A6 2.7 T prośba o pomoc.

A6 2.7 T prośba o pomoc.

Postprzez maxis1992 » 2015-05-03, 15:08

Witam,
Marzy mi się od roku c5, na początku miałobyc 1.9 tdi bądź 1.8t, ale ze względu na wyjazd za granicę fundusze pozwalają na 2.7 biturbo.

Bardzo chciałbym Kombi quattro z tiptronikiem.
Prosiłbym o plusy i minusy oraz na co zwrócić szczególną uwagę.
Odnośnie samego kupna auta. Czy warto poszukać na naszym rodzimym rynku czy może lepiej wybrać się samemu do Niemiec?
Dodam, że moje fundusze to 20000
Może jakiś z użytkowników ma zamiar sprzedawać coś podobnego w lipcu?
Pozdrawiam i z góry dziękuję ;)
maxis1992
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2015-05-03, 14:42
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDi CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1997
Imię: Marcin

Re: A6 2.7 T prośba o pomoc.

Postprzez nie pamietam 82 » 2015-05-04, 07:16

Cześć.

Myślę, że sam odpowiedziałeś sobie na zadane pytanie - gdzie kupić ?
Moim zdaniem, jeżeli żaden z użytkowników for (gdzie już na pierwszy rzut oka będzie widać i dało się wyczuć, że prawdziwy pasjonat z krwi i kości) nie będzie chciał "oddać" w dobre ręce swojego 2.7 to osobiście darowałbym sobie poszukiwania tej jednostki w PL .
Silnik szczególnej troski i kupno od bele kogo (bez klarownej historii *serwisowej i wiadomej bezwypadkowości) wiąże się dla mnie ze sraniem po gaciach (zarówno w dzień jak i w nocy :| ).

Szukaj ofert prywatnych ale... czy w takim wypadku 20k wystarczy? Nie wiem... .

Pozdrawiam.

* nie musi być ASO. Dla mnie są wystarczające PEŁNE (czyt. z danymi auta, właściciela i przebiegiem) faktury z napraw i użytych części.

Wysłane dzięki Tapatalk.
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: A6 2.7 T prośba o pomoc.

Postprzez nie pamietam 82 » 2015-05-04, 08:17

2x2=3.75 napisał(a):Nie ma wersji 1.9 Tdi z napędem na koła wiec ten wariant Ci odpada.


Nawet na naszym forum mamy Kolegę, który posiada takowego ;-) (swap z 2.5 quattro na 1.9) .

Pozdrawiam.



Wysłane dzięki Tapatalk.
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: A6 2.7 T prośba o pomoc.

Postprzez maxis1992 » 2015-05-04, 12:24

Niestety nie jestem w temacie także laik, dlatego prosiłem o poradę tutaj. Zakup auta w Pl z tym silnikiem bardziej myślałem, że sprowadzone. Ostatnio na allegro rzuciło mi się że szwajcarii ponoć igła i cena koło 17000.
Z tym, że mam rodzinę pod Dortmundem, więc mogę się tam wybrać i poszukać na spokojnie.
Może źle sprecyzowalem, chodziło z funduszami, że mogę sobie pozwolić na droższy w utrzymaniu silnik.
A 2.7 spodobało mi się bo nie jest aż tak duży i ma dosyć spora moc. Tyle co słyszałem to 2.5 tdi strasznie awaryjne, ale jak już mówiłem nie znam się i widzę, że kolega pisze iż z końca produkcji?
To może inaczej jaki najlepiej silnik polecaciE?
maxis1992
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2015-05-03, 14:42
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDi CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1997
Imię: Marcin

Re: A6 2.7 T prośba o pomoc.

Postprzez maxis1992 » 2015-05-04, 15:16

Rozumiem.
A jeśli chodzi o 2.4 I 2.5 tdi jak się sprawa ma?
Gdyż przeglądając mobile de rzuciło mi się w oczy, że są najczęstsze i najtańsze.
maxis1992
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2015-05-03, 14:42
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDi CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1997
Imię: Marcin

Re: A6 2.7 T prośba o pomoc.

Postprzez nie pamietam 82 » 2015-05-04, 16:51

Maxis, wydaje mi się i też tak Ci radzę - najpierw zapoznać się z plusami i minusami wszystkich (w Twoim zasięgu finansowym) jednostek silnikowych montowanych w C5 a dopiero potem... szukać/pytać o opinię konkretnych ofert.
Widzę, że jest Ci to obojętne czy będzie to diesel czy benzyna (co mnie trochę dziwi ;-) ).
Może najpierw określ ile km rocznie masz zamiar robić i czego oczekujesz od samej jazdy autem ?

(jakie trasy najczęściej pokonujesz?)

Pozdrawiam

Wysłane dzięki Tapatalk.
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: A6 2.7 T prośba o pomoc.

Postprzez maxis1992 » 2015-05-04, 17:34

Jeśli chodzi o jazdę żeby była dynamiczna, na pewno nie tak zwany muł.
Jeżdżę mało, ponieważ pracuję za granicą dlatego też za bardzo nie robi mi to różnicy.
maxis1992
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2015-05-03, 14:42
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDi CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1997
Imię: Marcin

Re: A6 2.7 T prośba o pomoc.

Postprzez nie pamietam 82 » 2015-05-04, 19:17

W takim razie zdecydowanie polecam Ci 2.5 TDi (kod silnika BAU) o ile te "mało" to są może i rzadkie ale długie odcinki ;-) .
180ps z możliwością podciągnięcia do ok. 205 (wg. mnie koniecznie z quattro i skrzynią tiptronic ;-) )
Przejedź się a zobaczysz... .
Za zadbane BAU (rok '04 lub '05) musisz liczyć ok. 25.000 pln i wyżej... .

Pozdrawiam.

btw, 2.7tt też da Ci frajdę (pewnie nawet większą) ale... bezpieczniejszą jednostką NA PEWNO będzie 2.5.

Wysłane dzięki Tapatalk.
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: A6 2.7 T prośba o pomoc.

Postprzez elwarka1 » 2015-05-04, 19:49

Jeżeli chodzi o 2.7T to napiszę Ci parę zdań na temat tego silnika. Znam go dosyć dobrze.
Podstawowy problem tej jednostki(ale w miarę tani do usunięcia) to wycieki pod pokrywą rozrządu x2, wycieki pod napinaczami łańcuchów rozrządu i zaślepkami.
Wszystko możesz wykonać samemu, ale musisz poświęcić cały dzień. Możesz oczywiście komuś zlecić, ale mało kto chce się za to zabrać, bo jak widzi ten silnik to rozkłada ręce, albo chce za to majątek. Prawda jest taka, że do tego silnika potrzeba fachowca przez duże F, zresztą do 2,5 TDI tyż :)
Drugi problem, jak wiadomo turbiny. Do naprawy trzeba wyjąć silnik. Ale nie wiadomo czy w ogóle będziesz musiał to robić. Wszystko zależy jak dbał o nie poprzedni użytkownik, i na jakim oleju jeżdził i co najważniejsze, czy nie zmieniał co 30 tysi. Znam A6 quattro z tipem z tym motorem z przebiegiem ponad 400 tyś z fabrycznymi nigdy nie ruszanymi turbinami.
Często w tych motorach padają sondy, na pierwszy rzut oka wydawać by się mogło, że wymiana to masakra z braku dostępu. Prawda jest taka, że jak masz odpowiedni klucz to wymiana trwa kilka minut. Następny problem to poduszki silnika, często są wywalone i motorem telepie na wolnych.
I jeszcze jedna sprawa, czujniki EGT też potrafią paść i trochę kosztują, ale na szczęście są zestawy naprawcze. Do tego dochodzą 2 katy i 2 prekaty...ale to już margines.
Rozrząd standardowy jak w każdym V6. Wymiana tylko na blokadach, bo będą rozjazdy na bankach.
Najważniejsze to przetrzepać silnik Vag-em i sprawdz, czy w dolocie nie ma oleju, śladowe ilości są dopuszczalne. I po zdjęciu osłony sprawdz wzrokowo, czy z turbiny nie są zapocone olejem. Tylko uwaga, często są zalane olejem, a są w porządku, olej leje się na nie z dekli rozrządu, o czym pisałem na początku. Ale to wyczujesz od razu po rozgrzaniu silnika, śmierdzi niemiłosiernie :)
Bardzo ważną rzeczą jest szczelność dolotu, a tu jest dosyć długi.
To tyle z usterek jakie w tej chwili przychodzą mi do głowy. Jak coś sobie przypomnę to napiszę. Tak na prawdę psuje się tylko osprzęt. Sam silnik jest pancerny.
elwarka1
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 175
Dołączył(a): 2014-12-28, 22:31
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7 BES 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Łukasz

Re: A6 2.7 T prośba o pomoc.

Postprzez maxis1992 » 2015-05-04, 20:03

Ok dzięki bardzo za pomoc.
Przemyślę to jeszcze raz dokładnie, ale na pewno z Niemiec ściągnę :)
W lipcu mam nadzieję, że już tutaj się zaprezentuje.
Pozdrawiam!
maxis1992
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2015-05-03, 14:42
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDi CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1997
Imię: Marcin


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości