3,TDI BMK usuniecie DPF-a - Zapytanie

3,TDI BMK usuniecie DPF-a - Zapytanie

Postprzez Kramerko » 2013-06-29, 12:54

Witam.
Samochód znajomego ale jestem zainteresowany kupnem.
Auto w dużej części wykorzystywane w mieście lub na krótkich odcinkach. Z tego powodu często samoczynne wypalanie nie dobiegało do końca (znajomy mądry ale po szkodzie). Na warsztacie wszystko sprawdzono, przeczyszczono jakieś rurki, przeprowadzono wymuszone wypalanie.
Jakiś czas był spokój i znowu powrót do przeszłości. Minimalnie zwiększa się poziom oleju.
Wtryskiwacze są wymienione na nowe (żadna okazja, nowsze ale dedykowane do BMK)
Jako że ze wzgledu na koszty wymiana DPF-a na nowy nie jest jeszcze brana pod uwagę więc zaproponowano wycięcie DPF-a i jego programowe wyłączenie.. Jako potencjalny nowy właściciel poszukałem trochę informacji dotyczącej tej czynności i jestem do tego nieufnie nastawiony.
Znalazłem opcje:
1. Czyszenie DPF-a specjalistycznym urządzeniem i środkami chemicznymi do tego przeznaczonymi
2. Wycięcie i niby programowe wyłączenie
3. Założenie emulatora

Zakładając że pkt 1 nie przyniesie oczekiwanego skutku proszę o sugestie/poradę dotyczącą pkt 2 i 3 Z góry dziękuję
Kramerko
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 2013-06-06, 20:54
Lokalizacja: Małopolskie
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Grzegorz

Postprzez Piotruś » 2013-06-29, 15:03

Kramerko napisał(a):1. Czyszenie DPF-a specjalistycznym urządzeniem i środkami chemicznymi do tego przeznaczonymi

Ostateczna ostateczność przynosząca zazwyczaj krótkotrwały efekt jeżeli użytkownik nie zacznie chociażby sporadycznie stwarzać warunki do aktywnej regeneracji filtra.
Regeneracja aktywna = regeneracja wzbudzona przez sterownik silnika (ECU).

Kramerko napisał(a):2. Wycięcie i niby programowe wyłączenie

Kramerko, filtr cząstek stałych generalnie nie jest niczym dobrym, ani dla właściciela samochodu ani nawet dla środowiska naturalnego, a już szczególnie uwzględniając ogólny bilans zawierający koszty produkcji, logistyczne oraz te, że oczyszczenie wymusza zwiększone zużycie paliwa, a więc i dodatkowe obciążenie środowiska ... .

Niemniej, z czysto technicznych powodów, jeżeli już DPF został w samochodzie zabudowany fabrycznie należy uczynić wszystko aby tam pozostał.
O ile nie jest skomplikowana czynnością fizyczne wyeliminowanie filtra z samochodu, o tyle już samo pojęcie "wyłączenia programowego" jest bardzo poważnym nadużyciem ... .
Chodzi o to, że żaden (absolutnie żaden) (pseudo)tuner nie dysponuje pełnym zestawieniem różnic/zmian wynikających z obecności DPF'a w samochodzie, dlatego nie daj nigdy wiary w to, że ktoś potrafi w 100% wyeliminować obsługę filtra ze strony ECU ... .
Jeszcze gorzej, gdy ktoś ośmiela się mówić o programowym odłączeniu filtra przy pomocy największego dziadostwa jakie może istnieć, czyli programem ECU-Safe, który powoduje, że sterownik "nie widzi" błędów wynikających z anomalii w obsłudze filtra ale także tych "normalnych" - od silnika :shock: !!

Mało tego - tunerzy cechujący się wyższym (od przeciętnej) stopniem wtajemniczenia - dokonując silnych modyfikacji - wcale nie likwidują DPF'ów, tylko uwzględniają (skutecznie) ich obecność w samochodzie. Wnioski raczej oczywiste nasuwają się same ... .

Jeszcze jedną przeciwnością dyskwalifikującą usuwanie filtra DPF jest aspekt prawny, ponieważ taka samowolka powoduje, że samochód staje się niezgodny z homologacją typu.
Rzadko ale jednak może się zdarzyć, ze konsekwencje administracyjne mogą okazać się wielokrotnie bardziej kosztowne niż prawidłowa obsługa i eksploatacja DPF ... .

Kramerko napisał(a):3. Założenie emulatora

Kiedyś było to druciarstwo takie samo (lub nawet gorsze) od fizycznej eliminacji filtra i "wyłączenia programowego".
Aktualnie (gdzieś tak od ok. dwóch lat) porządne emulatory rewelacyjnie udają sprawny DPF - skutecznie "oszukując" sterownik ECU. Na pewno jest to lepsze rozwiązanie dla osób, które z różnych względów nie chcą (lub nie mogą) całkowicie pozbywać się DPF (w kontekście administracyjnym) ale sam filtr przestał już działać i należało go wymienić (lub usunąć).

To tyle "tytułem wstępu". Jeżeli coś rodzi Twoje pytania lub wątpliwości - wal jak w dym.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez Kramerko » 2013-08-01, 18:05

Witam po czasie.
Piotruś napisał(a):Ostateczna ostateczność przynosząca zazwyczaj krótkotrwały efekt jeżeli użytkownik nie zacznie chociażby sporadycznie stwarzać warunki do aktywnej regeneracji filtra.
Regeneracja aktywna = regeneracja wzbudzona przez sterownik silnika (ECU).

DPF po czyszczeniu, znajomy zmienił podejście do użytkowania i ociąga się ze sprzedażą, więc trochę się rozglądałem/rozglądam..
Piotruś napisał(a):To tyle "tytułem wstępu". Jeżeli coś rodzi Twoje pytania lub wątpliwości - wal jak w dym.

Możesz mi wyjaśnić co oznacza informacja o przygotowaniu/przystosowaniu do założenia DPF-a ? Jakie są różnice w silnikach z DPF-em i bez ? Znalazłem tylko info że w silniku "bez" jest inne ECU ( 1MB ?). Czy coś jeszcze ? Pytam ponieważ zastanawiam się nad "odwrotnością" czyli czy usuwając DPF-a i zamieniając ECU (2MB ?) będzie ok ?
Według mnie to trochę zbyt proste ale żeby nie błądzić czasami lepiej zapytać :)..
Kramerko
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 2013-06-06, 20:54
Lokalizacja: Małopolskie
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Grzegorz

Postprzez Piotruś » 2013-08-02, 07:52

Kramerko napisał(a):Piotruś napisał/a:

To tyle "tytułem wstępu". Jeżeli coś rodzi Twoje pytania lub wątpliwości - wal jak w dym.

Możesz mi wyjaśnić co oznacza informacja o przygotowaniu/przystosowaniu do założenia DPF-a ?

Muszę sobie odświeżyć pamięć i na spokojnie przejrzeć materiały serwisowe. Wiem, ze kiedyś udało mi się to odgrzebać, więc myślę, ze i tym razem się uda ... .

Kramerko napisał(a):Znalazłem tylko info że w silniku "bez" jest inne ECU ( 1MB ?). Czy coś jeszcze ? Pytam ponieważ zastanawiam się nad "odwrotnością" czyli czy usuwając DPF-a i zamieniając ECU (2MB ?) będzie ok ?


Wymiana ECU w modelu C6 nie jest taką prostą sprawą, bo taki sterownik trzeba dopisać do samochodu (a dokładniej szereg komponentów trzeba dopisać do ECU), a tutaj pojawia się problem z CP (ochroną komponentów), więc operacja jest do zrobienia raczej tylko w ASO (pomijam nielicznych magików z poza ASO, bo generalnie zagrożeń jest dużo i strach o całe auto ogromny....) .
Zdobycie zaś legalnego ECU akurat "w wersji" ściśle dopasowanej do Twojego auta - nie czarujmy się - graniczy z cudem ... .

Czy istnieje możliwość sprzętowej "przeróbki" ECU dostosowanego do DPF na ECU jedynie przygotowane do DPF - nie wiem, bo generalnie jestem zadeklarowanym wrogiem takich kombinacji i Tobie też szczerze odradzam.
Co prawda nawiązałem niedawno znajomość ze szpecem od sterowników wszelkiej maści ale jeszcze nie poruszałem z nim zagadnienia DPF. Może kiedyś ... wtedy napiszę ... .
Póki co proponuję prawidłową i regularną obsługę samochodu oraz przynajmniej sporadyczne umożliwienie aktywnej regeneracji filtra - a problemy z tą częścią odejdą w niepamięć. W ostateczności sugeruję Ci emulator z oprogramowaniem np. z ... Politechniki Gliwickiej :-o :-D

PS:
Gdyby wpadł tu jakiś pseudotuner dowiedziałbyś się, że wycięcie DPF'a nie przedstawia żadnego problemu, a kilka prostych sztuczek w ECU to dla niego chleb powszedni więc te wszystkie kombinacje dla typka tego rodzaju nie są potrzebne ... :shock: .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez Kramerko » 2013-08-02, 10:36

Piotruś, dziękuję za informacje. Wiem że trochę "kombinuję" z zapytaniami szukając "innych" (niefachowych) rozwiązań. Jestem zainteresowany kupnem A6C6 3,0 tdi z 2005-06 roku ale trochę jestem przerażony pewnymi (w zasadzie uznawane za obligatoryjne) dodatkowymi kosztami eksploatacyjnymi np. wymiana "wadliwych/ gorszych" wtryskiwaczy ( jeżeli nie były wymieniane) których żywotność jest różna..
Kramerko
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 2013-06-06, 20:54
Lokalizacja: Małopolskie
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Grzegorz

Postprzez Piotruś » 2013-08-02, 22:15

Kramerko napisał(a):Jestem zainteresowany kupnem A6C6 3,0 tdi z 2005-06 roku ale trochę jestem przerażony pewnymi (w zasadzie uznawane za obligatoryjne) dodatkowymi kosztami eksploatacyjnymi np. wymiana "wadliwych/ gorszych" wtryskiwaczy ( jeżeli nie były wymieniane) których żywotność jest różna..

Kramerko, a nie uważasz, że potężne pieniądze, które z dużym prawdopodobieństwem będziesz zmuszony zainwestować w uzdrowienie BMK - lepiej od razu przeznaczyć na zakup autka z silnikiem ASB ?!
Moim zdaniem końcowy bilans wydaje się jednoznacznie bardziej korzystny dla samochodu młodszego o te 2 - 3 lata od BMK ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości