A6 C5 2.5 TDI AKE ALLROAD BRAK MOCY LOGI

A6 C5 2.5 TDI AKE ALLROAD BRAK MOCY LOGI

Postprzez mekDa » 2017-03-13, 21:16

Witam serdecznie,

Od niedawna jestem posiadaczem ww. auta :roll:
Problem z jakim się borykam to utrata mocy. Problemy zaczęły się od nadejścia mrozów. Auto jest strasznie mułowate na zimnym silniku. Po rozgrzaniu jest dużo lepiej, w miarę reaguję na pedał gazu w dolnym zakresie obrotów. Dodam, że ostatnio zdarzyło się kilka razy, że nagle zgasł silnik ( na wolnych obrotach ) np. na światłach. Nie było problemu z odpaleniem, auto jechało dalej jak gdyby nigdy nic. Poprzedni właściciel wspominał coś o chipie. Mam dość oddawania samochodu do miejscowych "magików", już dość pieniędzy wydałem na diagnozy "chybił trafił". Dzisiaj w końcu dojechał do mnie kabel i wykonałem logi wg. instrukcji z forum. <radocha>
Dodam, że w zeszłym roku skrzynia była regenerowana ( pęknięty kosz, konwerter ) oraz dwa miesiące temu paski rozrządu, wszystkie rolki, pompa wody, (pod dekle nie zaglądałem).

Proszę o pomoc, jakąś wskazówkę, bo jazda stała się męcząca. Będę bardzo wdzięczny.

LOGI STATYCZNE:

http://vaglog.pl/log-000_RV7hS63.html
http://vaglog.pl/log-001_26j4V.html
http://vaglog.pl/log-003_4nkpc.html
http://vaglog.pl/log-004_J2qk8.html
http://vaglog.pl/log-007_40KFO6y.html
http://vaglog.pl/log-011_nj88v.html
http://vaglog.pl/log-013_fz0Wuu.html
http://vaglog.pl/log-014_35QSz.html
http://vaglog.pl/log-018_876d5.html


LOGI BASIC:

http://vaglog.pl/log-000_9l3e93.html
http://vaglog.pl/log-003_OvnVFA.html
http://vaglog.pl/log-004_VhYmD.html
http://vaglog.pl/log-011_gGBqN.html
http://vaglog.pl/log-011_004_003_HLvtHK0.html

Jeśli jest taka potrzeba, postaram się wykonać logi dynamiczne.
mekDa
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2017-03-12, 20:40
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001
Imię: Damian

Re: A6 C5 2.5 TDI AKE ALLROAD BRAK MOCY LOGI

Postprzez pawel912 » 2017-03-14, 09:54

Egr martwy.
Niepokojące korekcje na cylindrach - do weryfikacji hydraulika zaworowa lub wtryskiwacze.

Rozrząd ustawiony na blokadach czy na mazak?

Pokaż logi dynamiczne.
pawel912
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 125
Dołączył(a): 2015-07-20, 15:54
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003

Re: A6 C5 2.5 TDI AKE ALLROAD BRAK MOCY LOGI

Postprzez mekDa » 2017-03-14, 19:02

pawel912 napisał(a):Egr martwy.
Niepokojące korekcje na cylindrach - do weryfikacji hydraulika zaworowa lub wtryskiwacze.

Rozrząd ustawiony na blokadach czy na mazak?

Pokaż logi dynamiczne.


Dzięki za odpowiedź. :]

EGR wyczyszczę w weekend.
Rozrząd, z tego co mówił mechanik, ustawiony na blokadach. Niestety na własne oczy nie widziałem.

Logi dynamiczne:

http://vaglog.pl/log-001_zp8E9t3.html
http://vaglog.pl/log-003_cF9V2.html
http://vaglog.pl/log-004_BF4yx3.html
http://vaglog.pl/log-008_2lnGZ.html
http://vaglog.pl/log-010_Yk33DG.html
http://vaglog.pl/log-011_2Sz7xh.html
mekDa
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2017-03-12, 20:40
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001
Imię: Damian

Re: A6 C5 2.5 TDI AKE ALLROAD BRAK MOCY LOGI

Postprzez Piotruś » 2017-03-15, 07:42

Czyszczenie EGR na tym etapie nie będzie skuteczne, bo na jednym logu rzeczywiście widać, że jest martwy ale na innym chociaż słabo jednak się rusza.
Z kolei w dynamicznych widzimy, że turbina (tzn. sterowanie) kompletnie nie radzi sobie z potężną nadwyżką doładowania w wysokich zakresach obrotowych.
Po trzecie samochód nieoczekiwanie gaśnie na obrotach biegu jałowego.

No i po czwarte w sterowniku ECU rzeczywiście zagnieździł się chip-idiota, który pośrednio lub bezpośrednio doprowadził do aktualnej, wysoce patologicznej sytuacji.

Ja bym proponował :
- odczytać pamięć usterek i wkleić na Forum (może dowiemy się czegoś istotnego)
- wyjąć sterownik silnika (ECU), przywrócić seryjne oprogramowanie i skrupulatnie zweryfikować jakość lutowań. eżeli kości z oprogramowaniem siedzą w podstawkach - bezwzględnie wypierd..lić to yeb..ne gówno w pizdu i wlutować "seryjne" kości tak jak kiedyś zrobiła to fabryka
- prześledzić bardzo starannie całą instalację podciśnienia sterującego zaworami od turbiny i EGR. Istnieje nikła ale realna szansa, ze częściowa lub całkowita wymiana wężyków w dużym stopniu poprawi działanie VTG turbiny i przywróci trwałą funkcjonalność EGR.

Gdy instalacja podciśnienia będzie już całkowicie sprawna a ECU wróci do stanu fabrycznego wróć do nas z nowym kompletem wszystkich logów.
Niewybaczalnym błędem "taktycznym" jest zbagatelizowanie sytuacji pod deklami. Sprawdź co tam się dzieje zanim wydasz jakąkolwiek następną złotówkę na auto :!: :!:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: A6 C5 2.5 TDI AKE ALLROAD BRAK MOCY LOGI

Postprzez mekDa » 2017-03-15, 18:36

WIELKIE dzięki za konkretne wskazówki Piotruś :!: :!:

Umówiłem się wstępnie w przyszłym tygodniu z gościem, który zajmuję się podobnymi rzeczami na co dzień. Nie mam daleko, zobaczymy co wymyśli. Twierdzi, że wyrzuci tego całego chipa.
Chociaż z drugiej strony, czy nie łatwiej i szybciej byłoby kupić drugi, zdrowy sterownik? Pytam z czystej ciekawości bo nie bardzo się na tym znam.

W weekend zwalam dekle i sprawdzę wszystkie wężyki.

Błędy, które udało mi się dzisiaj zczytać:

Address 01: Engine Labels: 059-907-401-AKE.LBL
Controller: 4Z7 907 401 B
Component: 2.5l/4VTEDC G000AG D06
Coding: 01016
Shop #: WSC 02325
VCID: 3C0BB7F33F73
00014059 130 106EC150_1.R75202316184
2 Faults Found:
00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)
30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
00553 - Mass Air Flow Sensor (G70)
31-00 - Open or Short to Ground
Readiness: N/A

Address 02: Auto Trans Labels: 01V-927-156.LBL
Controller: 4Z7 927 156 H
Component: AG5 01V 2.5lTDI RdW 1818
Coding: 00001
Shop #: WSC 00000
VCID: 4BE9E42F6ADD
1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-10 - - - Intermittent

Address 03: ABS Brakes Labels: 8D0-907-389.LBL
Controller: 4Z7 907 389
Component: ABS/ESP allrad D57
Coding: 06357
Shop #: WSC 02325
VCID: 09651E272021
1 Fault Found:
18265 - Load Signal: Error Message from ECU
P1857 - 35-10 - - - Intermittent

Address 34: Level Control Labels: 4Z7-907-553.LBL
Controller: 4Z7 907 553 E0t
Component: - 2C1A1 D040
Coding: 25500
Shop #: WSC 03010
VCID: EBA9C4AF8A9D
1 Fault Found:
01316 - ABS Control Module
79-10 - Please Check Fault Codes - Intermittent


Poza tym są jakieś błędy alarmu oraz czujników parkowania, które uznałem za nieważne.

Ps. Przypomniał mi się jeden błąd, o którym mówił mi jeden z mechaników. Nie pamiętam numeru ale chodziło o błąd czujnika w kolektorze ssącym.
mekDa
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2017-03-12, 20:40
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001
Imię: Damian

Re: A6 C5 2.5 TDI AKE ALLROAD BRAK MOCY LOGI

Postprzez Piotruś » 2017-03-15, 18:44

Żaden z powyższych błędów nie usprawiedliwia nagłego gaśnięcia silnika.
Ja uważam, że lepiej dać porządnemu fachowcowi (elektronikowi, nie jakiemuś druciarzowi od chipsów) do naprawy niż kupować następnego kota w worku.
Ale jeśli chcesz inaczej to poczytaj sobie w archiwum. Przerabialiśmy ten temat dosyć dokładnie.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: A6 C5 2.5 TDI AKE ALLROAD BRAK MOCY LOGI

Postprzez mekDa » 2017-03-15, 19:16

Czy znasz/polecasz kogoś z Pomorskiego, kto ogarnia takie sprawy?
Jasne, że wolałbym jechać na pewniaka. :]
mekDa
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2017-03-12, 20:40
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001
Imię: Damian

Re: A6 C5 2.5 TDI AKE ALLROAD BRAK MOCY LOGI

Postprzez Piotruś » 2017-03-17, 06:45

Chciałbym ale nie polecę. Zupełnie nie moje rejony.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości