2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

Postprzez Don_Masters » 2015-08-06, 14:11

Witam
Ostatnio wydaje mi się że po 3 tyś. obrotów samochód słabiej "ciągnie", a na 6 biegu to już całkowicie słabo.

Po auto skanie pokazały się następujące błędy.
Proszę o wskazanie możliwych rozwiązań.
01561 - Left Rear Door
61-10 - Won't De-Safe - Intermittent
00862 - Antenna for GPS Navigation (R50/R52)
36-00 - Open Circuit
01304 - Radio
49-10 - No Communications - Intermittent
00771 - Fuel Level Sensor (G)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00560 - Exhaust Gas Recirculation System
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
oraz poniżej logi statyczne.
Proszę o ocenę logów
Podstawowe:
http://vaglog.pl/log_234073.html
http://vaglog.pl/log_234074.html
oraz statyczne:
http://vaglog.pl/log_234075.html
http://vaglog.pl/log_234077.html
http://vaglog.pl/log_234076.html
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

Postprzez Piotruś » 2015-08-06, 20:48

Don_Masters, zapis błędów nie bardzo wskazuje na powody pogorszonej dynamiki.
Oczekując pomocy przez internet musisz nam to umożliwić, uzupełniając "się" o logi w nastawach statycznych oraz dynamiczne.
Szanse wskazania usterki są duże ale bez wwym. odcztów jesteśmy bez szans ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

Postprzez Don_Masters » 2015-08-06, 22:40

Statyczne są wlepione, jutro dodam dynamiczne.
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

Postprzez Piotruś » 2015-08-07, 05:05

Don_Masters napisał(a):Statyczne są wlepione.

Ups, oczywiście że statyczne są wlpeione.
Obok dynamicznych miałem na myśli nastawy podstawowe (tzw. BS'y) z grup 003, 004 i 011. Przejęzyczenie. Sorry.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

Postprzez Don_Masters » 2015-08-07, 09:10

Piotruś napisał(a):
Don_Masters napisał(a):Statyczne są wlepione.

Ups, oczywiście że statyczne są wlpeione.
Obok dynamicznych miałem na myśli nastawy podstawowe (tzw. BS'y) z grup 003, 004 i 011. Przejęzyczenie. Sorry.


Są nastawy podstawowe w 2 i 5 linku pierwszych linkach.
http://vaglog.pl/log_227684.html
http://vaglog.pl/log_227681.html
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

Postprzez Piotruś » 2015-08-07, 09:29

Don_Masters, zdejmij wężyk podciśnienia z membranki EGR i bardzo porządnie go zaczopuj (np. plastikowym kołkiem do tapicerki).
Potem trochę pojeździj i sprawdź czy cokolwiek poprawiło się z dynamiką. Nie wiem czy EGR jest nieszczelny (w pozycji zamkniętej), ale w nastawach podstawowych ewidentnie widać, że NA PEWNO działa bardzo nieprawidłowo, a to akurat może realnie i znacząco wpływać na znaczny ubytek mocy/dynamiki silnika.
Proste doświadczenie z odłączonym (ale zaślepionym) wężykiem może nam znacząco ułatwić diagnozę problemu.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

Postprzez Don_Masters » 2015-08-07, 21:45

Piotruś napisał(a):Don_Masters, zdejmij wężyk podciśnienia z membranki EGR i bardzo porządnie go zaczopuj (np. plastikowym kołkiem do tapicerki).
Potem trochę pojeździj i sprawdź czy cokolwiek poprawiło się z dynamiką. Nie wiem czy EGR jest nieszczelny (w pozycji zamkniętej), ale w nastawach podstawowych ewidentnie widać, że NA PEWNO działa bardzo nieprawidłowo, a to akurat może realnie i znacząco wpływać na znaczny ubytek mocy/dynamiki silnika.
Proste doświadczenie z odłączonym (ale zaślepionym) wężykiem może nam znacząco ułatwić diagnozę problemu.


Odłączony zaślepiony, pojeżdżę jeszcze jutro i napiszę co wyszło z testów.
Teraz kwestia niedomykającego się EGR:
Przyczyny: Uszkodzona membrana w gruszce lub mocno zabrudzony EGR, coś jeszcze może być przyczyną ?
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

Postprzez Piotruś » 2015-08-08, 07:07

Don_Masters napisał(a):Teraz kwestia niedomykającego się EGR: Przyczyny: Uszkodzona membrana w gruszce lub mocno zabrudzony EGR, coś jeszcze może być przyczyną ?


W mojej opinii najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie membrany.
Zabrudzenia "na grzybku", nie sposób wykluczyć, a czyszczenie nieraz już załatwiło problem, ale to obstawiałbym na drugim miejscu.

Spekulacja:
Teoretycznie wydaje mi się (ale w realu chyba nigdy nie miałem takiej sytuacji) i łatwo sobie to wyobrazić, że zaworek sterujący pracą EGR (N18) nie odcina skutecznie podciśnienia, co też może skutkować minimalnym (lub spowolnionym) niedomknięciem grzybka.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

Postprzez Don_Masters » 2015-08-10, 08:15

Wydaje mi się że po odłączeniu Egr już nie muli.
Membrana w gruszce wydaje się cała i szczeln. Co proponujesz? Czyścić Egr? Robimy logi dynamiczne?

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

Postprzez Cuba12 » 2015-08-10, 22:28

Don_Masters napisał(a): Robimy logi dynamiczne?

Zawsze można sprawdzić.
Ps. Nie wiem czy nie powinieneś lekko przyspieszyć kąt wtrysku. "Lżej" dla pompy.
Cuba12
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 16
Dołączył(a): 2014-03-26, 18:21
Lokalizacja: Pomorskie
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Kuba

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

Postprzez Piotruś » 2015-08-11, 06:22

Don_Masters napisał(a):Wydaje mi się że po odłączeniu Egr już nie muli.

Bingo :-D .

Don_Masters napisał(a):Membrana w gruszce wydaje się cała i szczeln.

Tego raczej nie da się ocenić bez ... rozwalenia puszki w której pracuje ;-) .
Moim skromnym zdaniem na obecną chwile wiadomo "tylko", że głównym sprawcą mulenia jest (był) EGR, a co do przyczyn i sposobów usunięcia problemu trzeba działać dalej.

Don_Masters napisał(a):Co proponujesz? Czyścić Egr?

Zawór na pewno MUSISZ wybudować, a co będzie to już dobry czas pokaże.

PS: Przy ewentualnym mega-fatalnym zbiegu okoliczności, skoro już jest z nim coś nie tak może się zdarzyć, że grzybek się rozleci i uszkodzi silnik. Już tak bwało. Rzadko, a nawet bardzo rzadko, ale jednak ... .

Po wybudowaniu zawora raczej już bezbłędnie będziesz mógł ocenić co tak naprawdę mu dolega.
Jeżeli grzybek nie będzie uszkodzony i nie będzie tam syfu w ilości uzasadniającej trudne domykanie zawora, będzie znaczyło, że zawór ciężko się domyka w końcowej fazie z powodu uszkodzonej membranki (ale to przecież oczywiste).

Byłoby też warto zaopatrzyć się w pompkę podciśnienia i podłączenie jej do wybudowanego zawora, co już jednoznacznie umożliwi Ci ocenę faktów.

To czyste spekulacje ale myślę, że przy takich symptomach jak w tym przypadku, bez wymiany EGR'a nie obejdzie się.

Don_Masters napisał(a):Robimy logi dynamiczne?

To już zależy tylko od Ciebie.
Zgodnie z tym co napisał Cuba12 lepiej wiedzieć niż nie wiedzieć ;-) ... .

Jeżeli nie chce Ci się teraz, to po usunięciu problemów z EGR oraz po
Cuba12 napisał(a):Nie wiem czy nie powinieneś lekko przyspieszyć kąt wtrysku. "Lżej" dla pompy.
już zdecydowanie powinieneś się poświęcić <luzik> .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

Postprzez Don_Masters » 2015-08-31, 08:34

A co myślicie o zaślepieniu EGR-a ?
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

Postprzez mwx » 2015-08-31, 10:27

Nie idź tą drogą. Napraw zamiast psuć ;-)
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

Postprzez Don_Masters » 2015-09-05, 08:01

Nowy EGR tylko w serwisie ? Macie jakieś informacje gdzie to można dostać ?
Czy do wymontowania EGR będę musiał wyjąć także turbo ?
Czy warto zaopatrzyć się wcześniej w jakieś uszczelki ?
No i czas na chwalenie, poprawiłem kąt wtrysku z -3,4 na -0,4.
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

Postprzez RomanS » 2015-09-05, 14:34

Co do zaworu EGR to jak swego czasu szukałem to tylko oryginał był. Może ASO, może gdzie indziej, zależy gdzie i za ile znajdziesz :-)
Nie musisz wyjmować turbo.
Ja dałem nowe uszczelki.
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość