Witam
Posiadam 2,5 TDI BAU 180KM.
Autko ma delikatny problem z odpaleniem tzn trzeba kręcić dość długo. Temat znany jak widzę na forum. Wymieniłem wszystkie filtry .
Zabrałem się za sprawdzenie katu wtrysku. Silnik rozgrzany 90 stopni.
Odczyt:
Late : 2,2 -2,4 BTDC
Early : 15,2 BTDC
Po użyciu poradnika z forum i przestawieniu kata wyniki sa takie :
Late : 1,4 - 1,6 BTDC
(Stojąc przed silnikiem koło "regulacyjne" kręciłem w prawo)
Przestawiając były to delikatne ruchy , po każdej czynności ponowne sczytywanie danych i tak w o to sposób uzyskałem wynik Late 1,4-1,6 BTDC
A z poradnika wynika ze prawidłowo ustawiony kat powinien wynosić na LATE od - 0,5 do - 1.5
A problem jest taki ze nie mam więcej możliwości regulacji . Już jest max w prawa stronę. Wychodzi z tego ze mam kat zbyt późny , tak jak mówiłem kręcąc w prawo parametry malały ale skończyła się regulacja i wynik wyszedł tak jak podawałem wyżej .
Co jest nie tak ze już nie mam możliwości regulacji aby uzyskać domyślne ustawienia?
Czy to jest kwestia przy wymianie rozrządu "nałożenia" tego koła o jeden ząbek dalej .?
Pozdrawiam może ktoś będzie wiedział co działać