2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

Postprzez Piotruś » 2016-04-10, 07:24

Don_Masters napisał(a):Piotruś, moje turbo zapiekło się na amen(przeładowywało i ecu odcinał). Zaczopowałem ponownie EGR myśląc że pomoże jak poprzednio jednak nic z tego. Turbo wymienione na nowe i teraz nie wiem czy otwierać ten EGR bo znów mi wszystko zasyfi, jak zajrzałem do dolotu to tam są tony nagaru aż boje się go rozbierać. Niestety nie sprawdziłem czy EGR działał właściwie gdy awarii uległa turbo sprężarka.


Paweł, cały Twój powyższy opis dotyczy SKUTKÓW ale nie przyczyn problemu i w moim odczuciu troszeczkę mieszasz dwa ODRĘBNE zagadnienia.

Po pierwsze zanagarowany dolot od EGR'a to SKUTEK tej samej przyczyny, która spowodowała zanagarowanie mechanizmu zmiennej geometrii w turbinie.
Jasne, że gdy dolot jest zapchany to nagarowanie wydechu przyśpiesza, ale to też jest tylko wtórne spotęgowanie skutków innej awarii :!:

Po drugie z całkowita odpowiedzialnością mogę Cię zapewnić, że w SPRWANYM silniku pędzonym na DOBREJ JAKOSCI paliwku nagarowanie jest zjawiskiem marginalnym i żadne sensacje z tego powodu nie grożą ani po stronie turbiny ani po stronie EGR i układu dolotowego :!:

Kluczem do odpowiedzi na Twoje problemy z turbiną oraz nagarem NIE JEST EGR (który co najwyżej zapycha dolot ale nie wydech i żaluzje w turbo), tylko określenie przyczyn(-y), które łącznie lub rozdzielnie spowodowały uszkodzenie mechanizmu zmiennej geometrii.
Możliwości jest co najmniej kilka :
- być może turbina "psuła się" od dłuższego czasu powodując coraz gorsze warunki pracy cylindrów skutkujące utratą mocy ale też zwiększonym zadymieniem i nagarowaniem <mysli>
- nie pamiętam jak to jest w Twoim przypadku ale dziadowski "tjunink" silnika, degradujący turbinę i drastycznie zwiększający ilość nagarów
- być może jest to najwyższa pora do zerknięcia na wtryskiwacze, bo "lejące" też mogą LAWINOWO prowadzić do nagarowania
- być może (nieświadomie) jeździsz na kiepskim paliwie
- nie wiem jaki jest charakter eksploatacji Twojego auta ale jeśli (przykładowo) poruszasz się tylko na kilkukilometrowych odcinkach najczęściej niedogrzanym silnikiem na przeważnie niskich obrotach, uniknięcie nadmiernego nagarowania nie jest możliwe

Jako były użytkownik co najmniej kilkunastu (jeśli nie więcej) aut z jednostką V6 2,5TDi zapewniam Cię, ze pod warunkiem całkowitej sprawności układu wtryskowego, turbinki i dobrego paliwa, problem nagaru po prostu nie istnieje, a jego ilość w układzie dolotowym jest znikoma i całkowicie pomijalna.
Dlatego wciąż zmierzam do fundamentalnego wniosku, że jeśli obserwujesz u siebie zwiększone nagarowanie - nie obwiniaj za to EGR'a, który też jest TYLKO OFIARĄ ALE NIE PRZYCZYNĄ INNEJ DYSFUNKCJI :!:

Mało tego, mówiłem to już setki razy ale jeśli trzeba powtórzę kolejne tyle samo, że JEDNĄ Z FUNKCJI EGR JEST STABILIZOWANIE CIŚNIENIA DOŁADOWANIA, CO POPRAWIA I WSPOMAGA OPTYMALNE WARUNKI PRACY CYLINDRÓW, WIĘC WYMIERNIE OGRANICZA NAGARY :!: :!:

Don_Masters napisał(a):Czy warto jest "wyciąć EGR na stałe" ?

Naprawdę posunąłbyś się do aż takiego druciarstwa :?:
Zauważ, że jest to jedna z tych usług, którą ochoczo zajmują się wyłącznie qusitunerzy i inni śmieciarze najgorszej kategorii, ale żaden prawdziwy szanujący się mechanik tego nie zrobi :!:
Ja rozumiem, że EGR jest odpowiedzią na idiotyczne zapędy ekoterrorystów i najlepiej gdyby go nigdy nie było ale skoro już na etapie produkcji układ został zaimpletowany do silnika, a przez to uwzględniony w działaniu tak istotnych elementów, do których niewątpliwie należy turbodoładowanie oraz powiązane z nim nadzwyczajnie precyzyjne dawkowanie paliwa wysokorozwiniętego układu wtryskowego, to żaden, absolutnie żaden podwórkowy tjuner ani inny szmaciarz nie ma prawa tego dotykać - chociaż niektórzy debile chwalą się tym nawet na banerach i szyldach reklamowych swoich druciarni <glupek> !!

Paweł, gdy zacznie stukać zawieszenie to tez wyrżniesz w pień kilka wahaczy, a gdy zejdzie powietrze pozbędziesz się koła ;-) :?:
Nie idź tą drogą. Przemyśl dlaczego obserwujesz u siebie zwiększone nagarowanie (być może po wymianie turbiny to już przeszłość) i USUŃ PRZYCZYNĘ a nie częściowy skutek problemu. ZAŚLEPIONYM EGR'em I TAK NOWEJ TURBINY NIE UCHRONISZ :!: :!:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

Postprzez Don_Masters » 2016-04-10, 09:54

Piotruś napisał(a):Kluczem do odpowiedzi na Twoje problemy z turbiną oraz nagarem NIE JEST EGR (który co najwyżej zapycha dolot ale nie wydech i żaluzje w turbo), tylko określenie przyczyn(-y), które łącznie lub rozdzielnie spowodowały uszkodzenie mechanizmu zmiennej geometrii.

Sam wymieniłem turbinę więc, trudno nie przyznać Ci racji że opary z otwierającego się EGR są najpierw przepalane ponownie w komorze spalania.

Piotruś napisał(a):- być może turbina "psuła się" od dłuższego czasu powodując coraz gorsze warunki pracy cylindrów skutkujące utratą mocy ale też zwiększonym zadymieniem i nagarowaniem

No niestety turbinka wyła od samego początku, nowej wcale nie słychać. Być może od dłuższego czasu zbliżał się jej nieuchronny koniec a poprzedni epizod był tylko przed smaczkiem.

Piotruś napisał(a):- nie pamiętam jak to jest w Twoim przypadku ale dziadowski "tjunink" silnika, degradujący turbinę i drastycznie zwiększający ilość nagarów

W tym temacie u mnie jest fabryka.

Piotruś napisał(a):- być może jest to najwyższa pora do zerknięcia na wtryskiwacze, bo "lejące" też mogą LAWINOWO prowadzić do nagarowania

No tutaj to teoretycznie po logach można coś gdybać ale faktyczną kondycje można ocenić na stole operacyjnym.

Piotruś napisał(a):- być może (nieświadomie) jeździsz na kiepskim paliwie

Ciężko to ocenić, staram się nie tankować na stacjach "no name". Czy to chroni mnie przed słabej jakości paliwem ? Nie wiem.
Co 2-3 bak tankuje lepsze paliwo, a co 3-4 bak dolewam STP do czyszczenia układu wtryskiwaczy.

Piotruś napisał(a):- nie wiem jaki jest charakter eksploatacji Twojego auta ale jeśli (przykładowo) poruszasz się tylko na kilkukilometrowych odcinkach najczęściej niedogrzanym silnikiem na przeważnie niskich obrotach, uniknięcie nadmiernego nagarowania nie jest możliwe

Tutaj akurat często długie trasy po autostradach przy prędkościach 160-180 km/h, więc to powinno ładnie przedmuchać.

Wobec powyższego zakładam szczelnie wężyk EGR na gruszkę zrobię logi. Wrzucę i pokażę jak to wygląda.
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

Postprzez Don_Masters » 2016-04-14, 08:24

Pod miską olejową jest uszczelka czy jakiś silikon ?
Oprócz, czyszczenia miski i oceny łańcuszka przy pompie olejowej warto na coś zwrócić jeszcze uwagę ?
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

Postprzez Don_Masters » 2018-07-17, 20:36

Panowie audica straciła moc, turbina nic nie pompuje i EGR jest martwy. Przypuszczam coś z podciśnieniem ale wstawiam logi i błędy i proszę o pomoc.
Błędy:
Control Module Part Number: 8E0 907 401 N
Component and/or Version: 2.5l/4VTEDC G000SG 0003
Software Coding: 01005
Work Shop Code: WSC 02325
Additional Info: 00004059 130 106KC318_1.V14258659384
Additional Info: 00004059 130 106KC318_1.V1425865938400004059 130 106KC318_1.V14258659384
1 Fault Found:
00575 - Intake Manifold Pressure
11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent

BS-y
http://vaglogi.pl/log-000_vC5M8.html
http://vaglogi.pl/log-011_l8t2oW.html
http://vaglogi.pl/log-004_5QcvJX.html
http://vaglogi.pl/log-003_51Y81.html

Nastawy dynamiczne:
Grupa 000: http://vaglogi.pl/log-000_PR62ywg.html
Grupa 001: http://vaglogi.pl/log-001_7Hy75D.html
Grupa 003: http://vaglogi.pl/log-003_6jpcy.html
Grupa 004: http://vaglogi.pl/log-004_wD7RB.html
Grupa 007: http://vaglogi.pl/log-007_053vBVT.html
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_WKxshP.html
Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_q9SJtp6.html
Grupa 014: http://vaglogi.pl/log-014_k7nlMl.html
Grupa 018: http://vaglogi.pl/log-018_B763h3x.html
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

Postprzez zibi06 » 2018-07-18, 22:06

Don_Masters napisał(a): Przypuszczam coś z podciśnieniem

Możliwe/prawdopodobne. Zacznij od sprawdzenia szczelności.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

Postprzez Don_Masters » 2018-07-19, 21:50

Przy sprawdzaniu przewodów podciśnienia nie znalazłem nic niepokojącego, za to złamałem jeden z trójników. Po wymianie wszystko wróciło do normy, jest wielce prawdopodobne że ten trójnik mógł być już pęknięty i stąd problem lub poprawa połączeń pomogła.
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Poprzednia strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości