śmiem twierdzić że na pewno ma i to duży. Chciałbym je polutować poprawnie i zacisnąć na nich koszulki termokurczliwe jednak nie wiem czy są one prawidłowo podłączone tzn czy nie są zamienione. Jak sprawdzić poprawność ich podłączenia? Postaram się wykręcić również świece żarowe i sprawdzić. Myślę ze logi zrobię w przeciągu kilku dni.
Przemek62432
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2014-12-20, 23:52
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Przemek

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Piotruś » 2015-01-17, 15:45

Przemek62432 napisał(a):Ok dziękuje Ci bardzo za ocenę sytuacji. Postaram się zrobić jak najszybciej logi zanim jeszcze wymienię wężyki itp. a potem po zmianie.

Szkoda Twojego czasu. WĘŻYKI I TAK MUSISZ WYMIENIĆ skoro się pocą (pamiętaj o podkładkach).
W kontekście kąta wtrysku ta naprawa niczego nie zmieni. Może się polepszyć "zimny rozruch" (oby), ale na kąt wtrysku operacja zostanie całkowicie bez wpływu.

Przemek62432 napisał(a):Dodam że zauważyłem, iż przewody od wtrysku sterującego są przecięte i zwyczajnie ręcznie skręcone i obklejone taśmą izolacyjną (druciarstwo). Jednak nie wiem czy może to mieć jakiś wpływ na moją sytuację choć śmiem twierdzić że na pewno ma i to duży.

A moim zdaniem najprawdopodobniej nie ma to żadnego związku z utrudnionym rozruchem ponieważ na przedstawionych wcześniej logach widać wyraźnie, że kąt wtrysku ulega cyklicznym zmianom w ślad za wysterowaniem zawora. Gdyby wtrysk sterujący (tzn. czujnk G80) działał nieprawidłowo, kąt wtrysku bez względu na żądanie ECU wciąż wynosiłby równe 0*, zarówno na późnym (late) jak i na wczesnym (early) "wysterowaniu".

Mam nadzieję, że w pamięci ECU nie widzisz błędu 00542 ??

Przemek62432 napisał(a):Chciałbym je polutować poprawnie i zacisnąć na nich koszulki termokurczliwe

A tutaj mamy całkowitą zgodność. Moim zdaniem bardzo słusznie, że chcesz mieć kontakt pewny i dobrze zabezpieczony przed czynnikami zewnętrznymi.
Tez bym tak zrobił.

Przemek62432 napisał(a):nie wiem czy są one prawidłowo podłączone tzn czy nie są zamienione.

Nie wiem na ile biegunowość G80 jest istotna i nie wiem czy ktoś nam podpowie ale na niucha teraz chyba jest OK, skoro kąt przestawia się prawidłowo, a ECU nie informuje o błędzie.
Nigdy nie miałem takiego problemu, stąd brak gotowej odpowiedzi.

Przemek62432 napisał(a): Postaram się wykręcić również świece żarowe i sprawdzić.

Nie lepiej (łatwiej) sprawdzić miernikiem albo probówką ?
Pamiętaj, że wykręcanie świec w 2,5TDi niemal w każdym przypadku powoduje nieodwracalne zniszczenie ich gwintu w co najmniej kilku sztukach.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Przemek62432 » 2015-01-17, 16:19

Ok więc zrobię wg twoich sugestii. Zlutuje przewody tak jak powinny być. Niestety przewody i podkładki zmienię w poniedziałek lub wtorek z uwagi na dostępność w sklepie. Rozmiar podkładek to fi zew 10 mm x fi wew 6 mm x grub 1 mm? Jak sprawdzić korekcję wtrysku tj w której grupie? Jak powinny wyglądać wartości? Sprawdzenie korekcji teraz nie ma sensu ale jak zmienię wężyki przelewowe i podkładki to chciałbym wiedzieć czy jest ok :-D . Wiem że dużo pytań zadaję, lecz dopiero teraz udało mi się uruchomić Vag-com-a 3.11 w pełnej wersji. Błędów żadnych nie mam.
Przemek62432
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2014-12-20, 23:52
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Przemek

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Piotruś » 2015-01-21, 09:17

Witaj Przemek,
sorry za zwłokę ale jakoś mi umknęło ... .

Przemek62432 napisał(a):Rozmiar podkładek to fi zew 10 mm x fi wew 6 mm x grub 1 mm?

Pytanie rzeczowe ale musiałbym zmierzyć ... . A nie możesz kupić ori w ASO ?? To akurat są grosze nawet za 12 sztuk.

Przemek62432 napisał(a):Jak sprawdzić korekcję wtrysku tj w której grupie?

013 (strona prawa) i 014 (strona lewa).

Przemek62432 napisał(a):Jak powinny wyglądać wartości?

Generalnie im bliżej zera tym lepiej. Zróżnicowanie w korekcjach miewa rózne powody. W razie gdyby zbliżały się do granicznych (lub je przekraczały) warto zainterweniować ale jeśli na przykład występuje duża różnica w korekcjach pomiędzy lewą a prawą stroną silnika można teoretycznie domniemywać wadliwie ustawiany rozrząd (zaś kondycja wtryskiwaczy może być w takim przypadku wzorowa).
Generalnie - zachęcam Cię i zapraszam do wstawienia dokonanych odczytów na Forum. Spróbujemy wspólnie zinterpretować wyniki.

Przemek62432 napisał(a):Sprawdzenie korekcji teraz nie ma sensu ale jak zmienię wężyki przelewowe i podkładki to chciałbym wiedzieć czy jest ok .

Więc jak wyżej - podziel się wynikami. Zapraszam.

Przemek62432 napisał(a):Wiem że dużo pytań zadaję,

Jakby Ci to powiedzieć ... . Taka właśnie jest funkcja naszego Forum ;-) ... <luzik>

Przemek62432 napisał(a):Błędów żadnych nie mam.

Dobra wiadomość.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Michal750 » 2015-01-31, 21:47

Piotruś napisał(a):Myślę, że kąt wtrysku jest ustawiony bardzo dobrze ale ponieważ zrobił się mały "bałagan" (nieścisłość) z nagłówkami możesz w wolnej chwili zrobić jeszcze jeden odczyt


No to jeszcze się jeszcze nieco popastwiłem nad tym zapłonem.
Wcale niełatwo ucelować idealnie w to magiczne "1 ATDC" <uoee>
zrobiłem logi, prośba o rzut okiem,
siedzą tutaj:
http://vaglog.pl/log_202182.html
http://vaglog.pl/log_202183.html

Pozdrawiam
Michał 750
AKE -> BDG
Michal750
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2014-04-22, 20:34
Lokalizacja: Okolice Grodziska Mazowieckiego
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Michał

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości