2.7 czy 3.0 tdi?

2.7 czy 3.0 tdi?

Postprzez ziemek » 2014-09-12, 13:55

Witam jestem nowy. Napisałem już jednego posta ale jakoś średnie zainteresowanie:) Czy możecie doradzić co wybrać? 2.7 czy 3.0 tdi? roczniki 2006-2007. jakie są różnice w spalaniu tych dwóch silników? manual czy automat? Z góry dzieki i pozdro
ziemek
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2014-09-12, 09:12
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2005
Imię: kamil

Re: 2.7 czy 3.0 tdi?

Postprzez PiochuPGT » 2014-11-02, 20:54

Witam
Naprawiam auta z silnikami BPP , BMK , ASB, moge sie tylko wypowiedzieć ze najczęściej zawodzą rozrzady w BMK , wydaje mi sie ze ASB jest juz poprawiony ,nigdy nie robilem awaryjnej naprawy rozrzadu w silniku BPP. Tyle ze strony technicznej silniki 3.0 sa znacznie zrywniejsze i po podkreceniu prowadza sie rewelacyjnie. Spalanie zalezy od nogi kierowcy , ja niestety ma dwie pozycje gazu ;) wcisnieta albo puszczone , nie ma posrednich :-D na trasie potrafie jadac 140-160km/h uzyskac spalanie 8.8 z zatankowanego paliwa (nie wskazan MFA) a jezdze quattro BPP z tipem zrobione przez ABT a pozniej sam podkrecilem do 240KM i niecale 500Nm.
Sumujac kupilbym 3.0 zrobil rozrzad i smigal a jezeli nie chcesz inwestowac kup 2.7 i jezdzij wolniej <figielek>
Avatar użytkownika
PiochuPGT
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2014-08-16, 20:21
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2006
Imię: Piotr

Re: 2.7 czy 3.0 tdi?

Postprzez Piotruś » 2014-11-02, 22:38

Ziemek, poszukaj, bo były już na naszym forum takie porównania.

Jedyna "konstrukcyjna" różnica pomiędzy porównywanymi jednostkami dotyczy tylko i wyłącznie skoku tłoka, czym uzyskano różne pojemności SKOKOWE.
Poza tym, w tych samych okresach produkcyjnych wszystkie części mechaniczne silnika, włącznie z elementami napędzającymi rozrząd są identyczne i posiadają te same numery katalogowe części.

Niewielkie (ale naprawdę nieduże) różnice dotyczą niektórych elementów osprzętu oraz sterowania, lecz nie mam szans na tej podstawie wyłonić lidera.
Generalnie można powiedzieć, że silniki 2,7 i 3,0 TDi są po prostu identyczne.

Osobiście byłem właścicielem 3,0TDi (ASB), lecz jestem zwolennikiem 2,7TDi.
Być może dlatego, że są mniej wysilone, lub mniej katowane - o czym wspomniał już Kolega PiochuPGT, rzadziej ulegają poważnym awariom pomimo braku jakiegokolwiek istotnego uzasadnienia technicznego.

Ziemek, ponieważ rynek w lwiej większości jest zalany masą powypadkowego złomu z monstrualnymi przebiegami, na Twoim miejscu bardziej kierowałbym się rzeczywistym stanie technicznym i klarowną historią serwisową niż w sumie subtelną różnicą w pojemności skokowej.

Co do skrzyni biegów również trudno wyłonić lidera. Pod względem użytkowym ja akurat nie wyobrażam sobie jeżdżenia A6'tką bez quattro i automata ale to osobiste preferencje każdego użytkownika.
Technicznie w modelu C6 żaden wybór nie będzie optymalny. Tiptroniki nie są już nie tak trwałe i odporne jak w modelu C5 i trzeba zmieniać bardzo kosztowny olej, zaś transmisje manualne bywają obarczone sypiącymi się kołami dwumasowymi.

PiochuPGT napisał(a):WitamNaprawiam auta

Więc pochwal się, chociaż tak mniej-więcej, skąd jesteś. Forum potrzebuje zaufanych fachowców z potwierdzonymi kompetencjami.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2.7 czy 3.0 tdi?

Postprzez PiochuPGT » 2014-11-12, 21:28

Powalilem swoj wigwam w kujawsko-pom niedaleko bydgoszczy
Avatar użytkownika
PiochuPGT
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2014-08-16, 20:21
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2006
Imię: Piotr

Re: 2.7 czy 3.0 tdi?

Postprzez sllawko » 2016-05-28, 14:58

Piochu możesz dać swój namiar ,jestem też z kuj,pom i mam problem z silnikiem asb 3.0 asb stuka i brak ciśnienia oleju.help,,,,
sllawko
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2016-05-28, 14:47
Model: A6 C6
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI ASB 232KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Slawomir


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości