2.5 TDi V6 BFC - wałki rozrządu - ich stan, ocena

Postprzez arri18 » 2013-09-23, 21:29

Ja mam identyczne i póki co to chyba działają OK.
Jeżeli masz lekko zużyte dźwigienki (to jak dla mnie) warto wymienić hydraulikę póki wałki są w miarę...

BADIX napisał(a):Rozebrana lewa głowica. Tylko.


Jak się za to brałem, to też tak zacząłem (mówimy o lewej stojąc przed autem?). I jedynie sprawdziłem hydropopychacze - czy nie są miękkie "pompki" - rurka i mocne naciskanie (no i były...) więc wiedziałem na co zbierać $$ Natomiast po zdjęciu 2giej - 2 dzwigienki leżały luzem obok zaworów - więc nie ma reguły, że jak jedna ok to gdzie indziej też.

BADIX napisał(a): dźwigienki noszą minimalne ślady zużycia.


Słabo to widać bez zdejmowania wałków :)

Tak samo mieliśmy na firmie Passata B5 AKN.... I nikt by nie powiedział (po pracy silnika) że coś może być nie tak - dopiero ja (po licznych przejściach z moją V6) namówiłem gościa, że warto dekle pościągać a przy okazji wymienić uszczelki.
jak otworzyliśmy dekle to po obu stronach brakowało po 3 dźwigienki :-o , hydropopychacze mięciutkie (czyli złomy), wałki dość mocno zużyte (w porównaniu do tych ze zdjęć) i auto zapierniczało :-o (zapierniczało - opinia subiektywna :P )

Zmierzam do tego (a już rok czytam wszystkie wątki techniczne naszych kochanych 2,5 - dużó/mało - śnią mi sie po nocach przez moją a6 :P) iż wydaje mi się, że te wałki zaczyna wykańczać słaba hydraulika... - zerwanie filmu olejowego w momencie "uderzania" wałka w dźwignie z zużytym hydropopychaczem.

Takie moje domysły (prywatne, subiektywne, tyle wiem ile zjem) :)

Przecież wiele innych aut ma takie samej wielkosci wałki (pewnie materiały niejednokrotnie gorsze od grupy VW) a się tak nie wycieraja... Ciekawe jakby pracowały z tak zwanymi "szklankami" i czy też by się tak ścierały :)
arri18
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 2013-09-13, 17:38
Lokalizacja: Kozy/Bielsko-Biała
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Artur

Postprzez pastaldo » 2013-09-23, 22:01

no ciekawe co podkusiło konstruktora żeby akurat tak skomplikowany mechanizm zrobić skoro było klasyczne rozwiązanie z innych motorów z bezpośrednim kontaktem wałka ze "szklankami"

O ile tego dotyczy po części temat to jak się mają do tego zaworki w podstawie filtra bo jest sporo opinii że to jest główna przyczyna wycierania się wałków. Jak się dostać do tych zaworków, co trzeba zrobić, jak one wyglądają i czy dużo kosztują?
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Postprzez arri18 » 2013-09-23, 22:23

pastaldo napisał(a):czy dużo kosztują?


wiem wiem.. znowu ja.. :P (znów dają o sobie znać moje osobiste - przykre doświadczenia z 2,5)

Są tam one dwa... i nie jestem teraz pewnien... ale coś koło 250 zł sztuka? (sprawdzę i jak się mylę poprawię) jeden jest na lewą głowicę, drugi na prawą.

pastaldo napisał(a):Jak się dostać do tych zaworków,


Właściwie... poświęcic jedną sobotę :D Mianowicie :
- wymontować VP44
- wyciągnąć turbinę
- wyciągnąć EGR
- spuścić olej
- wykręcamy naokoło podstawę filtra wraz z "separatorem oleju" - zwanym (podobno błędnie) ODMĄ
- i ukazują nam się owe kanały olejowe i zaworki

a co mi tam...:
Obrazek
Kod: Zaznacz cały
Wymiana zaworów zwrotnych oleju

  Wskazówka
Przy nieregularnych odgłosach zaworów, które znikają po dłuższej jeździe a pojawiają się podczas jazdy na krótkich odcinkach, należy wymienić zawory zwrotne oleju.
       
l   Wspornik filtra oleju wymontowany
1 -  Wymienić pierścień uszczelniający typu o-ring
2 -  Wymienić pierścień uszczelniający typu o-ring
3 -  Zawór zwrotny oleju lewej głowicy silnika - 20 Nm
4 -  Śruba przelotowa - 15 Nm
5 -  Zawór dysz natryskowych dla dysz natryskowych chłodzenia tłoka - 20 Nm
6 -  Przewód oleju
7 -  Wymienić pierścień uszczelniający typu o-ring
8 -  Zawór zwrotny oleju prawej głowicy silnika - 20 Nm
9 -  Wymienić pierścień uszczelniający typu o-ring
arri18
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 2013-09-13, 17:38
Lokalizacja: Kozy/Bielsko-Biała
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Artur

Postprzez pastaldo » 2013-09-23, 23:01

To mnie pocieszyłeś cenami i ogromem roboty która trzeba wykonać. Niestety na taką naprawę to mam za chude uszy :-> Jakby nie trzeba rozbierać połowy silnika w tym pompy wtryskowej z rozłączeniem rozrządu to może bym się pobawił.

Czy jeżeli pojawiają się i znikają co jakiś czas na wolnych obrotach takie stuki jakby szklanki to przemawia za tymi zaworkami że z nimi coś nie tak? Te stuki słychac tylko jakby z głowicy od strony kierowcy.

BADIX, sory że Ci się wkleiłem w watek ale może i Tobie się przyda ;-)
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Postprzez arri18 » 2013-09-24, 06:22

pastaldo napisał(a):Niestety na taką naprawę to mam za chude uszy


sam też mam chude ;) dasz radę.

pastaldo napisał(a):rozbierać połowy silnika w tym pompy wtryskowej z rozłączeniem rozrządu


nie nie. Popuszczasz tylko napinacz od pompy i tyle. Sam pasek z pompy sciagasz (później oczywiscie kąt wtrysku musisz sprawdzić).

pastaldo napisał(a):Czy jeżeli pojawiają się i znikają co jakiś czas na wolnych obrotach takie stuki jakby szklanki to przemawia za tymi zaworkami że z nimi coś nie tak? Te stuki słychac tylko jakby z głowicy od strony kierowcy.


Podobno hydraulika każdego czeka... :/ Bez mechanicznej/wizualnej kontroli głowic ja nie jestem w stanie Ci pomóc. Ewentualnie mógłbyś zrobić kontrolę ciśnienia oleju (może by to coś dało) pod względem jak szybko wstaje ciśnienie oleju. Ale takie rzeczy to myślę że Piotruś wie kiedy lepiej i co zrobić, żeby było dobrze. :) Na pewno liczy się profilaktyka! ;) "bo lepiej zapobiegać niż (kosztownie) leczyć" ;)
arri18
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 2013-09-13, 17:38
Lokalizacja: Kozy/Bielsko-Biała
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Artur

Postprzez Koenig » 2013-09-24, 07:09

arri18 napisał(a):wykręcamy naokoło podstawę filtra wraz z "separatorem oleju" - zwanym (podobno błędnie) ODMĄ


Silniki poliftowe (chodzi mi konkretnie o mojego BCZ) nie mają chyba już tego "filtra odmy"?
- Tatusiu, czy ten samochód jest zepsuty?
- Nie synku, to diesel...
Avatar użytkownika
Koenig
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 530
Dołączył(a): 2013-06-20, 11:12
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Janusz

Postprzez arri18 » 2013-09-24, 07:37

Koenig napisał(a):
arri18 napisał(a):wykręcamy naokoło podstawę filtra wraz z "separatorem oleju" - zwanym (podobno błędnie) ODMĄ


Silniki poliftowe (chodzi mi konkretnie o mojego BCZ) nie mają chyba już tego "filtra odmy"?


Eeee... Mają tylko nowego typu? W sensie plastikowa
arri18
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 2013-09-13, 17:38
Lokalizacja: Kozy/Bielsko-Biała
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Artur

Postprzez pastaldo » 2013-09-24, 08:49

A jak (jaki sprzęt) i w którym miejscu sie wpina żeby zmierzyć ciśnienie oleju? Bo na poczatek może to by był dobry początek diagnostyki.
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Postprzez arri18 » 2013-09-24, 17:39

pastaldo napisał(a):A jak (jaki sprzęt) i w którym miejscu sie wpina żeby zmierzyć ciśnienie oleju? Bo na poczatek może to by był dobry początek diagnostyki.


w moim przypadku był to jakiś stary miernik ciśnienia z warsztatu - podpięty na wężyku w miejsce, w którym akurat ja mam "wolny" (niepodłączony) czujnik temperatury na tej szynie gdzie są czujniki ciśnienia i temp oleju koło turbiny. Czyli jakby najwyższy punkt.
arri18
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 2013-09-13, 17:38
Lokalizacja: Kozy/Bielsko-Biała
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Artur

Postprzez hemiV8 » 2013-09-25, 17:20

arri18 napisał(a):Są tam one dwa... i nie jestem teraz pewnien... ale coś koło 250 zł sztuka? (sprawdzę i jak się mylę poprawię) jeden jest na lewą głowicę, drugi na prawą.


Siemanko! :>

Na szczęście się grubo pomyliłeś co do ceny owych zaworków kupowałem je ostatnio nr OE 059 103 175F - ZAWÓR ZWROTNY cena za sztukę 106 ZŁ. Faktycznie są dwa z tym że bez względu czy lewa czy prawa głowica montujesz takie same dwa zaworki po jednym na stronę.

Tutaj foto -
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e2b ... cb53c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/95f ... 0d4d7.html

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
hemiV8
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 20
Dołączył(a): 2013-09-12, 11:37
Lokalizacja: Gliwice
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Grzegorz

Postprzez arri18 » 2013-09-25, 18:50

hemiV8 napisał(a):Na szczęście się grubo pomyliłeś co do ceny owych zaworków


To może w tedy jak pytałem (z rok temu) podali mi cenę za oba :) Im grubiej sie pomylilem tym lepiej :)
arri18
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 2013-09-13, 17:38
Lokalizacja: Kozy/Bielsko-Biała
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Artur

Postprzez oli80 » 2013-09-25, 21:21

Wszyscy piszą o zaworkach pod filtrem,tymczasem w każdej z głowic znajduje sie jeszcze po jednym takim zaworku który wypadało by wymienić ale wymaga to wyjęcia krótkiego
wałka i nie każdy temu podoła :-/
Avatar użytkownika
oli80
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2013-08-11, 22:20
Lokalizacja: Głubczyce
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1998
Imię: Bartek

Re: 2.5 TDi V6 BFC - wałki rozrządu - ich stan, ocena

Postprzez oli80 » 2014-10-13, 20:10

ten zaworek ma za zadanie utrzymanie ciśnienia oleju w głowicy na jednym poziomie po przekroczeniu ustalonego ciśnienia otwiera sie i upuszcza nadmiar i tak w kółko jeśli jest nieszczelny ciśnienie będzie caly czas za niskie Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
oli80
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2013-08-11, 22:20
Lokalizacja: Głubczyce
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1998
Imię: Bartek

Re: 2.5 TDi V6 BFC - wałki rozrządu - ich stan, ocena

Postprzez sloniu » 2014-10-13, 21:45

A jaki jest nr tego zaworka oli80? Ja po wymianie hydrauliki u siebie mam jakiś metaliczny klekot w głowicy po stronie pasażera, wydaje mi się jakby nie było smarowania(oleju/ciśnienia oleju) na tej głowicy.
Audi A6 C5 2.5 TDI Q AKE 01' - in use
Audi A6 C5 1,9 TDI AVG 00' - sold
Audi A3 8L 1,8 AGN 96' -sold ;(
Fiat 125p 1,3 74' -still in use ;)
FSM Syrena 0,8 83' -rip
Avatar użytkownika
sloniu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 99
Dołączył(a): 2013-12-10, 16:36
Lokalizacja: Gdynia
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001/02
Imię: Karol

Re: 2.5 TDi V6 BFC - wałki rozrządu - ich stan, ocena

Postprzez oli80 » 2014-10-14, 05:56

Zaworek mam ale nie ma na nim żadnego numeru :cry:
Avatar użytkownika
oli80
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2013-08-11, 22:20
Lokalizacja: Głubczyce
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1998
Imię: Bartek

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości