2.7T AJK problem z przepływomierzem

2.7T AJK problem z przepływomierzem

Postprzez Michael1108 » 2017-12-05, 18:22

Witam wszystkich.
Specjalnie założyłem konto, żeby móc poszukać pomocy na problem, który mam w swoim Audi.

1999 Audi A6 silnik AJK 2.7T 230km, tiptronic, quattro.

Jakiś już czas temu miewałem problem z przepływomierzem. Obroty falowały. Auto gasło. Przy dodaniu gazu, po dojściu do ponad 2000 obr/min odcina zapłon i strzela z wydechu.
Po odłączeniu wtyczki przepływomierza auto jedzie w miare normalnie, ma mniej mocy ale jedzie. Lecz palą się żarówki ESP i ABS.
Przyczyne znalazłem.
Okazało się, że wtyczka była w środku troche połamana i styki nie łączyły.

Kupiłem nową wtyczke z kablem, uciąłem starą wraz z około 20cm kabli. Połączyłem kable. Zamontowałem nową wtyczke (tak samo jak starą).
Kupiłem nowy oryginalny przepływomierz Boscha, z serwisu Audi w Niemczech. (sprawdzony, działający)

Wszystko podłączyłem i dalej to samo.

VAG pokazuje 2 błędy: (przy podłączonej wtyczce)
16487 Przepływomierz - za wysokie napięcie
18265 Błędna wiadomość z ECU

-Po odłączeniu wtyczki
16486 Przepływomierz - za niskie napięcie.

Sprawdziłem kompresorem szczelność dolotu. Wszystko trzyma mocno.

Sprawdziłem kable do wtyczki przepływomierza miernikiem:
PIN 2 + dotknięcie gdzieś masy, mam napięcie takie jak na akumulatorze. Około 13,8V
PIN 4 + dotknięcie masy, mam około 5,00V
PIN 5 tutaj napięcie rośnie wraz z dodawaniem gazu.
PIN 3 jest masą
Wiąc zbadałem miernikiem napięcie między
Pinami 2 i 3, a także 4 i 3
W obydwu przypadkach brak reakcji, tj. 0V
Wiem, że w tym przypadku powinno być napięcie akumulatora a w drugim około 5 V.
Wychodzi na to, że z kablem numer 3 (MASA) coś jest nie tak.
Wszystkie Bezpieczniki sprawdzone, brak problemów.

Gdzie szukać przyczyny tego problemu? Może jakiś przekaźnik? Proszę o poradę albo pomysły. Może ktoś też już tak miał.
Dziękuje za wczasu.
Michał
Michael1108
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2017-12-05, 17:52
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7 AJK 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Michał

Re: 2.7T AJK problem z przepływomierzem

Postprzez bendzji » 2017-12-06, 13:44

Możesz podać kolory kabli dla pewności i w jaki pinie są

A próbowałeś podpiąć masę z innego punktu na próbę?
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: 2.7T AJK problem z przepływomierzem

Postprzez bendzji » 2017-12-07, 11:25

Aha ten pin 3 jest podpięty pod pin 27 ECU , sprawdź to
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: 2.7T AJK problem z przepływomierzem

Postprzez Michael1108 » 2017-12-23, 11:32

Dzięki Wam bardzo.
Kabelek od masy był w środku przerwany. Wymiana na nowy pomogła. Z nowym przepływomierzem auto śmiga aż miło. Pozdrawiam
Michael1108
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2017-12-05, 17:52
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.7 AJK 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Michał


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości