Jestem tu nowy i niedoświadczony w temacie diagnostyki VAG.
Mam nadzieje na pomoc ze strony bardziej doświadczonych kolegów.
Pacjent to Audi A6 C6 2011r. 2.0TFSI BPJ.
Od dłuższego czasu paliła się kontrolka silnika i w sterowniku silnika występowały następujące cztery błędy:
- Kod: Zaznacz cały
Adres 01: Silnik (BPJ) Plik etykiet: AKP\06F-907-115-AXX.clb
Oznaczenie elementu SW: 4F2 910 115 J HW: 4F2 907 115
Komponent: 2.0l R4/4V TFSI 0020
Weryfikacja: 56H18--- Numer seryjny:
Kodowanie: 010D000C18070118
Kod serwisu: WSC 02325 785 00200
VCID: 275DAAFB961B397AA0-8072
4 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
008825 - Nieszczelność w układzie dolotowym powietrza
P2279 - 002 -
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100010
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 60681 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2017.09.29
Czas: 07:23:35
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 758 /min
Obciążenie: 15.3 %
Prędkość: 0.0 km/h
Temperatura: 85.0*C
Temperatura: 23.0*C
Ciśnienie rzecz.: 1000.0 mbar
Napięcie: 13.843 V
008801 - Elektrozawór regulacji ciśnienia doładowania (N249)
P2261 - 008 - usterka mechaniczna - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00101000
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 3
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 60686 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2017.09.29
Czas: 07:27:26
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1528 /min
Obciążenie: 11.8 %
Prędkość: 0.0 km/h
Temperatura: 86.0*C
Temperatura: 35.0*C
Ciśnienie rzecz.: 990.0 mbar
Napięcie: 13.970 V
008583 - Zespół 1; system pomiaru paliwa
P2187 - 004 - system za ubogi na biegu jałowym - MIL zapalona
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 11100100
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 60687 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2017.09.29
Czas: 07:28:26
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 941 /min
Obciążenie: 14.5 %
Prędkość: 7.0 km/h
Temperatura: 84.0*C
Temperatura: 24.0*C
Ciśnienie rzecz.: 1000.0 mbar
Napięcie: 13.843 V
001287 - Regulacja biegu jałowego
P0507 - 001 - obroty powyżej wymaganej wartości - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100001
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 4
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 60823 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2017.09.30
Czas: 11:40:11
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 893 /min
Obciążenie: 14.1 %
Prędkość: 0.0 km/h
Temperatura: 87.0*C
Temperatura: 37.0*C
Ciśnienie rzecz.: 990.0 mbar
Napięcie: 14.224 V
Kody gotowości: 0000 0000
Zrobiłem logi dynamiczne:
Grupa 020: http://vaglog.com/log-020_2TDigtW.html
Grupa 115: http://vaglog.com/log-115_h7Tp5r.html
Grupa 118: http://vaglog.com/log-118_2RDAtMr.html
Grupa 119: http://vaglog.com/log-119_O76FU.html
Grupa 140: http://vaglog.com/log-140_Hz8mRY8.html
Grupa 141: http://vaglog.com/log-141_i7El1nn.html
Grupa 004: http://vaglog.com/log-004_KloQ26.html
Grupa 008: http://vaglog.com/log-008_1vO06s9.html
Grupa 010: http://vaglog.com/log-010_O09FW.html
Grupa 011: http://vaglog.com/log-011_DB4ep1O.html
Grupa 003: http://vaglog.com/log-003_21155.html
Po zrobieniu logów i ponownym skasowaniu błędów w silniku pozostał tylko błąd:
- Kod: Zaznacz cały
008825 - Nieszczelność w układzie dolotowym powietrza
P2279 - 002 -
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 01100010
Priorytet błędu: 2
Częstość błędu: 1
Wew.licznik błędów: 255
Przebieg: 60681 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2017.09.29
Czas: 07:23:35
Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 758 /min
Obciążenie: 15.3 %
Prędkość: 0.0 km/h
Temperatura: 85.0*C
Temperatura: 23.0*C
Ciśnienie rzecz.: 1000.0 mbar
Napięcie: 13.843 V
Pewnie jest to tylko chwilowa sytuacja lub "przepalenie" coś dało. Po skanowaniu tego błędu na biegu jałowym zmniejszają się obroty silnika i zaczyna
nierówno pracować. Po chwili wszystko wraca do normy i ponownie pojawia się błąd (być może silnik przełącza się w trym awaryjny lub coś w tym stylu).
Na moje oko laika wszystko wskazuje na nieszczelność między przepływomierzem a kolektorem ssącym, ewentualnie nieszczelność podciśnienia lub
wadliwy zaworek przy turbinie.
Nie udało mi się znaleźć nieszczelności poprzez samo nasłuchiwanie i nie wiem czy zabierać się do rozkręcania auta i oglądać wszystkie węże i wężyki
z każdej strony czy jest może jakiś bardziej jednoznaczny sposób na określenie tego, gdzie dokładnie go boli.
Być może są jakieś częste, standardowe dla tych silników usterki które wywołują powyższe błędy??
Prosiłbym doświadczonych kolegów na forum o jakąś diagnostykę, podpowiedzi. Za wszelkie merytoryczne odpowiedzi będę bardzo wdzięczny.