2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Piotruś » 2014-02-08, 18:02

borre napisał(a):Ustawiłem na 0,8 ATDC

Super !!
Borre, dzięki za miłego posta i za to, że podzieliłeś się z nami swoim doświadczeniem, chociaż widzę, że Kolega nie pierwszy raz trzymał narzędzia w dłoni, hehe :) .
Metody "przebijania" imbusa na gwiazdkę to już wyższa szkoła jazdy i amator, nawet bardzo kumaty, tak łatwo tego nie wymyśli ani tym bardziej nie wprowadzi w czyn albo skrzywi koło zębate na wałku ... :roll: :> , hehe.

Pozdrawiam i życzę szerokości !!
Piotr
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez kohena » 2014-02-13, 00:39

A ja sie podlacze. Wielkie dzieki za temat. Wlasnie rzezbimy w mojej z kątem wtrysku. Za każdym razem inaczej się zachowuje. Teraz odpala bez problemu, jednak cos za cos. Podejrzewam, ze przedobrzylismy - zapala się na chwile kontrolka kontroli trakcji i gasnie. W tym czasie czuje jak autko na chwilke traci moc a potem wszystko wraca do normy. Przed regulacja kąta tego nie bylo. Weszlismy na plus za bardzo. Rozumiem, ze mam sie uprzec na 1.0 late i kropka.
Oczywiscie mam nadzieje, ze jest to kąt wtrysku. Ale nic innego nie ruszalismy. Dam znac czy po regulacji kontrolka przestala sie swiecic.
Pozdrawiam!


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Using Tapatalk
kohena
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2014-02-13, 00:29
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2002

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Piotruś » 2014-02-13, 08:37

kohena napisał(a):Przed regulacja kąta tego nie bylo. Weszlismy na plus za bardzo.


Kohena, rzeczywiście jest tak, że kontrolka trakcji często daje znać o sobie gdy kąt wtrysku znacząco wykracza poza dopuszczalny zakres, więc Twoje domysły najprawdopodobniej są w pełni prawidłowe.

kohena napisał(a):Rozumiem, ze mam sie uprzec na 1.0 late i kropka.


Wszystko z zakresu 0.0 do -1.0 late jest idealne ale (jeśli akurat komuś tak wyjdzie) -2.0 late też jeszcze można w pełni zaakceptować.

Daj znać czy po regulacji problem z kontrolką ustąpił ... .
Pozdrawiam, Piotr :) .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez kohena » 2014-02-13, 08:52

Jasne. Lece w sobote na korekcje. Na razie jest -1,6. To AYM multi wiec moze dlatego ze to automat to tak reaguje. Dam znac oczywiście:) pozdr!


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Using Tapatalk
kohena
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2014-02-13, 00:29
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2002

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Piotruś » 2014-02-13, 09:00

kohena napisał(a):Na razie jest -1,6. To AYM multi wiec moze dlatego ze to automat to tak reaguje. Dam znac oczywiście:) pozdr!


Wiesz co ... lepiej pokaż logi 004 w nastawach podstawowych (BS), bo -1,6 na pewno nie robi problemów z kontrolką trakcji. Multi również nie ma z tym żadnego związku.
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez kohena » 2014-02-13, 09:20

Sorki. Pisze z telefonu. Zamiast 1 ma byc 2. Jest -2,6.


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Using Tapatalk
kohena
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2014-02-13, 00:29
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2002

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Piotruś » 2014-02-13, 09:30

kohena napisał(a):Sorki. Pisze z telefonu. Zamiast 1 ma byc 2. Jest -2,6.

Ale to też nie może powodować takich kłopotów. Gdyby było -4.0 albo jakoś bardzo dużo na plusie - to owszem ale -2.6 absolutnie nie.
Problem najprawdopodobniej jest innej natury (np. przycierający się mechanizm regulacyjny kąta wtrysku). Jeśli możesz pokaż logi 004.
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez kohena » 2014-02-13, 09:39

Podłączę się pod vaga w sobotkę i zobaczymy co tam się dzieje. W każdym razie przed ustawieniem kąta było ok. Gorzej kreciła na zimno. Teraz kręci na raz i na ciepło i na zimno ale pojawil się bład kontrolki ESP. Od razu dam znać. Spojrzę na mechanizm regulacji jak mówisz również. Coś jeszcze powinnam wziąć pod uwagę na miejscu?


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Using Tapatalk
kohena
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2014-02-13, 00:29
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2002

2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez kohena » 2014-02-15, 12:43

Ok. Bylam. Zupelnie inny interfejs, wiec jestem zmylona. Bledow na razie nie ma. Zobaczymy. Ja patrzac na to nie rozumiem, late 5- to co to za wartosc (widac na jednym ze zdjec)? To tam powinno byc do -1??? Bo teraz to juz nie mam pojecia. A tak to wyglada:
ObrazekObrazekObrazek

Blad wtrysku byl. Skasowany. Czekamy.


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Using Tapatalk
kohena
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2014-02-13, 00:29
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2002

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez borre » 2014-02-16, 01:34

Kohena. Przy parametrze late (późno) powinien być znak minus, lub tak jak u mnie skrót ATDC. Jeśli masz późno 5, bez minusa (bez ATDC) to
Masz sporo za wczesny kąt. U mnie przesunięcie koła o niecala grubość zęba na pasku, dało ok 4 stopnie. Ty masz
do przesunięcia 6 stopni- jakieś półtora zęba , obracając kołem w lewo. Spróbuj to zrobić i napisz jakie odczyty.
Powinno być "późno" od 0 do -1.
Proszę poprawić mnie, jeśli się mylę.
ATDC - PO GÓRNYM MARTWYM PUNKCIE, znak minus
BTDC- PRZED GÓRNYM MARTWYM PUNKTEM, znak plus
ATDC powyżej 4- bardzo za późny
BTDC, czyli wszystkie cyfry ze znakiem plus w odczycie "late" , za wczesny kąt.
borre
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2014-01-27, 23:05
Lokalizacja: Leszno
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez kohena » 2014-02-17, 11:46

W tym momencie to ja juz poszukam jakiegos normalnego warsztatu w Wawie gdzie mi to ustawia bez stresu, bo jeszcze cos popsuje i bedzie nie fajnie. Vaga juz nie mam, wiec nie ma sensu krecic na oko. Teraz o dziwo wyglada na to ze jest gorzej niz bylo, kiedy to zapalala sie kontrolka ESP. auto na zimno kreci chyba z 5 razy zanim zaskoczy:( a w warsztacie po prostu musza to ustawic w ustalonych wartosciach i koniec. To co mnie zadziwia to fakt, iz teraz, koedy jest to tak rozjechane i czuje ze siknik pracuje gorzej, twardziej, glosniej- to kontrolka ESP juz nie miga:)
Jezeli ktos z Was moze mi polecic na PW gdzie wjechac (Warszawa, okolice Piaseczna ewentualnie)- bede wdzieczna, ja juz chce miec dobrze i koniec:)


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Using Tapatalk
kohena
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2014-02-13, 00:29
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2002

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez borre » 2014-02-17, 17:30

Twarda praca silnika potwierdza za wczesny kąt.
Co do kontrolki ESP, to u mnie kiedyś zapalala się czasami- przyczyną był zepsuty włącznik stopu pod pedałem.
Również uwalony czujnik temp cieczy, potrafił odpalić tę kontrolke i błąd instrumentów dawał.
Niestety w kwestii warsztatu w Wawie nie pomogę.
borre
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2014-01-27, 23:05
Lokalizacja: Leszno
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez kohena » 2014-02-17, 17:39

U mnie nigdy się nie zapalała, dopiero jestem po zrobieniu wałków, wcześniej zrobiony rozrząd oraz pełne zawieszenie. Wszystkie części to oryginały, jedynie wałki to "ruvillki". Teraz modlę się o skrzynie - i w przenośni i dosłownie:))) Na razie jest git. Mój egzemplarz budzi miny uznania, zaraz po skrzywionych minach, ze to multi - bo fakt, dam o auto niemiłosiernie.
A teraz przez ten kąt nie śpię:)
Co do czujników, wszystkie sprawdzone, wyczyszczone styki itd. Jedyne co, to wydech mi się jeszcze sypie oraz rdza zaczyna zjadać pod listwami - nasza zima daje w kosc… Notabene teraz nie ma błędu. Ja słyszę róznice w pracy, a słuch mam idealny i przeczucia co do auta prowadzą mnie do tej pory bez pudła.
Na koniec, zanim będę się brać za kąt wtrysku - chyba jednak jeszcze podejmę się ostatniej interwencji jakoś w przyszłym tygodniu, zanim wjadę do warsztatu:
Czy ktoś "rzucając okiem" na moje screeny z vaga, konkretnie tej wersji vaga - jest w stanie mi napisać gdzie, w której rubryczce jakie wartości powinny być? Bede wdzięczna.
Jednocześnie, jeżeli ktoś ma w posiadaniu taki wynalazek jak ja, AYM, multi (oczywiscie 2.5tdi) i byłby niedaleko - to z chęcią porównałabym pracę silników…
pozdrawiam!


Dodaje. Od tygodnia mam ustawiony kąt na 0,5 na plusie. Jest bajka. Chodzi pieknie, odpala sie na raz czy ciepla czy zimna:)
Pozdrawiam:))))
Using Tapatalk
kohena
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2014-02-13, 00:29
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2002

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez szefunio » 2014-09-12, 21:25

Witam.
Stalem sie posiadaczem a6 AYM i chyba moge stwierdzic, ze cos jest nie tak z katem wtrysku.
Podpialem sie VAGiem, jednak moje odczyty sa dla mnie niezrozumiale, a w kontekscie wczesniejszych opisow, wrecz anormalne.
Prosze o wykladnie.
Zalaczam log

http://vaglog.rtnet.pl/log_185935.html
szefunio
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2014-09-12, 21:21
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Tomasz

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Piotruś » 2014-09-13, 04:28

Szefunio, byłoby dobrze spojrzeć jeszcze na loga statycznego 004 jak i 001 ale z relatywnie dużym prawdopodobieństwem można zawyrokować zatarty mechanizm regulacji kąta wtrysku.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości