A6 C5 2,5 TDI AKN logi po wymianie wałków i hydrauliki

Postprzez zibi06 » 2013-07-01, 10:37

Kramerko napisał(a):Teraz raczej pozostaje brnięcie w naprawę tego co ma. Jest jeszcze kolejna opcja innego mechanika (pracował w serwisie grupy VAG) ale obawa jest taka że będą to znowu tylko wydane pieniądze bez rozwiązania problemu.

Kramerko, niestety ale jeżeli przyczyna "klepania" wynikła po naprawie pierwszego mechanika to jakoś tam można przypuszczać że mógł gdzieś popełnić błąd, coś przeoczyć, niesprawdzić ( np stwierdził wadę dotyczącą głowicy a kolejny mechanik uznał że jednak jest wszystko ok) więc wszystkie kolejne próby dojścia do przyczyny bez ponownej weryfikacji wszystkiego co wiązało się z pierwszą naprawą mogą być trudne i zapewne wygenerują kolejne koszty i zapewne bez jakiejkolwiek gwarancji (przynajmniej wstępnej).
Ps. Wysłałem PW.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez lukidb » 2013-07-03, 15:50

Hej.
To ja - właściciel złomu o którym mowa ;) . Samochód jest obecnie u mechanika, po regeneracji wtrysków i poskładaniu wszystkiego do kupy. Klepie niestety jak klepał. Jutro będzie miał "operację przeszczepy pompy wtryskowej" gdyż mechanik twierdzi, że ona też może być przyczyną powyższego. Twierdzi, że po zmianie konta wtrysku na mojej pompie głowica cichnie, ale jest problem z odpaleniem auta. Nie wiem jaki to może mieć związek, ale to nie ja jestem mechanikiem.
Dziękuję za bardzo pomocne sugestie. Jak tylko będę miał jakieś informację zaraz się nimi podzielę na forum.
lukidb
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 2013-07-02, 06:33
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: £ukasz

Postprzez Piotruś » 2013-07-03, 16:24

lukidb napisał(a):Twierdzi, że po zmianie konta wtrysku na mojej pompie głowica cichnie, ale jest problem z odpaleniem auta. Nie wiem jaki to może mieć związek, ale to nie ja jestem mechanikiem.


Lukidb, absolutnie "nie cichnie głowica" tylko z powodu za bardzo opóźnionego kąta wtrysku wyciszają się odgłosy pracy silnika skutkiem tego, że zapłon paliwa wstrzykniętego do cylindra będącego już w fazie rozprężania nie jest równie gwałtowny/silny, co zapłon wywołany wtedy gdy w cylindrze panuje największe ciśnienie ... .

Niestety taka forma "wyciszania" silnika skutkuje wprost tym, że paliwo nie jest spalane całościowo, a silnik nie osiąga mocy nominalnej ... .

Oczywistym skutkiem za bardzo opóźnionego kąta wtrysku jest:
- utrudniony rozruch silnika (ciepłego i zimnego)
- zwiększone niebezpieczeństwo odkładania się zabrudzeń w mechanizmie regulacji kąta wtrysku skutkujące zazwyczaj potrzebą przyspieszonej regeneracji VP44
- postępujące nagarowanie turbiny, katalizatora i oczywiście układu dolotowego za pośrednictwem EGR


Lukidb, nie chcę nikomu ubliżać ale szczerze mówiąc z tym Twoim mechanikiem daleko nie zajedziesz ... . Szczerze mówiąc - masakra :-> :-| ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez lukidb » 2013-07-03, 17:50

Piotruś napisał(a):
Lukidb, absolutnie "nie cichnie głowica" tylko z powodu za bardzo opóźnionego kąta wtrysku wyciszają się odgłosy pracy silnika skutkiem tego, że zapłon paliwa wstrzykniętego do cylindra będącego już w fazie rozprężania nie jest równie gwałtowny/silny, co zapłon wywołany wtedy gdy w cylindrze panuje największe ciśnienie ... .

Niestety taka forma "wyciszania" silnika skutkuje wprost tym, że paliwo nie jest spalane całościowo, a silnik nie osiąga mocy nominalnej ... .

Oczywistym skutkiem za bardzo opóźnionego kąta wtrysku jest:
- utrudniony rozruch silnika (ciepłego i zimnego)
- zwiększone niebezpieczeństwo odkładania się zabrudzeń w mechanizmie regulacji kąta wtrysku skutkujące zazwyczaj potrzebą przyspieszonej regeneracji VP44
- postępujące nagarowanie turbiny, katalizatora i oczywiście układu dolotowego za pośrednictwem EGR


Też tak podejrzewałem, choć jak już pisałem na mechanice się nie znam

Piotruś napisał(a):Lukidb, nie chcę nikomu ubliżać ale szczerze mówiąc z tym Twoim mechanikiem daleko nie zajedziesz ... . Szczerze mówiąc - masakra :-> :-| ... .


No niestety tu masz rację, ale to już :!: :!: szósty :!: :!: mechanik, który grzebie mi w aucie i żaden nie może ogarnąć tematu. Pierwszy wymienił hydraulikę, wałki, głowicę, oddał auto, które lało olejem z każdej możliwej dziury i stwierdził, że nie podejmuje się dalszych prac, drugi rozebrał głowicę, poskładał do kupy i stwierdził, że jest OK, trzeci stwierdził, że jest OK po podniesieniu pokrywy zaworów, czwarty, podobnie jak trzeci, piąty wymienił N75, przepływomierz i również stwierdził, że jest OK. Szósty walczy od trzech tygodni, ale twierdzi, że nie będzie ściągał głowicy, bo nie widzi w tym sensu.
I jak ja mam być zdrowy? Najchętniej sprzedałbym złoma, ale nie potrafiłbym z czystym sumieniem wpakować kogoś na minę.
Limit mechaników niestety mi się skończył i nie mam już do kogo pojechać.
Możecie polecić mi kogoś z małopolskiego, kto byłby w stanie uzdrowić moją furmankę?
Du..a tam z małopolskiego.... czy jest ktoś w Polsce, na świecie, kto naprawi mi auto? ;)
BTW za trzy tygodnie jadę na Chorwację :) ;) i chciałbym uniknąć zeszłorocznych problemów ;)
lukidb
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 2013-07-02, 06:33
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: £ukasz

Postprzez Piotruś » 2013-07-03, 19:31

lukidb napisał(a):Możecie polecić mi kogoś z małopolskiego, kto byłby w stanie uzdrowić moją furmankę?


Zwróć się do Kolegi Wyrwiząb - on prawdopodobnie znalazł kompetentnych fachowców w Małopolskim ale nie chcę się wypowiadać w czyimś imieniu.
Po prostu napisz mu PW (jeśli chcesz), to wszystkiego się dowiesz.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez lukidb » 2013-07-03, 19:35

ok. Dziękuję serdecznie Piotruś zaraz będę go atakował.
Chciałem przy okazji serdecznie podziękować kol. zibi06 - należy się duża wódeczka ;)
lukidb
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 2013-07-02, 06:33
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: £ukasz

Postprzez Piotruś » 2013-07-03, 19:39

lukidb napisał(a):Chciałem przy okazji serdecznie podziękować kol. zibi06 - należy się duża wódeczka

Szczerze mówiąc ... ja tez tak myślę ... ;-) .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez Wyrwiząb » 2013-07-03, 20:09

lukidb napisał(a):ok. Dziękuję serdecznie Piotruś zaraz będę go atakował.
Chciałem przy okazji serdecznie podziękować kol. zibi06 - należy się duża wódeczka ;)


Niestety do Piotrusia nie dotarłem na rozrząd, ale trafiłem też na dobrego speca.
508338580 Karol Krawczyk
Serwis ma w Głogoczowie, nie przestrasz się rogi dojazdowej. Cholerny poligon, taki był wczesną wiosną. Pracował u Bełtowskiego, nie robi jakoś szybko niestety, ale jest czysto i dokładnie.
Sam się do niego wybiorę, ale prawdopodobnie dopiero w sierpniu. U mnie też raz pojawił się problem z brakiem mocy, ale na szczęście nic nie dymi i była to chwilowa "impotencja" auta.
Miała długie, czarne, kręcone zęby
Wyrwiząb
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 250
Dołączył(a): 2013-06-04, 09:38
Lokalizacja: Kraków
Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDYA 240KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2010
Imię: Wojciech

Postprzez lukidb » 2013-07-04, 08:32

Właśnie rozmawiałem z Panem Karolem. Jestem umówiony na wizytę na 18 lipca. Mam nadzieję, że uda mu się ogarnąć temat w tydzień ;) Dziękuję Wyrwiząb za namiary.
lukidb
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 2013-07-02, 06:33
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: £ukasz

Postprzez zibi06 » 2013-07-04, 10:10

lukidb, trzymam kciuki. Autko trochę "choruje" ale fajne. Trafi w dobre ręce to miejmy nadzieję że będziesz <muza>
Wyrwiząb napisał(a): nie robi jakoś szybko niestety,

Wyrwiząb, dla mnie (osobiście) to tylko na "plus". Szybko to podobno króliki "tentego" ;-).

Czekamy na dobre wieści
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez lukidb » 2013-07-05, 07:41

zibi06 napisał(a):lukidb, trzymam kciuki. Autko trochę "choruje" ale fajne. Trafi w dobre ręce to miejmy nadzieję że będziesz <muza>


Mam nadzieję, że Pan Karol poradzi sobie.

zibi06 napisał(a):lukidb
Wyrwiząb, dla mnie (osobiście) to tylko na "plus". Szybko to podobno króliki "tentego" ;-).


Też tak uważam. Ważne aby było zrobione... na czasie mi nie zależy, choć nie ukrywam, że trochę zaczyna pilić ;)

[ Dodano: 2013-07-23, 13:18 ]
No to tak.
Do Pana Karola nie udało mi się wybrać ze względu na nawał roboty, ale "mój mechanik" wzbił się na wyżyny swoich możliwości i samochód jeździ i to całkiem nieźle. Turbina podmieniona (na razie na sztukę z innego auta, a po powrocie z wczasów swoją wyślę na regenerację), wszystko poskładane od nowa (po raz trzeci). Nie dopytywałem dokładnie co zrobił z autem, bo uważa go za przeklęty i nie chce rozmawiać na jego temat;). Najważniejsze, że jest ok. Pozostaje mi tylko po raz kolejny ustawić kąt wtrysku, teraz jest w granicach Late 4.0 ATDC, bo w/g mechanika tak jest dobrze, ale ja, dzięki "wiadomo komu" ;) i tak wiem swoje. Jak tylko troszkę wolnego czasu będzie, to machnę logi.
lukidb
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 2013-07-02, 06:33
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: £ukasz

Postprzez zibi06 » 2013-08-20, 08:35

lukidb napisał(a):Late 4.0 ATDC, bo w/g mechanika tak jest dobrze

lukidb, poprawiłeś ?
lukidb napisał(a):troszkę wolnego czasu będzie, to machnę logi.

Gdybyś mógł ? :) Po prostu jestem ciekawy ;)
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez lukidb » 2013-08-21, 13:20

Ostatnio trochę się urlopowałem, a teraz powrót do rzeczywistości i nawał pracy... W przyszłym tygodniu powinno mi się trochę zluzować, to logi zrobię na pewno.
Co do konta, to... no chmmm pan mechanik po podmianie pompy z innego samochodu nie zmieniał jej z powrotem i konta na tej podmienionej nie mogę ustawić, bo skończyła mi się "skala" dociągnąłem do końca, ile się dało na plus i mam 2ATDC... Czy to wina końca pompy, czy po prostu jest źle zamontowana? Jak tylko mama znów zostawi u mnie samochód nastąpi ponowna zamiana ;).
lukidb
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 2013-07-02, 06:33
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: £ukasz

Poprzednia strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości