2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Piotruś » 2015-10-02, 08:42

olekrama1 napisał(a):Kat wtrysku ustawiłem na o.oatdc ,a dalej wyskakuje blad 550???wczesniej mialem na Late 4,6BTDC i i czasami na zimnym dlugie kecenie,ale to ustapiło po ustawieniu kata,tylko czasami blad 550 wyskakuje i tryb awaryjny.

Niestety log się nie otwiera. Popraw link.
Jeżeli NA PEWNO jest tak jak napisałeś, że kąt masz obecnie na 0.0* a pomimo to pojawia się błąd 00550 to znaczy, że mechanizm regulacji już się przyciera (być może właśnie jako pośredni skutek ZBYT DŁUGOTRWAŁEJ eksploatacji z nastawami na -4,6* <mysli> ... ) i VP44 wymaga fachowej interwencji.

Ale to spekulacje. Pokaż porządne logi 004 (statycznie i w nastawach podstawowych BS), oraz STATYCZNE 000, być może będzie łatwiej coś zawyrokować.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez olekrama1 » 2015-10-02, 20:37

olekrama1
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 2015-10-01, 05:14
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2002
Imię: olek

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez olekrama1 » 2015-10-02, 20:41

Piotrek,mi chodzi o wartosc blok 000 2pozycja,kat 70???
mi siejuz wszystko pie...
kat wtrysku mam ust na late 0.0,a na wykresie pokazuje ponad zielona linia.
Ijeszcze jedno,zauwazylem ,ze jak poszarpie multitronik to po jakims krotkim czasie wlasnie wlacza sie kontrolka esp,a szarpie dosc mocno na rozgrzanym
silniku.
jzdzilem caly tydzie na krotkim odcinku i ani razu blad nie wyskoczyl,oczywiscie skrzynia nie szarpala,bo olej nie zdazyl zagrzac sie?!

aa,dzis mi zapalila sie lampa esp ,ale w tryb awaryjny nie weszlo auto(na kacie 0.0,jak bylo 2.0btdc to tryb awaryjny wlaczyl sie)blad 00550-regulacja kąta poczatku wtrysku, 17-10różnica regulacji sporadyczny i zaczyna dymic i taki mialem w czasie ustawienia kata wtrysku 2.0btdc,
a dzis mam blad 00550 - Start of Injection Regulation
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
olekrama1
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 2015-10-01, 05:14
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2002
Imię: olek

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez olekrama1 » 2015-10-03, 07:39

Jeszcze jeno pytanko w sprawie przekladki multi na manual.
Dobre opinie moja fachowcy z okolicy Turka,ja pracuje kolo Opola,moze gdzieś na slasku sa dobrzy fachowcy od przekladki?
bo ta skrzynia w kancu silnik rozwali(chodz bledow jeszcze nie pokazuje na wyswietlaczu)
olekrama1
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 2015-10-01, 05:14
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2002
Imię: olek

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Piotruś » 2015-10-03, 07:45

olekrama1 napisał(a):Piotrek,mi chodzi o wartosc blok 000 2pozycja,kat 70???mi siejuz wszystko pie...kat wtrysku mam ust na late 0.0,a na wykresie pokazuje ponad zielona linia.

Kąt masz ustawiony celująco (000 również jest OK i potwierdza odczyty z 004) ale wysterowanie zawora regulacji w połączeniu ze sporadycznym 00550 wskazują na przycierający się przestawiacz.
Wyjścia masz dwa :
- zostawić jak jest i obserwować ewentualne zmiany (na lepsze bym nie liczył)
- wyszarpać pompę na stół do Boscha i wydatek od 700 do 2000 tyś. zł.-
Taki lajf. Wybierasz Ty.

olekrama1 napisał(a):jzdzilem caly tydzie na krotkim odcinku i ani razu blad nie wyskoczyl,oczywiscie skrzynia nie szarpala,bo olej nie zdazyl zagrzac sie?!

Też tak sądzę.

olekrama1 napisał(a):aa,dzis mi zapalila sie lampa esp ,ale w tryb awaryjny nie weszlo auto(na kacie 0.0,jak bylo 2.0btdc to tryb awaryjny wlaczyl sie)blad 00550-regulacja kąta poczatku wtrysku, 17-10różnica regulacji sporadyczny i zaczyna dymic i taki mialem w czasie ustawienia kata wtrysku 2.0btdc,a dzis mam blad 00550 - Start of Injection Regulation08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent

Bo tak to już będzie. Prawdopodobnie za długo jeździłeś na późnym kącie wtrysku, przez co naleciało syfu do przestawiacza ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez olekrama1 » 2015-10-03, 08:46

To jak bylo na late 4.6 BTDC ,to kat byl na póżnym???no tak mi mechanik powiedzial,i ze dlatego ciezko palil na zimnym(pali oki na zimnym obecnie).
Jeszcze sprawdze ustawienie napiecie paska,bo nie sprawdzilem podczas ust,kata wtr..

MOZESZ MI KOGOŚ POLECIĆ OD PRZEKLADKI SKRZYN NA MANUAL?Czy jezdzic na tej skrzyni do konca?
olekrama1
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 2015-10-01, 05:14
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2002
Imię: olek

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Piotruś » 2015-10-03, 09:20

olekrama1 napisał(a):To jak bylo na late 4.6 BTDC ,to kat byl na póżnym???

Olekrama1, z tego co pamiętam ale nie chce mi się szukać, kilka postów wcześniej napisałeś, że przed regulacją kąt był - 4,6 BTDC. Dlatego odczytałem myślnik jako minus i wtedy pomimo BTDC mówimy o kącie późnym. Trudny rozruch dodatkowo potwierdza taki stan.
Jeżeli jednak był to tylko myślnik - przy aż tak dużym wychyleniu na plus trudności z rozruchem też nie dziwią.

olekrama1 napisał(a):MOZESZ MI KOGOŚ POLECIĆ OD PRZEKLADKI SKRZYN NA MANUAL?Czy jezdzic na tej skrzyni do konca?

Nie wiem komu chciałoby się z tym bawić. Poszukaj, bo była już u nas na Forum dyskusja i z tego co pamiętam są firmy wykonujące te przeróbki masowo i to chyba jest rozsądna opcja.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez olekrama1 » 2015-10-03, 13:20

tylko czemu mechanik powiedzial ,ze byl póżny ,jak był wczesny?!
jezeli przestawil o 2,czyli na pewno byl wczesny,bo ja sam jeszcze przestawilem w lewo,czyli opoznilem do 2ATDC,i pozniej poprawilem w prawo i wyszlo 0,0.ogolnie troszke twardo pracuje ,ale sama praca mi sie podoba:)
tylk ta skrzynia chora mnie wk....
dzis pojezdzilem ,ale staralem sie ,aby nie szarpac i nic nie wyswietlilo sie:)
Mi sie wydaje ,ze jak mocna poszarpieto wtedy przeciazenia na kola-paski i lapie bledy.
Piotrek,czyli w bloku 000 pozycja druga 70 i dziewiata 130 ,to jest ok?bo mi na wykresiepokazuje chen nad zielona linia,a gdzie czerwona?!chba ,ze ten moj vag 311.12 tak pokazuje?!bo tam silnika AYM nie ma,tylko jest a6c5 i nic wiecej.
olekrama1
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 2015-10-01, 05:14
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2002
Imię: olek

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez olekrama1 » 2015-10-03, 14:24

W logach wczesniejszych ,kiedy bylo 4.6 BTDC kolega mi zrobil logi i w bloku 000 pozycja dwa jest 58 apozycja dziewiec 139.

to ,ktore parametry są lepsze?silnik AYM:)
olekrama1
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 2015-10-01, 05:14
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2002
Imię: olek

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Michal750 » 2015-10-03, 23:15

Może coś z paliwem?
Wymień filtr paliwa.
Koszt niewielki, wymiana raczej nie zaszkodzi...
W kolejnum kroku, może sterowanie świecami? Może jakaś masa?
W starych autach warto dotrzeć do punków masowych odkręcić, przetrzeć papierkiem i zakręcić.
Moje doświadczenia wskazuja że oczyszczenie masy potrafi wiele niewiadomych wyprostować.
No i nie jest w stanie zaszkodzić...

Pozdrawiam
Michał 750
AKE -> BDG
Michal750
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2014-04-22, 20:34
Lokalizacja: Okolice Grodziska Mazowieckiego
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Michał

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Don_Masters » 2015-10-04, 07:12

P.S Moje problemy z odpalaniem zaczęły się od wymiany rozrządu, wcześniej palił na strzał. Czy przy wymianie rozrządu mechanik mógł sknocić coś jeszcze prócz kąta wtrysku?


I tutaj ja bym zaczął, wystarczy że coś przeskoczyło o 1 ząbek i może być problem.
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Piotruś » 2015-10-04, 11:53

Frank_24 napisał(a): na zimnym za pierwszym kręceniem chwycić już chce ale gaśnie, za drugim kręceniem chwyta po 2 sek i chodzi ale falują obroty na luzie chyba między 800-900 a po paru chwilach przestają. Jak za drugim razem chwyci i chciałbym ruszyć od razu to potrafi zgasnąć i już nie chce zapalić. Już nie wiem gdzie szukać problemu.

Dla mnie są to dosyć charakterystyczne objawy lekkiego zapowietrzania się. Sugerowana wyżej wymiana filtra paliwa jak najbardziej też może być pomocna ale warto przy tej okazji bardzo starannie przyjrzeć się plastikowemu podgrzewaczowi na filtrze pod katem szczelności :!:

Oprócz tego co powyżej proponuję poszperać w archiwach naszego Forum, bo kwestie zapowietrzania były tu już parokrotnie poruszane i bardzo wnikliwie przeanalizowane.

Jeżeli nie znajdziesz choćby najdrobniejszej nieszczelności na połączeniach wężyków, rurek, króćców, filtrze i tak dalej, zawsze istnieje możliwość, że niewielkie ilości powietrza łapie sama pompa VP44 ale o tym na razie bym nie myślał.

Frank_24 napisał(a):Czy przy wymianie rozrządu mechanik mógł sknocić coś jeszcze prócz kąta wtrysku?

Zagrzej silnik do normalnej temperatury roboczej i zrób porządne logi statyczne 001, 013 i 014.
Porównamy w ten sposób różnice w działaniu prawej i lewej strony silnika. Przy ewidentnie rozregulowanym rozrządzie powinno być widać np. "przeskoczony ząbek" i tym podobne "niedokładności".
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez olekrama1 » 2015-10-08, 05:32

Piotrus,Ty jestes fachowie,
czemu mi twardziej chodzi silnik,jak jest kat wtrysku bardziej na poznym?
powinno byc odwrotnie.
czemu ciezko palil na zimnym gdy byl ustawiony 4.6 na BTDCEkiedy powinno tez byc odrotnie,a na 1.8 ATDC telepie i gorzej pracuje?
olekrama1
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 2015-10-01, 05:14
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2002
Imię: olek

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Piotruś » 2015-10-08, 06:49

olekrama1 napisał(a):Piotrus,Ty jestes fachowie,

Pozory tylko ... ;-) <rotfl> .

olekrama1 napisał(a):czemu mi twardziej chodzi silnik,jak jest kat wtrysku bardziej na poznym?powinno byc odwrotnie.

Olekrama1, przede wszystkim bardzo szkoda, ze nie mamy logów do porównania, ponieważ odczyty kąta z Vag-Coma / VCDS'a bywają źle interpretowane z powodu różnych nagłówków w różnych wersjach programu.

Po drugie nawet jeśli przyjmiemy, że faktyczne późny kąt był prawie 5* na plusie, to jest to już bardzo duża odchyłka od prawidłowych wartości.
W tej sytuacji trudno oczekiwać prawidłowej pracy silnika zarówno pod względem parametrów jak i akustyki.
Inaczej mówiąc musiałbyś porównać charakter oraz rozruch silnika przy nastawach np. +1* i -2*.
Gdyby w takim przypadku pojawiła się nielogiczność wtedy można się zastanawiać gdzie leży problem, ale przy +4,6* silnik ma prawo stroić mylące fochy.

Tak se tylko spekuluję, bo co oczywiste, dopiero szereg czynności diagnostycznych (m.in. sprawdzenie nastaw rozrządu, regulacja kąta, weryfikacja temperatur oraz ocena "na żywo" odgłosów pracy) mogło by nas zbliżyć do bardziej wiarygodnych wniosków niż tylko teoretyczne rozważania na odległość ... .

<luzik>
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez olekrama1 » 2015-10-08, 17:09

mi sie wydaje,ze ten moj vag jest do d... :-)
musze pojechadz do kogos z dobrym ,profesjonalnym vag.
jak bylo na wczesnym 4.6,złe odpalanie,blad 550 i jeszcze zwarcie czujnika temp,plynu chlodz,ale po przestawieniu na 2.0 btdc przez mechanika auto zaczelo normalnie palic,zwarcie czujnika temp, juz do tej pory ani razu nie wyskoczylo,telko caly czas ten cholerny 550???!!!
a moze trzeba od nowa ustawic caly rozrzad?moze przez mocne szarpniecia skrzyni cos troszeczke poprzestawiało itd itd :-o

<mysli>
na miejscu nie ma problemu,tylko po przejechaniu ponad 100km

w drugiej audi mojej,ktora zona jezdzi,6lat nic nie dzialo sie,nawet nie wiedzialem o jakims kacie wtr itd,rozrzad byl w tamtej wymieniany,ale nigdy nie bylo potrzeby kontrolowac kat wtrysku :-D
olekrama1
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 2015-10-01, 05:14
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2002
Imię: olek

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości