2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

Postprzez Don_Masters » 2015-09-27, 18:15

Brawo. Nie tylko z EGR jest już bardzo dobrze ale i kąt wtrysku można tylko chwalić :-D .

Dzięki :)
Na 99,9% chwytasz chwilowy stan serwisowy z powodu ewidentnego przeładowania turbo w zakresie 1950 - 2200 obr/min.
Pojeździj trochę (ale tak z fantazją). Być może z powodu wcześniejszej niesprawności EGR nazbierało się trochę nagaru, który musi się teraz wypalić. Zobaczymy czy objawy z czasem zanikną. Jeśli nie, niestety turbo będzie musiało do regeneracji ... . Ale poczekajmy. Może akurat wszystko się uspokoi, bo szanse są i to duże.

Wobec tego trochę pojeżdżę i zrobimy logi ponownie za jakieś 2 tygodnie, o ile problem ustanie.

Pod hasłem turbo do regeneracji masz na myśli czyszczenie czy coś więcej ?
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

Postprzez Don_Masters » 2015-10-14, 11:59

Po jeździe od ostatniego czyszczenia EGR-a silnik wszedł w tryb serwisowy może z 3 razy w pierwszych 2-3 dniach po tym czasie do chwili obecnej jest bardzo dobrze. Myślę że zabrudzenia zostały wypalone a niedomykający się zawór mocno przyczyniał się do tych nadmiarowych zabrudzeń. W wolnej chwili zrobię logi i wtedy będziemy wiedzieć na pewno.
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

Postprzez Piotruś » 2015-10-14, 12:14

Don_Masters napisał(a):Pod hasłem turbo do regeneracji masz na myśli czyszczenie czy coś więcej ?

Samo czyszczenie turbiny w silnikach 2,5TDi nie daje tak wyraźnej poprawy, jak to jest w silnikach 90/110 PS na VP37.
Także w V6 TDi jeśli już, to raczej tylko pełna regeneracja. Ale z tego co mówisz w Twoim, dosyć szczególnym przypadku, cierpliwość może się opłacać :] <luzik> ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

Postprzez Don_Masters » 2015-11-30, 16:05

mwx napisał(a):To może być olej silnikowy cieknący z uszczelki dookoła wtryskiwacza. On jakimś cudem potrafi nawet popełzać sobie w górę i zmoczyć otulinkę wężyka przelewu <rotfl>. U mnie właśnie z tej uszczeleczki lekko podciekało, ale olałem to - raz na pół roku objeżdżałem ten rejon ręcznikiem papierowym.


Niestety całym winowajcą jest właśnie ten uszczelniacz, z tego co wiem nie można kupić samych uszczelniaczy. Są razem z pokrywą.
Czy ktoś zna jakiś bezpieczny i skuteczny sposób żeby coś z tym zrobić ?
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

Postprzez Piotruś » 2015-11-30, 17:03

Bardzo często pomaga porządne wyczyszczenie powierzchni wtryskiwaczy na styku z gumowymi oringami. Przydatny jest papie ścierny 2000 - 2500.
Uważam, że użycie w tym miejscu jakichkolwiek mas / silikonów uszczelniających NIE jest dopuszczalne. Ani skuteczne ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

Postprzez Don_Masters » 2015-12-01, 23:14

Piotruś napisał(a):Bardzo często pomaga porządne wyczyszczenie powierzchni wtryskiwaczy na styku z gumowymi oringami. Przydatny jest papie ścierny 2000 - 2500.
Uważam, że użycie w tym miejscu jakichkolwiek mas / silikonów uszczelniających NIE jest dopuszczalne. Ani skuteczne ... .


Nie zamierzam tam używać jakichkolwiek mas :D, myślałem raczej o jakimś oringu.
Nic zostaje zdjąc pokrywy ocenić stan uszczelek czy sparciałe.
Ale najprawdopodobniej kupię nowe pokrywy, co prawda koszt około 450 zł jedna ale czego się nie zrobi dla świętego spokoju :)
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

Postprzez Piotruś » 2015-12-02, 07:05

Napiszę jeszcze raz - WYCZYŚĆ starannie obudowy wtryskiwaczy. Uszczelki (te okrągłe), jeśli nikt ich wcześniej nie zmaltretował, nie będą sparciałe.
NIE PODDAWAJ SIĘ BEZ WALKI, BO MASZ DUŻE SZANSE WYGRAĆ :!: :!:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

Postprzez mwx » 2015-12-02, 08:44

Na dodatek, jeśli rzeczywiście któraś z uszczelek będzie pęknięta/zadrapana/uszkodzona, to można kupić komplet samych gumek za 1/3 ceny jednek pokrywy. Nie oryginalne, ale nowe ;-)
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

Postprzez RomanS » 2015-12-02, 12:08

mwx napisał(a):Na dodatek, jeśli rzeczywiście któraś z uszczelek będzie pęknięta/zadrapana/uszkodzona, to można kupić komplet samych gumek za 1/3 ceny jednek pokrywy. Nie oryginalne, ale nowe ;-)


Nigdy tego nie robiłem ale w sumie chciałbym to zobaczyć że jest skuteczne. Bo nie widząc rodzi sie pytanie w jaki sposób przywulkanizować nowe uszczelki do starych pokryw :?: Wiadomo, że sie nie da, wiec oprócz potencjalnej nieszczelności miedzy wtryskiwaczem a uszczelką dostajemy drugą mozliwą: między uszczelką a pokrywą. O wytrzymałości gumy takich uszczelniaczy też nic nie wiadomo, o ile to w ogóle jest guma?

To co? założył ktoś coś takiego ? I są jakieś pozytywne doświadczenia tak po 100 000 km ?
Przyznawać się :-)
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

Postprzez nie pamietam 82 » 2015-12-02, 12:24

Nowa pokrywa z ASO do 2.5 kosztuje coś koło 400zł (po rabatach - o ile mnie pamięć nie myli bo dzwoniłem swego czasu) . Jak wymieniać to dwie - robi się z tego już jakaś kwota więc również jestem ciekaw czy ktoś ma jakiekolwiek pozytywne opinie nt. tych "uszczelek" .

Z czystej ciekawości <luzik> .

Wysłane dzięki Tapatalk.
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

Postprzez Don_Masters » 2015-12-02, 18:27

Piotruś napisał(a):Napiszę jeszcze raz - WYCZYŚĆ starannie obudowy wtryskiwaczy. Uszczelki (te okrągłe), jeśli nikt ich wcześniej nie zmaltretował, nie będą sparciałe.
NIE PODDAWAJ SIĘ BEZ WALKI, BO MASZ DUŻE SZANSE WYGRAĆ :!: :!:


Czyli jest duże prawdopodobieństwo że pomiędzy uszczelniaczem a wtryskiem dostały się drobinki piasku który uniemożliwia odpowiednie przyleganie gumy do ścian wtrysku co powoduje rozszczelnienie ?
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

Postprzez Piotruś » 2015-12-02, 18:43

Niekoniecznie piasku. Specyficzna "korozja", stary "lakier" na obudowie i inne zabrudzenia.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

Postprzez Don_Masters » 2015-12-03, 21:43

Piotruś napisał(a):Niekoniecznie piasku. Specyficzna "korozja", stary "lakier" na obudowie i inne zabrudzenia.

Przed świętami zabieram się za rozrząd to i przy okazji zrobię to bo i tak będę wymieniał hydropopychacze.
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

Postprzez Don_Masters » 2015-12-10, 13:57

Panowie jest światełko w tunelu.
Byłem dziś u mojego mechanika i stwierdził że można wymienić same gumowe uszczelniacze, nawet wie skąd je dostać.
Na razie nie podam informacji skąd i jak bo nie lubię przekazywać nie pewnych informacji. Gdy wymienię u mnie i się sprawdzi to dam info.

Natomiast nie koniecznie jest za tym żeby musowo wymieniać hydropoychacze. Jest zdania jeśli działa dobrze to nie ma potrzeby generować kosztów.
I w sumie trochę mnie przekonał
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: 2,5 TDI V6 BDH 180km - Proszę o analizę

Postprzez Piotruś » 2015-12-10, 14:29

Don_Masters, NIE NAKŁANIAM DO NICZEGO ale z hydrosztosami właśnie o to chodzi żeby zdążyć z wymianą zanim zaczną wypadać dźwignie zaworowe ;-) ... .
Jaki masz przebieg na tych częściach ?
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości