3.0 ASN + lpg - wypadanie zapłonów.

3.0 ASN + lpg - wypadanie zapłonów.

Postprzez nie pamietam 82 » 2015-05-21, 16:09

Witam.

Kupując auto wiedziałem, że w tych silnikach jest problem z wypadaniem zapłonów i z tego też powodu cewki są/były objęte "akcją serwisową".
Przy wysokich obrotach pow. 5k rpm mrygał mi "check" - odczyt - wypadanie zapłonu cyl. 2 i 4 . Zakupiłem cewki Beru, wymieniłem - wszystko było OK.

Od kilku dni check mryga częściej, nawet przy spokojniej jeździe. Ostatnio nawet nie zgasł :| . Odczyt - wypadanie cyl. 1,2 i 3.
Jest to obojętne czy jeżdżę na Pb czy na lpg. Gaz regulowanył/sprawdzany dwukrotnie - wszystko OK.
Świece wymienione zaraz po zakupie auta (jakieś pół roku temu) na NGK Laser Line (jednoelektrodowe) . I wydaje mi się, że z tymi świecami waśnie dałem (delikatnie mówiąc) dupy :| .
Czterech mechaników rozłożyło ręce, dwóch z nich stwierdziło, że jeżeli jest lpg to nawet się nie podejmują szukania przyczyny, trzeci oświadczył, że też miał podobny problem ale sobie z nim poradził sprzedając auto :| . Czwarty natomiast zaczął właśnie od świec.
Zamówiłem dzisiaj 6 nowych/innych świec dedykowanych do ASN'ów - do wyboru miałem :
1. Bosch F7 LTCR
2. NGK BKR6EKUB

Wybrałem NGK.
Rzecz jasna przed zmianą świec sprawdzę czy odstęp elektrod wynosi 0,8 mm.

Jeżeli to nie pomoże to macie jakieś inne pomysły?
Czytam i czytam i piszą o sprawdzeniu drożności katalizatorów, czujniku wysokich obrotów, sondach, cewkach no i świecach.
Cewki raczej wykluczam, zobaczę co będzie po zmianie świec.

Na dzień dzisiejszy ciężko mi powiedzieć czy i jaką auto ma moc (nie mam porównania z drugim 3.0). Wydaje mi się jednak, że stać go na więcej.

Proszę o podpowiedzi i (ewentualnie jeżeli jest potrzeba) w jakich grupach zlogować motor.

btw, w jaki sposób sprawdzić drożność układu wydechowego?

Pozdrawiam.

Wysłane dzięki Tapatalk.
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: 3.0 ASN + lpg - wypadanie zapłonów.

Postprzez Andi » 2015-05-21, 21:39

Witam ,jezeli auto jest na gazie -sprawdz czy instalacja nie rozjezdza swoimi mapami komputera benzyny ( moze sie tak dziac "wypadanie zaplonow" ,jezeli mapy gazaowe sa za bogate lub ubogie w stosunku do benzynowych, lub jezeli jest problem z wtryskiwaczami gazowymi --ich dawkowaniem). Najprosciej --> wylacz gaz z przycisku ,zdejmij kleme na pre minut i podlacz spowrotem ( w miare mozliwosci wykasuj wszystkie bledy)
i jezdzij przez caly dzien tylko na benzynie --> sprawdz czy bedzie wypadanie zaplonow. <okok>
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Re: 3.0 ASN + lpg - wypadanie zapłonów.

Postprzez nie pamietam 82 » 2015-05-22, 06:23

Jeżeli chodzi o pokrycie map pb/lpg to jest idealne .
Myk ze skasowaniem błędów i jazdą tylko na pb też przerabiany kilkukrotnie (ale bez ściągania klemy) .
To samo sugerował mi wczoraj "nowy" mechanik, u którego byłem - "zmień świece na takie jakie MUSZĄ być w tym silniku i jeździj tydzień na samej pb" . Świece wymienię w przyszłym tygodniu - zobaczymy co będzie .
Przypomnę, że autko stało ponad pół roku "pod płotem" zanim je kupiłem i szczerze mówiąc obudowy wtrysków gazowych zaczęły się delikatnie już utleniać (instalacji niedawno minął okres gwarancji także stara nie jest i wiele km też nie zrobiła) . Gazownik stwierdził, że nie mam powodów do zmartwień skoro żadnych błędów komputer gazowy nie zgłasza i wg. niego z lpg problemów nie ma.
Jednak nie jestem pewien czy właśnie te wtryski nie robią mi jakiegoś zwarcia przypadkiem (?) . Poczyszcze je we własnym zakresie... .
Kości i wtyczki ECU potraktowane contact sprayem .
Wczoraj czyściłem podszybie (auta jeszcze nie odpalałem) także skasuję błędy i pojeżdżę tylko na pb jednak... ten wydech nie daje mi spokoju.
Przy wymienie świec sprawdzę jeszcze jak tam sondy się mają ;-) .

Dzięki Andi ;-) .
Pozdrawiam.


Wysłane dzięki Tapatalk.
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: 3.0 ASN + lpg - wypadanie zapłonów.

Postprzez bendzji » 2015-05-22, 07:05

Rozrząd z wariatorami ustawiony dobrze?
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: 3.0 ASN + lpg - wypadanie zapłonów.

Postprzez nie pamietam 82 » 2015-05-22, 07:29

Rozrząd robiony jeszcze za poprzednika - problemów z wypadaniem nie było . Tzn. były "walnięte" te dwie cewki na 2 i 4 cyl. , które wymieniłem.

Wysłane dzięki Tapatalk.
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: 3.0 ASN + lpg - wypadanie zapłonów.

Postprzez nie pamietam 82 » 2015-05-29, 16:51

Przed wymianą świec sprawdzone błędy:

uploadfromtaptalk1432914258356.jpg


Świece wymienione na :

uploadfromtaptalk1432914114006.jpg


Sprawdzone ciśnienie :
1 - 8,8
2 - 8,8
3 - 9
4 - 10
5 - 10
6 - 10,5

(po pomiarach podejrzenie padło na źle ustawiony rozrząd)

Oznaczone i przełożone cewki z cyl. 1,2,3 na cyl. 4,5,6 .

Jazda próbna - te same błędy :| (wypadanie 1,2,3) .

Diagnoza - rozrząd do poprawy. Problem - brak blokad do ASN'a (kupić blokady za 800zł /cena podana przez mechanika/ to tak średnio mi się teraz uśmiecha) .
Pasuje coś z innych silników? Będę szukał u kogoś.

Jakieś sugestie/pomysły?

[+]

Znalazłem takie ło :arrow: http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-audi-3-0-v6-30v-a4-a6-a8-asn-bbj-i5108283800.html
<mysli> , warte to coś ? Da radę ?

Poszukam u lokalnych mechaników, jeżeli nie znajdę to będę zmuszony zakupić sobie takie dwie "podkowy" :roll: . Może ma ktoś z Was pożyczyć ?

Oddam z nawiązką :arrow: <piwosz> <piwosz> <piwosz> <piwosz> <piwosz> <piwosz> ;)

<luzik>
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: 3.0 ASN + lpg - wypadanie zapłonów.

Postprzez nie pamietam 82 » 2015-06-01, 16:49

Znalazłem! Mój "stary" mechanik ma blokady do 3.0 więc umowiłem się za 1,5tyg na sprawdzenie i ew. doregulowanie rozrządu. Wystraszył mnie delikatnie - mówiąc, że to mogą być równie dobrze wypalone gniazda zaworowe :| .
Lpg ma trochę ponad 2 lata i nastukana jest na nim śmieszna ilość km .

Czy poprawne ustawienie wariatorów znajdę w "danych regulacyjnych" ?

Wysłane dzięki Tapatalk.
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: 3.0 ASN + lpg - wypadanie zapłonów.

Postprzez bendzji » 2015-06-01, 17:32

Co to dane regulacyjne?

Na pewno ustawienie można sprawdzić w blokach pomiarowych - chyba 093
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: 3.0 ASN + lpg - wypadanie zapłonów.

Postprzez nie pamietam 82 » 2015-06-01, 18:04

bendzji napisał(a):Co to dane regulacyjne?


Inter-Data Audi.



Wysłane dzięki Tapatalk.
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: 3.0 ASN + lpg - wypadanie zapłonów.

Postprzez m4n77 » 2015-06-11, 09:40

Adrian 8.8bara na cylinder to nie za mało???
od-m4n77-lublin-t2547.html -- zapraszam do oceniania, komentowania, słowa krytyki :)
Avatar użytkownika
m4n77
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 314
Dołączył(a): 2014-11-08, 15:09
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8 AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: Bartek

Re: 3.0 ASN + lpg - wypadanie zapłonów.

Postprzez nie pamietam 82 » 2015-06-11, 10:28

Właśnie dlatego podejrzenie padło na rozrząd.
9 to minimum .
Ciśnienie ma się zawierać między 10-14 z tego co pamiętam.
W przyszłym tyg. to ogarnę - dam znać.

Wysłane dzięki Tapatalk.
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: 3.0 ASN + lpg - wypadanie zapłonów.

Postprzez m4n77 » 2015-06-11, 11:24

Dokładnie, ok 14-15barów było ciśnienie nominalne, z jakim auto wyjeżdzało z salonu, optymalnie to 10-12barów, poniżej 10barów zaleca się remont :P
od-m4n77-lublin-t2547.html -- zapraszam do oceniania, komentowania, słowa krytyki :)
Avatar użytkownika
m4n77
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 314
Dołączył(a): 2014-11-08, 15:09
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8 AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: Bartek

Re: 3.0 ASN + lpg - wypadanie zapłonów.

Postprzez nie pamietam 82 » 2015-07-04, 06:39

Tak więc - autko wczoraj odebrałem.
Ustawiony na blokadach i wymieniony kpl rozrząd, wymieniony kompresor klimatyzacji i linki od "ręcznego".
Sprawdzone i poprawione (psik psikiem) połączenia elektryczne ze sterownikiem silnika i sterownikiem lpg.

Kompresja wróciła do poziomu między 11 a 12 atmosfer na wszystkich cylindrach.

Dotychczasowe błędy jak narazie nie wracają (i oby tak zostało) ;-) .

Pozdrawiam.



Wysłane dzięki Tapatalk.
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości