2,5TDI BAU Problem z ustawieniem kąta wtrysku/brak regulacji

2,5TDI BAU Problem z ustawieniem kąta wtrysku/brak regulacji

Postprzez kamil199402 » 2017-02-17, 19:23

Witam

Posiadam 2,5 TDI BAU 180KM.

Autko ma delikatny problem z odpaleniem tzn trzeba kręcić dość długo. Temat znany jak widzę na forum. Wymieniłem wszystkie filtry .

Zabrałem się za sprawdzenie katu wtrysku. Silnik rozgrzany 90 stopni.

Odczyt:

Late : 2,2 -2,4 BTDC
Early : 15,2 BTDC

Po użyciu poradnika z forum i przestawieniu kata wyniki sa takie :

Late : 1,4 - 1,6 BTDC

(Stojąc przed silnikiem koło "regulacyjne" kręciłem w prawo)
Przestawiając były to delikatne ruchy , po każdej czynności ponowne sczytywanie danych i tak w o to sposób uzyskałem wynik Late 1,4-1,6 BTDC

A z poradnika wynika ze prawidłowo ustawiony kat powinien wynosić na LATE od - 0,5 do - 1.5

A problem jest taki ze nie mam więcej możliwości regulacji . Już jest max w prawa stronę. Wychodzi z tego ze mam kat zbyt późny , tak jak mówiłem kręcąc w prawo parametry malały ale skończyła się regulacja i wynik wyszedł tak jak podawałem wyżej .

Co jest nie tak ze już nie mam możliwości regulacji aby uzyskać domyślne ustawienia?

Czy to jest kwestia przy wymianie rozrządu "nałożenia" tego koła o jeden ząbek dalej .?

Pozdrawiam może ktoś będzie wiedział co działać :)
kamil199402
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 2017-02-16, 15:40
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004

Re: 2,5TDI BAU Problem z ustawieniem kata wtrysku/brak regul

Postprzez Mirooo » 2017-02-17, 19:34

trzeba fizycznie zrzucić pasek :> przestawić koło o ząb w środkowym polu regulacji na fasolce i dalej regulować.
Mirooo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 171
Dołączył(a): 2013-09-04, 06:24
Lokalizacja: Kraj nad Wisłą
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003

Re: 2,5TDI BAU Problem z ustawieniem kąta wtrysku/brak regul

Postprzez storck » 2017-02-20, 11:49

Dokładnie tak jak miro pisze zrzuć pasek o 1 ząbek i wtedy na nowo będziesz miał zakres...
Nie musisz do tego zwalać rozrządu. A czy efekt odpalania się poprawił?

pozdrawiam
storck
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 2017-01-10, 13:05
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Michal

Re: 2,5TDI BAU Problem z ustawieniem kąta wtrysku/brak regul

Postprzez kamil199402 » 2017-02-20, 19:22

Tak odpalanie się poprawiło . Wydaje mi się ze wgl dynamika auta się poprawiła ale to może mi się tylko wydawać-nie wiem czy ma to jakiś związek z katem wtrysku.

Ale jest lepiej z odpalaniem.
Zagospodaruje trochę czasu i przestawię o jeden ząbek i ustawie to już finalnie tak jak powinno to właśnie być :)
kamil199402
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 2017-02-16, 15:40
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość