Witam, chcialem przedstawic sposoby i rowiazanie slabego ogrzewania w A6C4 .
Ze wzgledu na budowe ukladu ogrzewania -- nagrzewnica jest zamontowana w najwyzszym punkcie ,dodatkowo koncowki do podlaczenia -- zasilanie i powrot sa umieszczone obok siebie w najwyzej polozonym miejscu nagrzewnicy.
To jest przyczyna slabego ogrzewania auta w zimie ( pomijajac juz kwestie z termostatem)
doraznym rozwiazaniem -- zaznaczam doraznym jest zastosowanie jakiegos dobrego srodka do odkamieniania i kilku lub kilkunastokrotne przeczyszczenie nagrzewnicy (poprzez wpuszczenie srodka , odczekania odpowiednia ilosc czasu i przeplukanie pod malym cisnieniem)
Taki zabieg pomaga udroznic zapachana nagrzewnice i przywrocic po czesci ogrzewanie.
Z racji budowy w naszych autach niestety nagrzewnica tak naprawde robi za filtr ukladu ogrzewania :
poniewaz zasialanie i powrot jest w jej gornej czesci wiekszosc jaka dostanie sie ponizej gornej polowy juz tam zostanie,
ze wzgledu na takie podlaczenie ,nagrzewnica traci na swojej sprawnosc cieplnej,
aby te sprawnosc podniesc, zastosowano wypelnienie kanalow przeplywowych wzdluz nagrzewnicy czyms w rodzaju metalowej slimacznicy /swidra/spirali aby lbepiej oddawac cieplo,
ale tym samym przyspieszaja jej zapchanie -- zatrzymujac wszystko co sie dostanie.
Jezeli ktos ma problemy z ogrzewaniem i sie zastanawia co zrobic doradzam wymiane nagrzewnicy na nowa .
Przeczyszczalem nagrzewnice dwa razy jednego roku i nastepnego aby ja udroznic ,oczywiscie dawalo to jakies efekty , majac troche czasu postanowilem ja wymienic na nowa Febi i czuc ze duzo lepiej grzeje .
Wymiany dokonalem na podstawie fotostory : http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 9&t=117213 bardzo pomocne i przy okazji usprawnilem nagrzewnice elektryczna do ogrzewania przedniej szyby w zimie
To widok z wczorajszego rozebrania starej nagrzewnicy ciekawosc wziela gore bo stara bylo drugie tyle ciezsza od nowej
zdjecia robione tel i przeskalowane --widok z dwoch stron sprawnosc widac jaka byla
Na sam koniec dodac nalezy , ze przez zapchana czesc nagrzewnicy wlatuje nie ogrzane powietrze, ktore na dodatek schladza to ogrzane , przez to niestety spada wydajnosc ogrzewania