A6 AKE quattro tiptronik, brak mocy logi

A6 AKE quattro tiptronik, brak mocy logi

Postprzez 00omega00 » 2015-12-31, 11:16

Witam
Mam problem z a6 c5 ake 2000r quattro tiptronik
Samochód nie ma mocy w dolnych partiach obrotów. Błędów nie ma żadnych, może z logów coś podpowiecie.

Logi:

BS
000 http://www.fotosik.pl/zdjecie/8f426bb3d0eef7cd
003 http://www.fotosik.pl/zdjecie/549c0b8ce6388cdd
004 http://www.fotosik.pl/zdjecie/0782f05e2fc7702e
011 http://www.fotosik.pl/zdjecie/f898ab9bbe4025bf

Dynamiczne
000 http://www.fotosik.pl/zdjecie/b6c516642b3a4c5c
001 http://www.fotosik.pl/zdjecie/18480c88b33e6ef4
003 http://www.fotosik.pl/zdjecie/a3ec53a5cdbb6dc9
010 http://www.fotosik.pl/zdjecie/e336996796ae586b
010 2 raz http://www.fotosik.pl/zdjecie/6648436e7a1dcf56
011 http://www.fotosik.pl/zdjecie/d7b3e7d35f2ab76b
011 4bieg http://www.fotosik.pl/zdjecie/5580da475061eb57

Statyczne
000 http://www.fotosik.pl/zdjecie/8fd9d915e3575e11
001 http://www.fotosik.pl/zdjecie/79101c7111252c70
003 http://www.fotosik.pl/zdjecie/9c6aeca0c7b4e014
004 http://www.fotosik.pl/zdjecie/484731e910d06532
007 po przekreceniu stacyjki http://www.fotosik.pl/zdjecie/0c38cd589d2d2647 (o co chodzi z temp że po odpaleniu jest nie tak?)
007 http://www.fotosik.pl/zdjecie/bf519dc433b7fe84
011 http://www.fotosik.pl/zdjecie/df3caeef97dafdd9
013 http://www.fotosik.pl/zdjecie/e046223114ea6346
014 http://www.fotosik.pl/zdjecie/86312fc8bbb73bb2


Nie wiem co się dzieje z temperaturą, na desce temp ok. na ecu po przekręceniu kluczyka wskazania sa dobre a po odpaleniu temperatura nagle rośnie.(tak jak widać w logach)

Wskazania czujnika:
styk 1-4 oraz 1-2 1,5V
styk 3-2 oraz 3-4 5V

styk A-B 180Ω (na ciepłym)
styk C-D 380Ω (na ciepłym)

Jeżeli chodzi o sztange to próbowałem regulować na wiele sposobów ale lepszego rezultatu niż w zalączonych logach nie otrzymałem /sztange ustawiłem tak że po przykreceniu "wchodziła" ok. 2mm od tego położenia probowałem regulować ale nie przyniosło oczekiwanych efektów więc tak ją właśnie zostawiłem. A może katalizatory są już kiepskiej formie..?
00omega00
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2015-10-29, 22:17
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Re: A6 AKE quattro tiptronik, brak mocy logi

Postprzez Piotruś » 2015-12-31, 16:27

Przede wszystkim brakuje kluczowego dla sprawy loga 008 dynamiczny.

Po drugie zakres pracy zmiennej geometrii turbo jest żałośnie mały.
Może to być skutek Twojego kręcenia sztangą, lub co bardziej do mnie przemawia, poważne uszkodzenie turbiny spowodowane kretyńską modyfikacją oprogramowania silnika (tzw. chip).

Moja sugestia, jeśli tylko istnieje taka możliwość odszukaj "fahofffca", który zawirusował ECU w Twoim AKE i niech teraz ZA DARMO przywróci sterownik silnika (wraz z oprogramowaniem) do stanu fabrycznego.
Potem powtórz logi żeby uwiarygodnić i uściślić diagnozę.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: A6 AKE quattro tiptronik, brak mocy logi

Postprzez 00omega00 » 2015-12-31, 17:00

dynamiczne 008 http://www.fotosik.pl/zdjecie/bdbe9ff511b6b558

Kręcenie sztangą raczej nie jest tu problemem ponieważ podjąłem kilkanaście prób ustawień sztangi ale bez zamierzonego skutku.
Do 2012 roku samochód serwisowany był w sserwis w Czernicy. Z moich informacji wynika że od tego czasu z samochodem nie było jakiś większych problemów i poza wymianą filtrów, olejów i naprawą skrzyni nikt nic nie robił. Także jedynie w sserwis mogli coś grzebnąć chociaż z fv nic takiego nie wynika. Kawałek czasu minał więc sserwis rozłoży ręce.
DOdam jeszcze że cięgno poruszające kierownicami chodzi płynnie.
00omega00
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2015-10-29, 22:17
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Re: A6 AKE quattro tiptronik, brak mocy logi

Postprzez Piotruś » 2016-01-01, 17:02

00omega00 napisał(a):dynamiczne 008 http://www.fotosik.pl/zdjecie/bdbe9ff511b6b558

"Czip" jak drut. Bez względu na pochodzenie do wywalenia, moim zdaniem trwałego ale już na pewno na czas diagnostyki i naprawy silnika/turbo.

00omega00 napisał(a):DOdam jeszcze że cięgno poruszające kierownicami chodzi płynnie.

Na 98% turbina ma już dosyć. Oczywiście można bawić się w pomiary manometrem i tak dalej, ale jeśli nie ma żadnej reakcji na "regulacje sztangi" regeneracja/wymiana wydaje się oczywistością.

Co do temperatury silnika, jeśli dobrze rozumiem Twój opis mam nadzieję, że problem jest czysto elektryczny.
Chyba, że coś nie tak kumam ?
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: A6 AKE quattro tiptronik, brak mocy logi

Postprzez 00omega00 » 2016-01-01, 17:36

Zadzwonię do aligatora z Katowic odnośnie powrotu do seri.

Jeżeli chodzi o czujnik temp to nie wiem o co chodzi ale na pewno problem nie leży po stronie czujnika a jak mi się wydaje problemem jest ecu.
film: https://youtu.be/naxpUCIcHiM Po odpaleniu pomimo zimnego silnika wskazania rosną. Mam przez to problem z odpaleniem silnika w panujące teraz mrozy, silnik odpala ale zaraz gaśnie, minie kilka prób zanim odpali do tego bardzo kopci. błąd po odpięciu wtyczki od czujnika wyskakuje (522)
00omega00
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2015-10-29, 22:17
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Re: A6 AKE quattro tiptronik, brak mocy logi

Postprzez 00omega00 » 2016-02-03, 23:55

Oddałem samochód do jednego z serwisów ale stanąłem w miejscu i nie wiem jaką decyzje podjąć.
Diagnoza którą usłyszałem to pompa. Turbo wyjęte w celu sprawdzenia wirników czy nie wywinięte i luzów(Luz poprzeczny jest delikatny, luzu osiowego nie ma), zroniłem zdjęcia:
http://www.fotosik.pl/zdjecie/c227e79995407bcd
http://www.fotosik.pl/zdjecie/69f904d9537f6295

Wrzucam też logi statyczne na zimnym silniku:

000,001,003 http://www.fotosik.pl/zdjecie/284d913a82a2e59c
004,007,010 http://www.fotosik.pl/zdjecie/28a18c5a7175ef72
011,013,014 http://www.fotosik.pl/zdjecie/d619c772589053ff

Podsumowując:
-po zdjęciu gruszki, cięgno chodzi płynnie nie zacina się
-gruszka chodzi dziwnie (tak jak na załączonym filmie) ok 2000obr./min , 2000obr./min -4000obr./min oraz ok. 3000obr./min
http://www37.zippyshare.com/v/cOUrNlDo/file.html
-podciśnienie sprawdzone (wężyki wymienione) n75 podmienione na 100% sprawne z n18 tez podmieniane
-silnik na ciepłym jak i na zimnym pali bez problemu, nie kopci
-katy wywalone
-problem z temperatura rozwiązany

Samochód jak jest zimny nie reaguje na gaz i nie ma wogóle mocy aby ruszyć. Po chwili jak się nagrzeje rusza ale jest straszny muł do momentu osiągnięcia ok2000tys/obr. Błąd wyskakuje tylko jeden "niedoładowanie"
Podawane było też podciśnienie z pominięciem zaworu ale to też nie przyniosło rezultatu.
Próbowałem nawet ręcznie zobaczyć czy da się ustawić odpowiednie ciśnienie tj. Ściągnąłem gruszke włączyłem 011 i poruszalem dźwignia kierownic powoli góra dół ale nawet to nie przyniosło oczekiwanych efektów.
Na chybił trafił nie uśmiecha mi sie robić wymian. I nie wiem czy ryzykować z regeneracja pompy. Jak myślicie?
00omega00
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2015-10-29, 22:17
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Re: A6 AKE quattro tiptronik, brak mocy logi

Postprzez Piotruś » 2016-02-08, 14:39

00omega00 napisał(a):Oddałem samochód do jednego z serwisów ale stanąłem w miejscu i nie wiem jaką decyzje podjąć.Diagnoza którą usłyszałem to pompa.

Zależy na jakiej podstawie postawiono tą diagnozę.

Żeby odnieść się choć trochę bardziej konkretnie:
- po pierwsze bardzo brakuje loga 001 (na ciepłym silniku)
- w 004 kąt wtrysku przestawia się niby prawidłowo i bez zacięć ale rzeczywiście w trochę dziwnym zakresie, bo aż do +15* co nie jest typowe
Także ciężko konkretnie skomentować powyższą diagnozę serwisu gdyż to oni a nie my mają realny dostęp do samochodu, a nam brakuje nawet podstawowych logów ... .

00omega00 napisał(a):Turbo wyjęte w celu sprawdzenia wirników czy nie wywinięte i luzów(Luz poprzeczny jest delikatny, luzu osiowego nie ma), zroniłem zdjęcia:http://www.fotosik.pl/zdjecie/c227e79995407bcdhttp://www.fotosik.pl/zdjecie/69f904d9537f6295

Większość problemów z turbinami sprowadza się do uszkodzeń mechanizmu zmiennej geometrii.
Pomijając detal, ze ręcznie nie da się skutecznie sprawdzić turbiny to nawet przyjmując całkowitą (prawdopodobną) sprawność wirnika/łopatek nie wyklucza to problemu zmiennej geometrii.
Także i w tej kwestii nie sposób postawić żadnego w pełni konstruktywnego wniosku.


Niby nie powinno się wyciągać pochopnych wniosków ale ja na pewno zainteresowałbym się powodem aż tak drastycznych korekcji (014) lewej głowicy.
Jakiś powód być musi. Na ciepłym silniku różnice się wyrównują ale mi i tak nie dałoby to spokoju aż do ostatecznego ustalenia przyczyn.

00omega00 napisał(a):Podsumowując:-po zdjęciu gruszki, cięgno chodzi płynnie nie zacina się-gruszka chodzi dziwnie (tak jak na załączonym filmie) ok 2000obr./min , 2000obr./min -4000obr./min oraz ok. 3000obr./minhttp://www37.zippyshare.com/v/cOUrNlDo/file.html-podciśnienie sprawdzone (wężyki wymienione) n75 podmienione na 100% sprawne z n18 tez podmieniane

Nic z powyższych "wniosków" nie ułatwia diagnozy dotyczącej turbo. Nawet płynnie działająca sztanga wcale nie dowodzi tego, że mechanizm "w środku turbiny" jest sprawny.

00omega00 napisał(a):-problem z temperatura rozwiązany

Z ciekawości zapytam "co było" :?:

00omega00 napisał(a):Na chybił trafił nie uśmiecha mi sie robić wymian. I nie wiem czy ryzykować z regeneracja pompy. Jak myślicie

W miarę wiarygodne i w pełni obiektywne fakty są takie, że co do turbiny :
- zakres pracy zmiennej geometrii na obrotach biegu jałowego jest drastycznie mały i żadną miarą nieakceptowalny

- do tego dochodzi IMO niezwykle ważny komunikat :
00omega00 napisał(a):Samochód jak jest zimny nie reaguje na gaz i nie ma wogóle mocy aby ruszyć. Po chwili jak się nagrzeje rusza ale jest straszny muł do momentu osiągnięcia ok2000tys/obr. Błąd wyskakuje tylko jeden "niedoładowanie"


Zaś co do pompy VP44 :
- brakuje loga 001
- jest dosyć ważne info:
00omega00 napisał(a):-silnik na ciepłym jak i na zimnym pali bez problemu, nie kopci

- logowanie (na ciepło) 004 nie budzi niepokoju
- drastyczne różnice w korekcjach prawej i lewej głowicy NIE MUSZĄ ALE MOGĄ wiązać się w jakimś stopniu z pogorszoną dynamiką silnika, ale to w żaden sposób nie łączy się ze sprawnością (lub niesprawnością) VP44

00omega00, jak widzisz informacje, przynajmniej te które nam udostępniasz, logicznie kierują uwagę / podejrzenia jakby bardziej w stronę turbiny, a mniej w kierunku pompy wtryskowej.
Do tego samochód jest zachipowany i wyposażony w tipa, co przy każdej utracie parametrów również potęguje uczucie dużej utraty dynamiki.

"Na końcu" jest jednak serwis, który z jakiegoś powodu, jakby całkiem wbrew powyższej logiki faktów napiera w stronę pompy a nie w stronę turbiny, choć rzeczywiście trudno wykluczyć, że powodów zagubionej mocy jest więcej niż jeden ... .

Opierając się wyłącznie na logach i Twoich relacjach, co może być sugestywne ale na pewno nie jest kompletną informacją, ja podjąłbym na początek dwa działania:
- weryfikację turbiny w specjalistycznym serwisie
- zweryfikowałbym ustawienie rozrządu na blokadach tym bardziej, że nietypowy odczyt wczesnego kąta wtrysku też może mieć z tym jakiś związek
- na pewno warto sprawdzić wtryskiwacze, bo najbardziej sprawna pompa bez dobrych wtrysków jest niewiele warta

No i co oczywiste i o czym pisałem od początku ja na pewno wypier..lił bym chipa, który nie tylko że utrudnia wnioski diagnostyczne, to w aktualnym stanie technicznym silnika/osprzętu bez wątpienia pogłębia i przyśpiesza patologie.

Kończę i liczę na relacje z podjętych decyzji i ich skutków w uzdrawianiu bolida. Powodzenia <luzik> .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: A6 AKE quattro tiptronik, brak mocy logi

Postprzez 00omega00 » 2016-02-08, 23:24

Piotruś- dziękuję za wyczerpująca odpowiedź.

Piotruś napisał(a):- po pierwsze bardzo brakuje loga 001 (na ciepłym silniku)


Wstawiałem na samym początku na statyczne jak i dynamiczne na ciepłym

Piotruś napisał(a):Z ciekawości zapytam "co było" :?:


Kabel niebiesko-fioletowy czyli ten co idzie z styku 3 z wtyczki czujnika temp. był przecięty i połączony z przekażnikiem, który z kolei był załączany przełącznikiem znajdującym się w kabinie w skrzynce bezpieczników. Przekaźnik wywaliłem i wygląda na to że jest ok. Jaki to miało sens, nie ma pojęcia.

Wrzucam jeszcze logi po zrobieniu czujnika temp. o ile ma to jakieś znaczenie

BS:

000 http://www.fotosik.pl/zdjecie/32353944257739e4
003 http://www.fotosik.pl/zdjecie/638a671710bc3586
004 http://www.fotosik.pl/zdjecie/af236c7bb2fb8619
011 http://www.fotosik.pl/zdjecie/f125c1b1e1e16c74

Dynamiczne:

000 http://www.fotosik.pl/zdjecie/26de7419ac6157c2
001 http://www.fotosik.pl/zdjecie/93bae9fc2510ba1e
003 http://www.fotosik.pl/zdjecie/6c07b28642f2e9b9
004 http://www.fotosik.pl/zdjecie/bace5744f4e7a3bb
004 4bieg http://www.fotosik.pl/zdjecie/4790ad117567646f
008 http://www.fotosik.pl/zdjecie/6051bf283be9e632
008 4bieg http://www.fotosik.pl/zdjecie/5e9f0a40c05ae0ec
010 http://www.fotosik.pl/zdjecie/7b5d22b7db642ba6
011 http://www.fotosik.pl/zdjecie/110797b0dd35fce2
011 4bieg http://www.fotosik.pl/zdjecie/f233bb2585f1507b

Statyczne:

000 http://www.fotosik.pl/zdjecie/4db8e2c078e8f553
001 http://www.fotosik.pl/zdjecie/f570c517e19f007b
003 http://www.fotosik.pl/zdjecie/8d8335f07c76533e
004 http://www.fotosik.pl/zdjecie/2b92c263687683e5
007 http://www.fotosik.pl/zdjecie/aa0519b63d7da3c3
010 http://www.fotosik.pl/zdjecie/abaf3f6fa577c6f2
011 http://www.fotosik.pl/zdjecie/c3fde78190e2884f
013 http://www.fotosik.pl/zdjecie/bfc43864a22b5001
014 http://www.fotosik.pl/zdjecie/81775fedbe7c1f06

O dalszych postępach oczywiście będę informował.
00omega00
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2015-10-29, 22:17
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Re: A6 AKE quattro tiptronik, brak mocy logi

Postprzez Piotruś » 2016-02-09, 06:56

00omega00 napisał(a):Wstawiałem na samym początku na statyczne jak i dynamiczne na ciepłym

Istotnie tak. Ale zrobiłeś to w innej kolejności niż jestem przyzwyczajony i stąd moja pomyłka. Sorry.
Co do samego loga jest OK, czyli mamy kolejny przekaz z TEORETYCZNĄ informacją, że pompa VP44 jest sprawna, za to w nastawach BS (011) turbina zachowuje się jeszcze gorzej niż poprzednio.

No cóż ... . Bardzo mnie ciekawi dlaczego w tak wydawałoby się oczywistych okolicznościach Twój serwis wskazuje na VP44 a nie turbo.
Ja, mówiąc szczerze, obawiam się niekompetencji ale jak mówiłem - oni mają samochód a ja mam TYLKO logi, więc szanse nie są równe i to oni znajdują się na zdecydowanie uprzywilejowanej pozycji. Oby tylko nie wylali dziecka z kąpielą ... .

Korekcje (013 i 014) bardzo fajne.

00omega00 napisał(a):O dalszych postępach oczywiście będę informował.

KONIECZNIE :] <luzik>
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: A6 AKE quattro tiptronik, brak mocy logi

Postprzez 00omega00 » 2016-02-10, 22:29

Piotruś napisał(a):No cóż ... . Bardzo mnie ciekawi dlaczego w tak wydawałoby się oczywistych okolicznościach Twój serwis wskazuje na VP44 a nie turbo.


Samochód odebrałem niestety bez efektów. Stawiają na pompę ze względu na kompletny brak reakcji na gaz na zimnym (chociaż jak podkreślili dziwny przypadek bo pali ok oraz brak błędów).
Byłem też u pompiarza ale mówi że on może robić ale: jak pali dobrze, logi wyglądają w miarę ok, nie wywala błędów to po co szukać dziury w całym. Było jeszcze podejrzenie że po wymianie filtra paliwa samochód się zapowietrzył i był nieumiejętnie odpowietrzany (zamiast zrobić to poprawnie to było kręcenie rozrusznikiem) co mogło spowodować uszkodzenie pompy ale wtedy wywaliło by jakis błąd, samochód by nie palił lub miał kłopoty z odpalaniem więc wyeliminowaliśmy tą przyczynę. Przyczynę jako że samochód stał przez ok. 10 miesięcy i się "popsuł" też wyeliminowaliśmy. Katów nie ma więc tu tez nie leży problem. Wtryski jak najbardziej mogę sprawdzić, choć samochód czy zimny czy ciepły wogóle nie kopci.
Jako że dalej nie daje mi to wszytsko spokoju a wspominałem wcześniej samochód był serwisowany w sserwis, z fv wynika wiele ale postanowilem też zaczerpnąć informacji od poprzedniego właściciela i temat przedstawia się następująco: samochód od zawsze miał straszny dół do 2000tys/obr, pomimo wtopienia bardzo dużych pieniędzy rezultatów nie było, hydraulika, kontrola wałków przy okazji, egr, przepływka, czyszczenie w komorze układu wtryskowego, wymiana wtrysku sterującego oraz reszty wtrysków, odma, rozrząd, gruszka(zaworek turbo więc myślę że o to chodzi) i wiele innych. Dodatkowo na co nie ma fv, weryfikacja pompy vp44 (fakt widać "plombe' w postaci czerwonego silikonu na śrubach na górze pommy), co do turbo stwierdzili że "gwizda jak szalone"(nie wiadome na jakiej podstawie to stwierdzili.
Jako że sserwis jest chwalony teoretycznie można wykluczyć powyższe rzeczy ale z drugiej strony jak to możliwe że sserwis nie poradził sobie z tą przypadłością, to by było co najmniej dziwne. Zaprzeczało by wszelakim opinią na ich serwis. Informacje które posiadam na temat samochodu są 100% prawdziwe.
Jedyne co mi pozostaje to sprawdzenie turbo bo to ono zachowuje się najdziwniej. Chociaż brak reakcji na zimnym to raczej napewno nie jest nim spowodowane. W przyszłym tyg będę miał konkretną inf. na temat turbo...zobaczymy...;)
00omega00
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2015-10-29, 22:17
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Re: A6 AKE quattro tiptronik, brak mocy logi

Postprzez rysiek19 » 2016-02-12, 19:35

Kolego nie wiem dlaczego ale coś późno reaguje czujnik pedału gazu patrząc na ostatnie dwa logi dynamiczne grupa 10 blok 4 powinno być 100,a osiąga dopiero po jakimś czasie albo nie dajesz gazu do końca.
rysiek19
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 2014-05-03, 20:01
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Rysiek

Re: A6 AKE quattro tiptronik, brak mocy logi

Postprzez 00omega00 » 2016-02-12, 20:14

rysiek19 napisał(a):Kolego nie wiem dlaczego ale coś późno reaguje czujnik pedału gazu patrząc na ostatnie dwa logi dynamiczne grupa 10 blok 4 powinno być 100,a osiąga dopiero po jakimś czasie albo nie dajesz gazu do końca.


Tak bo jak wciske na 100% to mi zredukuje...

Pojawił się inny problem a mianowicie błąd 00550 start of injection regulation 17-10. Dodam że przy rozrządzie nic nie robiłem ostatnio. Co chwile zapalają się kontrolki ABS ESP. Wczoraj podczas jazdy zdarzyło się to kilka razy dzisiaj już zapalają się co kilka sekund.

Wstawiam logi:

004 BS http://www.fotosik.pl/zdjecie/2d18df6d227901fa
004 statystyczne http://www.fotosik.pl/zdjecie/79df8570626c9fb5
013-014 http://www.fotosik.pl/zdjecie/4f7f31ffb09c588c

screen z 004 http://www.fotosik.pl/zdjecie/ea9b6b18249aec7e
00omega00
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2015-10-29, 22:17
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Re: A6 AKE quattro tiptronik, brak mocy logi

Postprzez Piotruś » 2016-02-14, 15:18

Teraz przynajmniej nie ma wątpliwości, że trzeba robić z VP44 co najmniej z tego powodu, że przestawiacz kąta wtrysku uległ awarii.

Sorry 00omega00, ale moim zdaniem z tym autem jest coś mocno namieszane, począwszy od niewiarygodnie monstrualnych korekcji prawej głowicy na zimnym silniku, skończywszy na uszkodzeniu pompy wtryskowej bezpośrednio po odbiorze auta z diagnostyki.
Do tego zrzut z ekranu 004BS trochę nie współgra np. z logiem 004 BS.

Na Twoim miejscu zastanowiłbym się, czy rzeczywiście wszystkie istotne fakty z historii auta na pewno są Ci dobrze znane, choć oczywiście zbiegu niemiłych okoliczności tez nie sposób jednoznacznie wykluczyć.
Sam też nieraz już znalazłem się w takiej spirali absurdu, którą ciężko było uzasadnić przed klientem ... . Ale poniuchać powinieneś, a najlepiej kierując się do serwisu, który zagwarantuje zwrot auta naprawionego kompleksowo zarówno pod względem trudności z kątem wtrysku jak i odwiecznej przypadłości słabego dołu.

W bieżącej sytuacji ja zacząłbym od weryfikacji elementów hydrauliki zaworowej.
Bezpośrednio potem zająłbym się zweryfikowaniem elementów napędu i napinania paska rozrządu oraz pomp wtryskowej, a także ich prawidłowej regulacji z użyciem stosownych blokad.
Po zakończeniu powyższego, ze względu na zbyt wiele niewiadomych bezwzględnie sprawdziłbym kompresję silnika.

Równolegle do wwym. czynności, pompa wtryskowa wraz z wtryskiwaczami wylądowałaby w Boschu, a turbo w odpowiednim zakładzie regenerującym.
Naturalnie komputer (ECU) wróciłby do 100% serii.

I nie ma bata - musiałby deptać bo żadnej łachy nie robi ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości