2.5 TDI V6 AFB po chip tuningu :)

2.5 TDI V6 AFB po chip tuningu :)

Postprzez Bartez1129 » 2016-10-28, 13:06

Witam, jako że wiele osób pyta jak wrażenia, czy warto, ile kasy itp to zakładam informacyjnie ten wątek :) Otóż kupiłem drugi sterownik silnika, wysłałem do Pana Łukasza (Szejkoos), ten go przerobił wedle życzeń (Przepływomierz off, EGR off, Doładowanie widziane w vcds 2335mbar, poprawiona dawka startowa na ciepłym, odcięcie jak w benzyniaku przy 4,5 tyś). Sterownik założyłem, immo należało przekodować, co jest bardzo proste (immo => adaptacja => kanał 00 => zapisz => gotowe). Silnik zapalił, rozgrzałem go do temperatury pracy i testowałem. Powinno być coś ponad 190km i 390niuta, no i muszę przyznać że chyba jest bo zrywa trakcje na michelinach energy saverach z drugiego biegu. Uważam że było warto, a nawet wręcz zalecane aby bezpiecznie jeździć samochodem który waży prawie dwie tony. Koszt to 450zł.

Dla ciekawości podaję loga grup 008 i 011
http://vaglog.pl/log-008_011_OAHSZ.html
Bartez1129
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 2015-08-16, 21:10
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: Bartek

Re: 2.5 TDI V6 AFB po chip tuningu :)

Postprzez pawel912 » 2016-10-28, 20:18

Bartez1129 napisał(a):Przepływomierz off

Można wiedzieć w jakim celu?
Bartez1129 napisał(a):odcięcie jak w benzyniaku przy 4,5 tyś

j/w - po logu widać, że po 4k rpm nie ma już czym jechać...

PS. Przyjdzie Piotruś będzie dym :mrgreen:
pawel912
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 125
Dołączył(a): 2015-07-20, 15:54
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003

Re: 2.5 TDI V6 AFB po chip tuningu :)

Postprzez Bartez1129 » 2016-10-28, 21:57

Z przepływką boscha są wieczne problemy, mam auto póltora roku a już musiałem kilka razy ją myć bo mi źle zaczynała pokazywać i obcinała z mapy a tak to nie ma nic do gadania i dawka paliwa jest po czujniku doładowania a nie po przepływce :) a co do loga to nie ma znaczenia czy jedzie po 4 tyś bo nikt tak nie jeździ na codzien. Co do odcinki to poprostu moje zboczenie bo lubie dźwięk typu "łu tu tu" więc wgrana jest w mapę i dla bezpieczeństwa o 500 obrotów wcześniej niż nominalnie.
Bartez1129
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 2015-08-16, 21:10
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: Bartek

Re: 2.5 TDI V6 AFB po chip tuningu :)

Postprzez Piotruś » 2016-10-29, 13:13

pawel912 napisał(a):PS. Przyjdzie Piotruś będzie dym

Oj tam zaraz :-D ... . Przecież od tego mamy Forum.

Zacznę od przypomnienia, że Kolega Bartez1129 jeszcze niedawno:
- przedstawiał nam logi świadczące o agonalnej kondycji turbo,
- dopytywał o (cytat :!: ): "klikanie przekaźnika odcinającego moc" :-x ,
- wskazywał na możliwe problemy z temperaturą silnika,
- "mocował się" z "odmą"
- doktoryzował się nad możliwością i skutkami podniesionej dawki paliwa (nie tylko w AFB),
- biadolił nad rozregulowaną sztangą turbiny, którą rzekomo w końcu ustawił profiserwis, jednak w niedługim czasie silnik znowu dostał zadyszki :shock:
Przypadek czy konsekwencja ?

Najogólniej otrzymaliśmy obraz konającego w mękach AFB wymagającego porządnego fachowca i worka pieniędzy ...
...... aż tu "nagle" .... EUREKA ......
bo cudownym panaceum na wszystkie dotychczasowe problemy okazał się bandycki "chiptuning" w połączeniu z
- wyrżnięciem przepływomierza i EGR'a
- "defibrylacją" suszary ze zdechła geometrią (zapewne drakońską dawką paliwa) :lol: :!: :!:
To wszystko za śmieszne grosze (raptem 450 PLN), czyli zaledwie w cenie nowego przepływomierza, który chcąc nie chcąc wyzionął ducha wielokrotnym czyszczeniem, jakby to miało wyleczyć inne i od dawna narastające usterki ... .

I tyle o "modyfikacjach" ... .
Komentarz każdy wyrobi sobie własny. W razie jakichkolwiek wątpliwości wystarczy sięgnąć do poprzednich postów Bartez1129'a.

W sprawie "dymu" niech każdy oszukuje się po swojemu i na własny rachunek, jeśli tak lubi.
Jest oczywistą oczywistością, że ciężko schorowanego AFB'ka nie da się uleczyć żadnym gównianym drutem (przepraszam, chiptuningiem) cofającym silnik w rozwoju do lat 50'tych ubiegłego wieku.
Tak właśnie należy postrzegać i oceniać ledwo zipiącego kastrata, eunucha i inwalidę pod maską auta, w którym z Audi pozostał już tylko znaczek na atrapie.

Zresztą cała ta sprawa w ogóle nie byłaby warta uwagi gdyby nie ten drobny "szczegół", że Bartez1129 porusza się tym smrodzącym I KURE..SKO TRUJĄCYM klekotem po drogach publicznych stanowiąc BEZPOŚREDNIE zagrożenie naszego zdrowia.
Niektórym wciąż się wydaje, że załatwiając badanie techniczne za flaszkę są mądrzejsi od reszty społeczeństwa, w którym żyją ... .
Nie ma możliwości żeby tak zdrutowana kupa śmierdzącego i trującego złomu zaliczyła pozytywnie choćby najbardziej prymitywny pomiar zadymienia.
Dlatego właśnie mam nadzieję, że szybko się trafi szofer, któremu Bartez1129 tak dmuchnie chmurą trującego syfu (w korku albo w kolejce do świateł), że facet zadzwoni po Policję i nie odpuści aż go dopadną.

Istnieją jakieś granice przyzwoitości ... .
Można się zastanawiać czy patologiczny ekoterroryzm wokół np. DPFów na pewno przynosi pozytywny bilans dla środowiska i "w ogóle" ... ale dla ślepca, który NIESTETY CELOWO I ŚWIADOMIE dopuszcza się tego co zrobił Bartez1129 kara powinna być najwyższa z najwyższych. Bez sądu.
On robi dokładnie to samo wszystkim, którzy mają pecha spotkać na drodze jego trującego parcha. Działanie nastawione wyłącznie na jeden efekt - auto MA JECHAĆ ZA JAK NAJNIŻSZĄ CENĘ, a że śmierdzi i syfi jak Ikarus, przecież nie jemu tylko tym "frajerom" z tyłu, więc problemu nie ma :[ .
Jest to ordynarna zbrodnia dokonana w porozumieniu z syfiarzem, który wyciął w pizdu z ECU MAF i całą ekologię, zapewne windując tez dawki paliwa ponad granice fizycznego wydatku układu wtryskowego :shock: .
Bez tego nie byłoby najmniejszych szans rozpędzić zdychającego klekota powyżej 100 km/h ... .

Bardzo ale to bardzo przykra sytuacja.
Dokładnie tak jakby wysrać się na środku ruchliwego chodnika i zostawić po sobie niesprzatnięte gówno, tylko szkodliwość nieporównywalnie większa .

Masakra.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2.5 TDI V6 AFB po chip tuningu :)

Postprzez Piotruś » 2016-10-29, 13:22

Bartez1129, jeśli trafi Ci się "guma" sugeruję wyebać oponę i kontynuować na gołej feldze.
Byłby to dokładnie ten sam poziom "druciarstwa" co Twoja zbrodnia na AFB. Ale przynajmniej inni mogliby od razu zobaczyć z kim mają do czynienia i w porę ominąć szrota szerokim łukiem... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2.5 TDI V6 AFB po chip tuningu :)

Postprzez slawinio82 » 2016-10-29, 20:32

Jak zwykle szczery do bólu... :mrgreen: <luzik>
Ale wyklad dość ciekawy <okok> <okok>
slawinio82
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 137
Dołączył(a): 2013-08-19, 06:44
Lokalizacja: podkarpacie
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Sławek

Re: 2.5 TDI V6 AFB po chip tuningu :)

Postprzez Bartez1129 » 2016-10-30, 20:20

Piotrek jesteś jakiś nienormalny... człowieku, czy Ty uważasz że jaki kolwiek tuner zrobi chipa zdechłemu silnikowi? Na forum gówno mi pomogłeś upierając sie że wycięcie egru powodowało przeładowanie turbo, a tym czasem postawiłem auto do warsztatu i zdiagnozowali za miękką gruszkę. Wymienili, ustawili i auto jezdzi jak trzeba. Nie mialem czasu ani ochoty chwalić sie logami na forum po naprawie. Nowe końcówki wtrysków, nowa odma, nowe popychacze i dźwigienki i pomiar ciśnienia sprężania. Moja a6 na kazdym cylindrze ma 39 barów. Po chipie w ogole nie ma zadymienia tak samo jak i wcześniej go nie było. Skoro tak kochasz oryginalne oprogramowanie, egry i dpfy to sobie z nimi jeździj i nabijaj kieszeń politykom i nie bądz takim przemądrzałym kolesiem bo nikt nie będzie tego tolerował. Pojęcia nie masz jakie pieniądze włożyłem w przygotowanie silnika pod chipa i tak samo nie widziałeś czy dymi czy nie, więc sie nie wypowiadaj!!!
Bartez1129
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 2015-08-16, 21:10
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: Bartek

Re: 2.5 TDI V6 AFB po chip tuningu :)

Postprzez Piotruś » 2016-10-31, 11:49

Bartez1129 napisał(a):Piotrek jesteś jakiś nienormalny...

Hamuj się z tymi epitetami, bucu.
Bartez1129 napisał(a):człowieku, czy Ty uważasz że jaki kolwiek tuner zrobi chipa zdechłemu silnikowi?

Tuner i chip w tym przypadku są wyżynami, z którymi Twój zdrutowany złom NIE MA niczego wspólnego, o czym Ty sam poinformowałeś słowami:
Bartez1129 napisał(a): Otóż kupiłem drugi sterownik silnika, wysłałem do Pana Łukasza (...), ten go przerobił wedle życzeń (Przepływomierz off, EGR off, Doładowanie widziane w vcds 2335mbar, poprawiona dawka startowa na ciepłym, odcięcie jak w benzyniaku przy 4,5 tyś).

z czego bezspornie wynika, że wgrał Ci gotowca na odległość zapewne nie mając nawet pojęcia w jakim kolorze jest to Twoje zdechłe AFB.
Bartez1129 napisał(a):Na forum gówno mi pomogłeś upierając sie że wycięcie egru powodowało przeładowanie turbo,

Czyżby, niewdzięczny chamie :?:
Oto moje najpierwsze zdanie, które wypowiedziałem po analizie Twoich logów (podkreślenia własne):
Piotruś napisał(a):Jak dla mnie prawie cały bałagan robi turbo, ewentualnie przypchany katalizator.Dodatkowo patologię znacząco pogłębia nieczynny EGR, ponieważ gdy następuje wyraźne przeładowanie "dodatkową" funkcją EGRa jest odpowiednio wczesne "upuszczanie" i stabilizowanie nadmiarowego ciśnienia zanim turbo "samo złapie równowagę". Tutaj tego nie ma i między innego dlatego dochodzi do silnych przeładowań. Niż cherlawe turbo samodzielnie odzyska przytomność mija za dużo czasu i w zakresie od ok. 2300 do 3100 obr/min nic się nie dzieje, bo skutkiem braku powietrza/ciśnienia - ECU nie podlewa paliwem i tak się to błędne koło

Bartez1129 napisał(a): a tym czasem postawiłem auto do warsztatu i

Skoro dostali gotową I CELNĄ diagnozę z Forum A6, to 90% trudniejszej roboty od razu mieli z głowy .... .
zdiagnozowali za miękką gruszkę.
Nie to forum. Miękką gruchę wyleczysz u urologa. Polecam, bo na głowę już za późno.
Bartez1129 napisał(a):Nie mialem czasu ani ochoty chwalić sie logami na forum po naprawie.

Tez byłoby mi wstyd pokazywać aż takie gówno.
Bartez1129 napisał(a):Nowe końcówki wtrysków,

I dlatego kazałeś zwiększyć dawkę rozruchową :mrgreen: :?: Buahahaha ...
Bartez1129 napisał(a):Moja a6 na kazdym cylindrze ma 39 barów.

Buuuuu, dużo za dużo :| <uoee> .
Uszczelnia się olejem czy nagary tak szybko narastają :?:
Być może nawet jedno i drugi przy zbrodni dokonanej na ECU .... .
Bartez1129 napisał(a):Skoro tak kochasz oryginalne oprogramowanie, egry i dpfy to sobie z nimi jeździj i nabijaj kieszeń politykom i nie bądz takim przemądrzałym kolesiem bo nikt nie będzie tego tolerował.

Żebyś Ty wiedział co ja kocham .............
Za to nienawidzę tempych wujków takich jak Ty, którzy czują się wyżej ogólnie przyjętych norm i zasad.
Bartez1129 napisał(a):Pojęcia nie masz jakie pieniądze włożyłem w przygotowanie silnika pod chipa

Jak to jakie ?? NAJBARDZIEJ GÓWNIANE JAKIE TYLKO SIĘ DAŁO ... .
Gdybyś włożył prawdziwe nie byłoby potrzeby aż tak prymitywnego druciarstwa sprowadzającego się zasadniczo do zalewania silnika paliwem bez względu na cokolwiek.
To co zrobiłeś nie ma niczego wspólnego z chipem, nawet takim najbardziej zyebanym ... .
Właśnie na tym to polega, że gdybyś chciał zrobić "prawdziwego" chipa, to PRAWDZIWY TUNER najpierw wysłałby Cię po nowy MAF, nowy EGR, sprawne turbo i tak dalej.
Tobie tylko się wydaje, że jesteś taki cfffany, bo znalazłeś tanią podróbkę tunera, który dokonał cudufff za gówniane 450 zł.- ,
"Prawdziwy tuner" za tą cenę nawet by się na to Twoje AFB nie odlał ... .
Bartez1129 napisał(a):tak samo nie widziałeś czy dymi czy nie, więc sie nie wypowiadaj!!!

Nie musze widzieć niczego więcej od Twoich relacji wspartych logami 008/011, żeby zrozumieć i celnie skomentować co tak naprawdę się stało.
Zwykłe bandyctwo nie mówiąc już o tym, że turbina wciąż ledwo zipie a "mechanik" pomimo tego, że dostał gotową diagnozę i tak nie wykorzystał swojej szansy zrobienia czegoś naprawdę pożytecznego. Patologia ... .

Pomimo tego, że moja organiczna niechęć do branży tunerskiej jest na naszym Forum dobrze znana tym razem nie mam wątpliwości, że wobec aż tak rażącej impotencji technicznej opinia każdego ceniącego swoje rzemiosło tunera byłaby wyjątkowo zgodna z moją oceną.

Inna sprawa jest taka, że tunerzy ceniący swoją branżę "z definicji" wcale nie podejmują się jakichkolwiek modów AFB. I to nawet ci najbardziej rozreklamowani na polskich forach internetowych, przez co wnioski są tym bardziej jednoznaczne i oczywiste ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości