3.0TDi 233KM Ciężko odpala na rozgrzanym silniku, wtryski

3.0TDi 233KM Ciężko odpala na rozgrzanym silniku, wtryski

Postprzez andrev2222 » 2019-10-22, 15:51

Witam oto logi z mojego samochodu, A6 C6 silnik 3.0Tdi 2006r., silnik ASB 233KM:
Screen z biegu jałowego, bloki 13 i 14, na rozgrzanym silniku:
Obrazek
Screen z biegu jałowego, bloki 72, 73, 74, 75, 76, 77:
Obrazek
Obrazek
Silnik na ciepłym czasem nie chce zapalić, trzeba kręcić z 30-40 sekund, czasem nawet po minucie nie chce załapać, czy korekcja na 6 cylindrze i stan wtrysku na 6 cylindrze może mieć znaczenie?
Dodam, że na zimnym pali praktycznie idealnie, zawsze po 2-3 sekundach łapie i pracuje jak trzeba, tylko przez 2-3 sekundy słychać jak szeleści łańcuch rozrządu, ale poza tym jest ok. nie ma falowania obrotów, nie ma spadku mocy.
Jedynie na ciepłym, kiedy zgasimy i poczekamy ok. 15 minut bardzo ciężko pali, trzeba kręcić 30-60 sekund..., jak wspomniałem powyżej...
Jak można ocenić stan wtrysków według powyższych logów?
Chyba, że objawy nie pasują do wtrysków, gdzie wtedy szukać przyczyny, pod komputerem wyrzuca tylko błąd poduszki silnika i jednej świecy żarowej, więc nic, co mogło by być związane z odpalaniem na ciepłym silniku.
andrev2222
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2019-10-22, 15:43
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI ASB 232KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2006

Re: 3.0TDi 233KM Ciężko odpala na rozgrzanym silniku, wtrysk

Postprzez zibi06 » 2019-10-22, 23:26

andrev2222 napisał(a):Jak można ocenić stan wtrysków według powyższych logów?


:arrow: sprawdzanie-3-0tdi-t6384.html#p81021

andrev2222 napisał(a):Screen z biegu jałowego, bloki 13 i 14,

Dodatkowo podobno wartości rzędu +1,5 oznaczają wtrysk zapchany w 100% a rzędu - 1,5 wtrysk bez iglicy .

Ale w wielu archiwalnych tematach/postach (Tu i innych forach) przeczytasz, że najbardziej miarodajną oceną kompleksowa diagnostyka/ocena w realu..
Kiedyś Piotruś klarował mi jak chłop krowie na rowie, że diagnostyka wtrysków to nie same wartości z vas , czy ze stołu pomiarowego, ale kompleksowa ocena silnika. Ja już to przerobiłem na sobie i wiem, że gość miał rację :)

AD 2011
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: 3.0TDi 233KM Ciężko odpala na rozgrzanym silniku, wtrysk

Postprzez andrev2222 » 2019-10-23, 05:56

Słyszałem o tych wartościach +1.5 i -1.5 w blokach 13 i 14, że to już wtryski w bardzo kiepskiej kondycji, pomimo tego, że tolerancja jest chyba od -2.5 do +2.5 i tu zdania są podzielone, podpowiadają, że trzeba wziąć pod uwage również bloki 72-77, które u mnie wyglądają całkiem nieźle, poza drugą wartością i na pewno nie na 6 wtrysku, jak sugeruje kanał 014, bo według kanałów 072-077, wtrysk na 6 cylindrze jest najlepszy!?
Dlatego piszę o objawach, bo gdyby nic się nie działo nie musiał bym się zagłębiać w temat diagnostyki.
W moim przypadku ewidentnie coś się dzieje, bo kręcenie rozrusznikiem przez ok. minutę, zanim odpali, na rozgrzanym silniku, pomijając to, jak w tyłek dostaje rozrusznik, nie wróży niczego dobrego
andrev2222
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2019-10-22, 15:43
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI ASB 232KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2006

Re: 3.0TDi 233KM Ciężko odpala na rozgrzanym silniku, wtrysk

Postprzez andrev2222 » 2019-10-27, 10:38

Udało mi się nagrać film jak wygląda ciśnienie paliwa przy odpalaniu na rozgrzanym silniku:
https://youtu.be/QluXFJRDTxc
Widać więc, że nie może nabić odpowiedniego ciśnienia. Przy jeszcze dłuższym kręceniu rozrusznikiem, w końcu ciśnienie osiągnie ok. 150 bar i silnik odpali.
Poza tym jeździ tak jak trzeba, ma moc, nie falują obroty, wszystko jest ok
Ktoś może by coś podpowiedział, bo nie mam już siły do tego samochodu
andrev2222
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2019-10-22, 15:43
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI ASB 232KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2006


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości