2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Jajo_audi » 2016-08-23, 23:34

Witamjestem tu nowy i wyskakuje mi błąd 00550 i potrzebowałbym namiary na kogoś konkretnego z woj. śląskiego kto ustwiłby mi początkowy kąt wtrysku lub zdiagnozowal co jest nie tak. Proszę o jakis kontakt na maila jajo_audi @wp.pl lub fona 725520451 będę bardzo wdzięczny.
Jajo_audi
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2016-08-23, 23:12
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998
Imię: Daniel

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez kk71 » 2016-08-29, 17:23

Witam.

Prosiłbym o rzut okiem:

http://vaglog.pl/log_276088.html
kk71
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2016-08-26, 19:58
Model: Allroad C6
Nadwozie: Van
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.9TD 1Z 90KM
Napęd: Haldex
Skrzynia: Automat
Rok: 1981
Imię: Grodzka

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez barteklca » 2016-09-08, 14:35

Witam,
Z powodu cięższego odpalania jak jest ciepło , a silnik jest zimny zainteresowałem sie tematem regulacji kąta wtrysku.
Po porządnym nagrzaniu auta i sprawdzeniu kanału 004 w nastawach podstawowych (BS) , mam zbyt późny kąt 4.6 ATDC-NACH OT :-o. Czyli do ustawienia 1 ATDC , przesuwanie koła zgodnie ze wskazówkami zegara.
Dzisiaj zabrałem się za poprawę tych parametrów i napotkałem problem. Po poluzowaniu 3 śrub nie idzie ruszyć kołem od pompy. Widać,że pasek opiera się już o zęby koła i chyba dlatego nie mogę już dalej go przesunąć. Poniżej zdjęcie.
Dodam, że 10 tysięcy temu wymieniałem u mechanika kompletny rozrząd wziął za robociznę 800 zł.
I co dalej jechać do mechanika i żądać poprawnego ustawienia kąta wtrysku ?. Czy przez 10 tysięcy mogło się samo przestawić na 4.6 ATDC ?
Z góry dziękuję za pomoc.
Obrazek
Obrazek
barteklca
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2016-03-07, 07:39
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Bartek

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Piotruś » 2016-12-23, 20:50

Kk71, żeby dyskutować o regulacji kąta wtrysku potrzebne są przede wszystkim logi w nastawach podstawowych (potocznie BS'y) wykonane w temperaturze roboczej silnika z wyłączonymi odbiornikami prądu, włącznie z klimą.
Póki co nie rozumiem dlaczego w przedstawionych odczytach statycznych ECU żąda aż 4* na plusie.
Zrób świeże i porządne logi statyczne oraz w BS'ach.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez martin a4 » 2017-01-03, 22:40

Witam wszystkich czy ktoś może potwierdzić jak jest ustawiony kąt wytrysku wydaje mi się ze w miarę ok ale na zimnym mam problem z rozruchem zapala zgaśnie i tak pare razy chyba ze nim dłużej po kręcę to zapali ale nie równo pracuje tak jak by nie na wszystkie cylindry po czym jak troszkę przy-gazuje jest wszystko ok i zapala bez problemu w lecie jest podobnie tylko zapala od razu ale i tak nie równo pracuje proszę o pomoc.
http://vaglog.pl/log-004_SB6TsM6.html
http://vaglog.pl/log-004_7q91B.html
martin a4
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2017-01-03, 22:32
Model: A4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Marcin

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Piotruś » 2017-01-04, 06:49

Martin a4, kąt jest ustawiony książkowo i nie ma potrzeby go korygować.
Praktyka podpowiada, że mógłby być o ok. 1 - 1,5* wcześniejszy ale nie jest to "obowiązkowe" ani nie rozwiąże Twoich problemów z nierównym odpalaniem.
A co pomoże ?? Tego na odległość naprawdę nie wiadomo ... .
Przede wszystkim, pilnie powinieneś zacząć od bezwzględnego uszczelnienia instalacji paliwowej (szczególnie powroty, podgrzewacz na filtrze, oringi pompy wtryskowej). Jeśli jednak pod tym względem jest OK lub po usunięciu ewentualnych uchybień problem pozostanie, wtedy zaistnieje konieczność głębszej ingerencji zarówno w mechanikę silnika jak i przede wszystkim układ wtryskowy.

Pokaż jeszcze statyczne001, 013 i 014 (zrobione w temperaturze roboczej silnika) ale nie licz, że dowiesz się czegoś szczególnie istotnego.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez martin a4 » 2017-01-04, 13:08

Dzięki Piotrze za odpowiedz ,pompa jest po regeneracji była wymieniana membrana bo była pęknięta i cofało paliwo wtedy był problem z odpaleniem na zimnym zapowietrzał się teraz tego nie ma tylko ta nie równa praca na początku i dymienie.Sprawdzę jeszcze czy świece grzeją ale ta nie równa praca w lecie przy +25 C to raczej nie wina świec :D zrobię logi i podeśle.
martin a4
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2017-01-03, 22:32
Model: A4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Marcin

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Piotruś » 2017-01-04, 14:31

Eliminując pompę zostają nam wtryskiwacze. Zużyte lub nieprawidłowo dobrane.
Objawy (wraz z korekcjami) pasują książkowo. Jedź do pompiarza, ale takiego który rozumie różnice między wtryskami zwykłymi i dwusprężynowymi oraz co kluczowe posiada ODPOWIEDNI sprzęt do ich zdiagnozowania.
Logi w tej sytuacji są stratą czasu.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez martin a4 » 2017-01-04, 21:05

czyli po logach nie dojdziemy raczej który wytrysk np. leje ?
martin a4
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2017-01-03, 22:32
Model: A4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Marcin

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Piotruś » 2017-01-05, 07:59

Nie dojdziemy. Nie dowiemy się nawet tego ile wtryskiwaczy jest zużytych/uszkodzonych.
Oczywiście na podstawie korekcji można sobie dosyć celnie spekulować ale werdykt (diagnoza) należą do pompiarza lub mechanika w razie usterki mechanicznej silnika.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Mattez » 2017-02-02, 09:23

Cześć,

Jakieś 3 tygodnie temu podczas tych największych mrozów auto odmówiło mi posłuszeństwa. Na początku nie chciał odpalić, jednak na kablach i plaku udawało się go po długiej batalii odpalić. Chodził nierówno, kopcił jak lokomotywa i nie reagował na gaz. Oddałem go do mechanika, zdiagnozowano uszkodzenie elektroniki w sterowniku pompy, usterka została naprawiona i auto odebrałem "sprawne". Silnik przy odbieraniu auta był rozgrzany, odpaliłem i pojechałem. Pan powiedział, że troszkę nierówno chodzi, ale to przez to, że rozpinał układ paliwowy i musi się odpowietrzyć.

Następnego dnia rano odpalił dość ciężko (mam ogrzewany garaż, więc to nie wina niskiej temperatury), strasznie kopcił, do 2000 obr/min szarpał (w czasie szarpania puszczał niebieskie bąki z wydechu) i mam wrażenie, że zaczął potwornie dużo palić. Komputer pokazuje może niewiele ponad pół litra na sto więcej, ale zdaje się, że w czasie nagrzewania silnika, gdy jadę powoli przed wyjazdem na autostradę (ok 5 km) spala tyle, że komputer trochę oszukuje. Potem w trasie jest w miarę w normie. Jak silnik się nagrzeje do okolic 80-90 stopni, wszystkie objawy ustępują. Tak stan utrzymuje się od ok 150 km, więc układ, jeżeli był zapowietrzony, to odpowietrzył się już dawno...

Wyglądało mi to na kąt wtrysku, więc postanowiłem to sprawdzić. Zrobiłem logi. Czytałem, żeby je robić na rozgrzanym silniku i przy wysterowaniu 100%. Silnik był rozgrzany (po trasie z pracy - ok 35 km autostradą). Wartości, które odczytałem dały mi ok 6.0*ATDC, ale wysterowanie wahało się w granicach 80%. Podejrzewam, że te 6 stopni na minusie jest powodem moich problemów i chciałbym sobie wyregulować kąt wtrysku, ale zastanawiam się jakie znaczenie ma to 20%, może coś źle zrobiłem w czasie sprawdzania logów? Logi poniżej.

http://vaglog.pl/log-004_G8Z22.html
Mattez
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2017-02-02, 08:38
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Mateusz

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Piotruś » 2017-02-04, 20:25

Na wysterowanie zawora nie masz żadnego wpływu.
Obecnie jest takie jakie jest ze względu na kompletnie spierniczone nastawy kąta. Ustaw to jak trzeba to i wysterowanie się zmieni na właściwe.
Mattez napisał(a):, jednak na kablach i plaku udawało się go po długiej batalii odpalić.

Hehe ... . Na przyszłość - korzystanie z plaka jest jak strzał we własne kolano. Szczyt technicznej impotencji.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Mattez » 2017-02-04, 22:47

Super, wiedziałem, że na Twoją pomoc mogę liczyć :) Chciałem się za to dziś zabrać, niestety okazało się, że nie mam imbusa zawiniętego w chińskie osiem, żeby tam podejść, więc odkładam na jutro, o ile uda mi się w niedzielę gdzieś kupić taki klucz. Najważniejsze, że wiem co robić :)

Co do plaka, wiem, że to mało profesjonalne, ale chciałem się upewnić, czy to wina układu paliwowego przed oddaniem do mechanika z tekstem "panie, nie odpala", bo by mu się cebuliony w oczach zapaliły i by mi pół silnika wymienił :)
Mattez
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2017-02-02, 08:38
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Mateusz

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Piotruś » 2017-02-06, 11:32

Mattez napisał(a):Super, wiedziałem, że na Twoją pomoc mogę liczyć Chciałem się za to dziś zabrać, niestety okazało się, że nie mam imbusa zawiniętego w chińskie osiem, żeby tam podejść, więc odkładam na jutro, o ile uda mi się w niedzielę gdzieś kupić taki klucz. Najważniejsze, że wiem co robić

Jeśli zachcesz pokaż logi pod ocenę wyników.
Tylko tym razem koniecznie uzupełnione o nastawy podstawowe (tzw. 004 BS) i 001 statyczny.

Mattez napisał(a):Co do plaka, wiem, że to mało profesjonalne,

Nie chodzi o profesjonalizm. Każdy "orze jak może" i musi się uczyć kosztem nieraz kosztownych błędów ale użycie plaka to już poważne przestępstwo techniczne o znacznie gorszych konsekwencjach niż kręcenie silnikiem bez oleju ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez krzysztof.k007 » 2017-02-06, 17:44

Hej,
Jak to jest tak naprawdę z tym nieszczęsnym kątem wtrysku. Czytam ten poradnik od początku i min pisze w nim tak:

INTERPRETACJA ODCZYTÓW :

Nastawy kąta wtrysku przedstawione graficznie wyglądają nastepująco:

1. Poglądowo:
Powyżej 2,0* ... do 2,0* ... plus ... 0,oo* ... minus ... do 1,5* ... do 4,0* ... > 4*

2, Szczegółowo:
<<< powyżej + 2* + 2* do 0* ZA WCZESNY/BTDC/VOR OT ... 0* do -1,5* ... ZA PÓŹNO / ATDC / NACH OT -1,5* do - 4,0*--4,0* >>>

oraz tak:

Najbardziej optymalne nastawy kąta z punktu widzenia żywotności pompy wtryskowej a także pracy silnika
zawierają się w przedziale od minus 0,5* do minus 1,5* (za GMP, late, nach OT).

Zatem prawidłowo ustawiony kąt wtrysku w odczycie nastaw podstawowych (BS) będzie się przedstawiał nastepująco:

1 kolumna .... sec
2 kolumna - 835 obr/min
3 kolumna - "Za późny, Late, Nach OT
4 kolumna - minus 1,0 * (z tolerancją +/- 0,5*)
5 kolumna - 100,2 %

Zrobiłem logi z ciekawości i wyszło coś takiego:
http://vaglog.pl/log-004_X8g7w.html
http://vaglog.pl/log-004_Yi7r9L.html

porównuje je z tymi:
http://vaglog.pl/log-004_G8Z22.html

w/g mnie są takie same (jest 1 atdc)

a tutaj taki wpis:

Na wysterowanie zawora nie masz żadnego wpływu.
Obecnie jest takie jakie jest ze względu na kompletnie spierniczone nastawy kąta. Ustaw to jak trzeba to i wysterowanie się zmieni na właściwe.

dodam tylko tyle że auto nie ma mocy na zimnym silniku poniżej 1500 obr. Po nagrzaniu i ponad 2000 jest ok.
krzysztof.k007
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość