2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Władca pieracieni » 2020-12-17, 18:26

Aaa i wali błąd układ regulacji początku wtrysku 550 i nie chce się skasować
Władca pieracieni
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2020-12-17, 08:42
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2003
Imię: Jaroslaw

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez kowal51 » 2020-12-18, 09:50

Władca pieracieni napisał(a):Może jeszcze ktoś tu zagląda.

Czasami, odkurzyć <wysmiewacz> . Reszta na FB <rotfl>
Władca pieracieni napisał(a): Pompa zrobiona wymieniony Przestawiacz kąta zapłonu,

Pompa to nie tylko "przestawiacz" kąta wtrysku. Zrobiona (przez serwis) czy zrobiona garażowo (wymieniony "przestawiacz") ?
Władca pieracieni napisał(a): Ustawiam pompę na nową na blokady i dalej nie pali. Przestawiam pompę o 3 żeby w lewo jakoś odpala ale nie ma mocy jechać.

Nie wiem na jakie blokady ustawiasz.. Tu masz instrukcję :arrow: skrocona-instrukcja-demontazu-pompy-wtryskowej-vp44-t58.html. Pompa oczywiście odpowietrzona ?
Władca pieracieni napisał(a): Wchodzę w nastawy podstawowe i w drugie kolumnie skacze raz za wczesny raz za późny a w 3 kolumnie jest cały czas 000

Na ciepłym czy może na zimnym silniku ?
Władca pieracieni napisał(a):wali błąd układ regulacji początku wtrysku 550 i nie chce się skasować

Bo prawdopodobnie masz źle ustawiony kąt wtrysku (lub naprawa pompy nie do końca się udała)
Rozgrzej silnik do temperatury roboczej (min 85*) , zaloguj i zapisz podstawowe 000, 001, 004, 013,014 i tzw BS 000, 003, 004 ( wszystkie logować z wyłączonymi odbiornikami prądu) Co, jak, gdzie, itd.. :arrow: jak-vagowac-swoje-auto-t1699.html
Oczywiście jak Ci się "kce"..
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Władca pieracieni » 2020-12-18, 11:18

A więc tak. Ustawiam ot na walku które widać na wykręconym korku wlewu oleju i ustawiam pompę na blokadę. I auto nie chodzi.. Przestawiam pompę o trzy żeby w lewo to zaczyna chodzić ale chodzi twardo i brak mocy. Oczywiście że wartości sprawdzam na nagrzanym silnik, nie jestem z pierwszej łapanki. Dobra będę przestawiał dalej w lewo aż jakieś wartości będą się pojawiać. A jak nie to widocznie pompiarzy coś zjebał.
Władca pieracieni
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2020-12-17, 08:42
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2003
Imię: Jaroslaw

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Władca pieracieni » 2021-01-02, 10:10

Widzę że tu sami teoretycy, kopiuj wklej. Temat ogarnięty
Władca pieracieni
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2020-12-17, 08:42
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2003
Imię: Jaroslaw

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez zibi06 » 2021-01-02, 22:08

Władca pieracieni napisał(a): Temat ogarnięty

A możesz podzielić się informacją co było powodem tej "usterki" ?
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

1

Postprzez Krzys_K » 2021-06-24, 18:48

1
Krzys_K
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2021-06-24, 17:19
Model: VW Golf
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 BCY 450KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2022
Imię: Krzysztof

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez ratajeq » 2021-07-08, 07:10

czyli mam +0,8 i muszę poprawić na - ?
tu logi http://vaglogi.pl/log-004_gf1n0p.html
ratajeq
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2021-07-08, 07:09
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1999

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez zibi06 » 2021-07-08, 22:12

ratajeq napisał(a):czyli mam +0,8 i muszę poprawić na - ?

Tak.

Ps.
Jeżeli logi są zrobione na rozgrzanym silniku (85-90 *C) to jak poprawisz i będziesz miał ochotę, wstaw /pokaż "nowe" odczyty.
004 statyczny powinien "wyglądać" trochę inaczej.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez kamilosss » 2021-10-14, 18:59

Witam, dlaczego w grupie 4 jest około - 2.4 BTDC, a w logu bs 004 jest ok. - 2.4 BTDC? Jak to interpretować?
http://vaglogi.pl/log-004_v0Fck.html
http://vaglogi.pl/log-004_dS44ty7.html
kamilosss
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2021-09-23, 17:24
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Kamil

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez kowal51 » 2021-10-14, 22:49

kamilosss napisał(a):Witam, dlaczego w grupie 4 jest około - 2.4 BTDC, a w logu bs 004 jest ok. - 2.4 BTDC? Jak to interpretować?

kamilosss, Akurat w Twoim przypadku masz "wersję" VAG-a w których ATDC jest pokazywany jako -2,4 czyli 2,4 ATDC (późny) więc nie sugeruj się dopiskiem BTDC. Gdybyś miał w logu wskazanie 2,4 BTDC oznaczało to by że jest za wczesny i takim przypadku wypadałoby go doregulować w stronę minusa. Twój kąt wtrysku w logu 004 statycznym i BS wynosi 2,4 ATDC. To, że masz kąt wtrysku ok 2,4 do 2,6 ATDC (-2,4 do -2,6) widoczne jest też w logu statycznym 000 ( z Twojego własnego tematu) => trzecia kolumna od lewej ( są inne wartości liczbowe ale tak zapisuje się wartość kąta wtrysku logu 000)
W Logu 000 statycznym masz dwie wartości dotyczące kąta wtrysku SPEC START ogólnie to stała wartość => zapisana w sterowniku, ACTUAL START to wartość rzeczywista która bezpośrednio wynika z Twojego logu 004 BS (pozycja zapisana jako "za późny" ).
kamilosss napisał(a):Jak to interpretować?

Twój kąt wtrysku wynosi 2,4 ATDC lub inaczej -2,4 (gdzie "-" oznacza ATDC)
Nie wiem czy o takie wyjaśnienie Ci chodziło ?
PS. Logując 004 BS lepiej jest zaczynać zapis kiedy VAG pokazuje "za późny" ( w Twoim przypadku)
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez kamilosss » 2021-10-15, 07:47

Rozumiem, dziękuję. Czyli będę próbował ustawić w okolice - 1.
kamilosss
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2021-09-23, 17:24
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Kamil

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Coolczak » 2022-01-03, 16:16

Witam wszystkich. Zakupiłem allroad 2.5TDI V6 i mam problem, ponieważ od 2200 obr./ min podczas przyspieszania silnik zaczyna głośniej twardo pracować, jakby spalanie stylowe. Po rozgrzaniu nieznacznie to ustępuje. Sprawdzałem kat wtrysku późny i wyszło 0.0⁰ TDC, wczesny 14,4⁰ TDC. Robiłem to programem Delphi, bo innego nie mam. Jakieś sugestie?? Pozdrawiam
Coolczak
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2021-12-19, 16:34
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2000
Imię: Cezary

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Coolczak » 2022-01-03, 16:18

Coolczak napisał(a):Witam wszystkich. Zakupiłem allroad 2.5TDI V6 i mam problem, ponieważ od 2200 obr./ min podczas przyspieszania silnik zaczyna głośniej twardo pracować, jakby spalanie stukowe. Po rozgrzaniu nieznacznie to ustępuje. Sprawdzałem kat wtrysku późny i wyszło 0.0⁰ TDC, wczesny 14,4⁰ TDC. Robiłem to programem Delphi, bo innego nie mam. Jakieś sugestie?? Pozdrawiam
Coolczak
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2021-12-19, 16:34
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2000
Imię: Cezary

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez grippena4 » 2022-05-17, 20:22

Cześć pany pomożecie. Jak ma polu jest 30 stopni dilnik chłodny brak grzania świec to trodno jest zapalić czy to za pózny kąt wtrysku u mnie w polu
3 jest 4.4 ATDC a w poprzedniej LATE pomózcie czy mam tu ustawic na 2 stopnie
grippena4
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2022-02-02, 18:11
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Artek

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Matii248 » 2022-09-06, 12:06

Witam,pomoże ktoś czy kąt wtrysku jest ok. Auto to 2.5 TDI AKE 180km Wklejam linki do fotek bo nie mogłem zrobić logów
1.przed regulacją
https://images91.fotosik.pl/616/ac7938628a6e600emed.jpg
https://images91.fotosik.pl/616/19da9749da659c62med.jpg

2.po regulacji
https://images91.fotosik.pl/616/78d685008c1dbc86med.jpg
https://images92.fotosik.pl/618/3a0a73a09691b44amed.jpg
Matii248
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2022-09-06, 11:04
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Mateusz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość