A3 1.9 TDI 90 KM AGR

Wszystko o diagnostyce nie koniecznie powiązane z marką Audi.

A3 1.9 TDI 90 KM AGR

Postprzez Andzin » 2013-12-09, 17:17

Witam!!!

Zwracam się z prośba o ocenę logów.A3 nie moja tylko brachola,jest to nowy nabytek więc będzie wymieniany rozrząd,filtry itd.
Chciałbym abyście rzucili okiem czy jeszcze coś należało by przy tej okazji zrobić.Dodam że troszkę musi pokręcić jak jest ciepły,aby zapalić tak ze 3 obroty wałem.
Poza tym wszystko wskazuje że nie ma innych problemów.Ale to dopiero w dynamicznych się okaże.
Na początek

Statyczne:

(000) http://vaglog.rtnet.pl/andzin02_152050.html
(001) http://vaglog.rtnet.pl/andzin02_152048.html
(003) http://vaglog.rtnet.pl/andzin02_152058.html
(004) http://vaglog.rtnet.pl/andzin02_152055.html
(007) http://vaglog.rtnet.pl/andzin02_152056.html
(011) http://vaglog.rtnet.pl/andzin02_152059.html
(013) http://vaglog.rtnet.pl/andzin02_152047.html

oraz B.S.
(000) http://vaglog.rtnet.pl/andzin02_152086.html
(003) http://vaglog.rtnet.pl/andzin02_152060.html
(004) http://vaglog.rtnet.pl/andzin02_152052.html
(011) http://vaglog.rtnet.pl/andzin02_152057.html

Wszelkie sugestie mile widziane :>
Avatar użytkownika
Andzin
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 104
Dołączył(a): 2013-06-21, 22:06
Lokalizacja: Turek
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Imię: Andrzej

Postprzez zibi06 » 2013-12-09, 22:51

Andzin napisał(a):Dodam że troszkę musi pokręcić jak jest ciepły,aby zapalić tak ze 3 obroty wałem.

Andzin, patrząc w Bs-a 000 może to wynikać z ustawienia początku kąta wtrysku.U Ciebie jest w granicach 035-038 a jeżeli się nie mylę powinien być w przedziale 49-54 ( poniżej 49 jest opóźniony, powyżej 54 jest przyspieszony)
Andzin napisał(a):jest to nowy nabytek więc będzie wymieniany rozrząd,filtry itd.

Rozrząd będzie wymieniał mechanik czy we własnym zakresie ? W silniku AGR (również ALH, AHF, ASV) początek kąta wtrysku ustawia się przez "przesunięcie rozrządu" ponieważ pompa jest nieruchoma a przestawia się koło zębate pompy.
Np w AFN-ie przesuwa się pompę a rozrząd jest nieruchomy. Dodatkowo w AGR dużo łatwiejszy jest dostęp do śrub koła zębatego pompy (np w stosunku do AFN).
Andzin napisał(a):Poza tym wszystko wskazuje że nie ma innych problemów.

Z powyższych logów wynika że raczej nie powinno. Profilaktycznie przejrzyj wszystkie wężyki (może warto co niektóre wymienić ;-) ) i ich połączenia.
Andzin napisał(a):Ale to dopiero w dynamicznych się okaże.

Warto pokazać (ale może po wymianie rozrządu, filtrów ;-) ).

Wszelkie sugestie mile widziane :>

Oczywiście również inne :)
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez Andzin » 2013-12-09, 23:35

zibi06,

Andzin, patrząc w Bs-a 000 może to wynikać z ustawienia początku kąta wtrysku.U Ciebie jest w granicach 035-038 a jeżeli się nie mylę powinien być w przedziale 49-54 ( poniżej 49 jest opóźniony, powyżej 54 jest przyspieszony)


Po jakiejś tam lekturze też tak mi się wydawało,ale lepiej dopytać niż być niepewnym.A że rozrząd będzie wymieniany w tym tygodniu to i tak będzie trzeba doregulować.

Rozrząd będzie wymieniał mechanik czy we własnym zakresie ? W silniku AGR (również ALH, AHF, ASV) początek kąta wtrysku ustawia się przez "przesunięcie rozrządu" ponieważ pompa jest nieruchoma a przestawia się koło zębate pompy.
Np w AFN-ie przesuwa się pompę a rozrząd jest nieruchomy. Dodatkowo w AGR dużo łatwiejszy jest dostęp do śrub koła zębatego pompy (np w stosunku do AFN).


Jako że lubię sobie trochę pobrudzić ręce to myślę że ogarnę to sam.Mam nadzieję że dam sobie radę.Skoro moja babcia po mojej wymianie jeździ to myślę że 1.9 też da rade.Ale pewny nie jestem.


Z powyższych logów wynika że raczej nie powinno. Profilaktycznie przejrzyj wszystkie wężyki (może warto co niektóre wymienić ;-) ) i ich połączenia.


Tak też zrobię :!:

Warto pokazać (ale może po wymianie rozrządu, filtrów ;-)


Myślałem właściwie przed rozebraniem wszystkiego,ale może masz rację ze względu na pasek,filtry itp.


Pozdrawiam Andrzej
Avatar użytkownika
Andzin
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 104
Dołączył(a): 2013-06-21, 22:06
Lokalizacja: Turek
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Imię: Andrzej

Postprzez zibi06 » 2013-12-10, 00:19

Andzin napisał(a):Jako że lubię sobie trochę pobrudzić ręce to myślę że ogarnę to sam.Mam nadzieję że dam sobie radę.Skoro moja babcia po mojej wymianie jeździ to myślę że 1.9 też da rade.Ale pewny nie jestem.

Regulacja początku kąta wtrysku
Obrazek
Bardzo delikatnie. 10 jednostek (przy założeniu średnicy koła ok 10 cm) 0,9-1,2 mm.
Na "fasolkach" 0,5-1,0 mm więc to zegarmistrzowska robota.
Andzin napisał(a):Myślałem właściwie przed rozebraniem wszystkiego,ale może masz rację ze względu na pasek,filtry itp.

Andrzej logi dynamiczne można wykonać przed i po wymianie rozrządu, filtrów :)
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014


Powrót do Pozostałe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości