Kramerko napisał(a):1. Czyszenie DPF-a specjalistycznym urządzeniem i środkami chemicznymi do tego przeznaczonymi
Ostateczna ostateczność przynosząca zazwyczaj krótkotrwały efekt jeżeli użytkownik nie zacznie chociażby sporadycznie stwarzać warunki do aktywnej regeneracji filtra.
Regeneracja aktywna = regeneracja wzbudzona przez sterownik silnika (ECU).
Kramerko napisał(a):2. Wycięcie i niby programowe wyłączenie
Kramerko, filtr cząstek stałych generalnie nie jest niczym dobrym, ani dla właściciela samochodu ani nawet dla środowiska naturalnego, a już szczególnie uwzględniając ogólny bilans zawierający koszty produkcji, logistyczne oraz te, że oczyszczenie wymusza zwiększone zużycie paliwa, a więc i dodatkowe obciążenie środowiska ... .
Niemniej, z czysto technicznych powodów, jeżeli już DPF został w samochodzie zabudowany fabrycznie należy uczynić wszystko aby tam pozostał.
O ile nie jest skomplikowana czynnością fizyczne wyeliminowanie filtra z samochodu, o tyle już samo pojęcie "wyłączenia programowego" jest bardzo poważnym nadużyciem ... .
Chodzi o to, że żaden (absolutnie żaden) (pseudo)tuner nie dysponuje pełnym zestawieniem różnic/zmian wynikających z obecności DPF'a w samochodzie, dlatego nie daj nigdy wiary w to, że ktoś potrafi w 100% wyeliminować obsługę filtra ze strony ECU ... .
Jeszcze gorzej, gdy ktoś ośmiela się mówić o programowym odłączeniu filtra przy pomocy największego dziadostwa jakie może istnieć, czyli programem ECU-Safe, który powoduje, że sterownik "nie widzi" błędów wynikających z anomalii w obsłudze filtra ale także tych "normalnych" - od silnika
Mało tego - tunerzy cechujący się wyższym (od przeciętnej) stopniem wtajemniczenia - dokonując silnych modyfikacji - wcale nie likwidują DPF'ów, tylko uwzględniają (skutecznie) ich obecność w samochodzie. Wnioski raczej oczywiste nasuwają się same ... .
Jeszcze jedną przeciwnością dyskwalifikującą usuwanie filtra DPF jest aspekt prawny, ponieważ taka samowolka powoduje, że samochód staje się niezgodny z homologacją typu.
Rzadko ale jednak może się zdarzyć, ze konsekwencje administracyjne mogą okazać się wielokrotnie bardziej kosztowne niż prawidłowa obsługa i eksploatacja DPF ... .
Kramerko napisał(a):3. Założenie emulatora
Kiedyś było to druciarstwo takie samo (lub nawet gorsze) od fizycznej eliminacji filtra i "wyłączenia programowego".
Aktualnie (gdzieś tak od ok. dwóch lat) porządne emulatory rewelacyjnie udają sprawny DPF - skutecznie "oszukując" sterownik ECU. Na pewno jest to lepsze rozwiązanie dla osób, które z różnych względów nie chcą (lub nie mogą) całkowicie pozbywać się DPF (w kontekście administracyjnym) ale sam filtr przestał już działać i należało go wymienić (lub usunąć).
To tyle "tytułem wstępu". Jeżeli coś rodzi Twoje pytania lub wątpliwości - wal jak w dym.