2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez samq1986 » 2015-08-30, 22:50

Witam.
Chcialbym prosic o pomoc w diagnostyce. Posiadam 2.5 tdi Bau w Allroad C5. Autko smigalo pieknie poza nieznacznie zwiekszonym spalaniem ( ok. 14l/100 ). Niestety 4 dni temu na autostradzie nagle zrobilo sie slabe i wpadlo w lekkie wibracje. Przy ok 2000 rpm silnik ewidentnie zrywa (gdy utrzymam obroty w tym punkcie to efekt jaki uzyskuje jest podobny do odcinania zaplonu na czerwonym polu).
Studiujac ten poradnik doszedlem do zle ustawionego kata , ktory plasowal sie w okolicy 4.5 BTDC Late, skorygowalem go na ok 0.5 ATDC. Niestety Early pozostaje podobny a wiec ok 0.5 ATDC. Doszedlem do wniosku, ze klopot z mechanizmem przestawiania kata. Chcialbym jednak aby zerknal ktos kto ma wieksze pojecie o czytaniu logow, byc moze jest jakas nadzieja. Wstawiam komplet zgodnie ze wskazowkami. Jesli bede musial wymienic pompe chcialbym wowczas zamienic na nie zblokowana o ile to mozliwe. Ta nie przyjela remapu rok temu. Skoro teraz padla milo by bylo zakupic sztuke po pelnej odbudowie z gwarancja i bez blokady.Dzieki uprzejmie

BASIC SETTINGS:
Group 000: http://vaglog.pl/log_230497.html
Group 004: http://vaglog.pl/log_230498.html
Group 003: http://vaglog.pl/log_230499.html
Group 011: http://vaglog.pl/log_230500.html

STATIC:
Group 013, 014, 018: http://vaglog.pl/log_230496.html
Group 007, 010, 013: http://vaglog.pl/log_230495.html
Group 004, 007, 011: http://vaglog.pl/log_230494.html
Group 000, 001, 003: http://vaglog.pl/log_230493.html
samq1986
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2015-08-30, 22:32
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2005
Imię: Samuel

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Piotruś » 2015-09-01, 04:49

Samq1986, faktycznie wygląda to na zatarty mechanizm regulacji kąta w trysku.
Może być też jakieś mini-mini-minimalne uszkodzenie membrany ale wtedy raczej już być nie jeździł.
Pompa musi na stół do Bosch'a, jednak w taklich przypadkach (przestawiacz kąta, membrana) nie wykonuje się "pełnego remontu" tylko wymienia uszkodzone elementy i EWENTUALNIE kalibruje.

Musisz też pamiętać, że logi to tylko logi i że chociaż wszystko wskazuje na uszkodzenia jak wyżej, to diagnozę TRZEBA potwierdzić w realu.

Dawaj znać jakioe są decyzje i postępy w sprawie <luzik> .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez samq1986 » 2015-09-02, 10:55

Dzieki Piotrus, pompa wyjeta i gotowa do oddania na reperacje. Gdzie w okolicy Dabrowy Gorniczej mozna znalezc zaufany, sprawdzony warsztat boscha?
samq1986
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2015-08-30, 22:32
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2005
Imię: Samuel

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Piotruś » 2015-09-02, 11:50

Samq1986, generalnie od długiego czasu staram się nie polecać konkretnych firm na forum publicznym, więc i tym razem wolałbym Cię do niczego nie nakłaniać.
Ja korzystam "od zawsze" z usług "BS Śmietana" z Kobióra, a nawet jeszcze wcześniej gdy urzędowali w Żorach. Nigdy przenigdy nie byłem zawiedziony.
O życzliwości, z którą tam się spotykam, nawet trudno opowiedzieć.

Zrobisz jak będziesz uważał ... <luzik> .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Don_Masters » 2015-09-05, 18:52

Wtrysk sterujący wymieniony i kąt był na -3,4 a ustawiłem na -0,4 i tak zamierzam zostawić. Jesteście tego samego zdania żeby już nie ruszać ?
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Piotruś » 2015-09-05, 19:17

Don_Masters napisał(a):Jesteście tego samego zdania żeby już nie ruszać ?

Moim zdaniem jest superbowo ;-) i tak powinno zostać <luzik> .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez samq1986 » 2015-09-10, 12:57

Pompa oddana do serwisu i rozebrana. Uszkodzona membrana i zatarty tloczek. Diagnoza precyzyjna <okok> . Wraca na blok w sobote.
samq1986
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2015-08-30, 22:32
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2005
Imię: Samuel

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Piotruś » 2015-09-18, 18:31

Frank_24 napisał(a):Witam, przepraszam że tutaj piszę posiadając a4 b5

Weź przestań <rotfl> ... .
Serdecznie Cię witamy i zachęcamy do zostania z nami jak długo tylko sam tego zechcesz. Nawet gdybyś przesiadł się na wodolot <rotfl> ... .

Frank_24 napisał(a):1. Moje audi jest a4 b5 2.5 tdi i w nim także kąt powinien być ustawiony najlepiej na 0,8 ATDC (w Late) tak jak w audi a6?

Tak. AKN to AKN. Pomiędzy modelami (A4 vs A6 vs Passat) może się lekko różnić kształtem rury dolotowej czy schematem rurek wodnych ale pod względem osprzętu i parametrów pracy nie ma pod tym względem żadnych, nawet najmniejszych różnic.
Wszystko co przeczytasz nt. AKN, pomimo że w A6 - w tym samym stopniu dotyczy i Twojego silnika. Co oczywiste nie tylko w zakresie układu wtryskowego.

Frank_24 napisał(a):2. Rozumiem że jak poluzuje 3 śruby imbusowe koło obracam delikatnie ręką? Tej wielkiej nakrętki na środku wcale się nie rusza?

"Wielkiej nakrętki" nie dotykaj pod żadnym pozorem. Jednak, pomimo poluzowania tych trzech imbusów obracanie kołem napędzającym pompę wcale nie takie łatwe jak by się początkowo mogło wydawać - ale innej drogi nie ma. Koniecznie uważaj żeby nie przedobrzyć z tym luzowaniem, bo jak Ci jedna choć śrubka wpadnie w czeluścią rozrządu, to ze "śmiechu" potem i dupsko może odpaść ... .

Frank_24 napisał(a):3. Wystarczy że odpowiednio ustawie wartość w late a pozostałe będą dobre np. early się nie przejmować jak late będzie dobre?

Dokładnie tak jak mówisz. Interesują Cię "jedynie" późne nastawy (na late), bo chodzi o początek a nie "koniec" wtrysku :] .

Frank_24 napisał(a):4. Czy po poruszeniu koła pompy mogę od razu sprawdzać vagiem jak się wartość zmieniła czy po jakimś czasie?

Gdy wszystko działa OK, to nawet lekkie poruszenie kołem zębatym powoduje nieraz znaczną zmianę ustawień. Z tego powodu za każdym razem musisz dokręcić imbusiki i odpalić motor celem sprawdzenia wyników pracy <luzik> .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Piotruś » 2015-09-21, 21:04

Frank_24, przyśpiesz kąt o ok. 2,5* w stronę zera, a zimny rozruch powinien się znacznie poprawić.
Czujnik G2/G62 oczywiście też ma bezpośredni wpływ na wielkość rozruchowej dawki paliwa, więc powinien być bezkompromisowo sprawny.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez 1avatar1 » 2015-09-24, 07:07

Witam , mam problem z rozruchem z rana jak i po dłuższym postoju, moje audi silnik AKE ma nalatane już 370tys. Po podpięciu do VAG-a pokazuje kąt na LATE 5,6 ATDC. W takim przypadku w którą stronę mam kręcić kołem i o ile stopni by zbliżyć się do magicznego 0 bo po dłuższym czytaniu już zgłupiałem :shock:
1avatar1
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2015-04-18, 00:26
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Piotruś » 2015-09-24, 09:24

Frank_24 napisał(a):Czyli kołem regulacyjnym poruszyć w prawo?

Tak.

Frank_24 napisał(a):Plastikowa obudowa rozrządu ma też zaczepy od spodu?

Tak. Jeden zaczep. Dostęp quresko utrudniony ale poradzisz sobie.

Frank_24 napisał(a):Będę musiał ściągnąć dolną plastikową osłonę miski i silnika aby się do nich dostać?

Nie. Chyba, że coś Ci spadnie ;-) ... .

Frank_24 napisał(a):P.S Jakiej firmy ten czujnik zamówić? Może być Febi?

Sam musisz wybrać. Oryginały (z ASO) maja pozłacany PIN, czy zamienniki również - nie wiem.

1avatar1 napisał(a):Po podpięciu do VAG-a pokazuje kąt na LATE 5,6 ATDC. W takim przypadku w którą stronę mam kręcić kołem i o ile stopni by zbliżyć się do magicznego 0

Zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Około 5 stopni. Każdorazowe przestawienie koła zębatego wymaga sprawdzenia wyników komputerem.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Piotruś » 2015-09-27, 14:35

Nie ma pewności po której stronie zera jest teraz kąt "na late".
Jeśli chcesz się dowiedzieć pokaż jeszcze zwykły log statyczny 004 i 000.
Ale nawet gdyby się okazało, że późny kąt jest po stronie dodatniej - moim zdaniem nie ma potrzeby dalszej regulacji.
Proponuję - poskręcaj to, pozakładaj obudowy, wykasuj błąd i ciesz się autem.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Don_Masters » 2015-09-28, 07:05

Próbowałem dalej i uzyskałem to: http://imgur.com/a/kSeAq tu są dwa zdjęcia jedno pod drugim.
http://vaglog.pl/log_234160.html
Czy tak mogę to zostawić?

Moim skromnym zdaniem, bo ostatnio też ustawiałem kąt wtrysku, jest bardzo dobrze i tak bym zostawił.

Dodam że samochód nadal na zimnym ciężko pali a wymieniłem także czujnik temperatury cieczy i żadnych błędów mi nie pokazuje. Gdzie szukać dalej problemu, świece?

Świece bym sprawdzał jako pierwsze, przez żarówkę bez wykręcania sprawdzisz czy obwód się zamyka.
dwa kabelki i pomiędzy nimi żarówka. jeden kabelek do dyndzla od świecy a drugi do plus akumulatora jeżeli żarówka się zapali to świeca na pewno "chce grzać" :D .
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Piotruś » 2015-09-28, 07:53

Don_Masters napisał(a):Moim skromnym zdaniem, bo ostatnio też ustawiałem kąt wtrysku, jest bardzo dobrze i tak bym zostawił.

I ja też :-D :!:

Don_Masters napisał(a):Świece bym sprawdzał jako pierwsze,

Jasne, że tak. jednak w dotychczasowych temperaturach udział świec w zimnym rozruchu był żaden lub co najwyżej znikomy ... .

Frank_24 napisał(a):Dodam że samochód nadal na zimnym ciężko pali a wymieniłem także czujnik temperatury cieczy

Przykro. Ale na odległość ciężko wyrokować. Ważna jest m.in. sprawność układu wtryskowego czego z logów nie wyczytamy ... .

Frank_24 napisał(a):Wykonałem jeszcze pewnie źle takie logi jakby mi mógł ktoś powiedzieć czy coś z nich wynika?

Wcale nie są źle zrobione, aczkolwiek trochę niekompletne. Z tego co przedstawiłeś nie wynika nic złego.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez olekrama1 » 2015-10-01, 05:19

Witam!
Kat wtrysku ustawiłem na o.oatdc ,a dalej wyskakuje blad 550???
wczesniej mialem na Late 4,6BTDC i i czasami na zimnym dlugie kecenie,ale to ustapiło po ustawieniu kata,tylko czasami blad 550 wyskakuje i tryb awaryjny.
http://vaglog.pl/myVagLog.html
parametry w 000 druga pozycja ponad 70 to chyba za duzo???
olekrama1
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 2015-10-01, 05:14
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2002
Imię: olek

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość