2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez pawel11591 » 2015-04-19, 15:22

Wg vaga ustawilem wtrysk na -1 i auto nie chcialo zapalac a jak zapalilo to kopcil masakrycznie na bialo i chwilami pojawialo sie stukowe dlatego musialem przestawic spowrotem na +4,6 i wlasn8e zastanawim sie nad ta pompa bo powinien lepiej pracowac a tu lipa.
Avatar użytkownika
pawel11591
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2015-04-12, 14:25
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Paweł

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez kluczyk » 2015-04-21, 23:00

Cześć, u mnie jest problem z porannym paleniem wiec skorzystałem z vcds-a i ukazało się takie cuś:

na zimnym silniku (35st)
Obrazek

i na ciepłym (86st)
Obrazek

tak pytam dla pewności .. trzeba poprawić kąt na ujemną wartość . ?
kluczyk
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2015-04-21, 11:01
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Rafal

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez kowal51 » 2015-04-23, 14:21

kluczyk napisał(a):i na ciepłym (86st)

kluczyk napisał(a):. trzeba poprawić kąt na ujemną wartość . ?

Jest ok. 0,8 ATDC to wartość ujemna
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez kluczyk » 2015-04-24, 09:26

właśnie przeczytałem jeszcze raz i stwierdziłem że jest okej :)

dzięki

w takim razie szukam dalej powodu czemu rano ciężko pali
kluczyk
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2015-04-21, 11:01
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Rafal

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Michal750 » 2015-04-24, 16:40

Gorąco polecam kontrolę ciśnienia sprężania. na zimno i na ciepło.
Dopiero jak tu jest łokiej, warto szukać dalej
Michał 750
AKE -> BDG
Michal750
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2014-04-22, 20:34
Lokalizacja: Okolice Grodziska Mazowieckiego
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Michał

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez kotan88 » 2015-04-28, 12:03

Witam wszystkich.
 Pisze w sprawie pomocy przy ustawienia katu wttysku w mojej A4 b6 2.5 silnik AYM. Samochod po remoncie silnika. Nowe walki krzywki itd. Plus rozrzad oraz nowe wtryski. Pompy nie ruszalem ale mam nadzieje ze nie jest z nia tragicznie. Jesli chodzi o mechanike jestem.w stanie zrobic wszystko ale jeali chodzi o komputery to juz slabiej. Teraz tak sprawdzalem dzisiaj ustawienie kata wtrysku i tak wchodze w silnik grupa 00 potem besik seting i injection aligment. Silnik wtedy wchodzi na minimalnie wyzsze obroty i zaczyna polazywac : za wczesny .wartosc 14.8 PGMP. Cold start valve 6.7%
I drugi za pozny : wartisc 5.0 ZGMP cold start valve okolo 60 %.

Sukalem na forum i w necie ale nigdzie noe widziałem żeby ktos miał wartosć ZGMP.

Czy jestescie w stanie mi pomoc jakie wartosci powinny byc ustawione?? Niestety nie mam logow z grupy 004 poniewaz zappmnialem spojrzec. 

Z gory dziekuje za wszelka odpowiedz
kotan88
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2015-04-28, 11:42
Model: A4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2002
Imię: Bartek

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez zibi06 » 2015-04-28, 16:01

kotan88 napisał(a):Sukalem na forum i w necie ale nigdzie noe widziałem żeby ktos miał wartosć ZGMP.


ZGMP :arrow: Za Górnym Martwym Położeniem
ATDC :arrow: After Top Dead Center



ZGMP = ATDC

kotan88 napisał(a):Czy jestescie w stanie mi pomoc jakie wartosci powinny byc ustawione??

Pierwsza strona tego tematu
Piotruś napisał(a):I Najbardziej optymalne nastawy kąta z punktu widzenia żywotności pompy wtryskowej a także pracy silnika
zawierają się w przedziale od minus 0,5* do minus 1,5* (za GMP, late, nach OT).

W Twoim przypadku na LATE masz 5 ZGMP/ ADTC , -5 * więc musisz przeprowadzić regulację w stronę "plusa" (aby osiągnąć wartość zawartą pomiędzy 0,5 ZGMP a 1,5 ZGMP) .

Piotruś napisał(a): Regulację w stronę plusa (czyli gdy zmierzony kąt jest zbyt późny) uzyskuje się obracając kołem regulacyjnym w prawo, czyli zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara.

Cała instrukcja regulacji to pierwszy post tego tematu ;)
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez kotan88 » 2015-04-28, 18:59

Ok dziekuje bardzo. Tak widzialem instrukcje regulacji tylko tak jak posalem nie moglem znalesc skrotu ZGMP. Teraz juz wiwm co znaczy wiec powinno byc latwiej. Dzieki bardzo.
kotan88
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2015-04-28, 11:42
Model: A4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2002
Imię: Bartek

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Don_Masters » 2015-07-08, 11:45

Witam
U mnie w kolumnie kąt są same zera 0,0 i wartości nie zmieniają się po przegazówce. Dodatkowo jest błąd Fault Found: 00542 - Needle lift Sensor (G80) 30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent.
Można jakieś porady poprosić ?
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Mach » 2015-07-08, 14:27

Uszkodzony jest czujnik G80 czyli wtrysk sterujacy. Pozostaje Ci sprawdzic czy nie jest to problem z samym przewodem lub przy wtyczce. Wtrysk w lewej glowicy, zdac dekiel i sprawdzic przewod. Tylko od jednego wytysku idzie przewod wiec latwo poznasz. Z drugiej strony wytczka jest przy filtrze paliwa. Zdjac wtyczke i miernikiem mozesz sprawdzic opornosc. Jesli wartosci rzedu kilkuset Ohm to uszkodzona jest cewka we wtrysku. Czyli smietnik.
Tylko oryginal Bosch, zamiennikow nie ma (z tego co mi wiadomo).
Dopiero jak bedziesz mial prawidlowy sygnal z wtrysku sterujacego to odczytasz i ustawisz kat wtrysku na pompie. Cala filozofia.
Ur Allroad C5 TDI V6 BAU MY05: Obrazek | Ur S6 C4 2.2T MY1995.5 | inne AWD
Avatar użytkownika
Mach
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 2014-10-01, 18:09
Lokalizacja: WU / WOT
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Don_Masters » 2015-07-08, 19:17

Czyli jak teraz radzi sobie silnik ? skoro niema odczytów z czujnika a jeździ normalnie ?
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez nie pamietam 82 » 2015-07-08, 19:25

Siema Don_Masters <luzik> .

Ja miałem sytuację identyczną w swoim byłym AKE '02 . Cewka niesprawna ( błąd 00542 ) a silnik palił i chodził całkiem normalnie . Jest tak bo nie widzisz wartości kąta , który akurat może być ustawiony dopuszczalnie/dobrze/bardzo dobrze lub nawet idealnie <okok> . Dopóki nie będzie odczytu - nie będziesz miał pewności jak blisko "O" ustawiony jest kąt <okok> .
Po wymianie miałem bardzo niewiele do regulacji - no tyci tyci :] . A fakt faktem - było słychać różnicę w pracy motoru ( twardo/miękko ) .

<luzik>
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Don_Masters » 2015-07-09, 06:09

Dzięki Panowie za informacje.
Czyli trzeba wymienić na sprawny teraz pytanie, Nowy czy używany ?
Nowy trochę kosztuje, natomiast w teorii dłużej posłuży.
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Mach » 2015-07-09, 10:04

Jak nie ma sygnalu z wtrysku sterujacego to nie dziala mechanizm przestawiacza kata wtrysku w pompie. Kat nie jest regulowany dynamicznie. Wtrysk wg mnie tylko nowy o dokladnie takim samym nr jak masz teraz, czyli dla pewnosci najlepiej to wyjac pozniej zamowic. Koszt boscha ztcp ok 1500

Tak jak pisalem wyzej dla pewnosci przed zakupem nowego pomierz jeszcze opornosc na wtyczce starego wtrysku.
Ur Allroad C5 TDI V6 BAU MY05: Obrazek | Ur S6 C4 2.2T MY1995.5 | inne AWD
Avatar użytkownika
Mach
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 2014-10-01, 18:09
Lokalizacja: WU / WOT
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez nie pamietam 82 » 2015-07-09, 10:40

Jeżeli masz Z PEWNEGO źródła to wg mnie spokojnie możesz pokusić się o używkę (nie widzę przeszkód) ;-) .

Pozdrawiam.

Wysłane dzięki Tapatalk.
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości