2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez szefunio » 2014-09-13, 09:37

To znaczy mam zrobić jakiś inny 004 niż ten, który załączyłem?

Ogólnie silnik pracuje poprawnie, ma ładne przyspieszenie, pali bez problemu, nie kopci. Czasami wpada w jakieś drgania na wolnych obrotach.
Z uzyskanych informacji od sprzedającego, była wymieniana pompa VP44, ale nie było po tym żadnych dodatkowych regulacji.
Proszę naprowadzić mnie, które logi mam wykonać.
szefunio
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2014-09-12, 21:21
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Tomasz

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Piotruś » 2014-09-13, 12:03

szefunio napisał(a):To znaczy mam zrobić jakiś inny 004 niż ten, który załączyłem?


Tak. Zwykły log na biegu jałowy, Nie wciskać klawisza nr 04 (Basic Settings) tylko wcisnąć klawisz 08 (Measuring block). I logować.

Po zastanowieniu prosiłbym o 3 logi statyczne: 000, 001, 004.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez szefunio » 2014-09-13, 13:28

Dzięki za podpowiedź.
Po sparzeniu rąk i 3h testów ustawiłem tak:

http://vaglog.rtnet.pl/log_185971.html

Z logów o które prosisz mam 001 i 004.

http://vaglog.rtnet.pl/log_185972.html

000 zrobie później, bo już oddałem vag.

Przyznam, że teraz "rechot" jest przyjemniejszy dla ucha, przypomina mi moją starą A6 z takim samym silnikiem (ukradli), lepiej się zbiera i jakby dynamika na wyższych obrotach jest lepsza.
szefunio
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2014-09-12, 21:21
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Tomasz

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Piotruś » 2014-09-13, 13:43

Szefunio, jest nieporównywalnie lepiej. Co prawda ciągle mam (ale teraz już zdecydowanie mniejsze) uwagi do wysterowania na zaworze (ostatnia kolumna 004) ale to może być spowodowane tym, że wcześniej (przed regulacją) nie pracował w pełnym zakresie i teraz potrzebuje się rozruszać.
Brawo !! Jestem pod wrażeniem efektów (i Twojej determinacji) ;-) .

PS:
Kolejny raz widać jak na dłoni, że ocena cząstkowych logowań może prowadzić na manowce ... . Naukę biorę do siebie i przepraszam za zbyt pochopne, a jak widać wadliwe osądy ... . Szerokości :-D :!: :!:

Kontrolne logi możesz zrobić, powiedzmy gdzieś tak za 2 - 3 tyś.km. . Wtedy zobaczymy czy zawór sterujący przestawiacza rozruszał się jeszcze bardziej (nie musi. już jest w pełni OK).
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez szefunio » 2014-09-13, 14:10

Bardzo mnie to cieszy.
Od siebie mogę dodać, że ruchy tym kółkiem do nastaw trzeba naprawdę robić niewielkie. Patrząc po obwodzie to 1mm ruchu jest to zmiana o jakieś +/- 0.8 , przynajmniej u mnie.
Rozebrałem tylko prawa pokrywkę i na razie nie będę jej zakładał, ta spodnia zapinka jest stanowczo za mała jak na moje "rączuchny".
Zauważyłem również, że gdy ustawiłem 1.4 i pojechałem na testy (mocny poty) po powrocie było 1.8.
Ustawiłem 0.6 --> test wysiłkowy --> wynik 1.0
Widać, że musi się "ułożyć" przy pracy.

Niestety buda nadal drga, ale to już inna bajka.

Jestem pod mocnym wrażeniem pomocy i fachowości forum.
szefunio
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2014-09-12, 21:21
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Tomasz

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Voitec » 2014-09-15, 19:29

Witam serdecznie .

Czy ktos moglby rzucic okiem na moje logi ? Mam problemy z uruchamianiem po kilkugodzinnym postoju , po nocy jest w miare OK.

http://vaglog.rtnet.pl/log_186270.html , http://vaglog.rtnet.pl/log_186271.html

To sa moje pierwsze logi w zyciu wiec prosze o wyrozumialosc , mam tez jedno pytanie ...
Czy -5.0 a nawet -5.8 *BTDC znaczy ze kat wtrysku jest ponad 5 stopni po OT czyli 0k 6 stopni za pozno ?
Avatar użytkownika
Voitec
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2014-09-15, 16:30
Lokalizacja: بولندة
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Wojtek

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Piotruś » 2014-09-17, 06:14

Voitec, wszystko wskazuje na to, że musisz przeregulować (przyśpieszyć) regulację kąta co najmniej o jakieś 7* lub jeszcze więcej.
W sumie nic wielkiego, przynajmniej do chwili, w której okazałoby się, ze osiągnąłeś skrajny punkt regulacji a kat dalej byłby zbyt późny. W takiej sytuacji będziesz zmuszony przełożyć pasek o jeden ząbek na kole regulacyjnym ale bez strachu - najprawdopodobniej wszystko będzie OK. O ewentualnym przekładaniu paska na kole regulacyjnym wspominam jedynie ze względu na bardzo duże przekroczenie zakresu regulacji ale nie pękaj tylko działaj.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Voitec » 2014-09-17, 15:36

Witaj Piotruś

Wczoraj troszke pokrecilem i "cos" chyba z tego wyszlo . Obawialem sie ze bede faktycznie musial przestawic pasek o jeden zab ale wyszlo cos zupelnie nieoczekiwanego.Za pierwszym razem pogonilem pompe okolo 4-5 mm po obwodzie kola czyli duzo mniej niz jeden zab i kat przelecial z -5,2 *BTDC do 1.4 *BTDC , nastepnie zaczalem cofac i uzyskalem 0 *BTDC .To jak sadze jest wciaz zly kat wiec cofnalem do ok. -1.4 *BTDC .
Tak zostawilem , nie jest to jak sadze optymalny kat ale pojezdze pare dni aby sprawdzic jak motor swieci na zimno i cieplo .
To martwilo mnie najbardziej , dzisiaj po wyjsciu z pracy i dusza naramieniu uruchomilem silnik i zdziwieniu nie bylo granic .
Ten motor jeszcze nigdy nie odpalil tak leciutko i szybko jak dlugo go mam.
Jak znajdziesz chwilke to zechcij rzucic okiem na log i powiedz cos na temat przestawiacza kata , mam nadzieje ze nie jest z nim tak zle.

http://vaglog.rtnet.pl/log_186418.html

Pozdraiam i dzieki za zainteresowanie.
Avatar użytkownika
Voitec
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2014-09-15, 16:30
Lokalizacja: بولندة
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Wojtek

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Piotruś » 2014-09-20, 07:30

Ćwiczenie czyni mistrza !!

Jak widać stare przysłowie wciąż jest aktualne :-D <luzik> .
Brawo Voitec, jest naprawdę idealnie chociaż gdy uzyskałeś 0* też już było tipitopi :-D :!:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Voitec » 2014-09-20, 09:34

Witam
Szczerze mowiac po regulacjach mam dosc ambiwalentne odczucie , cos jes nie *teges* .
Poczatkowa roznica ok. 7* do optymalnego kata wskazywalaby na przesuniecie o 1 zab na kole lecz minelo sie to z rzeczywistoscia .
Rzeczywista roznica po trzeciej regulacji gdy uzyskalem ok. -1.4 po OT wynosi ok 2mm po obwodzie kola pasowego do pozycji sprzed regulacji
co dalo przyspieszenie zaplonu o ok. 4 stopnie .Jestem raczej scislym umyslem i gdy patrze na wszystko z matematycznego punktu widzenia watpie w logike tej regulacji.
Po regulacji motor startuje oczywiscie duzo lepiej , ustapily objawy ktore opisalem w pierwszym poscie czyli wszystko jest niby OK .
Co TY na to Piotrus ?

Pozdrawiam Wojtek
Avatar użytkownika
Voitec
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2014-09-15, 16:30
Lokalizacja: بولندة
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Wojtek

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Piotruś » 2014-09-20, 11:06

Wojtku, być może (?, tylko hipoteza) nazbierało się już trochę syfu (sorry, brudu) na dnie pompy wtryskowej i tłok przestawiacza nie pracuje płynnie.
Być może (?) jednak z czasem uda się ten brud skutecznie rozgonić, o czym prawdopodobnie nawet się nie dowiesz jeśli tylko regulacja kąta dalej będzie działała prawidłowo.

Zachęcałbym Cię - co najmniej do okresowego - zastosowania ok. pół litra najzwyklejszego Mixola na pełny zbiornik paliwa i podtrzymanie tego stężenia przez kilka tysięcy kilometrów.

Poza wszystkim - pomimo Twoich ambiwalentnych odczuć - ja akurat patrzę na Twoją sprawę z dużym optymizmem. Naprawdę.
Może poczekajmy ok. 5 tyś.km., po czym proponuję ponowne "porównawcze" logowanie. Będzie dobrze ale zapraszam do konsultacji :] <luzik>
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Voitec » 2014-09-20, 12:39

WItam ponownie dzisiaj

Dzieki za natychmiastowy odzew , dzieki tobie powialo odrobina logiki !
Czy sugerujesz ze po regulacji kata tloczek przestawiacza zajmuje skrajna pozycje na LATE w innym miescu ?
Jedynie to by tlumaczylo dziwnie *niematematyczny * rezultat regulacji.
Co do Mixolu chetnie bym sprobowal ale jest jedno ALE , niestety nie mieszkam w kraju gdzie Mixol jest dostepny.
Czym go zastapic ? olej do dwutaktu ale o jakich specyfikacjach .
Moze jakis typ na inny olej ?

Pozd. Wojtek
Avatar użytkownika
Voitec
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2014-09-15, 16:30
Lokalizacja: بولندة
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Wojtek

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Piotruś » 2014-09-20, 13:00

Voitec napisał(a):Dzieki za natychmiastowy odzew , dzieki tobie powialo odrobina logiki !

Drobiazg :-D . Cała przyjemność po mojej stronie <luzik>

Voitec napisał(a):Co do Mixolu chetnie bym sprobowal ale jest jedno ALE , niestety nie mieszkam w kraju gdzie Mixol jest dostepny.Czym go zastapic ? olej do dwutaktu ale o jakich specyfikacjach .Moze jakis typ na inny olej ?


Voitec, zapominamy o Mixolu ... .

W pierwszej kolejności to:
http://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Oczyszcz ... SPULUNG/23

Co najmniej dwukrotnie.
Gdyby Ci się chciało za pierwszym razem możesz wpiąć się na krótko w zasilanie i powrót pompy wtryskowej i poczekać aż silnik sam przepali zawartość puszki.

Jeżeli Ci się nie chce zastosuj dwukrotnie wprost do zbiornika ale z niezbyt dużą ilością paliwa. Powtórz dwa razy.

w następnej kolejności to:
http://liquimoly.sklep.pl/pl/p/DODATEK-SMARUJACY/149
co najmniej dwukrotnie (1 opakowanie gdzieś tak do około 60 litrów paliwa),

później przerywnik na to:
http://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Dodatek- ... edowego/19

i po wyjeżdżeniu ponownie http://liquimoly.sklep.pl/pl/p/DODATEK-SMARUJACY/149 .

Zapewne trochę to wszystko potrwa ale na koniec kuracji przydadzą się nowe logi.

Taka moja propozycja ... <luzik> .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Voitec » 2014-09-20, 15:05

Witam
Jestem ZA , ale zakup produktow LM w Norwegii graniczy jak narazie z cudem. Jedynym importerem jest firma KGK ale u nich narazie hurtowe ilosci.
Bede szukal detalistow moze cos znajde. Jak narazie znalazlem jeden sklep majacy w ofercie LM-5120.

Dzieki za dobre rady i pozdrowka .
Wojtek
Avatar użytkownika
Voitec
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2014-09-15, 16:30
Lokalizacja: بولندة
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Wojtek

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Piotruś » 2014-09-20, 18:38

A z Polski nie da się wysłać ? Ja bym zapytał u pl-dealera.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron