marusz napisał(a):Od czego zacząć poszukiwania?
Profilaktycznie/ dla sprawdzenia:
Rozgrzać silnik do wyższej temp roboczej (min 85*C) i jeszcze raz zalogować:
- statycznie:001, 004
- w nastawach podstawowych :004 (ważne)
temat =>
jak-vagowac-swoje-auto-t1699.html Bardzo możliwe, że kolega ma źle ustawiony kąt wtrysku :
temat dotyczący regulacji kąta wtrysku 2-5-tdi-regulacja-kata-wtrysku-poradnik-t44.html Log 004 przy temp silnika 80*C w logu statycznym 004 kąt wtrysku wynosi 7* ZGMP ( 7 ATDC, Nach OT) czyli jest za późny i tu
prawdopodobnie może tkwić problem.
marusz napisał(a): lecz kopci, nie równo pracuje, nie chce się specjalnie na obroty wkręcać...
Z tematu dotyczącego regulacji kąta wtrysku
Piotruś napisał(a):III.
Kąt "zbyt późny".
Zbyt późno ustawiony kąt wtrysku jest sytuacją patologiczną, powodującą dużo niepożądanych skutków dla silnika i jego osprzętu. Zależnie od kondycji układu wtryskowego możliwe są nastepujące niedogodności:
- utrudniony rozruch (szczególnie zimą)
- duże zadymienie zaleznie od stanu pracy silnika
- odczuwalny ubytek dynamiki
- niekorzystne warunki pracy mechanizmu przestawiacza kąta wtrysku prowadzące do zatarcia tłoka, a nawet uszkodzenia obudowy pompy wtryskowej
- zbedne nagarowanie turbiny i układu wydechowego (katalizatora szczególnie
)
marusz napisał(a):Padło klasycznie na sterownik VP44... Został wysłany do PL na naprawę.
Sam sterownik, czy całość z pompą VP 44 ?