2,7 Tdi trzęsie silnikiem na wolnych obrotach po awari turbo

2,7 Tdi trzęsie silnikiem na wolnych obrotach po awari turbo

Postprzez Pabloo2016 » 2016-03-14, 19:49

Panowie mam pewien problem, zacznę od początku. Silnik BPP 2,7 TDI. Od pewnego czasu przydymiał mi na niebiesko po wciśnięciu gazu, poźniej już nawet na postotu, oleju trochę sobie brał diagnoza prosta i ewidenta, turbo. Zacząłem się za nim rozglądać lecz ostatnio, tankowałem na stacji (nie gasiłem silnika, co przyczyniło się zapewne do rozbiegania...), podczas włączania do ruchu, dośc dynamicznie z racji sporego ruchu, na trzecim biegu doszło do rozbiegania silnika, zaczał się charakterystyczny dzwięk hydrauliki, obroty zaczeły gwałtownie rosnąć, ale z racji ze miałem wcześniejsze doświadczenia na cieżarówce z rozbieganiem, odrazu zaczałem go dusić hamulcem (zaczeło się to przy około 4 tys obr), obroty nadal rosły, doszly do 6, moze ponad 6 tysiecy wiec wyłączyłem mu zapłon by go definitywnie zdławić, samochód udało mi się zgasić, ale z racji nocy zmuszony byłem spowrotm przekrecić stacyje by nie wylodować w rowie. Silnik zaskoczył ale od tej pory dziwnie pracuje. Rozbieganie i gaszenie hamulcem doprowadziło do poluzowania jednego z przegubów wewnetrzych, przegub dokręciłem ale trzepanie zostało. I tu prośba o pomoc do was, w szególności do Piotra, którego wpisy na tym forum sledze od dłuzszego czasu i uważam za jedynego mechanika któremu oddałbym samochód bez obaw.

Silnik na wolnych obrotach strasznie trzepie, czuć to na lewarku biegów jak i na całym nadwoziu. Po dodaniu gazu trzepanie jak by ustępuje, ale ma tendencje do szarpniecia obrotami gdy proboje utrzymac na jednym poziomie. Błedów nie ma, poza jednym P242F, wyskakuje spręzynka po ok. 30 sekund po przekręceniu stacyjki, niezależnie czy samochód jest na zapłonie czy silnik pracuje. Po skasowaniu bład wraca spowrotem po tym czasie. Przed awaria kilka dni wcześniej kilkukrotnie wyskoczyła mi sprężynka, ale po zgaszeniu i odpaleniu błąd ustawał, trzeba było tylko na zimnym nie schodzić na niskie obroty, z mojej wiedzy raczej nie powodowałby on takich drgań a jedynie spadek mocy który jest wyczuwalny gdy ten błąd wyskoczy.
Dymić dymi, nie jestem w stanie określić czy to turbina, miała tendencje do dymienia jak już pisałem, raczej nie jest to biały dym gryzący ale nie jest to też typowo przepalony olejowy ciemno niebieski, takie coś pomiędzy...
Sprawdzałem korekty dawek i czasy, pięknie nie jest, ale to bylo na zimnym silniku, nie chce by zbyt długo pracował, mimo że chyba nic nie stuka, samo trzepanie nie należy do przyjemnych :/ Zrobię je jeszcze raz i wkleje.

Czy to przeskoczony rozrząd, ewentualnie wtryski? Po wyjęciu dpf jest bez zmian, sprawdzałem czy katalizator nie zabity olejem, ale jest drożny.
Posiadam VCDS, narzędzia, jakieś pojęcie o mechanice mam ale z zamiłowania, nie z zawodu :), może damy rade, chodzi mi by zdiagnozować usterkę, do naprawy bedę szuchał kogoś z obszerną wiedzą no chyba ze problem nie okaże sie trudny. Z góry dziekuje za zainteresowanie tematem.
Pabloo2016
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2016-03-14, 19:23
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2008
Imię: Paweł

Re: 2,7 Tdi trzęsie silnikiem na wolnych obrotach po awari t

Postprzez Piotruś » 2016-03-15, 14:51

Pabloo2016,
od wczoraj zastanawiam się nad opisywanym przez Ciebie problemem ale nic odkrywczego nie przychodzi mi do głowy <mysli> .

Myślę, że nie powinieneś odpalać silnika co najmniej do czasu, aż wstępnie ustalisz czy mechanicznie wszystko jest OK.
Skoro nie ma błędów a silnik szarpie - moim skromnym zdaniem nie ma innej drogi niż podniesienie obu pokryw zaworowych i nadzwyczaj wnikliwa ocena elementów rozrządu oraz hydrauliki.
Raczej ciężko mi uwierzyć, żeby rozrząd przeskoczył w pracującym silniku, ale jeśli weryfikacja sytuacji pod deklami nie przyniesie jednoznacznych wniosków, to nie będzie raczej już innego wyjścia jak sprawdzenie czy faktycznie nie przeskoczyło gdzieś na łańcuchach. Ale to już bardziej obstawiałbym, że stało się to na głównej zębatce wału korbowego niż na wysokości głowic.

Niestety generalnie to chyba wszystko co potrafię wymyślić na odległość :-x .

Ponadto jeśli zamierzasz ratować silnik, moim zdaniem bezapelacyjnie powinieneś gruntownie zweryfikować układ odpowietrzania skrzyni korbowej (potocznie: odma), wymienić turbinę i nie ryzykować następnych emocji.

Błąd od DPF od długiego czasu atakowanego przez nagary niedopalonego oleju silnikowego nie jest niczym dziwnym ale i moim zdaniem nie jest to przyczyna wibracji silnika.

I to chyba wszystko co potrafię powiedzieć na podstawie Twojego opisu, Pabloo2016.
Ubolewam, że niczego odkrywczego Ci nie przekazałem ale po zdarzeniu, którego doświadczyłeś, moim zdaniem innej drogi jak weryfikacja rozrządu, układu korbowo-tłokowego i wreszcie układu smarowania z odpowietrzeniem skrzyni korbowej "po prostu" nie ma.

W razie bardziej szczegółowych pytań oczywiście jestem do Twojej dyspozycji chociaż nie ma żadnej gwarancji, że będę wystarczająco kompetentny aby udzielić trafnych odpowiedzi ... <luzik> .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,7 Tdi trzęsie silnikiem na wolnych obrotach po awari t

Postprzez Piotr.Norbert » 2016-05-17, 02:29

kolego Pabloo,jak Twój silnik?naprawiony ?podzieliłbyś się uwagami dotyczącymi naprawy?jestem ciekaw bo mam podobne objawy i podejrzenie pada na dziurawy tłok,trochę to niedorzeczne ale takie są wnioski,
no i mam pytanko co miałeś na myśli o dokręceniu jednego z przegubów wewnętrznych (o co Ci chodzi?)
Piotr.Norbert
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 75
Dołączył(a): 2016-02-19, 03:31
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Norbert

Re: 2,7 Tdi trzęsie silnikiem na wolnych obrotach po awari t

Postprzez Bartek68 » 2016-05-23, 00:52

Witam, to jest silnik w który ja celuję. Pablo czy Twój A6 Rocznik 2008 ? a jaki przebieg ? czy rzetelnie serwisowany ? Pozdrawiam
Bartek68
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2016-05-21, 02:27
Model: A6 C6
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości