2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez kowal51 » 2018-12-19, 23:17

Ramador napisał(a):Bliżej 1.5 ustawić ?

Ramador
, naprawdę pomiędzy 0,5 - 1,5 ATDC będzie ok. Próbuj na 1 ale jak wyjdzie mniej czy trochę więcej tsunami nie nadejdzie :).
Ramador napisał(a):W które logi zerknąć ?

Zawsze na początek statyczne i tzw BS-y
Tu jest wszystko (łącznie z tym jak zapisać/ gdzie przekonwertować/ jak wstawić linki na forum) :arrow: jak-vagowac-swoje-auto-t1699.html
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Ramador » 2018-12-19, 23:54

Jeszcze raz wielkie dzięki ;)
Avatar użytkownika
Ramador
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2018-12-18, 09:21
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Ramador » 2018-12-23, 21:01

Przy pierwszym ustawieniu po złożeniu rozrządu miałem 1.8 - 2.0
Raz ruszyłem o grubość włosa i wyszło 1.0 - 1.2 ATDC
Avatar użytkownika
Ramador
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2018-12-18, 09:21
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Ramador » 2018-12-30, 22:42

Kowal51

Może się orientujesz jaki powinien być wykres jak kąt jest ustawiony na 1 ATDC ? Linia ma znajdować się na niebieskiej kresce ?
Jak to dokładnie wygląda, czym wyższe ATDC to wykres przesuwa się do góry ? bliżej zielonej linii ?
Mówią że lepiej jak jest ustawione bliżej zielonej.
U mnie na razie wygląda to tak.
http://www.ramador.pl/0/audi_A6_C5/rozrz%C4%85d-k%C4%85t_wtrysku.mp4
Avatar użytkownika
Ramador
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2018-12-18, 09:21
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez kowal51 » 2018-12-31, 10:01

Ramador napisał(a):Jak to dokładnie wygląda, czym wyższe ATDC to wykres przesuwa się do góry ?

W dół czyli do minusa lub jak wolisz ATDC. Zielona linia to kąt "0", niebieska -2 lub 2 ATDC, czerwona ustawiona jest na -4 lub 4 ATDC która dla serwisu w teorii uznawana jest jako dopuszczalna i jest pewnym "dupochronem" (podobnym dupochronem są np. dopuszczlne korekcje pompowtryskiwaczy), w praktyce wygląda to trochę inaczej.
Ramador napisał(a):Mówią że lepiej jak jest ustawione bliżej zielonej.

To tak zrób/spróbuj :> . Ustaw sobie np na 0,5 ATDC czy bliżej tej wartości (wtedy będzie bliżej "zielonej") więc i tak będzie w zalecanym zakresie.
Plusy i "minusy" to:
RomanS napisał(a):Próbowałem kilku ustawień i stanęło na "-1". Na "0" wyraznie mocniej grzechocze przy dodawaniu gazu a na "-2" dłużej kręci przy odpalaniu.

Tu masz też odpowiedź na Twoje zapytanie dotyczące ewentualnego trudniejszego odpalania na ciepłym. Jednakże w tej kwestii prozaicznym problemem może być np. słaby AKU lub "zużyty" rozrusznik.
W zdrowym BAU Twoje obecne ustawienia (pokazane chwilowe/wyrywkowe odczyty mieszczące się w przedziale 1,4 do 1,6 ATDC) są prawidłowe/ zgodne z tym co zawarte jest w poradniku. Oczywiście pojęcie "zdrowy np BAU" to nie tylko log 004 BS.
Czy chcesz zmieniać, czy zostawić obecne ustawienia, musisz sam zadecydować.
PS.
Przy okazji poczytaj sobie ten temat :arrow: 2-5-tdi-dodatek-mixolu-do-paliwa-t1815.html#p53452
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Ramador » 2018-12-31, 18:04

Nie używałem nigdy Mixola S , ale od kilku lat używam 2T SEMISYNTHETIC.
Porobię kilka logów i wrzucę do oceny, bo mi nic nie mówią :>
Jak będę miał chwilę to przestawię kąt bliżej 0,5 i zobaczę jak odpala.
W tej chwili to na zimnym i na gorącym kręci od razu, a jak jest już chłodniejszy i temperatura pokazuje 60 stopni , to o jakieś 2 sekundy dłużej.
Avatar użytkownika
Ramador
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2018-12-18, 09:21
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Sirbu » 2019-04-17, 17:20

Czytam czytam i nie mogę nic wyczytać:D Pytanie czy źle ustawiony kąt wtrysku może powodować nieprawdiłowe działanie skrzyni oraz "przerywanie" przy przyspieszaniu?

Czym się różni ATDC od BTDC? U mnie na VAG jest BTDC 2.6
Sirbu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 75
Dołączył(a): 2018-10-30, 14:10
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Przemek

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez jkil27 » 2019-04-17, 20:20

Sirbu napisał(a):Czym się różni ATDC od BTDC?

ATDC Kąt wtrysku od "0" do "-"
BTDC Kąt wtrysku od "0" do '+"
Sirbu napisał(a):U mnie na VAG jest BTDC 2.6

Czyli + 2,6
Musisz "przeregulować" kąt w stronę minusa (ATDC) czyli przestawić (b.delikatnie) koło regulacyjne w lewo ( w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara)
jkil27
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 2013-09-05, 11:18
Lokalizacja: pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2014

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Sirbu » 2019-04-17, 22:22

Okej rozumiem dziękuję. Jutro spróbuję przestawić na - i dam znać o efektach. Jak jest z pracą skrzyni? może wariować przez zły kąt wtrysku?
Sirbu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 75
Dołączył(a): 2018-10-30, 14:10
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Przemek

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez pawel11591 » 2019-05-21, 00:49

Witam,

Staram się wyregulowac kat wtrysku ze znajomym w jego Audi BDH.

Auto ciężko odpala,
dużo pali lecz moc ma ok. Wyskakuje błąd 00534 nic więcej.

Zdjęcia robione co ok 40sec

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
pawel11591
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2015-04-12, 14:25
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Paweł

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez pawel11591 » 2019-05-21, 16:31

Czy ktoś może mi powiedzieć czemu tak się dzieje i co jest nie tak, rozkłada ręce i już nie ogarniam
Avatar użytkownika
pawel11591
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2015-04-12, 14:25
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Paweł

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez RomanS » 2019-05-21, 19:12

A co oznacza "błąd 00534"?
Zrób logi, na początek chociaż statyczne i BS-y i wrzuć na forum. Może wtedy będzie lepiej to ugryźć ;-)
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez kowal51 » 2019-05-21, 22:57

pawel11591 napisał(a):Zdjęcia robione co ok 40sec

pawel11591 napisał(a):już nie ogarniam


<mysli> Ze zdjęć można sobie "powróżyć" że, obroty silnika falują same z siebie lub przy pomocy którejś z kończyn.. ??
Na ostatniej fotce wszystko jest ok :arrow: obroty biegu jałowego, kąt wtrysku, wypełnienie zaworu, temperatura silnika..
Ale więcej podpowiedzi/ wyjaśnień powinno być z Twojej strony.

RomanS napisał(a):Zrób logi, na początek chociaż statyczne i BS-y i wrzuć na forum.

Dokładnie. Przecież logi już robiłeś/ wstawiałeś na forum.. Na "lenia" 004, 044 BS to 3-5 minut
pawel11591 napisał(a):Wyskakuje błąd 00534 nic więcej.

Kolego oprócz numeru błędu jest chyba jego opis wraz z rozszerzeniem. Zapewne chodzi o czujnik G8 (temperatury oleju).
Jego lokalizację i ewentualne/ możliwe rozwiązanie znajdziesz (aby nie męczyć =>dwa ostanie posty) :arrow:prosba-o-analize-logow-2-5-tdi-bdg-t5065.html#p68920
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez pawel11591 » 2019-05-22, 08:32

Koledzy, że problem jes w tym że strasznie długo wypełnia się zawór. Od odpalenia samochodu do uzyskania 100.2% oraz normalnych obrotów trzeba czekać 3/4 min.

Tu jest link do loga od momentu odpalenia samochodu do uzyskania napelnionego zaworu.

https://uploadfile.pl/pokaz/1751578---zun5.html
Avatar użytkownika
pawel11591
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2015-04-12, 14:25
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Paweł

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez pawel11591 » 2019-05-22, 08:34

Powiedzcie jakie logi mam dokładnie zrobić
Avatar użytkownika
pawel11591
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2015-04-12, 14:25
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Paweł

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości