A6 3.0 tdi kilka problemów

A6 3.0 tdi kilka problemów

Postprzez szmug » 2016-12-02, 22:20

Cześć, niedawno kupiłem A6 C7 2011r listopad 3.0 tdi 204km stronic, auto ma chiptuning na 260km. W związku z tym że wiadomo jak to jest nie kupi się idealnego używanego auta i nie wszystko można zauważyć na jeździe testowej w związku z tym mam kilka pytań i problemów mianowicie:
1. SIlnik w pozycji D w trakcie postoju np na światłach ma odczuwalne wibracje (nie są jakieś mocne tylko irytujące), jak się ruszy albo jest w pozycji P nie występują - kilka ludzi pisze że ,,ten typ tak ma'' i tak samo mi mój mechanik powiedział lecz z tego co się dowiedziałem można by wymienić poduszki ?
2. Kierownica przy odpaleniu na zimno gdy jadę na wprost i np leciutko skręcam działa tak jakby skokowo, występuje to tylko na zimnym silniku i tylko w minimalnym skręcie, jest odczuwalny tak jak by działała zero jedynkowo, w związku z czym przy prędkości np 90km/h trudno jechać na wprost i trzeba ciągle kontrować, nie mam pojęcia co może być objawem
3. Auto jest absolutnie bezwypadkowe lecz zauważyłem że przy wjeździe w jakąś większą dziurę deska z prawej strony trzeszczy, jest to bardzo irytujące da się to jakoś zwalczyć?
4. Auto nie ma pneumatyki, bez s-line, koła seria 17 i komfort jest wg mnie bardzo słaby, poprzednie auto to passat cc i powiem że wydaje mi się że był wygodniejszy, da się np założyć pneumatyka i czy jest sens to robić? Idzie w inny sposób jakoś poprawić komfort? Skoro normalne zawieszenie jest wg mnie twarde co będzie przy s-line?
5. Mam navi z dużym ekranem bez karty sim, oprogramowanie jak i mapa z 2011r jest sens je aktualizować? Czy po aktualizacji menu coś się zmienia bądź są dodane jakieś nowe funkcje?
6. Silnik trochę poci się z górnej miski, czy jak nie będę tego naprawiał (jak mi doradził mechanik bo trzeba wyjmować silnik) będą jakieś skutki uboczne ?
7.Jak wrzucę 20 cali na lato będzie dużo gorszy komfort?

Dla osoby co mi pomoże wysyłam dobrą flaszkę ! Dziękuje i pozdrawiam
szmug
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2016-12-02, 21:50
Model: A6 C7
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.00 CLAA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2011
Imię: Dawid

Re: A6 3.0 tdi kilka problemów

Postprzez Piotruś » 2016-12-04, 08:41

Ad 1. Obok Twojej tezy dotyczącej poduszek (moim zdaniem niecelnej) równie dobre można Ci zasugerować (wcale nie aż taki odosobniony) przypadek uszkodzonego napinacza, szczególnie możliwy w początkowej produkcji C7.
Jednak ja zacząłbym od aktualizacji oprogramowania, które może okazać się pomocne w dwóch aspektach:
- po pierwsze AUDI, prawdopodobnie dla Twojego egzemplarza również, posiada nowszy poprawiony soft polepszający pracę silnika pod kilkoma względami
- po drugie usuniesz tym sposobem chipa, który BYŻ MOŻE podlewa silnik za dużą dawką paliwa już od obrotów biegu jałowego, co często powoduje i stanowi bezpośrednią przyczynę wqurwiającego drżenia (mrowienia) zespołu napędowego
Zrobisz po uważaniu ...

Ad 2. Lista możliwych odpowiedzi jest bardzo długa. Począwszy od usterki mechanicznej kolumny, a jeszcze bardziej przekładni kierowniczej (zdarza się) aż po wątpliwość w kwestii bezwypadkowej przeszłości samochodu. W ostatnim przypadku irytujące objawy układu kierowniczego można by podciągnąć pod wspólny mianownik z drżeniem zespołu napędowego.
Ale przez internet możemy sobie tylko spekulować i roztaczać mniej lub bardziej czarne wizje, a moim zdaniem po prostu powinieneś znaleźć sobie mechanika, który na pewno wie co mówi i na pewno ma doświadczenie w diagnostyce i naprawie C7.

Ad 3. Sprawdź w ASO czy problem jest im znany (dla jakiegoś tam zakresu VIN) i czy być może mają gotowe rozwiązanie problemu. Jest taka możliwość.
W przeciwnym razie trzeba szukać we własnym zakresie. Jest faktem, że w C7 deski czasem trzeszczą.

Ad 4. Teoretycznie niby tak ale praktycznie nie wyobrażam sobie realnych możliwości takiej modyfikacji.

Ad 5. Zależy od potrzeb.

Ad 6. Jeżeli samochód był regularnie serwisowany teoretycznie miałbyś duże szanse uzyskać od ASO konkretne wsparcie.
Niestety, podłączenie on-line do centralnego systemu serwisowego już sprawiło lub sprawi przy najbliższej okazji, że zostanie rozpoznany chip silnika, a to z kolei dyskwalifikuje możliwość skorzystania z jakiegokolwiek programu lojalnościowego producenta ... .
A bardzo szkoda, bo naprawa nie jest tania ani łatwa.
Pytanie o sensowność likwidacji wycieku ... z grzeczności nie skomentuję.

Ad 7. W tym wypadku 20" i słowo komfort tworzą oksymoron. Doskonały.
Według niektórych już w przypadku 18" pod kołami czuć nawet linię przerywaną 8-) ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: A6 3.0 tdi kilka problemów

Postprzez szmug » 2016-12-26, 09:53

Dla przyszłych osób rozwiązałem kilka problemów oto one:
Ad 1,2. Wymieniłem poduszki silnika i ręką odjął wszystkie drgania na postoju oraz skokowe działanie kierownicy (nie wiem co ma 1 do 2 ale pomogło)
Ad 3. Byłem u magika od wygłuszania wnętrz i miał już kilka sztuk C7 z moim problemem, co dziwne na pneumatyce (która nie ma co dyskutować jest znacznie miększa i lepiej tłumi) też to występuje, powodem drżenia deski jest ten pas nad nią, po dokładnym owinięciu specjalnymi matami i dokładnemu spasowaniu problem zniknął - niby zapłaciłem 300zł ale wg mnie Audi zdecydowanie z tym tematem się nie popisało

Zacząłem za to zwracać uwagę na inny problem, przy hamowaniu np do świateł ostatni etap hamowania jest gwałtowny tzn nie da się płynnie zatrzymać, tak jakby skrzynia/silnik chciał ciągnąć do przodu a ja chce stanąć. Ktoś wie jak coś na to zaradzić?
szmug
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2016-12-02, 21:50
Model: A6 C7
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.00 CLAA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2011
Imię: Dawid

Re: A6 3.0 tdi kilka problemów

Postprzez dziii » 2016-12-26, 17:10

4. Sprawdź dokładnie czy dane amory i sprężyny w towim aucie zgadzają się z tym co wychodziło z fabryki, może ktoś przed Tobą bawił się w jakieś pseudo obniżanie lub usztywnianie auta i wyszło tak że masz mega twarde sprężyny. Nie ma bata że na 17 calach bluz zawieszenie bez ori obniżania sztywne. Chyba że całę życie jeździłeś francuzami itp i teraz masz porównanie do tego co miałeś wcześniej. Przy dołożeniu pneumatyki będziesz miał jedynie lepsze tłumienie dziurawej drogi ale nie oczekuj mega różnicy. Z kolei jak założysz s-line auto usiądzie w dół i będzie jeszcze sztywniej.
Avatar użytkownika
dziii
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2016-02-22, 10:45
Lokalizacja: wlkp. Ciołkowo
Model: A6 C6
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7 AZA 169KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2006
Imię: Krystian

Re: A6 3.0 tdi kilka problemów

Postprzez szmug » 2016-12-26, 19:11

dziii napisał(a):4. Sprawdź dokładnie czy dane amory i sprężyny w towim aucie zgadzają się z tym co wychodziło z fabryki, może ktoś przed Tobą bawił się w jakieś pseudo obniżanie lub usztywnianie auta i wyszło tak że masz mega twarde sprężyny. Nie ma bata że na 17 calach bluz zawieszenie bez ori obniżania sztywne. Chyba że całę życie jeździłeś francuzami itp i teraz masz porównanie do tego co miałeś wcześniej. Przy dołożeniu pneumatyki będziesz miał jedynie lepsze tłumienie dziurawej drogi ale nie oczekuj mega różnicy. Z kolei jak założysz s-line auto usiądzie w dół i będzie jeszcze sztywniej.


Jeździłem zawsze niemcami lecz nigdy Audi, poprzednie auta to Passat CC i BMW E92 i oba wydają mi się tak samo wygodne albo trochę wygodniejsze, auto jest wysokie na pewno nie obniżone, poprzedni właściciel i jednocześnie pierwszy nie wymieniał amorów/sprężyn ja wymieniłem ostatnio amortyzatory bez sprężyn (nie było potrzeby ich wymiany) ale mechanik który ma do czynienia z tymi autami nie powiedział by coś było nie tak więc raczej temat odpada...
Może jest ktoś tak miły z dolnegośląska do kogo bym mógł podjechać i przejechać się jego autem by sprawdzić czy działać coś z tym tematem u siebie czy przesadzam ?
szmug
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2016-12-02, 21:50
Model: A6 C7
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.00 CLAA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2011
Imię: Dawid

Re: A6 3.0 tdi kilka problemów

Postprzez dziii » 2017-01-03, 08:42

Wydaje mi się, że trochę przesadzasz, jeśli nikt nie robił nic wcześniej z autem i nie było nic zmienianie to musisz się przestawić i tylko tyle pozostało :) dla Ciekawości jakie masz opony na tych kołach 17 cali ?
Avatar użytkownika
dziii
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2016-02-22, 10:45
Lokalizacja: wlkp. Ciołkowo
Model: A6 C6
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7 AZA 169KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2006
Imię: Krystian

Re: A6 3.0 tdi kilka problemów

Postprzez szmug » 2017-01-03, 23:48

Takie jak producent podaje bodajże 225/55/17
szmug
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2016-12-02, 21:50
Model: A6 C7
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.00 CLAA 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2011
Imię: Dawid

Re: A6 3.0 tdi kilka problemów

Postprzez hannibal666 » 2018-01-08, 00:27

Hej, ja jestem z Wrocka i tez jestem świeżym posiadaczem C7 w identycznym set up'ie (tzn byłem do wczoraj bo zawirusowałe na 266 kuni). Podobnie jak i u Ciebie zaobserwowałem tą dziwną przypadłość z układem kierowniczym ale poki co nie zabieram sie za to. Co do komfortu to uważam że jest w porzadku (jak dla mnie kanapa) a obecnie mam koła 19". Ale ja może jestem wypaczony przez poprzedni samochod czyli E46 na Eibachu (co też bede wstawiał do C7). Daj znać to może sie jakos ustawimy na minizlot.
Pozdr
hannibal666
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2018-01-08, 00:11
Model: A6 C7
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CLAB 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2012
Imię: Przemek


Powrót do C7 (2011-2018)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości