A6 C4 2.5 TDI AEL zapowietrzający się układ paliwowy

A6 C4 2.5 TDI AEL zapowietrzający się układ paliwowy

Postprzez Michaell 80 » 2016-12-09, 00:40

Witam posiadam audi a6c4 2.5 tdi ael mam problem, samochód po jakimś czasie mi gaśnie i nie chce odpalić. Zapowietrza mi się układ paliwowy, pęcherzyki z filtra idą do pompy a wcześniej cofało mi się paliwo, podłączyłem bańkę z paliwem do filtra i dopiero odpalił czyli pompa paliwa w porządku. Wymieniłem filtr paliwa na którym przejechałem 10 tys km na nowy wraz z zaworkiem zwrotnym który nie był wymieniany dawno i zaczął silnik pracować. Przejechałem ok 200 km i na drugi dzień rano nie chciał odpalić. Odpalił po 4 dniach ledwo.Zaprowadziłem do mechanika ustawili mi kont wtrysku czyli zapłon i powiedział że odpowietrzył układ. Odpalił przejechałem ze 2 km i na następny dzięń odpalił ledwo bardzo nie równo chodził i za 20 sekund zgasł i nie chciał odpalić. Po dwóch dniach odpalił i pracował normalnie przejechałem ok 5km ale zauważyłem pęcherzyki które szły z filtra do pompy. Zobaczę jutro czy mi odpali nie wiem za bardzo co zrobić, nie bardzo się znam ,proszę forumowiczów o rady pozdrawiam
Michaell 80
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2016-11-27, 21:01
Model: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Michał

Re: A6 C4 2.5 TDI AEL zapowietrzający się układ paliwowy

Postprzez Andi » 2016-12-10, 18:53

Witam ,
Sprawdz zaworek w filtrze - zdemontuj go , to tylko jedna zawleczka i zdjecie przewodow paliwowych .Zawor powinien działac tylko i wyłacznie w jedna stronę, dmuchajac w dolot zaworka powinien byc otwarty tylko i wylacznie w dol , jak sie zatka palcem dól powinien puszczac tylko i wyłacznie na przelot .
Jezeli zworek jest w 100% sprawny sprawdz przewody przelewowe i od filtra do pompy .W innym wypadku musiałbys miec nieszczelnosc pomiedzy filtrem , a zbiornikiem- trzeba zajrzec pod auto.
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 601
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Re: A6 C4 2.5 TDI AEL zapowietrzający się układ paliwowy

Postprzez pastaldo » 2016-12-10, 20:28

Fakt w AKE ale ja długo walczyłem podobnie jak Michaell 80. Filtr wymieniałem ze 2 razy, zaworek, węże przelewowe, potkładki miedziane a nawet juz mialem wymieniać całe węże między pompą a filtrem.. Badałem każdy szczegół i doszli dopiero w serwisie Boscha. Miałem nieszczelność na pompie wtryskowej. Po pełnym uszczelnieniu pompy zapomniałem o problemie.
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Re: A6 C4 2.5 TDI AEL zapowietrzający się układ paliwowy

Postprzez Michaell 80 » 2016-12-28, 17:17

Witam ponownie,dziękuję za wasze odpowiedzi, jakiś czas temu wróciłem od mechanika i jest jeszcze gorzej jak było.Jak przyjechałem to na drugi dzień samochód nie chciał i teraz nie chce odpalić Mechanik stwierdził że jest pompa paliwa nieszczelna(chociaż jest sucha i nie widać żadnych nieszczelności) ponieważ gdy stał w ciepłym warsztacie to odpalał i na przewodach od baku do filtra nie ma nieszczelności. Gdy postał na dworze nie odpalał Ja teraz zauważyłem gdy chciałem odpalić jest duża nieszczelność na filtrze, paliwo leci z pod podkładek miedzianych
Michaell 80
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2016-11-27, 21:01
Model: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Michał

Re: A6 C4 2.5 TDI AEL zapowietrzający się układ paliwowy

Postprzez Michaell 80 » 2017-01-15, 21:50

Witam forumowicze cały czas borykam się z tym samym problemem teraz mam chwilowo odłączony filter paliwa(jest nowy), podłączenie jest na sztywno, założone są przezroczyste węże do pompy paliwa zasilanie i powrót , widzę jak silnik jest włączony lecą burzyny z pompy na powrocie do baku aż widać dosłownie pianę w wężyku. Z baku nie lecą żadne burzyny do pompy. Gdy zgaszę silnik na zasilaniu i na powrocie pompy w wężykach cofa się paliwo.Gdy odpalam muszę go trzymać na rozruszniku kilka sekund. Czy to może być nieszczelność na pompie? Proszę o wasze rady z góry dziękuję i pozdrawiam
Michaell 80
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2016-11-27, 21:01
Model: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Michał

Re: A6 C4 2.5 TDI AEL zapowietrzający się układ paliwowy

Postprzez pastaldo » 2017-01-15, 23:36

Tak jak wyżej napisałem ja walczyłem długo z problemem i winna była pompa wtryskowa. Tym bardziej że na powrocie masz az tak dużo powietrza w paliwie to ja bym jednak pokazał te pompę do ogarnietego pompiarza lub serwisu BOSCH. W poprzednim autku tj A4 B5 przy 1.9 uszczelniali mi pompę to zapłaciłem za kompletne uszczelnienie 500zł z demontarzem i montarzem jednak juz w AKE ale w BOSCH zapłaciłem 1800zł za wszystko. Mimo wszystko ja bym go oddał w zaufane rece bo hazardzistą nie jestem ale stawiam 10:1 że to nieszczelna pompa.
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Re: A6 C4 2.5 TDI AEL zapowietrzający się układ paliwowy

Postprzez Michaell 80 » 2017-11-27, 20:59

Witam przepraszam że dopiero teraz piszę. Przyczyną zapowietrzania się układu paliwowego po dokładnych oględzinach przez jednego mechanika okazała się nieszczelna pompa wtryskowa, Została dokładnie i w całości uszczelniona oraz '' ustawiona'' . Koszt roboty samej pompy to 500 zł
Michaell 80
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2016-11-27, 21:01
Model: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Michał


Powrót do C4 (1991-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości