A6 C5 2,5 TDI AKN logi po wymianie wałków i hydrauliki

A6 C5 2,5 TDI AKN logi po wymianie wałków i hydrauliki

Postprzez Kramerko » 2013-06-07, 14:27

W imieniu kolegi bardzo proszę o pomoc.
Auto przykopcpa na biało i brakuje mu mocy
Wymienione zostały wałki, hydraulika, i jedna z głowic, od tego czasu auto straciło na mocy, kopci i klepie spod wymienianej głowicy. Z tego co wiem również wymieniano odmę.
Auto zaliczyło sześciu mechaników i... dalej to samo. W ostatnim niby renomowanym warsztacie stwierdzono, że uszkodzony jest tylko N75 więc został wymieniony na nowy i jak można się domyślić rezultat żaden. Klepie jak klepało....itd.
Będę niezmiernie wdzięczy za wszelkie sugestie, ocenę logów

Statyczne

Log - 000
http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_129784.html
Log - 001
http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_129786.html
Log - 003
http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_129785.html
Log - 004
http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_129787.html
Log - 007
http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_129789.html
Log - 011
http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_129791.html
Log - 013
http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_129788.html
Log - 014
http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_129790.html

BS

Log - 003
http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_129794.html
Log - 004
http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_129793.html
Log - 011
http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_129795.html

Dynamiczne
Log - 001
http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_129783.html
Log - 003
http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_129782.html
Log - 004
http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_129779.html
Log - 008
http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_129778.html
Log - 010)
http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_129780.html
Log - 011
http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_129781.html
Kramerko
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 2013-06-06, 20:54
Lokalizacja: Małopolskie
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Grzegorz

Postprzez zibi06 » 2013-06-07, 16:02

Kramerko,
Moim zdaniem od czego powinno się zacząć to regulacja kąta wtrysku. Tu klik => 2-5-tdi-regulacja-kata-wtrysku-poradnik-t44.html masz wszystko fachowo i naprawdę przejrzyście wytłumaczone.. Sprawdziłbym również "stan" przepływomierza" (jeżeli nie jesteś jego pewien, nie był sprawdzany, etc). Po korekcji zalogowałbym ponownie i ocenił zmiany po jakiejś tam przejażdżce.. Będziesz miał ochotę możesz ponownie wstawić logi na forum..
Kramerko napisał(a):klepie spod wymienianej głowicy

Via net to tak trochę słabo. Sześciu mechaników i żadnego konkretnego wyjaśnienia, hmmmm.. A na jakiej podstawie stwierdzono że Twoja głowica jest do wymiany ?

Ps. Prosiłbym kolegów o pomoc w temacie..
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez Kramerko » 2013-06-07, 16:34

zibi06 napisał(a):zacząć to regulacja kąta wtrysku.

Ale patrząc na 004 statyczny kąt jest ok. Przynajmniej tak mi się wydaje... Czy się mylę ?
Kramerko
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 2013-06-06, 20:54
Lokalizacja: Małopolskie
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Grzegorz

Postprzez zibi06 » 2013-06-07, 17:09

Kramerko napisał(a):Ale patrząc na 004 statyczny kąt jest ok. Przynajmniej tak mi się wydaje... Czy się mylę ?

Tak mylisz się. Patrz na wskazania w logu 004 BS. Oczywiście 004 jest równie ważny ale wskazuje na "trochę" co innego. Proszę, na spokojnie przeczytaj instrukcję z linku.
Zwróć uwagę że instrukcja dotyczy kąta 3,2* BTDC i czynności związanej z jego opóźnieniem (obrót kołem). Ty masz wartość 3,6 ATDC.. więc musisz kąt wtrysku przyspieszyć bardzo delikatnie "kręcąc" kołem zgodnie z ruchem "wskazówek zegara"

Ps. Oczywiście zakładam żę chcecie ustawić kąt we "własnym zakresie"..
Jeżeli tak, to po "operacji" podeślij info o jej skutkach. Jeżeli będzie to robił jakiś mechanik również podzielcie się info. Oczywiście jeżeli chcesz/chcecie.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez Kramerko » 2013-06-08, 12:15

zibi06, Dzięki za info. Dzisiaj postaramy się samodzielnie poprawić kąt wtrysku.
Instrukcja jest naprawdę przejrzysta tylko szkoda że zdjęcia nie otwierają się w większej rozdzielczości ( chociaż może tylko ja mam z tym problem) ale postaramy się jakoś dać sobie radę

Witam ponownie. Logi po ustawieniu kąta:

Statyczne
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_130213.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_130214.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_130215.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_130216.html
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_130217.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_130218.html
Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_130219.html
Grupy: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_130220.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_130221.html

BS

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_130222.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_130223.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_130224.html

Próbowałem też jazdy z odpiętą przepływką, ale różnicy żadnej nie ma. Prawdopodobnie będę miał możliwość podmiany
Kramerko
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 2013-06-06, 20:54
Lokalizacja: Małopolskie
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Grzegorz

Postprzez zibi06 » 2013-06-10, 10:04

Kąt ustawiliście prawidłowo (moim zdaniem)
Próbowałem też jazdy z odpiętą przepływką, ale różnicy żadnej nie ma. Prawdopodobnie będę miał możliwość podmiany

Podmiana przepływki jest wskazana (warunek 101% pewności że sprawna)
Zainteresowałbym się również turbiną. W BS 003 niby jest ok ale patrząc na dynamiczny raczej tak nie jest. Prawdopodobne że są problemy ze zmienną geometrią.
Z tego co wiem warto sprawdzić wydatek pompy vacuum ( po sprawdzeniu parametrów z podmieniona przepływką). Niestety moja jakaś tam wiedza dotycząca 2,5 TDi wynika jedynie z informacji poznanych na innym forum. O szczegóły musiałbym zapytać Fachowca.
Przede wszystkim powinieneś/ powinniście zlokalizować/ wyeliminować stuki w głowicy.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez Kramerko » 2013-06-10, 12:13

zibi06 napisał(a):Z tego co wiem warto sprawdzić wydatek pompy vacuum

Prosiłbym trochę jaśniej..
1. Czy wystarczy zwykły manometr ? ( mam do pomiaru ciśnienia oleju)
2. Gdzie to sprawdzić ?
Kramerko
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 2013-06-06, 20:54
Lokalizacja: Małopolskie
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Grzegorz

Postprzez zibi06 » 2013-06-10, 13:11

Kramerko napisał(a):Prosiłbym trochę jaśniej..

Aby nie namieszać poprosiłem Fachowca o poradę więc proszę bardzo:
Kramerko napisał(a):1. Czy wystarczy zwykły manometr ? ( mam do pomiaru ciśnienia oleju)

" Do zbadania wydatku pompy vacuum potrzebny jest wakuometr ale zdecydowana większość manometrów posiada tą funkcję “w sobie” (czyli mierzy nie tylko ciśnienie ale ma też skalę ujemną do pomiaru podciśnienia). "
Kramerko napisał(a):2. Gdzie to sprawdzić ?

" Vacuumpompa wytwarza podciśnienie wykorzystywane jednocześnie przez serwo hamulców oraz do sterowania turbiną, EGR’em i klapą gaszącą.
Vacuumpompa w silnikach 2,5TDi jest zabudowana na lewej głowicy (od tyłu) i napędza ją wałek strony wydechowej.
Od vacuumpompy do ściany grodziowej biegnie charakterystyczna rurka z podciśnieniem, a tuż przed ścianą grodziową są do niej podłączone wężyki”zasilające” N75, N18, N239 i tak dalej ... .
W tym samym miejscu jest znajduje się gumowa (najczęściej jasnozielona) zatyczka / kapturek. Ten kapturek trzeba zdjąć i nasunąć w tym miejscu wężyk wakuometru i uruchomić silnik na biegu jałowym. Podciśnienie powinno pojawić dosłownie w chwili odpalania, a wielokrotne “pompowanie pedałem hamulca” nie powinno skutkować utratą podciśnienia poniżej ca. – 0.7 bar. Zaprzestanie “pompowania” powinno pędzikiem przywrócić normalne podciśnienie rzędu – 1.0 bar ".

Jasno i przejrzyście ;-)
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez Kramerko » 2013-06-12, 09:26

Wróciłem przed chwilą od mechanika gdzie zostawiłem auto do poprawki ;) - podobno mają świetnego diagnostę i elektryka, ale z gościem trochę się pokłóciłem na temat ciśnień np.
On twierdzi że -0,5bara i po sprawdzeniu tyle właśnie mu wyszło. Kąt wtrysku, który ustawiałem w/g niego był doskonały i dlatego go nie ustawiał, twierdzi nawet, że niepotrzebnie go ruszałem, bo był ok, a teraz jest źle ;). Dodatkowo jeździł samochodem przed i po wymianie N75 i w/g niego różnica jest spora i auto ma kopa nie z tej ziemi ;) ja natomiast twierdzę, że jest bardziej kupa niż jazda, ale nie ma szans aby gość przyjął jakiekolwiek słowa krytyki. On tam jest szefem, nie ja i w związku z tym to on ma rację. Rzuciłem mu pomysł, aby podmienił przepływkę, turbo, ale stwierdził, że nie widzi potrzeby. Auto zostało na razie u nich celem ponownej weryfikacji problemu. Niestety dopiero teraz dowiedziałem się, że remontów silników oni nie robią i w związku z tym za klepiącą głowicę nawet nie maja zamiaru się zabrać - szkoda, że nie wspomnieli o tym tylko kiedy przywiozłem auto po raz pierwszy i jasno określiłem o co mi chodzi.
Nieważne. Zakładam że będzie jak było więc zaraz po odbiorze auta zamieniam przepływkę i robię logi, jak to nic nie zmieni spróbuję może z tą turbiną jeszcze, tylko nie wiem czy poradzę sobie z jej wytarganiem, auto do przeszczepu to a4 a tam jest trochę ciasno jednak. Muszę dziś ściągnąć pokrywę silnika, zajrzeć tam i zweryfikować swoje siły ;)

Znalazłem filmik na YT gdzie tak jego połowie słychać dokładnie takie samo "klepanie" jak u mnie
http://www.youtube.com/watch?v=G5b04NnR ... e=youtu.be
Kramerko
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 2013-06-06, 20:54
Lokalizacja: Małopolskie
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Grzegorz

Postprzez zibi06 » 2013-06-13, 00:10

Kramerko napisał(a):Kąt wtrysku, który ustawiałem w/g niego był doskonały i dlatego go nie ustawiał, twierdzi nawet, że niepotrzebnie go ruszałem, bo był ok, a teraz jest źle ;)

Bez komentarza..
Kramerko napisał(a): Niestety dopiero teraz dowiedziałem się, że remontów silników oni nie robią i w związku z tym za klepiącą głowicę nawet nie maja zamiaru się zabrać - szkoda, że nie wspomnieli o tym tylko kiedy przywiozłem auto po raz pierwszy i jasno określiłem o co mi chodzi.

Ciekawe co teraz wymienią ?
Kramerko napisał(a):Zakładam że będzie jak było więc zaraz po odbiorze auta zamieniam przepływkę i robię logi, jak to nic nie zmieni spróbuję może z tą turbiną

Najsensowniejsze rozwiązanie.. Przełożyć przepływkę, ewentualnie spróbować wyczyścić swoją.. Turbo ... może wcześniej jeszcze coś sprawdzić ale poczekajmy na diagnozę fachowcuff..
Ps. Odnośnie filmiku.. Wybacz ale nie. Do takiej oceny potrzebna jest namacalna "wizja lokalna". Może to być związane z hydrauliką, zaworami, wtrysk-iem/ami, etc..
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez Kramerko » 2013-06-13, 11:01

Witaj.
Auto wróciło z warsztatu a wraz z nim nowiutka przepływka bosha za bagatela 590pln ;)
Od razu zrobiłem logi z wielką prośbą o kolejną diagnozę, bo oczywiście zmian w dynamice nie ma. ;)

statyczne

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_130789.html
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_130790.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_130791.html
Grupy: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_130792.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_130793.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_130794.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_130795.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_130796.html

bs

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_130798.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_130799.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_130800.html

dynamiczne zdążyłem tylko 003 i 011

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_130801.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/lukidb_130802.html

Jak trzeba będzie dynamiczne dokończę ale dopiero jutro.
Pojutrze jak czas pozwoli przekładam turbo. Wydaje mi się, że to chyba ostatnia deska ratunku.
Kramerko
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 2013-06-06, 20:54
Lokalizacja: Małopolskie
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Grzegorz

Postprzez zibi06 » 2013-06-13, 20:48

Kramerko napisał(a):Auto wróciło z warsztatu a wraz z nim nowiutka przepływka bosha za bagatela 590pln ;)
Od razu zrobiłem logi z wielką prośbą o kolejną diagnozę, bo oczywiście zmian w dynamice nie ma. ;)

Kramerko, teraz wskazania przepływomierza są bardzo dobre ale:
zibi06 napisał(a): Przełożyć przepływkę, ewentualnie spróbować wyczyścić swoją.

Masz dawcę, ewentualnie mogłeś spróbować wyczyścić swoją (bezdotykowo)... może nie byłbys "lżejszy" o te 590 pln...
Pojutrze jak czas pozwoli przekładam turbo.

jednak bym się wstrzymał i sprawdził czy katalizator nie jest przytkany. Odkręć rurę wydechową (katalizator jest trochę niżej) za turbo, odchyl ją, usztywnij odchylenie. Koniecznie zabezpiecz czymś niepalnym wszystko co jest dookoła (spaliny mają wysoką temperaturę i mogą spowodować stopienie wiązki/ przewodów) i zaloguj 011. Dodatkowo przejażdżka wskazana ponieważ odczucia z jazdy też są ważne.. Przy okazji może 011 dynamiczny..
Kramerko napisał(a):Wydaje mi się, że to chyba ostatnia deska ratunku.

Może tak,może nie. Logiczniejszym jest to co napisałem powyżej. Turbo zawsze można przełożyć więc dalej uważam że lepiej się upewnić, po to, aby się nie okazało że operacja się udała a pacjent dalej niedomaga.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez Kramerko » 2013-06-21, 23:50

Witam po czasie. Niestety ze względu na pracę miałem zbyt mało czasu. Postanowiłem że najpierw zajmę się stukami w głowicy. Znalazłem mechanika który pracował w serwisie i podstawiłem auto do jego warsztatu. Mam już kilka nowych wiadomości.
Dwa wtryski do regeneracji. Jeden leje, a drugi jak by zatkany (?). Mechanik mówi, że wtrysk sterujący ma 5 dziur z których ma tryskać a tryska tylko z dwóch.
Drugi (spod drugiej głowicy - nie tej klepiącej) podobno leje. Jutro jadą do regeneracji. Koszt jednego to 360pln. Nie wiem czy to dużo czy mało, ale sądząc po kilku przeczytanych tematach, to chyba w normie.
Kramerko
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 2013-06-06, 20:54
Lokalizacja: Małopolskie
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Grzegorz

Postprzez zibi06 » 2013-06-22, 00:43

Kramerko napisał(a):Jeden leje, a drugi jak by zatkany (?).

Wybacz ale na jakiej podstawie zdiagnozował te dwa wtryski ? Swoich doświadczeń (i posiadania odpowiedniego urządzenia) czy może korzystał z serwisu Boscha posiadającego EPS 200 ?. Aby prawidłowo zdiagnozować Twoje wtryskiwacze koniecznym warunkiem jest posiadanie takiego urządzenia (które mierzy pierwsze i drugie ciśnienie otwarcia). W żadnym wypadku nie podważam kompetencji mechanika ale chyba coś jest nie tak...
Kramerko napisał(a):Jutro jadą do regeneracji. Koszt jednego to 360pln. Nie wiem czy to dużo czy mało, ale sądząc po kilku przeczytanych tematach, to chyba w normie.

Tak w ciemno 360 pln/szt ? Hmm...
http://naprawa-wtryskiwaczy.pl/wtryskiw ... zexel.html
Oczywiście + ewentualnie części ale procedura wygląda trochę inaczej "niż z góry"

Bardzo polecanym serwisem jest Bosch Śmietana w Kobiórze http://www.smietana.bosch-service.pl/
Tam cena naprawy (chyba z wymianą końcówek DSLA -których się nie regeneruje) to ok 1500 pln/ 6szt (tyle płacił znajomy z 2-3 mieś temu). Oczywiście najlepiej zadzwonić i skonsultować.. Co zrobisz ? => Twój wybór.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez Kramerko » 2013-06-29, 12:23

Witam po dłuższej nieobecności.
Wtryski naprawione u Gładyska. Założona stara głowica (po sprawdzeniu okazała się ok) i dalej klepie :evil:. Kolejny mechanik powoli zaczyna rozkładać ręce.. Jakieś sugestie, powoli mam dosyć tego auta.. nie wiem jak pomóc. Znajomy od poprzedniej naprawy włożył już ok 4 tyś zł i w zasadzie w kwestii "klepania" nic się nie zmieniło. Na innym forum poradzono mu wymianę motora na BAU i to byłoby najlepsze rozwiązanie. Niestety nic konkretnego nie znalazł a czas naglił. Teraz raczej pozostaje brnięcie w naprawę tego co ma. Jest jeszcze kolejna opcja innego mechanika (pracował w serwisie grupy VAG) ale obawa jest taka że będą to znowu tylko wydane pieniądze bez rozwiązania problemu.
Kramerko
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 2013-06-06, 20:54
Lokalizacja: Małopolskie
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Grzegorz

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości